EA Cancels Command & Conquer, Victory Studios Closed

Pagina: 1
Acties:
  • 1.170 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sp3c0ps
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 06-10-2021
De titel zegt het al.

Een van de games waar denk ik iedereen na uitkeek

"Victory Studios has closed, according to its marketing manager, alongside the cancellation of its free-to-play version of Command & Conquer. A letter on Command & Conquer's website, which details the reason for ceasing production, was allegedly "not ok'd by the team."

http://www.ign.com/articl...er-victory-studios-closed

[ Voor 11% gewijzigd door sp3c0ps op 29-10-2013 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
Gelukkig, nog een nagel aan de doodskist van C&C had ik eeuwig zonde gevonden. Het is altijd zo sneu je helden te zien vallen. Laat de C&C serie maar lekker rusten en laat ons genieten van de mooie herinneringen (als we de laatste 2 delen ofzo weg denken :+).

Overigens een link naar bron of iets?....een tekst post is niet heel geloofwaardig. Dankje wel :)

[ Voor 15% gewijzigd door Postius op 29-10-2013 20:39 ]

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NedStar
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 31-08 15:45
[YouTube: http://youtu.be/nDSKZC22Qs4]

Na C&C4 was ik wel helemaal klaar met deze serie. Altijd een grote fan geweest maar het laatste deel was om te huilen.

[ Voor 59% gewijzigd door NedStar op 29-10-2013 20:59 ]

He who controls the past commands the future. He who commands the future conquers the past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sp3c0ps
Enige die ik echt speelde was Generals, en met deze dacht ik dat die weer een beetje back kwam.
Niet dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
sp3c0ps schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 21:28:
Enige die ik echt speelde was Generals, en met deze dacht ik dat die weer een beetje back kwam.
Niet dus
Of juist wel? In dat geval is dit natuurlijk goed nieuws.
Een hoop kritiek kwam juist van de beslissing om Generals 2 te degraderen tot een F2P-multiplayerspel in plaats van een echt spel. Terwijl juist de campaigns een van de hoekstenen van de C&C-franchise is.
Part of being in a creative team is the understanding that not all of your choices are going to work out. In this case, we shifted the game away from campaign mode and built an economy-based, multiplayer experience. Your feedback from the alpha trial is clear: We are not making the game you want to play. Your feedback from the alpha trial is clear: We are not making the game you want to play.
[...]
We believe that Command & Conquer is a powerful franchise with huge potential and a great history, and we are determined to get the best game made as soon as possible. To that end, we have already begun looking at a number of alternatives to get the game back on track. We look forward to sharing more news about the franchise as it develops.

[ Voor 20% gewijzigd door anandus op 29-10-2013 22:00 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sp3c0ps
Bij mij gaat het vooral om de multiplayer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_DvD
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19-09 22:29
Uh, dat klinkt alsof ze van de multiplayer-focus afstappen om zich weer op campaigns te richten? Leuk voor de meer casual gamer, maar als iemand met meer dan 10,000 online games in Zero Hour word ik hier niet echt blij van..

-e- blijkbaar is het hele team dat aan de nu gecancelde versie werkte ook weg en is in feite het hele project in de ijskast gezet.

[ Voor 22% gewijzigd door Da_DvD op 30-10-2013 02:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Ik lees net ook het nieuws. En ik vind het goed nieuws.

Command & Conquer moet het hebben van een pakkende single-player, niet van multi-player.

Met B-kwaliteit filmpjes!

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Da_DvD schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 02:23:
Uh, dat klinkt alsof ze van de multiplayer-focus afstappen om zich weer op campaigns te richten? Leuk voor de meer casual gamer, maar als iemand met meer dan 10,000 online games in Zero Hour word ik hier niet echt blij van..
Het een sluit het ander niet uit, natuurlijk :)
Zelfs hét multiplayer-strategiespel SC2 heeft een fatsoenlijke singleplayer-campaign.
Daarnaast hoort het bij de franchise, het was een van de hoekstenen, dat valt niet te ontkennen.
Zero Hour had ook een drietal minicampaigns. Door het multiplayer-only te maken hebben ze een hoop fans weggejaagd.

Ik denk persoonlijk ook dat ze gekeken hebben naar het aantal spelers tijdens de alpha/beta en de conclusie hebben getrokken dat het waarschijnlijk te weinig spelers waren om winstgevend te worden.

[ Voor 12% gewijzigd door anandus op 30-10-2013 07:49 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17-09 11:07

TheNephilim

Wtfuzzle

Eerlijk gezegd denk ik dat ze het spel als volwaardige tripple A titel neer gaan zetten. Net als Battlefield, er kan immers best een franchise bij en Command & Conquer past nog wel in het plaatje. Hopelijk laten ze dan Red Alert en dergelijke thuis, volgens mij was Generals de enige fatsoenlijke versie van C&C.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 19-09 18:39
Snake schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 06:48:
Ik lees net ook het nieuws. En ik vind het goed nieuws.

Command & Conquer moet het hebben van een pakkende single-player, niet van multi-player.

Met B-kwaliteit filmpjes!
BULLSHIT! Generals moest het JUIST niet van de singleplayer hebben!!!
ik weet niet of je die in de vorige generals hebt gespeeld maar dat is meer een tutorial dan een singleplayer campaign.

Een C&C game als in Tiberium sun etc die hebben wel een single player campaing nodig. Maar ABSOLUUT niet Generals.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:43

Cyphax

Moderator LNX
beebie121 schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 15:16:
[...]

Generals moest het JUIST niet van de singleplayer hebben!!!
Niet qua campagne inderdaad, maar de skirmish van C&C Generals houdt je wel even zoet. :)
Ik heb Generals nooit online gespeeld, maar ik heb er genoeg uurtjes inzitten. En dan niet aan de campagne, die was op geen enkele manier te vergelijken met de originele C&C's.

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 19-09 18:39
Klopt! Skirmish kan je zeker zoet houden. Echter werd er beweerd dat die het van de pakkende singleplayer moet hebben met B kwaliteit filmpjes. En die zijn er niet in Generals.

Skirmish zou volgens mij ook gewoon in deze Generals zitten.

Ik vond juist de battles met vrienden tegen Brutals juist zo gaaf. Alleen de AI mocht van mij wel wat beter in de oude Generals :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thierry88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18:27
Ik moest het met C&C ook vooral van de single player hebben. Red Alert vroeger, eigen maps maken en skirmish games spelen. De campaigns en cutscenes van Tiberian Sun waren ook geweldig. Latere C&Cs hebben dit gevoel nooit meer kunnen evenaren. De campaigns van Generals waren ondanks het gebrek aan verhaal ook wel vermakelijk, speelde enigzins in op de real-life War on Terrorism, en skirmish was ook leuk. Multiplayer hoefde voor mij nooit zo, waarschijnlijk omdat ik er vaak niet goed genoeg in was en ook geen zin had om veel tijd te steken in filmpjes kijken van ervaren spelers.

In deze Command & Conquer had ik eigenlijk weinig interesse. Als het gewoon een echte Generals 2 was geworden zonder dat hele F2P gedoe en met een single player campaign had ik er meer interesse in gehad.

Intel Core i7 6700, MSI B150A Gaming Pro, MSI Radeon RX480 Gaming X 8G, 2x 8GB Kingston HyperX Fury DDR4-2133, Crucial MX300 525GB, WD Desktop Blue 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ik word nog leip als ik nu C&C thang opzet en terugdenk aan hoe je in C&C1 met de CV op het strand land en maar moet zien te overleven. Dat gevoel heb ik nooit meer gehad naderhand met alle vervolgen, al was Tiberium Sun wel vet ook..

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:51
Generals heb ik persoonlijk altijd al de vreemde eend in de bijt gevonden. Waarschijnlijk omdat het een totale stijlbreuk was met voorgaande games (C&C, Red Alert, Tiberian Sun, RA2) en omdat de campaign iets minder was. Ik heb het dan ook pas jaren later (na aanschaf van The First Decade) echt eens uitgespeeld.

Dat C&C enkel single player is, ben ik ook niet mee eens. Uren aan een stuk heb ik Tiberian Sun in multiplayer gespeeld. Weliswaar enkel tegen vrienden. Maar het singleplayer aspect vond ik toch het belangrijkste, inclusief de B-filmpjes! :P

Toch vreemd dat ze het cancellen, ik veronderstel dat de ontwikkeling toch al zo goed als rond was? Ik zou dan denken dat ze op zijn minst dan toch proberen om er iets aan terug te verdienen? Goed nieuws zou ik het niet noemen, het kan nu een tijd duren voor er weer iets verschijnt in de C&C franchise.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thierry88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18:27
D-Three schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 20:06:
Generals heb ik persoonlijk altijd al de vreemde eend in de bijt gevonden. Waarschijnlijk omdat het een totale stijlbreuk was met voorgaande games (C&C, Red Alert, Tiberian Sun, RA2) en omdat de campaign iets minder was. Ik heb het dan ook pas jaren later (na aanschaf van The First Decade) echt eens uitgespeeld.
Naar mijn mening is C&C ook de Tiberian reeks enerzijds en de Red Alert reeks anderzijds. Er kwam eerst steeds een deel + uitbreiding van de een uit, dan weer de ander, en ineens kwam tussen Red Alert 2 en C&C 3 C&C Generals. Generals + Zero Hour zijn zeker leuke spellen waar ik veel plezier aan gehad heb, maar ik heb nooit begrepen waarom het Command & Conquer heette, anders dan dat die naam goed verkocht. Het miste de traditionele side bar om een basis te bouwen, er waren geen life action cut scenes (de nieuwslezer in Zero Hour vond ik niet meetellen) die zo kenmerkend waren, er zat geen echt verhaal in, kortom het had niet echt iets met C&C zoals we het gewend waren te maken. Dat EA graag experimenteert met bestaande franchises hebben we kunnen zien met C&C 4 en nu deze gecancelde F2P variant, maar echt goed uitgepakt heeft het niet.

Intel Core i7 6700, MSI B150A Gaming Pro, MSI Radeon RX480 Gaming X 8G, 2x 8GB Kingston HyperX Fury DDR4-2133, Crucial MX300 525GB, WD Desktop Blue 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lars070
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 03-03-2024
dat is jammer, kwam net lekker op stoom in de closed Alpha...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ozzie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:42
TheNephilim schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 10:18:
Eerlijk gezegd denk ik dat ze het spel als volwaardige tripple A titel neer gaan zetten. Net als Battlefield, er kan immers best een franchise bij en Command & Conquer past nog wel in het plaatje. Hopelijk laten ze dan Red Alert en dergelijke thuis, volgens mij was Generals de enige fatsoenlijke versie van C&C.
Grappig, ik zou juist eerder voor de Red Alert / Red Alert 2 en C&C Tiberium Sun kiezen dan generals. Heb nooit begrepen wat mensen nou zou leuk vonden aan generals. Terwijl ik de voorgangers echt zo ontelbaar vaak heb gespeeld dat ik nog steeds uit me hoofd weet hoe alle units klinken.

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrosser
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 12:34

Chrosser

ook wel sjef oponthoud genoemd

Dat heb ik dus met Generals, Op red alert 2 na en een heel klein beetje red alert 3 heb ik de overige C&C niet gespeeld. ik heb verreweg Generals het meest gespeeld. Juist om de sfeer en balans. De singleplayer hierin vond ik dan ook leuk als opwarmertje voor online te spelen. Vooral heel veel 2 vs 2 gedaan met een maat van me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Er is al een nieuwsbericht van en dit kan ook prima in het [PC] Command & Conquer: Generals 2 topic worden besproken, daarom gaat deze nu dicht

[ Voor 8% gewijzigd door Gropah op 31-10-2013 16:28 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.