Toon posts:

[PC] Rimworld

Pagina: 1
Acties:

• Semmy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-02-2018
http://images3.wikia.nocookie.net/__cb14/rimworld/images/8/89/Wiki-wordmark.png

Rimworld is een spel wat als grote voorbeelden games als dwarf fortress, ftl en prison architect heeft.
Ook series en boeken zoals Firefly, Dune en Alastair Reynolds' Revelation Space series.

De game gaat over 3 goons die een crash van een spaceship overleven en op een verlaten wereld aan de rand van het heelal terecht komen. Zij zullen hier moeten proberen te overleven door het maken van een colony.
Ze hebben de ruimte en mogelijkheden om te overleven meer colonisten te krijgen door slaven te kopen over raiders te overtuigen van hun zaak.
Op den duur zal er als endgame de mogelijkheid komen om de wereld weer te kunnen ontsnappen door een ruimteschip te maken.

Hier wat plaatjes van de game.

Rimworld Kickstarter
Op de kickstarter pagina staat al heel veel uitleg en een leuk filmpje over de game.

Verder kan ik het video gedeelte van het rimworld forum aanraden.

De game ziet er op het eerste zicht uit als prison architect maar speelt toch degelijk anders.
Ook zullen de graphics gaandeweg veranderen. Toch zal het in eerste oogopslag op PA blijven lijken.
Ze willen in ieder geval alles gedetailleerder maken.

Official site
Ludeon Forums
Kickstarter
De mogelijkheid is er ook om via paypall mee te doen via de official site

Als je tijd hebt even voten op steam greenlight

[Voor 3% gewijzigd door Semmy op 12-10-2013 21:28]

• Semmy
wat mij vooral bevalt is zijn verfrissende blik ten opzichte van kickstarters.

tevens is dit een game die precies in het straatje df towns etc past en ik kan daar wel van genieten.

• Semmy
Rimworld is zojuist greenlight
Tevens een nieuwe update op kickstarter.
http://www.kickstarter.co...nsylvester/rimworld/posts

• Semmy
http://ludeon.com/forums/index.php?board=8.0

Hier staan een berg filmpjes die de game recht aandoen.
Een hoop van de bugs die deze let's play's nog vertonen zijn al verholpen.

Momenteel is volgens mij het idee om de backers met influencer tier of hoger begin november deel te laten nemen aan de pre-alpha

• Semmy
Banballa schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 15:57:
Heb de afgelopen paar dagen een lets play gekeken van Blitzkriegsler:
http://www.youtube.com/watch?v=Soj45ZWrTR8

Dit spel lijkt me echt erg tof. Hopelijk snel een speelbare release.
als je influencer tier of hoger pledged is er begin november een speelbare versie

• Semmy
Het klopt dat er nog erg veel moet gebeuren.
Hier is tynan dan ook druk mee bezig en elke update add hij wat nieuws.
Momenteel is hij druk bezig met de storytellers en de wapens.
Daarna zal hij langzaam aan meer en meer content adden.

De game is ook niet voor niets Pre-alpha.
En mijn inziens de investering ook dik waard.

En de art word grotendeels met rust gelaten. De grootste wijziging zal zijn dat er wat details worden toegevoegd.
Misschien dat het in de toekomst verandert maar nu nog zeker niet.

• Semmy
Zehtuka schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 13:58:
[...]

Misschien een vreemde vraag, maar je kan toch pas spelen na afloop van de Kickstarter?

(Tenzij ik wat heb gemist!)
Klopt.
Maar sommige mensen (ik bijvoorbeeld) zijn tester van voor de kickstarter.
Andere zijn youtubers.
En helaas zijn er youtubers die de versie gelekt hebben.

• Semmy
thewizard2006 schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 08:07:
[...]

Ik zag een streamer het spel spelen en toen ben ik zelf gaan zoeken en heb ik hem gevonden. Gezien de graphics en de staat van het spel was ik in de veronderstelling dat het in een soort van open Beta zat (zoals bijv path of Exile). Het is een zip file van 25mb zeg maar :)
Dat zit die dus niet. Oftewel afbraak van de kleine developer imho. En de streamers hebben het spel op verzoek van Tynan gehad. Jij niet....
Wel jammer dat het zo moet en in zo'n vroeg stadium maar dat is een andere discussie.

Momenteel is tynan bezig met alles klaarmaken voor de pre-alpha launch voor alle kickstarter backers van de tier influencer of hoger.
Zijn weer wat leuke dingen toegevoegd. 1 klein bugje moet die er wel uithalen en dat is dat mijn goons hun vriendjes niet blussen als ze in de fik staan d-;

• Semmy
Heli0s schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 21:13:
[...]

Helaas zul je dit altijd hebben. Het enige wat je er aan kan doen, is zelf het goede voorbeeld nemen. En voor die €22,- kan ik nog wel een paar dagen wachten.

Hoe meer youtube filmpjes ik kijk, hoe meer zin ik heb om het te spelen. :+
volgens mij geef ik het goede voorbeeld ben zelf backer voor iets meer als die 22$
Daarnet een leuke bug tegengekomen in het spel. Nu even kijken of we hem kunnen reproduceren zodat tynan hem eruit kan pikken.

Spel gaf aan dat alles en iedereen dood was. Mijn goons moesten nog landen en was nog geen 3 tellen bezig d-:

• Semmy
nog 13 uur en dan is de kickstarter voorbij.
Wat is dit project goed gegaan zeg.

• Semmy
anandus schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 10:26:
Ik ben best wel benieuwd wat ze met de visual style gaan doen, van wat ik begrepen heb is de "Prison Architect'-stijl meer een placeholder, toch?
de graphics zullen gedetailleerder worden.

er zal geen complete nieuwe look komen.

• Semmy
3. ik ben al een tijd tester en het werkt.
4. hij is constant serieus bezig met verbeteren bugs fixen.

• Semmy
Alpha release is uit

• Semmy
Neem je tijd.
Ik heb net de internal test versie met de audio modding tools gehad.

Ziet er veelbelovend aan (-:

• Semmy
dat klopt maar dat is nog niet van belang aangezien eerst de core van de game gemaakt word.
Hij is nu bezig met zorgen dat de audio toegevoegd kan worden en de gfx artist aan de slag kan.

Dan komt vanzelf optimization

• Semmy
Ja ik weet meer druk aan het testen (-:

Zit het eerste gedeelte van de modding tools voor audio in.
Ingame audio modden.

• Semmy
ach dit is gewoon een hoop werk voor tynan geweest.
Niet voor iedereen interessant maar wel nodig voor alistair om aan zijn werk te kunnen beginnen.

• Semmy
Er komt ook steeds meer bij.
Maar tynan moest een systeem maken waardoor de audio en gfx makkelijk veranderd/toegevoegd kon worden.
Hierdoor is die meteen aan het modding systeem begonnen 2 vliegen in 1 klap zegmaar.

• Semmy
Volgende update komt er langzaam aan.
Verwacht hem binnen 2 weken momenteel worden er voornamelijk bugs gefixed en niks nieuws bij gedaan.

Volgende update gaat het begin van stockpiles bevatten launchpads en hoppers.

• Semmy
Peter_Aragorn schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 10:09:
Werkt hij na de updat eook beter op Mac? Updat hij automatisch trouwens?
updaten gaat nog niet automatish.
De mac word momenteel hard aan gewerkt. Helaas weinig mensen met een mac dus is moeilijk dingen testen en opzoeken voor tynan.

• Semmy
Wilde planten moet je eerst aanwijzen met harvest.
Vervolgens natuurlijk de prioriteit van het harvesten van die planten hoger zetten als andere taken (-:
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone SE (2022) LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee