Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Youtube Monetization vraag

Pagina: 1
Acties:

• Janus Bier
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-11 17:27
Ik kan sinds kort niet instellen hoe ik de syndicatie per video wil.

Je kan kiezen tussen alle platformen of alleen betaalde platformen. Deze optie is bij al mijn video's grijs, en voor een deel veranderd van alleen betaalde, naar alle platformen. Deze instelling kan ik dus ook niet meer veranderen. Na wat onderzoek zou dit te maken moeten hebben met copyright, echter heb ik nergens een waarschuwing kunnen vinden. Wel had ik een stomme Indiaanse film erop staan waarvan ik dacht dat die copyright free was, ik moest echter bewijzen dat ik de rechten had, ik had de video maar verwijderd. Daarnaast is volgens youtube mijn reputatie goed qua copyright.

-Stel ik heb wel een video waarvan ik de rechten niet heb, zou het daar dan een gevolg van kunnen zijn?
- Is het dan logisch dat youtube maar even bepaald hoe ik de syndicatie wil voor AL mijn videos (videos die ik zelf heb gefilmd , zonder muziek)?
- zou youtube dan niet moeten melden welke video het is?

Hopelijk komt iemand dit bekend voor, ik kan het maar niet verklaren.

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-11 21:57

Remy

I usually get 100% accuracy

Een paar antwoorden kan je hier al vinden: https://support.google.com/youtube/answer/97527?hl=en mbt de criteria. Als ik bovenstaande lees zou het idd kunnen zijn dat het door 1 video komt: maar dat daarna je kanaal / video's niet meer zijn gereviewed.
Is het dan logisch dat youtube maar even bepaald hoe ik de syndicatie wil voor AL mijn videos (videos die ik zelf heb gefilmd , zonder muziek)?
Voor YouTube wel, dat beslissen zij gewoon helaas :)
zou youtube dan niet moeten melden welke video het is?
Meestal staat er dan een driehoekje als icon met uitroepteken bij de video. Is dat niet het geval, dan wordt het lastig.

Een tijdje geleden hebben ze hun monetization opties ook bijgewerkt om het kanaal-breed te beslissen, en daarna pas per video: dus wel of niet monetization op de video's. Het kan zijn dat als je dat bij je kanaal-settings uit en aan zet, dat het dan weer in orde komt omdat het dan voor alle video's wordt gereset :)

LinkedIn
Instagram

• Janus Bier
Bedankt voor je antwoord, maar het is denk ik niet wat ik bedoel. Ik kan wel geld generen met mijn videos, maar ik kan niet zelf instellen wie mijn video mag bekijken.

Met de syndicatie optie kan je je videos blokkeren voor platformen die geen advertenties laten zien. (bijv: speciale mobiele apps en embedded videos waarbij er een achterhaalde.aangepaste youtubeplayer wordt gebruikt) Sinds kort kan ik dat dus niet instellen en staat deze optie standaard op "alle platformen".

• Janus Bier
Topic kan dicht ik kan opeens weer kiezen welke platformen mijn videos kunnen zien.

Was waarschijnlijk een bug binnen mijn youtube account o.i.d.