Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• snifrrr
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 26-11 09:50
Ik ben helemaal niet thuis in mailservers en dergelijke, en heb ook lopen googlen naar dit issue, maar kan er geen wijs meer uit.

Ik heb een domeinnaam domein.nl, ik wil nu alle mail die naar dit account wordt gestuurd willen ontvangen bijv. info@domein.nl

Momenteel heb ik alleen een registratie bij transip. Is het mogelijk om via een NAS of iets dergelijks zo'n mail account in te stellen, of ben je altijd verplicht om een mail hosting account ergens te openen. of zijn er mogelijkheden om dit ook in eigen beheer te doen, via je eigen nas.

Hoop dat iemand kan helpen.

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-11 00:47
Volgens mij zijn er wel NASsen welke dat kunnen, maar dan moet je in ieder geval in je bericht vermelden wat voor NAS je hebt.

• snifrrr
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 26-11 09:50
Synology NAS DS412+

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 28-11 08:32

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Vaak kun je op een mailserver (zeker als het je eigen domein is) een alias maken.

De ervaringen die ik heb is dat het maken van alias *@domein.nl (dat is een sterretje, ja :)) voor info@domein.nl volstaat om de info-box als catch-all mailbox te laten functioneren.

Verwijderd

Internetproviders voor consumenten blokkeren vaak de mogelijkheden om goed een mailserver vanaf thuis te kunnen draaien. Als je niet zo gek veel eisen stelt aan je mailsysteem buiten de prijs kun je beter ergens een gratis of goedkoop web hosting accountje afnemen en daar je domeinnaam naar te verwijzen. Dan kun je er ook nog wat webpaginaatjes bij draaien.

Als je wel veel eisen stelt loont het ook al snel om een hosted email dienst af te nemen zoals Google Apps, Office 365 of een vergelijkbare dienst.

• nassau
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:13
Als je toch bij Transip zit, overweeg dan de e-mail doorstuurservice die ze bieden voor een domein.

Kost 5 eur (ex) per jaar en dan kun je het naar je gmail of zoiets laten doorsturen. Scheelt een hoop gedoe.

Verwijderd

Bastiaan schreef op woensdag 18 september 2013 @ 12:44:
Vaak kun je op een mailserver (zeker als het je eigen domein is) een alias maken.

De ervaringen die ik heb is dat het maken van alias *@domein.nl (dat is een sterretje, ja :)) voor info@domein.nl volstaat om de info-box als catch-all mailbox te laten functioneren.
Met cach-all is een goede spamfilter opzich wel een must anders word je binnen de kortste keren apocalyptisch doodgegooid met spam omdat alle mailadressen die ze proberen geldig lijken. :P
Zie zelf het nut er nooit zo van in, fout adres gewoon NDR. :)

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 28-11 08:32

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Een goed filter is ook nodig zonder catch-all, zéker als je een info-adres gaat gebruiken.

• markisoke
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 29-11 12:38
http://rapifia.nl/producten/email-hosting, voor €1,60 p/j heb je al een hosting voor je email.

• krvabo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:24

krvabo

MATERIALISE!

Verwijderd schreef op woensdag 18 september 2013 @ 13:41:
[...]
Zie zelf het nut er nooit zo van in, fout adres gewoon NDR. :)
Het nut van een catch-all is voor thuisgebruik dat je per website een ander emailadres kunt gebruiken. Zo weet ik al van een aantal websites dat ze zijn gehackt of dat ze mijn e-mailadres hebben verkocht. Zodoende komen deze specifieke e-mailadressen op de blokkeerlijst, en ongeacht of ze nog door worden verkocht zal ik er nooit meer wat van merken.

Het is inderdaad zo dat bij een aantal providers het draaien van een eigen mailserver is verboden of moeilijk wordt gemaakt. Een aantal providers bieden een 'mailrelay' aan waarmee het wel mogelijk is om alsnog een thuisserver te draaien. Ik heb er persoonlijk nooit last van gehad, maar vooral de grotere providers doen er moeilijk over. Het gebruiken van de doorstuurservice, of zelfs de mailfaciliteiten gebruiken van de provider is dan meestal de 'makkelijkere' oplossing.
Vergeet niet dat je thuisserver dan altijd aan moet staan, en je internetverbinding er nooit lang uit mag liggen. Een keer de stop er uit om iets te doen aan een lamp is dan al erg vervelend!

Pong is probably the best designed shooter in the world.
It's the only one that is made so that if you camp, you die.

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
krvabo schreef op woensdag 18 september 2013 @ 19:00:
[...]

Een keer de stop er uit om iets te doen aan een lamp is dan al erg vervelend!
Onzin. Mailservers proberen 't heus nog wel een keertje. Als ze tenminste beetje de RFC volgen :P

• p.m.
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 24-11 11:03
krvabo schreef op woensdag 18 september 2013 @ 19:00:
[...]

Het nut van een catch-all is voor thuisgebruik dat je per website een ander emailadres kunt gebruiken. Zo weet ik al van een aantal websites dat ze zijn gehackt of dat ze mijn e-mailadres hebben verkocht.
Wat je dan ook kunt doen, is emailadres+website@bla.nl, waar +website dan bijv. +tweakers wordt. Dit hoort door mailservers geaccepteerd te worden (gmail doet dat iig naar behoren) en de site die verantwoordelijk is voor je inbox-meuk is snel getraceerd.
Pagina: 1