Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Glashelder in Alphen aan den Rijn

Pagina: 1
Acties:

• cggroen
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 28-11 11:20
Na vergelijk van prijzen op de reggefiber website heb ik gekozen voor Glashelder.
Mijn eerste indrukken van het bedrijf zijn echter niet overweldigend.
Zondag email gestuurd met wat eenvoudige vragen, welk modem wordt geleverd etc.
Maandag bestelling gedaan via reggefiber.
Woensdag nog niets gehoord van Glashelder. Live chat gestart op de website van Glashelder, is echter niet een echte live chat, zij beloven antwoord te geven via email.
Vrijdagavond nog geen enkele reactie van Glashelder.
Prijs is zoals gezegd zeer concurerend maar verder zijn de eerste indrukken slecht.
Op dit forum lees ik ook al weinig over Glashelder en al helemaal weinig tot niets positiefs.
Ik denk er hard over mijn bestelling toch maar te annuleren, tenzij er mensen zijn met wel positieve ervaringen met deze provider.
Graag advies.

Verwijderd

Ik had dezelfde ervaring met Glashelder maar heb de order geannuleerd en ben naar Vodafone overgestapt.

• Skoefel
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 26-11 10:54
Je krijgt wat je betaalt, installatie wordt wel netjes afgewerkt.. maar service van Glashelder zelf is niet optimaal.

Verwijderd

cggroen schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 23:04:
Na vergelijk van prijzen op de reggefiber website heb ik gekozen voor Glashelder.
Excuses voor dit ongemak, de bestelling via Reggefiber is niet automatisch bij ons aangekomen. Dit i.v.m. de nieuwe website van Reggefiber en de koppeling die daarmee gepaard ging.

Het klopt dat je op dit forum nog vrij weinig leest over Glashelder. We zijn een glasvezelprovider die momenteel met name actief is in de regio Brabant en Rotterdam. Sinds begin dit jaar bieden we een concurrend aanbod aan in o.a. Alphen a/d Rijn op het Reggefiber netwerk.

Onze klantenservice neemt contact op om de bestelling alsnog in orde te maken.

Verwijderd

cggroen schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 23:04:
Mijn eerste indrukken van het bedrijf zijn echter niet overweldigend.
Zondag email gestuurd met wat eenvoudige vragen, welk modem wordt geleverd etc.
Maandag bestelling gedaan via reggefiber.
Woensdag nog niets gehoord van Glashelder. Live chat gestart op de website van Glashelder, is echter niet een echte live chat, zij beloven antwoord te geven via email.
Vrijdagavond nog geen enkele reactie van Glashelder.
Prijs is zoals gezegd zeer concurerend maar verder zijn de eerste indrukken slecht.
Op dit forum lees ik ook al weinig over Glashelder en al helemaal weinig tot niets positiefs.
Ik denk er hard over mijn bestelling toch maar te annuleren, tenzij er mensen zijn met wel positieve ervaringen met deze provider.
Graag advies.
http://www.eindelijkglasvezel.nl/alphen/providers

Behalve Glashelder en Wisper maken de overige providers voorzover ik weet gebruik van KPN wholesale als operator. Glashelder en Wisper maken gebruik van GlasOperator.
De apparatuur in de POP (wijkcentrale) wordt geplaatst door een operator. Bij jullie dus GlasOperator en KPN wholesale.

Voor TV maken providers bij KPN wholesale gebruik van KPN streams.
Glashelder en Wisper maken gebruik van Multivisie.en zij geven voorzover ik weet de streams wel 1:1 door terwijl de streams bij KPN eerst door de encoder gaan wat zeker bij de 7 Mbit stream kwaliteit verlies betekend (bitrate voor SD 3 en HD 7 of 12 Mbit mpeg4) .
Verwijderd schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 15:10:
Ik had dezelfde ervaring met Glashelder maar heb de order geannuleerd en ben naar Vodafone overgestapt.
Vodafone koopt op dit moment nog alles in KPN ITNS zelfs de helpdesk (lees maar eens in topics van Vodafone Thuis via Glasvezel en Lijbrandt Glasvezel ervaring).
Er zijn maar weinig providers waar niks fout gaat en vaak zijn providers voor de techniek afhankelijk van andere partijen. Ik heb zelf al 4 jaar KPN glasvezel en ben ook al de nodige problemen tegen gekomen.

nieuws: Vodafone neemt lokale glasvezelaanbieder Wisper over

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2013 13:56 ]

• ozziestroker1
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 28-11 20:14
Ik heb de gok niet gewaagd.

Zelf wilde ik het 300 Mbit abb afnemen.
Omdat ik nog wat vragen had mbt de instalatie via de website een afspraak gemaakt voor een gratis adviseur aan huis.( Gegevens opgeven en zij nemen contact met je op.)
Na 5 dagen nog geen reactie dus nogmaals via de site een afspraak aangevraagd.
3 dagen later nog steeds geen reactie, dus toen maar gaan bellen.

Je krijgt een ingehuurd bedrijf aan de telefoon en als je vragen hebt die zij niet kunnen beantwoorden dan mailen zij Glashelder en neemt Glashelder weer contact met je op.
Via internet kwam ik erachter dat ze zoals bovenstaand werken, en dit is tevens bij een 2 de keer bellen bevestigd.
Ik vroeg of zij konden zien of mijn gegevens voor een afspraak maken in het systeem stonden. Helaas dat konden zij niet zien. Toen gevraagd of ik gelijk een afspraak kon maken maar toen kwam het mooiste.
De klantenservice zij dat dit niet kon en dat het ook niet via internet kon. Nadat ik had uitgelegd waar het op de site stond, kwam de helpdesk er ook achter dat het wel moest kunnen. Volgens haar was het een nieuw iets wat die dag voor het eerst online was. Nadat ik vertelde dat ik al bijna 2 weken bezig was en het al die tijd al online stond kreeg ik een verbaasde reactie.

Met die ervaringen heb ik direct besloten dat ik niks met hun wil regelen aangezien ze afspraken niet na komen, en een slechte servicedesk hebben.

Nu heb ik whisper, en daar was alles zo geregeld en de service zeer goed.

• cggroen
Ik ben nu inderdaad gemaild door glashelder en ben klant geworden.
Ik hou jullie op de hoogte over de afwikkeling.

• cggroen
Even een update:
Op 2 sept duo 100 besteld en nog dezelfde dag orderbevestiging per email.
Enige dagen later werd ik al opgebeld door ServiceTeam (ingehuurd bedrijf voor de plaatsing van het modem), ivm met vakantie gekozen voor 23 september.
Op 23 sept was de monteur keurig op tijd en werd het Draytek modem geplaatst. Overigens geen installatie op 1 bestaande computer in het eigen netwerk, monteur beperkt tot het controleren op eigen laptop of systeem werkt.
Helaas alleen internet (duo 100mb) en niet de beloofde 300mb upgrade, maar erger totaal geen telefonie>
Monteur kon dit niet oplossen, hiervoor moest ik Glashelder bellen.
Glashelder diezelfde middag gebeld en gemeld dat ik alleen internet had en geen telefonie.
Tot mijn grote verbazing bleek toen dat ik totaal niet terug was te vinden in het klantebestand van Glashelder, geen klantnummer etc. Op mijn antwoord dat ik toch echt een emailbebestiging van mijn order had gekregen meldde de operator dat hij daar niets mee kon.
Per telefoon alle gegevens nogmaals door gegeven, en op mijn optimistische aanname dat het nu allemaal wel snel zou worden geregeld werd ik gelijk terecht gewezen , en er op geattendeerd dat dit pas stap 1 van vele zou zijn. Toen ik opmerkte dat ik toch al internet van hen had gekregen, begreep de beste man er helemaal niets meer van en kon verder niets meer doen.
Administratie moet het maar verder oplossen.
Inmiddels weer een week verder en nog steeds geen reactie van Glashelder, wat toch wel belangrijk is ivm nummerportatie.

Ik moet forumleden toch wel waarschuwen voor dit bedrijf, ik heb in de loop van dit proces verschillende malen een email gestuurd en krijg dan keurig een ticketregistratie maar daarna niets meer. Livechat meestal niet beschikbaar, op 1 uitzondering, maar ook deze ervaring was negatief. Het leek wel of de persoon tegelijk meerder chats voerde en op mijn vraag tijdens een lange stilte (10m) of hij er nog was, kreeg ik het antwoord, ogenblikje ik ben het aan het uitzoeken. Nogeens 20 m in de wacht den daarna niets meer!!

Glashelder misschien maar ook doofstom??
Pagina: 1