[PC iPad] Stratego Online

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• artificial_sun
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:50
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/GCnWFweftqG9sHW7PPOBBnxu/full.jpg
Er loopt momenteel een vergevorderde Beta van Stratego Online :*)
Gemaakt door Keesing games uit Amsterdam en uitgegeven door Jumbo.
Het is gratis op de PC (inloggen op de site of via Facebook) en het kost €5,99 op de iPad

In het begin was er veel last van cheaters die bugs misbruikte maar die bugs zijn ver opgelost.

Relevante zaken uit de orginele FAQ
Over Stratego »
Stratego is al jarenlang bekend als het bordspel waarbij je als opperbevelhebber van je leger moet proberen de vlag van je tegenstander te veroveren. Hierbij beschik je over speelstukken, met elk een eigen rang, waarmee je zowel je aanval als je verdediging moet inrichten. Lukt het jou om je tegenstander te slim af te zijn? Speel de enige echte Stratego hier online!

Wat zijn de spelregels? »
Hier kun je de volledige Speluitleg van Stratego lezen.

Wanneer komt er een geheel Nederlandse versie van Stratego? »
Zoals je waarschijnlijk hebt gezien is de website van Stratego al in het Nederlands beschikbaar, maar is het spel zelf nog in het Engels. We zijn momenteel druk bezig met het vertalen en zullen de Nederlandse versie van de gamclient zo snel mogelijk beschikbaar maken.

Hoe zet ik het bord op? »
Je kunt bij Stratego Online gebruik maken van een standaard opzet, maar het is natuurlijk ook mogelijk om verschillende borden zelf op te zetten. Deze kun je instellen via Profiel>Bordinstellingen. Je zet het bord op door de stukken naar het vakje te slepen waar je ze op wilt stellen. Wanneer je tevreden bent met je opstelling voer je een naam voor de opzet in en sla je het bord op via ‘opslaan’. Je kunt eerder opgeslagen opstellingen terugvinden in je inventaris onder ‘setups’. Het is hier mogelijk om je eerder opgeslagen opstellingen te bekijken, te wijzigen, een andere naam te geven of te verwijderen.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/aEBbysO2RzQvk5Bzx3v6uUye/medium.jpg

Welke varianten van Stratego zijn er? »
Je kunt beginnen met het spelen van Stratego Original, maar binnenkort kun je hier ook Stratego Kings & Wizards en Stratego Sci-fi spelen! Stratego Sci-fi en Stratego Kings & Wizards gebruiken een verschillend aantal stukken, en hebben nieuwe speelstukken met andere vaardigheden, dus zorg ervoor dat je eerst goed de speluitleg van elke game leest.

Hoe werkt de Single Player modus? »
Bij de Single Player modus speel je Stratego tegen de computer. Hiervoor is een speciale Kunstmatige Intelligentie ontwikkeld: weet jij deze te slim af te zijn? De Single Player modus is een goede manier om je verschillende setups uit te testen. Spelen in de Single Player modus telt niet mee voor de ranglijsten.

Hoe werkt de Multiplayer Modus? »
In de Multiplayer modus speel je tegen echte tegenstanders. De Multiplayer modus is beschikbaar in twee versies: de League Match en de Custom Match. Bij de League Match speel je voor de ranglijsten en wordt er een tegenstander voor je gekozen die overeenkomt met je positie in de ranglijsten. Wil je liever niet voor de ranglijsten spelen en ook je vrienden kunnen uitnodigen? Dan kun je een Custom Match aanmaken, waarbij je o.a. je eigen bord kan kiezen.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/zQuyJzD1nOpdddb3qO8EIiVs/medium.jpg

Automatch »
Wanneer je voor de Multiplayer modus kiest wordt er door het systeem een tegenstander gekozen die bij jouw positie in de ranglijsten past. Wanneer het systeem geen geschikte tegenstander kan vinden verschijnt de optie om als Single Player te spelen. Let op: matches die je dan als Single Player speelt tellen wel mee voor de ranglijsten!

Leagues & Ladders »
Wanneer je kiest om een League Match te spelen worden je overwinningen en nederlagen bijgehouden voor de ranglijsten. Hier kun je van alle spelers die voor de ranglijst meespelen zien hoe vaak ze hebben gewonnen en verloren.

Registreren
Waar kan ik me registreren? »
Vul onder ‘Login & Registreer’ je e-mailadres en wachtwoord in. Als je al geregistreerd bent kun je vervolgens beginnen met het spelen van Stratego. Wanneer je nog geen account hebt geregistreerd dien je nogmaals je wachtwoord in te vullen. Vervolgens kun je de resterende informatie invullen die nodig is om je account te activeren. Nadat we alle benodigde informatie hebben ontvangen zal je op het opgegeven e-mailadres een bevestigingsmail ontvangen. Nadat je op de activatielink in deze mail hebt geklikt kun je beginnen met het spelen van Stratego.

Wat betekent het om te spelen als gastspeler? »
Wanneer je als gastspeler speelt heb je beperkte toegang tot Stratego. Je kunt dan alleen de 10×10 versie spelen, op easy en medium niveau. Daarnaast is het ook niet mogelijk om je eigen bordinstellingen op te slaan, andere spelers uit te nodigen of mee te doen aan toernooien. Al deze functionaliteiten zijn wel beschikbaar wanneer je een account aanmaakt.

Stratego Battle coins
Wat zijn Stratego Battle Coins en wat kan ik er mee doen? »
Wat zijn de Battle Coins bij Stratego en wat kan je er mee? Wanneer je geregistreerd lid bent kun je standaard de 10×10 versie van Stratego spelen. Je hebt Battle Coins nodig om de 20×20, 30×30 en de 40×40 versies te kunnen spelen. Je ontvangt bij je registratie Battle Coins, en wanneer deze op zijn kun je nieuwe Battle Coins bijkopen in de Stratego Store. Daarnaast kun je Battle Coins gebruiken om extra avatars, borden, setups, setup slots en wapenschilden aan te schaffen.
Ik kreeg met inloggen via Facebook standaard 75 battle coins en toegang tot de 40x40 mode

Wat zijn de betaalmethoden? »
In de Stratego Store kun je op de volgende manieren betalen:
- Credit Card
- Paypal
- Ideal
- Paysafecard

De kosten zijn momenteel: 200BC voor $2.99, 500BC voor $5.99, 1000BC voor $9.99, 3000BC voor $19.99, 700BC voor $39.99,

Wat kan ik doen in de Stratego Store? »
In de Stratego Store kun je bijvoorbeeld nieuwe achtergronden van de speelborden aanschaffen, extra setups en setup slots, wapenschilden en avatars. Daarnaast kan je er extra Battle Coins aanschaffen zodat je meer Stratego kunt spelen.

Wel of niet spelen voor de Ranglijsten
Kan ik er ook voor kiezen om niet voor de ranglijsten te spelen? »
Je kunt bij Stratego Online ervoor kiezen om wel of niet voor de ranglijsten te spelen. Wanneer je voor de ranglijsten speelt tellen je resultaten mee voor de onderlinge competitie. Je kunt alleen voor de ranglijsten spelen wanneer je het systeem laat kiezen wie je tegenstander wordt: wanneer je via een uitnodiging tegen een vriend speelt, speel niet voor de ranglijsten. Ook wanneer je tegen de computer speelt, speel je niet voor de ranglijsten. Voor gastspelers is het niet mogelijk om voor de ranglijsten te spelen. Wanneer je een account hebt zonder Battle Coins is het alleen mogelijk om voor de ranglijsten te spelen bij de Quickmatch.
Ik kreeg met inloggen via Facebook standaard 75 battle coins en speel ik voor de Ranglijst

Hoe stijg en daal ik in de ranglijsten? »
De Stratego ranglijsten zijn gebaseerd op het bekende ELO-systeem. Dit betekent dat je in de ranglijsten stijgt door te winnen, en wanneer je een tegenstander verslaat die hoger in de ranglijsten staat dan jij krijg je meer punten. Dit betekent ook dat je meer punten verliest wanneer je verslagen wordt door een lager geplaatste speler.

Kan ik vrienden uitnodigen om Stratego te spelen? »
Het is mogelijk om vrienden uit te dagen voor een potje Stratego. Dit doe je via de knop ‘vrienden’ die verschijnt op het moment dat je bent ingelogd. Nadat je op deze knop drukt verschijnt er een menu waarin je al je vrienden kunt zien en nieuwe vrienden kunt toevoegen. Je kunt zowel op gebruikersnaam als e-mailadres zoeken. Nadat je op ‘nodig uit’ hebt geklikt verstuurt het systeem automatisch de uitnodiging naar je vriend. Wanneer deze accepteert kun je spelen!
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/7JPLWufBybCqHk3NkpMLeOE0/full.jpg

Cheaten
Er zijn al wat cheaters gestraft, en om het eerlijk en speelbaar te houden zijn er wat maatregelen.
  • 15 seconde per zet
  • Bij overschrijden van de 15 sec gaat er een buffertimer van 5 minuten lopen, loopt deze af heb je verloren
  • Je kunt maar een beperkt aantal zetten op en neer doen (in 2 vakjes)
Ranking
Je rang is afhankelijk van punten. Je stijgt of daalt na een 40x40 match tegen een echte tegenstander
RankingBronsZilverGoudPlatina
Spion0-...600-607...-......-...
Verkenner...-...608-630...-......-...
Mineur...-...631-667...-......-...
Sergeant...-...668-720...-......-...
Luitenant...-...721-780...-......-...
Kapitein225-280781-860...-......-...
Majoor281-345861-…...-......-...
Kolonel ...-......-......-......-...
Generaal...-504...-......-......-...
Maarschalk505-599 ...-......-......-...

De tabel is nog niet ingevuld want de ranking is nergens zomaar te vinden dus dat wordt nog wat puzzelen ;)

Achievements
Zoals bij bijna elke nieuwe game zijn er achievements te halen. Er zitten aardig moeilijke bij dus als je verveelt raakt kun je aan je zelfvertrouwen geen werken :+
Bij nieuws bereidt ik uit

[ Voor 211% gewijzigd door artificial_sun op 08-08-2013 13:50 . Reden: Ranking tabel ]

Stadia was beter....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artificial_sun
Zijn er veel Stratego online spelers hier?
:)

Stadia was beter....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-05-2023
Ik heb het bordspel vroeger heel veel gespeeld. Maar was het met deze versie niet zo dat de ai precies weet welke stukken je waar hebt?

Verder denk ik eerlijk gezegd niet dat je veel reacties gaat krijgen. Maar ik gun het je wel natuurlijk ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artificial_sun
Je speelt voornamelijk tegen andere mensen dus van een ai heb je geen last. Verder heb ik nog niet tegen de AI gespeeld dus ik kan daar geen antwoord op geven. Ik weet dat het bij een oude versie wel zo was idd.

Stadia was beter....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0rbit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-03-2021
Ik heb een paar single player games gespeeld. De AI beschikt natuurlijk over de informatie waar welke stukken staan, maar lijkt dit niet te gebruiken. Er lijkt dus daadwerkelijk, zoals jij en ik ook spelen, bijgehouden te worden wat een bepaald stuk bij een vorige zet was en hoeveel stukken van een bepaald type er nog zijn. Aan de hand daarvan bepaalt de AI hoe er gespeeld moet worden.

Ik vind het goed in elkaar zitten. Je kunt er ook snel mee spelen, wat ook erg fijn is! Ik mis wel de oude icoontjes die in het bordspel zaten. Die waren toch een stuk overzichtelijker dan die nummertjes en voor mij nietszeggende portretjes.

De AI is overigens zo goed niet: Twee keer op dezelfde bom stuk gaan gebeurt regelmatig :o

[ Voor 6% gewijzigd door 0rbit op 04-09-2013 08:15 ]

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!