Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• BarryKohne
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 23-07 17:40

| Victory is reserved for those who are willing to pay it's price | To become your own champion, believe and achieve |

• Pixelmagic
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 23-07 20:48
Pixelmagic schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 09:18:
[...]

@Shapeshifter ik heb hem via de Duitse ebay gekocht, levering vanuit Tjechie maar kwam vanuit Duitsland, donderdag besteld, maandag aan de deur: https://www.ebay.nl/itm/4...ving-USB-Pro/132087872099
Voor de mensen die interesse hebben in de K40 of welke andere laser cutter/engraver dan ook, ik heb een nieuw topic gestart met mijn ervaringen tot op heden: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1918108

Dan houden we het hier zuiver over 3D printen, waar overigens nu de nozzle staat te printen:

Visual Pinball project: pinball.pixelmagic.nl Informatie over mijn PV installatie PVoutput van mijn 2760Wp

Acties:
  • +1Henk 'm!

• GewoonWatSpulle
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 07:29

GewoonWatSpulle

Print in 3D

Dat ik hem tegenover de CR10 zette is ook niet helemaal correct want geen bowden extruder maar ik keek alleen even snel naar build volume. De E10 is de "echte" CR10 tegenhanger.

Zie hier onder het gestrande project waarin de Anet A8 Plus de redding moet vormen die momenteel op de operatie tafel met z'n kabels losjes ligt. Want die kabels krijgen ook een MDPC-X sleeving behandeling :*) die ik nog had liggen van een heel oud case mod project en ik had het ook bij de Anet A8 toegepast.

Verder heb ik nog een isolatie laag voor het heated bed besteld en overweeg een TriangleLabs BMG Direct Drive + J-head upgrade.

Verder krijg ik morgen ook een sample pakket met TPU en PETG binnen ben benieuwd hoe de printer zich daar vanaf gaat brengen! :D

Anet A8 naar Anet AM8-like conversie

Anet A8 Plus

Anet A8 (2017) + Anet A8 Plus (2019)

• GewoonWatSpulle

GewoonWatSpulle

Print in 3D

Met wat sample materiaal Ninjaflex mijn eerste serieus flexibele printje gemaakt en buiten wat temperatuur aanpassingen en snelheid niks hoeven in te stellen voor het onderstaande resultaat. Alleen is het wel extreem adhesive dus een beetje gehavend van het glazen bed af gekomen, ligt ook aan het formaat van de details aangezien ik hem in een uur wilde printen en dus 50% schaal geprint had.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• BiLo
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 10:59
wishmaster1986 schreef op donderdag 18 april 2019 @ 16:51:
Is er hier iemand in de buurt van Ede die voor mij even een BLTouch mount kan printen? Die van mij is afgebroken en ja kip ei verhaal want kan geen nieuwe printen zonder compleet de firmware weer aan te passen naar zonder auto bed leveling. :9
Kan ik wel voor je printen, ik krijg het vandaag echter niet meer op de post. Ik werk daarentegen in Ede, je zou het dinsdag kunnen komen ophalen.

Een tijdje terug heb ik er ook 1 voor EJSEJS geprint:

http://i65.tinypic.com/vh4z7r.jpg

BiLo wijzigde deze reactie 19-04-2019 13:53 (9%)

i7 8700k | Inno3D GTX 1080 Ti X3 | MSI Z370 Gaming Pro Carbon | 16GB | 960 EVO 250GB | RM650x | Prusa i3 MK3 & Prusa BEAR V2 MK3

• SuperKris
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 22-07 19:07
ocf81 schreef op maandag 22 april 2019 @ 00:51:
150W lijkt mij tamelijk krachtig. Daarmee kan je heel rap en volume van 1 m³ verwarmen, mits de isolatie in orde is.
De behuizing is gemaakt uit een aluminium frame met kunststof pelen. Deze panelen zijn denk ik een mm of 8 dik en bestaan uit een soorvan hoge dichtheid foam met een massieve laag aan de buitenkant. Ik denk dat ze heel aardig isoleren. 2 zijkanten van de kubus zijn van plexiglas wat een stukje minder isoleert.

De isolatie is denk ik het probleem niet. Als ik de thermostaat instel op 30 graden en de start temperatuur was 24, kost het de 150w heater denk ik 10-20 minuten om de lucht op 30 graden te krijgen. Het afkoelen naar 37,5 duurt dan vervolgens zon 10-15 minuten.

Ik denk dat het gewoon de kwaliteit van de verwarming is. Dat is onderstaand ding dat ik voor een euro of 8 bij de action heb gekocht. Het ding maakt een hoop kabaal, wordt zelf erg heet, en de ventilator loopt geregeld even aan.

Ik denk dat ik deze maar op aliexpress ga bestellen: https://www.aliexpress.co...V-DC-Fan/32967951841.html

• ManIkWeet
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 09:05
Falqoon schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 23:23:
Eerlijk is eerlijk, ik heb nog geen idee hoe groot de dingen zijn die ik ga printen. Dat zal gekkigheid zijn, kleine onderdeeltjes en dergelijke. Een buildplate als 20x20 zou genoeg zijn, maar ik zou liever voor 30x30 gaan om safe te spelen. Het frame wil ik bouwen van aluminium extrusie profielen, 2020 en 2040.

Ik denk dat dit te bouwen moet zijn voor onder of rond de 200 euro. Ik heb zojuist berekend dat ik ongeveer 40/50 euro aan het frame kwijt ben. (excl. vslot wheels en plates)
€200 is misschien wat ambitieus, afhankelijk van hoe luxe je wilt gaan op elektronica en bouwvolume. Hier zijn mijn voorlopige kosten van een zelfbouw CoreXY:
https://tweakers.net/ext/f/UNwAUejUHFX38EsZMG96kwQZ/thumb.jpg

• DustMan4u
  • Registratie: maart 2001
  • Nu online
SuperKris schreef op maandag 22 april 2019 @ 12:04:
[...]

De behuizing is gemaakt uit een aluminium frame met kunststof pelen. Deze panelen zijn denk ik een mm of 8 dik en bestaan uit een soorvan hoge dichtheid foam met een massieve laag aan de buitenkant. Ik denk dat ze heel aardig isoleren. 2 zijkanten van de kubus zijn van plexiglas wat een stukje minder isoleert.

De isolatie is denk ik het probleem niet. Als ik de thermostaat instel op 30 graden en de start temperatuur was 24, kost het de 150w heater denk ik 10-20 minuten om de lucht op 30 graden te krijgen. Het afkoelen naar 37,5 duurt dan vervolgens zon 10-15 minuten.

Ik denk dat het gewoon de kwaliteit van de verwarming is. Dat is onderstaand ding dat ik voor een euro of 8 bij de action heb gekocht. Het ding maakt een hoop kabaal, wordt zelf erg heet, en de ventilator loopt geregeld even aan.

[Afbeelding]

Ik denk dat ik deze maar op aliexpress ga bestellen: https://www.aliexpress.co...V-DC-Fan/32967951841.html
Ik heb zelf een kacheltje via Amazon besteld om mn buildkamer op te warmen. Is weliswaar geen 12V maar doordat hij rechtstreeks op 220V gaat zit je ook niet met een voeding die eventueel te licht is.

Met dit kacheltje krijg ik de buildkamer op ongeveer 50ºC. Hoger dan dat gaat hij (af fabriek) niet want de thermische schakelaar in de kachel regelt hier op.

Als je hem wilt kunnen schakelen vanaf je controller kun je er eenvoudig een SSR (Solid State Relais) tussen zetten.

https://www.amazon.de/gp/product/B00OOK8SLK/

Het lijkt nogal een ding op de foto's maar in het echt is ie echt best wel klein :) :

Domotica: Fibaro HC2 met diverse modules in het hele huis, Nest Hello & Cam IQ | 3D: ANET A6 Printer | Mijn Thingiverse Profiel

• BarryKohne
Is de BLV cube niet iets?

Voor het eerst carbon petg geprint. Behoorlijk blij met eerste resultaten.

https://tweakers.net/ext/f/2vAmsIMqwGRa0V18NHn7lUan/thumb.jpg

https://tweakers.net/ext/f/Asp8ZHRzKriRBfzEVZ4sPAiX/thumb.jpg

https://tweakers.net/ext/f/lvm4gBpuI15C0PLFiWZALwMe/thumb.jpg

| Victory is reserved for those who are willing to pay it's price | To become your own champion, believe and achieve |

• Daniel.
  • Registratie: april 2009
  • Nu online
Ik mag mij ook wel hier melden, ik loop nog tegen één probleem aan met het printen. Ben al bekend in het Ender 3 topic, maar zou iemand hier weten wat het kan zijn.

Als ik print en dan alleen op de eerste laag heb ik soms kleurverschillen in de kleur zitten.

Iemand enig idee wat het is. Gesliced in Cura met een aangepast schema op 0.15mm.
Het is EasyThreed PLA (Wil na deze rol de creality PLA kopen) en print het met 220(van begin tot eind) met een bed van 60. Ben benieuwd wat het kan zijn. Als ik de flow testen draai kom ik wel op de juiste dikte uit van de muurtjes dus ik heb geen idee wat het kan zijn. Toch het PLA. Er wordt geprint op een Tempered glass bed van Creality.

Daniel. wijzigde deze reactie 29-04-2019 22:37 (8%)

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

Acties:
  • +4Henk 'm!

• SuperKris
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 22-07 19:07
De 3D printer draait na heel lang stofhappen weer! Nu in de schuur ipv de eetkamertafel en in een mooie behuizing.

- Frame is van een oude beurs stand.
- Panelen zijn een soorvan harde foam platen die met een goed scherp mes zij te snijden.
- Plexiglas panelen: Tip: Koop deze op maat, en haal niet een oude plaat van markplaats!
- Wat oude RGB ledstrips die ik nog had liggen met een RF controller van Aliexpress
- 480W 12V voeding die ik nog had liggen voor kastverwarming, LEDs, etc.
- Blitzwolf schakelbare sockets met stroomverbruik meting
- Goedkoop auto kacheltje van de action. Echt een rotding, moet ik nog vervangen.
- Verwarm/koel controller van aliexpress.
- Xiaomi beveiligings camera

Na de vakantie ga ik weer verder met mijn nieuwe klipper/octroprint besturing waar ik een mooie behuizing met touchscreen voor aan het ontwerpen ben.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Daniel.
  • Nu online
ManIkWeet schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 08:22:
[...]

Een dikkere glasplaat is als je het mij vraagt niet beter, in welke situatie dan ook:
Glas is relatief slecht in het geleiden van warmte: er gaat dus meer verloren via de zijkanten.
Dikker glas is zwaarder: op een cartesian printer moet de motor van het bed meer moeite doen wat kwaliteit/snelheid kost.
Minder z-hoogte, al zal je die ene mm niet zo snel gebruiken.
Moeilijker voor inductive probe (als ie überhaupt werkt door een glasplaat heen).

Ik ben wel heel benieuwd naar die fotos! :)
Bij deze de foto's. Het is heel duidelijk te zien en heb er ook foto's van het bed gemaakt. Het is dankzij de liniaal een beetje te zien maar anders valt het echt niet op. In ieder geval bedankt voor de tip en de spiegel van de action is top en ook te zien in de foto's.

3D Printer
Foto's
876
543
12

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GewoonWatSpulle

GewoonWatSpulle

Print in 3D

Gisteravond mijn eerste miniature voor Dungeons & Dragons geprint. Best tevreden met het resultaat, ik had ook wat overdreven settings gebruikt:
  • 25mm/s
  • 100% infill
  • 0,06mm resolutie
  • 0.4mm nozzle
  • 15% support density
  • 2 uur 50 minuten
De top temperature/speed was te hoog/laag waardoor hij een beetje verkleurd en aan het deformen/smelten was.

28mm miniature
28mm miniature support28mm miniature clean28mm miniature clean

Ik ga vanavond een andere miniature printen met iets andere settings en hoop in ongeveer een uur te kunnen printen zonder al te veel onder te doen in kwaliteit.

GewoonWatSpulle wijzigde deze reactie 03-05-2019 10:01 (14%)
Reden: volgorde images

Acties:
  • +1Henk 'm!

• zynex
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 08:51
GewoonWatSpulle schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 09:55:
Gisteravond mijn eerste miniature voor Dungeons & Dragons geprint. Best tevreden met het resultaat, ik had ook wat overdreven settings gebruikt:
  • 25mm/s
  • 100% infill
  • 0,06mm resolutie
  • 0.4mm nozzle
  • 15% support density
  • 2 uur 50 minuten
De top temperature/speed was te hoog/laag waardoor hij een beetje verkleurd en aan het deformen/smelten was.

[Afbeelding]
28mm miniature
[Afbeelding: 28mm miniature support][Afbeelding: 28mm miniature clean][Afbeelding: 28mm miniature clean]

Ik ga vanavond een andere miniature printen met iets andere settings en hoop in ongeveer een uur te kunnen printen zonder al te veel onder te doen in kwaliteit.
Ziet er goed uit! Maar je gebruikt wel een relatief grote nozzle voor zo'n lage resolutie. Waarschijnlijk krijg je een stuk betere resultaten als je een 0.2mm nozzle installeert. Hiermee kun je gedetailleerder printen.

Hier een closeup foto van een wat grotere opdracht van laatst. Niet het meest mooie plaatje zo en het is misschien moeilijk om de grote in te schatten, maar het 'hoofdje' (cirkel) heeft een diameter van 2.5mm. En in dit ontwerp zitten nog meer zeer kleine details zoals de 'handjes'. Daardoor was het enkel mogelijk met een 0.2mm nozzle, omdat de perimeters van een 0.4mm nozzle te dik werden waardoor ze wegvielen en je dus minder detail overhield.

Tegenwoordig wissel ik dan ook steeds vaker van nozzle. Waar ik voorheen consequent een 0.4mm nozzle voor alles gebruikte, gebruik ik die nu steeds minder. 0.2mm gebruik ik voor gedetailleerde prints en voor snelle stevige prints waarbij resolutie niet zoveel uitmaakt, prefereer ik steeds vaker een 0.5/0.6mm nozzle. Vooral met wat grovere filamenten, zoals hout filamenten, maar ook carbon filamenten werkt dit een stuk beter en mijn printtijd is significant korter zonder dat je er direct iets van ziet in het eindresultaat.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• wolter.
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 06-07 16:54
Weer even bezig geweest met de Hypercube :D.
https://tweakers.net/ext/f/GTVN6tt8ZMjbJtMkFAhjDXXh/thumb.jpg

De tmc2130 in SPI gezet en draadjes gemaakt
https://tweakers.net/ext/f/H33dXAU6f74KQCrpH10F7phA/thumb.jpg

If it ain’t broken take it apart and fix it :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ocf81
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 10:24

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Ooit gaat mijn P3Steel af komen. (dit project beland om de haverklap op de lange baan, ik heb te veel dingen die ik ook leuk vind)

Vandaag in ieder geval de (dubbele) fan duct van mijn semi directe extruder ontwerp voor een Chimera afgemaakt. hier zag ik nogal tegen op, maar ik heb besloten om maar een heel simpel ontwerp te maken zonder ducting die een path volgt.

Nu alleen nog de basisplaat voor de extruder (het rode deel) afmaken en dan is de slede voor de X-as klaar :)

http://rotjes.bangblog.eu/tweakers/GoT/1556417/P3Steel%20Semi-Direct%20Exploded.png
Voorkant rechtsboven geëxplodeerd - (incl motor en chimera hotend)

http://rotjes.bangblog.eu/tweakers/GoT/1556417/P3Steel%20Semi-Direct%20constructed%20bottom%20right.png
Voorkant rechtsonder (incl motor en chimera)

http://rotjes.bangblog.eu/tweakers/GoT/1556417/P3Steel%20Semi-Direct%20constructed%20core%20right.png
Rechteraanzicht (kaal)

http://rotjes.bangblog.eu/tweakers/GoT/1556417/P3Steel%20Semi-Direct%20constructed%20core.png
Voorkant rechtsboven (kaal)

SA007 wijzigde deze reactie 06-05-2019 20:45 (0%)
Reden: grote plaatjes zijn groot

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive

Acties:
  • +3Henk 'm!

• BarryKohne
Zo eerste print met wood filament gemaakt. Super happy met eerste resultaat.

https://tweakers.net/ext/f/w7z9KdeSvTOPEIWT5xtMiwgx/thumb.jpg

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 11:05

Spike_wolf

Moderator Devschuur®

Genius Or Madman?.. You Decide

Spike_wolf schreef op maandag 6 mei 2019 @ 21:34:
[...]

Krijg net bericht dat ze de bestelling (Original Prusa i3 MK3 to MK3S upgrade kit) eindelijk verzonden hebben.
En ik heb de extruder net gisteren zonder die sensor op m'n printer gezet :P
Het duurde even (besteld op 22 februari :P ), maar daar is de Original Prusa i3 MK3 to MK3S upgrade kit dan eindelijk :)

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
It's time to roll the dice...
Star Wars Awakens | Instagram | Shapeways

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ocf81
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 10:24

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

@Damic Hoe heb je jouw print op het bed gezet? Als ik het goed heb onthouden dan zorgt de beweging van één motor terwijl de andere stilstaat voor een beweging van de kop langs een 45° gedraaide lijn t.o.v. de X as.

Welk verschil krijg je als je de print 45° diagonaal gedraaid in het XY vlak op het bed zet? (dan zijn de zijaanzichten parallel met de bewegingsrichting van de motoren)

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive

• Bloodhoundje
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 10:35
Mogelijk heeft iemand hier een suggestie, ik heb sinds kort mijn Tevo Tornado geheel werkend met PETG. Ik heb een Bondtech BMG extruder kloon in mijn printer zitten en deze heeft meerdere 3-8 uur lange prints zonder problemen voltooid.

Opeens kreeg ik last van een tikkende extruder halverwege een print en was het filament gejammed, na controle bleek het tandwiel(waar het filament in geklemd wordt) op de as in de bondtech extruder niet goed vastgeschroeft te zitten waardoor deze vrij liep. Dus dit aangedraaid en de printer ging weer verder.

Jammer genoeg te vroeg gejuicht, elke keer als ik een platte deksel print met 80-100% infill jammed de printer na enkele uren. De jam komt niet door de nozzle, als ik handmatig filament voer loopt deze gewoon door.

In de BMG kloon zie ik echter dat het filament na het tandwiel niet door het gaatje gepushed kan worden naar de extruder toe. Na het doorknippen en opmeten blijkt het filament hier op dat moment ipv 1.75mm +/- 2.5mm dik te zijn. Logisch dat het blokkeert.

Ik snap alleen totaal niet waarom dit pas na enkele uren printen optreed. Ik heb de stappenmotor hierna actief gekoeld omdat mijn vermoeden was dat de as zo heet werd dat het plastic in de bondtech zacht wordt en gaat vervormen/tot dit resultaat leidt na enkele uren.

Ook met actieve koeling komt dit probleem na enkele uren weer voor. De stappenmotor is op dat moment koud genoeg om comfortabel met de hand vast te houden.

Ik draai de bondtech in een Bowden setup en heb hem "omgekeerd" in gebruik, wat volgens het boekje kan. Dit ivm een slechte PTFE coupler die voorheen tijdens het printen de tube eruit drukte waardoor de prints mislukten.

zie onderstaand plaatje, pijlen zijn feed direction. De rode streep is waar het filament vastloopt en +/- 2.5mm dik is (net na het tandwiel). Op de plek waar de hotend zit in dit plaatje heb ik een aluminium blokje zitten met hierin een PTFE coupler.

edit:

Ik gebruik het REAL PETG (zwart) filament en kan op de rol zelf geen vreemde verdikkingen vinden die tot 2.5mm dikte leiden.

Bloodhoundje wijzigde deze reactie 29-05-2019 13:01 (3%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• BarryKohne
MK2S upgrade gegeven naar zaribo frame en mk2.5S. En mmu2s eraan gehangen die ik al even had liggen. Eerste print gaat tot nu toe lekker.

https://tweakers.net/ext/f/esHBDVavi1aeaNBksaNTq7pP/thumb.jpg

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sme4gle
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 23-07 16:43
Ik vind je quote een beetje bijzonder. Als je niets hulpzaams te vertellen hebt post dan gewoon niets.

In de eerste foto zie je dat het filament zich oppropt tussen de feeder gear en idler wheel. Een enkele keer heb ik zelfs met Ninjaflex gehad dat het filament tussen de idler wheel omhoog kwam door het gat waar de pin van de nema motor doorheen steekt.. vrij bijzonder.
ManIkWeet schreef op maandag 3 juni 2019 @ 13:56:
[...]

Zit je bowden buis muurvast in je fittings?
Als die buis kan wiebelen dan kan je een clipje tussen je fittings (het stuk dat je indrukt) doen, schijnt te helpen.
De bowden tube zit aan zowel hotend kant als extruder kant goed vast met een c clipje

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Spinez0r
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 10:06

Spinez0r

They call me Mike.

Gisteren zijn de meeste onderdelen voor de HEVO binnengekomen, dus begonnen met het bouwen van het frame.

Na een paar uurtjes vloeken en tieren (een aantal chinese hoekprofielen waren krom...) heb ik 'm in elkaar zitten en is alles netjes haaks en parallel.

https://tweakers.net/ext/f/TQfGay7hXC5nKensvqMEZSF7/thumb.jpg

Nu nog wachten op de M3 inserts en het printen van de overige onderdelen....bijna 11 uur voor de Z-as houders....pfoeh hé!

https://tweakers.net/ext/f/5lrZa6TxdITGm3QG1Fodk2aZ/thumb.jpg

Ook heb ik besloten over te gaan naar 24 volt, ik heb dat gezien bij een bekende, en wauw wat warmt dat snel op :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Daniel.
  • Nu online
jbhc schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 19:15:
Maak je gebruik van een behuizing? Al is het maar een kartonnen doos die je er omheen zet.
Ook het beperken van de koeling op de nozzle helpt tegen warpen.

Alleen is ook mijn ervaring dat het vrij snel mis gaat.
PLA warped toch bijna niet als je het vergelijkt met ABS. Ik heb nu ook een behuizing om mijn Ender 3 zitten, zo'n lack en i.p.v. plexiglas hout en de warmte blijft er goed inzitten, wilde voor ABS nog een kacheltje erin zetten maar weet niet zeker of dat nu nog wel nodig is.

Ziet er zo uit en is ook in het Ender 3 topic voorbij gekomen.

Forum
Kast2Kast 1https://tweakers.net/ext/f/TsDhIykNIkURdiQiPFN7hQEW/thumb.jpg

• Daniel.
  • Nu online
Ik heb een dingetje.
Met cura had ik dit niet. Op het moment dat er een layer change plaatsvind en het is een recht object. Layer staat op dezelfde plek omhoog krijg ik een soort gleuf.

Het is met simplify3D en een ender 3. Iemand een idee?

https://tweakers.net/ext/f/ZS1bCMMyhPd2jr0BWHZJ756p/thumb.jpg

Lijkt op over extrusion at layer change

Ik zie het in de demo voordat je hem kan opslaan die bobbel.

Het heeft met Start Points te maken. Als ik op randomize zet krijg ik op heel veel plekjes zo'n mini bobbel.
Misschien is dat dan maar het beste. Vind het raar.

Daniel. wijzigde deze reactie 05-06-2019 23:37 (25%)

• Daniel.
  • Nu online
ocf81 schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 23:44:
@Daniel. Kan je niet je laag aan de binnenkant van de print laten beginnen?
Kan wel de wall inside outside doen maar dan zie ik het in het voorbeeld nog steeds verschijnen.

https://tweakers.net/ext/f/Bn0sKY9PQ2gKdHWA0ZqMGpSW/thumb.png

Daniel. wijzigde deze reactie 05-06-2019 23:47 (21%)

Acties:
  • +5Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 11:31
grote_oever schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 14:22:
Ik zie laatste tijd op Reddit de cura mod creawsome voorbij komen. Een creality mod. Zelf heb ik weinig ervaring daarmee, maar zie een video op internet die best interessant is. In dit topic wordt er nog niet over gesproken. Iemand ervaring ermee?

YouTube: YouTube: Creawsome mod for CURA 4.0
Github: https://github.com/trouch/CreawsomeMod
Even een test gedaan. Ik zat nog op een oude versie van Cura en wilde toch kijken of de software echt zo anders was. Dus ik heb het volgende gedaan:

Test 1Oude cura versie 3.5, met eigen settings
Test 2Upgrade naar Cura versie 4.1 met eigen settings
Test 3Cura 4.1 met Creawesome mod

Noemenswaardige settings
Snelheid: 50mm/s
print: XYZ cube
Filament: 123-3d huismerk.

Resultaat:

Conclusie:

Het lijkt dat de update naar 4.1 de meeste resultaatwinst heeft gegeven. 4.1 met mod heeft wel de mooiste walls, maar de toplaag lijkt een beetje underextrusion te hebben. Al met al ben ik prima te spreken over het resultaat. Paar grappige dingen, in de mod staan een paar rare instellingen. Gezien ze standaard zo ingesteld zijn vermoed ik dat de makers van de mod daar over nagedacht hebben. Zo heb je de volgende instellingen voor mijn CR-10S:

Line width: 0.5
Wall Thickness: 1.5
Hotbed: 50 graden; stuk lager dan ik voorheen deed.

• Psycho_Mantis
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 09:59

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Ik heb uit china een MK52 ontvangen, alleen is helaas 1 van de schroefgaten te groot geboord.

https://tweakers.net/ext/f/gtHHjOAyzytnWhbXhkrqkaN0/thumb.jpg

Retour sturen gaat te veel kosten en of de verzender nog in tegemoet gaat komen is nog even afwachten. Maar weggooien = zonde.

Heeft iemand suggesties hoe dit te herstellen is? Ik zat zelf te denken om het dicht te smeren met epoxy en weer opnieuw boren.

PVoutput | Mac Mini 2011 | Macbook Pro Retina 2014 | iPhone 8 Plus 64GB | Apple Watch Sport (1st gen)

• Psycho_Mantis

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Bezulba schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 15:11:
[...]

of een koperen buisje erin epoxyen. Minder kans op beschadiging als je de schroef er weer uithaalt.

Wel klote trouwens :/

Kleine vraag van mijn kant: ik heb zo'n zelfde chinese cloon, maar hoe doe jij het met de "nubs" waar je de stalenplaat tegen aan duwt? Ik heb nergens in mijn berg met schroefjes ook maar iets gezien wat daar in zou kunnen, uiteindelijk een schroef en moer gebruikt maar dat ziet er natuurlijk niet al te netjes uit.
Goede suggestie.

Ik was nog niet zo ver met montage, maar ik heb er schroefjes met kleine buisjes bij zitten.
Heb hier een overal foto van wat ik ontvangen heb:

https://tweakers.net/ext/f/yT7YfABEdehGK5Ghw7CG74gD/thumb.jpg

foto was gisteren gemaakt na ontvangst, ben nu niet thuis om even de schroeven te bekijken. Maar als je een beetje inzoomed kan je het wel zien.

PVoutput | Mac Mini 2011 | Macbook Pro Retina 2014 | iPhone 8 Plus 64GB | Apple Watch Sport (1st gen)

• Spinez0r

Spinez0r

They call me Mike.

Hi all, vraagje.

Ik heb sinds vandaag een 40 watt 24 volt heater cartridge gemonteerd.

Het probleem waar ik tegenaan loop is dat de heater goed op temperatuur komt, maar bij het halen van de temperatuur wegzakt (ongeveer 10 graden) en daarna opkrabbeld naar de juiste temp.

Hierna is alles goed.

Hoe kan ik voorkomen dat hij die "dip" heeft?

Zie afbeelding: https://tweakers.net/ext/f/n1Yo0SYhSQcCuW951NLTItCs/thumb.png

• Spinez0r

Spinez0r

They call me Mike.

Ik heb net in de firmware de temp_watch_time verhoogd van 40 naar 60 seconden, nu krijg ik in ieder geval geen "heating failed" warning meer.

Wat me opvalt is dat als de heater eenmaal goed op temperatuur is, hij heel strak op die waarde blijft hangen.

Zie afbeelding: https://tweakers.net/ext/f/NFQrYc4ZsIb3oVcM4Ce1d4dD/thumb.png

Iemand een idee waar dit gedrag vandaan kan komen? ik had met mijn RAMPS nooit zo veel moeite met temp-management.
Nu heb ik een SKR 1.3 en is het feest (ahum) :(

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Psycho_Mantis

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Zo mijn Chinese MK52 heb ik kunnen fixen! Heb het opgelost met Bison epoxy lijm voor metaal. Zou geschikt moeten zijn voor 100+ graden.

Heb het gat eerst volledig dichtgesmeerd en vervolgens weer uitgeboord.

Ziet er uit of er nooit wat mis mee is geweest :)
https://tweakers.net/ext/f/FD2VPToNWXUoBkQzzQMHJp71/thumb.jpg

Acties:
  • +1Henk 'm!

• BiLo
sugarcube schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 23:33:
[...]

quooker kende ik nog niet, ze vinden toch alles uit :)

Intussen uitgetest, ik weet niet exact hoe warm het wordt, en het houd in het begin maar inderdaad na een tijdje zakt het door.

Op zoek nu naar een ander plastiek dat hogere temperatuur aankan en dat op een ender3 te printen is. ik zie abs niet echt zitten, maar misschien toch eens een poging wagen dan.
Geen idee of de Ender 3 het aan kan, maar Colorfabb heeft een High Temperature lijn.

aangeraden print en bed temp= 270 / 100. Ik heb echter ook filmpjes gezien waarbij men met lagere temperatuur werkt.

https://ht.colorfabb.com/

Ik heb er gisteren nog deze parts mee geprint met de HT clear variant:

BiLo wijzigde deze reactie 17-06-2019 10:20 (8%)

i7 8700k | Inno3D GTX 1080 Ti X3 | MSI Z370 Gaming Pro Carbon | 16GB | 960 EVO 250GB | RM650x | Prusa i3 MK3 & Prusa BEAR V2 MK3

• BiLo
Gezien de filament sensor nu mechanisch (PRUSA) werkt is er geen harde eis meer om de extruder in het zwart te moeten printen. Daarom heb ik de extruder in Colorfabb HT CLEAR geprint :)

Mijn E3D V6 Gold zal straks niet alleen beter gekoeld worden, hij zal ook wat beter te zien zijn :)

http://i66.tinypic.com/2lseixt.jpg
http://i63.tinypic.com/258vzth.jpg

BiLo wijzigde deze reactie 18-06-2019 08:57 (20%)

• icegodd
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 23-07 21:27
BIGTREETECH SKR PRO V1.1 32 Bit Control Board

Mijn newe droom board.. (hiervoor was duet2wifi) _/-\o_

• BiLo
iemand hier ervaring met een extrudermotor koeler zoals deze?

De combinatie van 30+ graden en een Ikea lack behuizng is iets teveel voor het printen van PLA. De Bondtech gears worden zo heet dat het doorgevoerde PLA te zacht wordt en een verstopping veroorzaakt

• Psycho_Mantis

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Ik heb sinds de upgrade van mijn printer een heel vaag probleem.

Heb mijn zelfbouw Prusa MK2 clone verbouwd naar een Prusa MK3s clone, en er zit nu 24v op met een SKR v1.3 en een MK52.

Na een week onderzoek en mijn extruder 5 keer uit elkaar gehaald te hebben, drivers verwisseld, stappen motoren te verwisselen, ben ik dus erachter gekomen dat deze beroerde print kwaliteit in relatie is met het heatbed.

Want als ik dus print met het heatbed uit, print hij super strak. Dus geen mechanisch probleem. Ook het voltage blijft stabiel als het heatbed aanstaat.

Het lijkt wel of hij gewoon minder extrude als het heatbed aanstaat. Heel vreemd. Ik weet ook gewoon niet wat ik hieraan nog kan onderzoeken.
Bug in Marlin 2.0?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Daniel.
  • Nu online
Ben bezig om PETG te printen en na wat afstellen is dit mijn eerste Benchy geworden.
1st try
https://tweakers.net/ext/f/ib17JEzfUuJtszzlN6CqALFc/thumb.jpghttps://tweakers.net/ext/f/1B5ZInRX5JOz9fmDY13pY8Ta/thumb.jpghttps://tweakers.net/ext/f/VYyldPrF1r7vVW2ObFLji12P/thumb.jpg
https://tweakers.net/ext/f/ib5Y8b4VBxNqd0QcTLGcgU3y/thumb.jpghttps://tweakers.net/ext/f/ZDXnTbt0CU4cMQovcsrCJOS0/thumb.jpghttps://tweakers.net/ext/f/KCtXrjeEu79eEo51NQTshkSi/thumb.jpg
https://tweakers.net/ext/f/xhr8oRM47cZ8R1QGcLnFzqke/thumb.jpghttps://tweakers.net/ext/f/MGbU8YdccxMHaJn7nKMx7Rct/thumb.jpghttps://tweakers.net/ext/f/xwefCmauxNUPgAIEhqoLKvpY/thumb.jpg
https://tweakers.net/ext/f/kDlKAKvpkaaYylLtqoXLzjTT/thumb.jpg

Opzich niet ontevreden maar het moet natuurlijk beter.

Ben alleen even kwijt waar ik allemaal precies aan moet rommelen. Volgens de retraction test moet het goed zitten dus even puzzelen waar het aan kan liggen. Of moet ik hier al tevreden mee zijn.

Het gaat om een Ender 3 met standaard koeling. Wil met dit PETG de petsfang gaan printen. PLA heb ik al top, maar ivm hitte voor de petsfang PETG gebruiken.

Printer: Ender 3 (Pro)
Filament: OWL-filament Premium 3D PETG filament (amazon)

Heb het bed op 80 en extruder op 240. Ik zie bij een amazon review dat die print op 225. Misschien dat proberen. Maar is dat niet erg laag voor PETG. PLA print ikzelf op 205.

Daniel. wijzigde deze reactie 30-06-2019 23:46 (3%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Btje
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 19-07 15:47
Als test print ik een cubus en die zag er heel goed uit. 0.6 nozzle 0.35 layer height. Maar dan komt de echte print er toch niet lekker uit.

Btje wijzigde deze reactie 07-07-2019 13:43 (20%)

Galaxy S8

• Psycho_Mantis

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

@PetersNL
Ik had vandaag pas tijd om te printen op de Aliexpress Powder Coated sheet van trianglelab.

Dit is het resultaat. (PETG)
Ik denk dat het net Ietjes minder grof is als de originele prusa sheet, maar geeft wel een mooie finish.

Psycho_Mantis wijzigde deze reactie 11-07-2019 13:05 (19%)

Pagina: 1 ... 11 12 13

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 AMD

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True