Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

KPN wil internet & bellen samenvoegen, ik niet ...

Pagina: 1
Acties:

• vj_slof
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 29-11 16:59
Het volgende is er aan de hand. Ik heb een los abonnement telefonie, en een los abonnement internet wat vroeger Hetnet heette. Het internet abonnement is nu nog maandelijks opzegbaar.

Nu stalkt KPN nu al een jaar lang telefonisch en middels brieven dat ik beter beide abonnementen kan samenvoegen naar Internet & Bellen maar ik hang dan direct aan een 2-jarig abonnement vast.

Heb al meerdere malen telefonisch en 1 maal schriftelijk aan KPN aangegeven ik mijn huidige abonnementsvorm wil behouden en verzocht mij hierover nooit meer telefonisch lastig te vallen.

Vandaag wederom telefoon van een brutale verkoopmedewerker van KPN die me weer hetzelfde probeert aan te smeren, waarop ik aangeef niks te willen veranderen aan het abonnement.

Er werd nu gedreigd met eventuele afsluiting als ik niet om zou gaan... Iets later in het gesprek werd dit dreigement alweer wat afgezwakt door mij te vertellen dat ik een nieuw modem nodig zou hebben en dat de oude mogelijk in de nabije toekomst niet meer zou werken en ik naar support zou kunnen fluiten. Het modem is een jaar oud dus dat lijkt me sterk. Ik heb wel eens een defect modem gehad en heb toen tijdelijk een veel oudere modem aangesloten en die werkte ook nog prima. Dus die smoes kan wat mij betreft naar het rijk der fabelen.

Kan KPN mij nu zomaar afsluiten ? Ze moeten toch eerst het contract ontbinden lijkt me. Gaat telefonisch niet lukken dus ik hou de brievenbus maar in de gaten.

Wat is nu een leuk alternatief bellen & internet abonnement wat niet van KPN is? Moet wel ADSL zijn want hier is nog geen kabel en geen glasvezel. Kosten per maand +/- 45,= p/m 10 Mbit internet. Onbeperkt bellen niet nodig ik bel amper.

• TIGER79
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-11 12:55
Als het product niet meer bestaat dan kunnen ze proberen (lees : NIET verplichten) je te laten switchen, als je dat niet wilt en zij supporten het product ook niet meer dan kunnen ze het vanuit hun kant netjes opzeggen... Je moet je niet teveel aantrekken van telefoontjes enzo, gewoon doorgeven dat je geen interesse hebt en als ze dreigen met afsluiting dan moeten ze dat maar gewoon doen, zijn zij jou als klant kwijt en het is echt niet zo dat er geen alternatieven zijn...
Ikzelf heb de afgelopen 2 jaar bij tele2 gezeten (afgezegd omdat ik niet blij was met de klantenservice, en dat is een understatement, en ik vond het een beetje oplichterig dat ik bij aanvang van de abbo ook digitale tv en uitzending gemist heb genomen wat echt ruk bleek te zijn, waarna blijkt dat je het als extra pakket niet meer kunt afzeggen maar het hele jaar aan vast zit, dit in tegenstelling tot het extra activeren van elk willekeurige pakket wat wel meteen kan... ook werd de beloofde snelheid van 50 mbit/s verreweg niet gehaald, zat op de helft), en nu zit ik bij telfort sinds bijna een jaar en moet zeggen dat ik daar tot nu toe erg tevreden over ben... ik haal de 30mbit/s, en tot nu toe nooit de klantenservice nodig gehad dus daar kan ik zo nog niet over oordelen, alhoewel het onmogelijk slechter kan zijn dan tele2 :P

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-11 10:36

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

KPN IPB abbonement is trouwens 1 ipv 2 jaar, volgens -> http://www.kpn.com/prive/pakketten/internet-en-bellen.htm

[ Voor 7% gewijzigd door Falcon op 23-07-2013 14:57 ]

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• Heineken
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

www.online.nl is goed en goedkoop

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

vj_slof schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 14:35:
Wat is nu een leuk alternatief bellen & internet abonnement wat niet van KPN is? Moet wel ADSL zijn want hier is nog geen kabel en geen glasvezel. Kosten per maand +/- 45,= p/m 10 Mbit internet. Onbeperkt bellen niet nodig ik bel amper.
Als je amper belt, is het dan niet goedkoper om geen telefonie meer te nemen en alleen adsl te nemen? Misschien is Skypen met die 2 mensen die je belt dan een optie ;)

Ik denk dat als je op zoek gaat via internetten.nl naar aanbieders op jouw postcode er echt wel een aanbieder te vinden is die goedkoper is dan wat je nu hebt, met wat mazzel nog met telefonie erbij ook.
En wat dan nog als het een sub-merk van KPN is? KPN onder zijn eigen naam is een van de duurste providers die je kunt hebben, dus besparen moet niet al te lastig zijn denk ik :)

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

• vj_slof
Het is wel noodzakelijk dat ik een vaste telefoonaansluiting heb met een vast telefoonnummer, het telefoonnummer gebruik ik zakelijk en staat op nogal wat drukwerk en sponsormaterialen en faxen komt sporadisch nog wel eens voor.

Het gaat me meer om het principe en mochten ze moeilijk doen ik snel een alternatief kan regelen en mijn telefoonnummer kan behouden. Dat het uiteindelijk goedkoper uitpakt is natuurlijk mooi meegenomen.

Zolang KPN los bellen en internet levert is er volgens mij toch niks aan de hand? Ik erger me aan de aggressieve verkoopmethode van KPN en de smoesjes die ik elke keer van ze te horen krijg. Ik neem internet van ze af, mochten ze daarvoor andere hardware nodig hebben om te leveren dan leveren ze ook maar het bijpassend modem of desnoods koop ik er eentje.

Dat online.com ziet er wel leuk uit als alternatief. Thanks!

[ Voor 3% gewijzigd door vj_slof op 23-07-2013 15:26 ]

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 29-11 09:35
Vanaf januari wordt het oude KPN ATM netwerk afgesloten. Grote kans dat jij hier nog op aangesloten bent. In principe kan KPN je gewoon migreren naar Ethernet DSL.

Als je goedkoop internet wil kan je ook eens kijken naar internet via De Digitale Stad. Omdat je zoals je zelf zegt BelBasis wil behouden zijn zij in verhouding best goedkoop (je hebt voor 21,50 al een 50Mbit verbinding, mits VDSL leverbaar is maar dat merk je gelijk aan de haalbare snelheid in de postcodecheck).

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Het probleem in deze is dat de contracttermijn voor beide partijen geldt. Nu je contractvrij bent is KPN ook contractvrij en mogen zij het contract ook ontbinden.

Daarom is het in sommige gevallen verstandiger om een abonnement voor een langere periode af te sluiten, want dan kan de aanbieder er ook niet onderuit.

Zo ben ik nogal huiverig over mijn (mobiele) contract. Ik ben al meer dan 5 jaar contractvrij, dat betekent dat T-Mobile ook mijn contract zou kunnen opzeggen. Ze zullen het niet zo snel doen, omdat ik een goldstatus heb, maar ze kunnen niet voor één persoon het hele contract blijven onderhouden als alle andere bellers wel over zijn.

[ Voor 34% gewijzigd door Trommelrem op 23-07-2013 16:56 ]

• MazeMouse
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 28-11 15:50

MazeMouse

Ja, of niet natuurlijk

Die verkoopmedewerkers moet je echt heel hard negeren. Zeker op grotere afstanden proberen we mensen juist van IPB af te halen (nadat de verkopers uiteraard bij hoog en laag wisten te beweren dat het prima ging werken) en terug te zetten naar Shared-Line.

Als je modem niet meer zou werken ZOU kunnen zijn dat je een TG787 hebt, iets met de firmware. Die zijn we aan het uitfaseren en stopt de support er inderdaad ook op. Wat inhoud dat zolang hij nog werkt er niks aan de hand is en zodra hij niet meer werkt hij gewoon vervangen wordt voor een model dat we wel ondersteunen. Want sinds de modems allemaal ExperiaBox heten zijn het allemaal bruikleenmodems. Dus idd gewoon eenvsmoes.

Wat betreft het opzeggen is het wettelijk mogelijk maar onwaarschijnlijk gezien hoe vaak ik het "Snel Surfen & Bellen 4Mbit" (oud HetNet abbonement) of InternetPlusBellen Go 1,5Mbit (het eerste IPB) nog langs zie komen. Dus houd het gewoon zoals je het zelf wil :) (VDSL beschikbaarheid zou ik voor je kunnen bekijken overigens als je daar interesse in zou hebben)

[ Voor 5% gewijzigd door MazeMouse op 24-07-2013 03:47 ]

sudo apt-get rekt

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:09
vj_slof schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 15:25:
Het is wel noodzakelijk dat ik een vaste telefoonaansluiting heb met een vast telefoonnummer, het telefoonnummer gebruik ik zakelijk en staat op nogal wat drukwerk en sponsormaterialen en faxen komt sporadisch nog wel eens voor.
Dan migreer je dat nummer toch naar een voip provider? Ben je voor je nummer niet meer afhankelijk van KPN en ook nog eens niet meer locatiegebonden.
Het gaat me meer om het principe en mochten ze moeilijk doen ik snel een alternatief kan regelen en mijn telefoonnummer kan behouden. Dat het uiteindelijk goedkoper uitpakt is natuurlijk mooi meegenomen.
Ook KPN mag opzeggen, net zoals jij dat mag.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

• vj_slof
Bedank allemaal, ik laat het allemaal zoals het nu is en negeer de verkoopafdeling nog maar even. En ik snap dat KPN het contract ook mag opzeggen, maar de alternatieven zijn nu ook wel duidelijk en dat is zeker geen KPN, dus mij hebben ze er niet mee. Ze mogen blij zijn dat ik uberhaubt nog klant bij ze ben.
Pagina: 1