Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

SPAM nagenoeg verdwenen na overstap op nieuwe Hosting

Pagina: 1
Acties:

• SpiriTNL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09:38
Dit topic is niet omdat ik een probleem maar ik ben nieuwschierig naar een oorzaak.

Ik heb een eigendomein waar ik al mijn e-mail op heb ingesteld.
Bij mijn vorige hosting waar ik mijn domein het geplaatst werd ik dood gegooid met SPAM. wel 60 tot 80 mail per dag.

Nu ben ik overgegaan naar een ander hosting met het zelfde domein en e-mail adressen en mijn SPAM is nagenoeg helemaal verdwenen. In de weken die ik er nu zit heb ik maar 4 SPAM berichten gehad.

De SPAM filter heb ik zo ingesteld dat die met een hit ' [SPAM]' toevoegd aan het onderwerp.

Mijn vraag is dus hoe dit kan.
Het Domein is het zelfde gebleven en de a-mail adressen ook.
Kan dit te maken hebben met slechte beveiliging of verkeerd ingestelde server van de hoster zelf ?

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik zou echt eens de specificaties van de betreffende pakketten vergelijken. Het kan best zijn dat de ene hoster een anti-spam pakket heeft draaien, of meerdere zaken geblokkeerd heeft dan de andere.

Ik zit nu een aantal jaren bij PC extreme, waar ik ook mijn mail op het domein laat binnenkomen. Daar heb ik nagenoeg nog nooit een spambericht binnen gehad. Enkel mensen die geregistreerd werden op mijn site omdat ik dat vergeten was om dicht te zetten :S

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-11 18:10

DataGhost

iPL dev

Als je nieuwe hoster greylisting gebruikt kan dat al een hoop schelen. Ik gebruik dat ook op verschillende plekken en dat houdt echt 99% van alle spam al tegen.

• Sefyu
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
^Inderdaad. De spam die je eerst kreeg was waarschijnlijk nog niet eens 0.1% van de spam die daadwerkelijk naar je adres verstuurd werd. Een hele hoop wordt al geblokkeerd op diverse niveaus voordat het je mailbox bereikt.

• SpiriTNL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09:38
Mijn nieuwe hoster, Hosting2go, gebruikt Barracuda spam & firewall.
Mijn vorige hoster had ook een filter maar kan nergens vinden welk die gebruikt.

Ik wist niet dat een goede filter zo veel verschil kan uitmaken.

• basdej
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 27-11 15:16

basdej

OutSystems Consultant

SpiriTNL schreef op zondag 07 juli 2013 @ 09:54:
Mijn nieuwe hoster, Hosting2go, gebruikt Barracuda spam & firewall.
Mijn vorige hoster had ook een filter maar kan nergens vinden welk die gebruikt.

Ik wist niet dat een goede filter zo veel verschil kan uitmaken.
barracuda is inderdaad een zeer goede anti-spam oplossing, voor zover ik weet, een van de beste. (maar ook enorm duur) Het kan best zijn dat je vorige hoster een of ander houtje touwtje anti spam systeem had ;)

Hoi.

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

SpiriTNL schreef op zondag 07 juli 2013 @ 09:34:
Dit topic is niet omdat ik een probleem maar ik ben nieuwschierig naar een oorzaak.

Ik heb een eigendomein waar ik al mijn e-mail op heb ingesteld.
Bij mijn vorige hosting waar ik mijn domein het geplaatst werd ik dood gegooid met SPAM. wel 60 tot 80 mail per dag.

Nu ben ik overgegaan naar een ander hosting met het zelfde domein en e-mail adressen en mijn SPAM is nagenoeg helemaal verdwenen. In de weken die ik er nu zit heb ik maar 4 SPAM berichten gehad.

De SPAM filter heb ik zo ingesteld dat die met een hit ' [SPAM]' toevoegd aan het onderwerp.

Mijn vraag is dus hoe dit kan.
Het Domein is het zelfde gebleven en de a-mail adressen ook.
Kan dit te maken hebben met slechte beveiliging of verkeerd ingestelde server van de hoster zelf ?
Bij mij is het juist andersom :+

Vorige host: Oxillion, nagenoeg geen spam.
Huidige host: Antagonist: veel spam, maar komt wel in de spam map terecht (al zou dat door ESS kunnen komen).

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Pagina: 1