[deb. testing] Ongewenst Gnome clasic menu

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Four
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Four

I void warranty

Topicstarter
Na een installatie van de Radion drivers voor gnome heb ik opeens een niet grapish start menu. In de plaats daarvan komt een redelijk clasic menu, met individuele items.

Ik vermoed dat dit ergens in de radion drivers zit. Ik geloof nml dat ik voor deze drivers wel een mooi menu had. Maar weet dit niet met 100% zekerheid te zeggen.

Na het installeren van deze drivers kreeg ik geen gnome-panel of metacity meer. Dit heb ik "opgelost" door ze als startup applicaties te laten draaien.

Ik heb al de debug xsessionlog uitgedraait, en ook de xorg.log. Deze staan onder de hyperlink omdat ze nogal lang zijn.

Ik zie in de logs niet zo heel erg veel errors, waardoor ik niet weet waar ik verder moet zoeken. Heeft een van u toevallig wat pointers om mij in de juiste richting te leiden?

dwyslexy != luiheid !! Taalpuristen sla uw slag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 30-09 06:39
Welke versie van gnome draait je? dat is niet duidelijk op te maken uit het verhaal.
Als het gnome 3 is dan lijkt het erop dat je geen compositing hebt en van de fallback (classic startmenu etc) gebruik maakt.

als je glxinfo draait dan kun je zien of direct rendering aan staat:

bij mezelf:
code:
1
2
3
direct rendering: Yes
server glx vendor string: NVIDIA Corporation
server glx version string: 1.4

In jou situatie zou daar natuurlijk ATI moeten staan

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Four
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Four

I void warranty

Topicstarter
leek idd failback mode te zijn. al haalde ik dat er zelf niet uit. Gnome was gnome 3 idd. Rendering stond aan.

"gelukkig" crashede gister avond een van mijn HD's. Zal je net zien dat het de ene is waar ik grub op had draaien. Aangezien het systeem toch vers was heb ik maar ipv uitzoeken hoe ik grub reinstall (zonder pc waarop ik even kan googlen) een reinstall gedaan. Hierbij pakt hij nu (incl drivers) wel direct gnome3 goed zonder fallback mode oid.

Ik vind het dan ook prima zo ;)

dwyslexy != luiheid !! Taalpuristen sla uw slag