[FreeBSD] apache geeft foutmelding bij openen pagina's*

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rorymeijer
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 30-09 07:07

Rorymeijer

Dif-tor heh smusma

Topicstarter
Beste lezer,

Voor mijn werk hebben wij een LAMP server geinstalleerd in Vmware.

Eigenschappen:
- FreeBSD 9.0
- Apache 2.4
- PHP 5.3.23 with Suhosin-Patch
- MySQL 5.6.10
- PHPmyAdmin

Nu werkt dit normaal gewoon naar behoren en heb ik gister allerlei databases overgezet van onze test server naar de live server.

Het probleem:
Als de gebruiker naar de server probeert te gaan via de browser krijgt hij enkelt een melding "&ER=Unknown command" in het scherm. Niet altijd, incidenteel doet hij het gewoon maar heel vaak dus ook niet

Wat heb ik geprobeerd:
Ik heb geprobeerd om te kijken of het een PHP of SQL probleem was door gewoon een HTML file te laden met simpel het woord test er in, deze kreeg al een foutmelding.
In de httpd error log van apache gaf hij geen foutmelding en is niks terug te vinden over die unknown command.

Ik heb al gezocht op google maar daar krijg ik enkelt resultaten over bugzilla en over een Wyse webserver, maar zonder concrete oplossingen of iets wat maar op een antwoord lijkt.
Daar naast heb ik op het forum geprobeerd te zoeken maar daar kon ik deze (voor mij echt hele vage) foutmelding niks vinden.

Mijn vraag is:
Ik zou het vet vinden als iemand deze foutmelding herkent en misschien mij kan helpen om dit probleem te verhelpen :)

Groeten,

Rory Meijer

[ Voor 0% gewijzigd door Rorymeijer op 26-06-2013 15:36 . Reden: het gaat om FreeBSD, niet om linux ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:26

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

- Linux FreeBSD 9.0
Hierna heb ik niet heel erg aandachtig meer gelezen, want het OS wat je noemt bestaat gewoonweg niet. Het is FreeBSD, of een of andere Linux distributie.

Verder missen we nog configuraties van het een en ander. Heeft het voor je hele DB migratie wel perfect gewerkt, wat heb je allemaal aangepast/gedaan, etc.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rorymeijer

Rorymeijer

Dif-tor heh smusma

Topicstarter
Hoi Hero of Time,

Het gaat om FreeBSD 9.0, excuse moi.

Het enige wat we hebben aangepast is dat er een ldap koppeling is toegevoegd en een wachtwoord op de databases aangepast.
verder hebben we niks aangepast.

Dit is de configfile van onze Ldap koppeling:
BASE dc=ce,dc=hsi,dc=local
URI ldap://snlaerdc01.ce.hsi.local:636 ldap://vnlaerds02.ce.hsi.local:636

#SIZELIMIT 12
#TIMELIMIT 15
#DEREF never
TLS_CACERT /usr/local/etc/openldap/cacert.pem
TLS_CACERTFILE /usr/local/etc/openldap/cacert.pem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Apache?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duiveltje666
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13-06-2022
Allereerst : Waarom zou je FreeBSD 9.0 willen draaien? deze is end-of-life qua support , als de wiedeweerga upgraden naar 9.1 voordat je dit probleem wil troubleshooten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Tevens een kleine titelfix, want 't is geen Linux.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0xDEADBEEF
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Rorylaforge schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 14:56:
Beste lezer,

Voor mijn werk hebben wij een LAMP server geinstalleerd in Vmware.
FAMP, niet LAMP.
Eigenschappen:
- FreeBSD 9.0
- Apache 2.4
- PHP 5.3.23 with Suhosin-Patch
- MySQL 5.6.10
- PHPmyAdmin

Nu werkt dit normaal gewoon naar behoren en heb ik gister allerlei databases overgezet van onze test server naar de live server.
Heb je alle verwijzingen van de testmachine naar de live-machine aangepast (OTAP \o/ )?
Het probleem:
Als de gebruiker naar de server probeert te gaan via de browser krijgt hij enkelt een melding "&ER=Unknown command" in het scherm. Niet altijd, incidenteel doet hij het gewoon maar heel vaak dus ook niet

Wat heb ik geprobeerd:
Ik heb geprobeerd om te kijken of het een PHP of SQL probleem was door gewoon een HTML file te laden met simpel het woord test er in, deze kreeg al een foutmelding.
In de httpd error log van apache gaf hij geen foutmelding en is niks terug te vinden over die unknown command.
Is Apache's configuratie wel in orde?
code:
1
apachectl configtest
duiveltje666 schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 18:16:
Allereerst : Waarom zou je FreeBSD 9.0 willen draaien? deze is end-of-life qua support , als de wiedeweerga upgraden naar 9.1 voordat je dit probleem wil troubleshooten!
Eh 8)7 het is een ports-probleem, geen OS/VMware-probleem.

[ Voor 24% gewijzigd door 0xDEADBEEF op 26-06-2013 23:04 ]

"Religion is an insult to human dignity. With or without it you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion." - Steven Weinberg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jnr24
  • Laatst online: 27-08 11:48
Ik heb het nog nooit gezien en ik heb al heel wat (kapotte) apache installaties gezien. Ik denk daarom dat je een verkeerde aanname maakt met je test.html.. Mogelijk staat er een rewrite of authenticatie rule (in config of hidden .htaccess bestand) die alles door een stukje php of andere module sluist, ook al denk je dat het een simpel html bestandje is. Ik denk dat het iets in de authenticatie of applicatie is.

Kijk eens in de ldap logfiles. tcpdump / wireshark / tshark kan in deze gevallen nog wel eens werken.

Probeer een zo standaard mogelijke configuratie van apache zodat je echt alleen een html bestand test. zet php uit, rename alle .htaccess files die je kan vinden. Test dan een html, dan php, dan authenticatie, dan sql etc..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duiveltje666
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13-06-2022
0xDEADBEEF schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 23:01:
[...]

FAMP, niet LAMP.

[...]

Heb je alle verwijzingen van de testmachine naar de live-machine aangepast (OTAP \o/ )?

[...]

Is Apache's configuratie wel in orde?
code:
1
apachectl configtest

[...]

Eh 8)7 het is een ports-probleem, geen OS/VMware-probleem.
het wordt wel een OS probleem als je door lack of updates straks geroot wordt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

duiveltje666 schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 00:13:
[...]

het wordt wel een OS probleem als je door lack of updates straks geroot wordt :)
Dat is van latere zorg. Enig idee hoeveel mensen eerst hun systeem gaan configureren om later pas updates toe te passen? Te veel! En verouderde software is geen reden voor deze fouten. Configuratie wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rorymeijer

Rorymeijer

Dif-tor heh smusma

Topicstarter
Bedankt people :) Ik ga alle dingen hier boven even proberen en ik laat jullie weten of ik iets verder kom :)
Pagina: 1