Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

background fitted naar resolutie scherm

Pagina: 1
Acties:
  • 341 views

Verwijderd

Topicstarter
hoi

kan iemand mij helpen aan de html code of uitleg hoe ik een background image maak naar verschillende resoluties ?

ik gebruik body html, en css maar geen css sheet
thx !

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:41

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:41

Osxy

Holy crap on a cracker

Dat is een javascript die je helpt.

Het is mogelijk is CSS3 met de cover optie maar voor de rest zit je vast aan javascripts.

http://css-tricks.com/perfect-full-page-background-image/

Met 1 google opdracht had je het zelf kunnen vinden.

[ Voor 31% gewijzigd door Osxy op 23-06-2013 13:29 ]

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Verwijderd

Topicstarter
Osxy schreef op zondag 23 juni 2013 @ 13:28:
Dat is een javascript die je helpt.

Het is mogelijk is CSS3 met de cover optie maar voor de rest zit je vast aan javascripts.
is dat 100% zeker ??

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:41
Maar heb je niet 1 of 2 weken terug hier dezelfde vraag gesteld en was dat topic toen niet gesloten ? Om dat nu te voorkomen zou ik als ik jou was je vraag Even concreet maken met code die je al hebt geprobeerd, en beschrijven wat er mis gaat.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Verwijderd

Topicstarter
Ramon schreef op zondag 23 juni 2013 @ 13:36:
Maar heb je niet 1 of 2 weken terug hier dezelfde vraag gesteld en was dat topic toen niet gesloten ? Om dat nu te voorkomen zou ik als ik jou was je vraag Even concreet maken met code die je al hebt geprobeerd, en beschrijven wat er mis gaat.
ik kan niet alle codes geven die ik heb geprobeerd dat zijn er meer dan 30
ik gebruik de basis html body background, en heb toen een style code toegevoegd voor de background position etc, maar er veranderd niks,
zou iemand mij een basis html kunnen geven met een achtergrond en een code voor dat de achtergrond uitrekt naar verschillende resoluties. gewoon de basic

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op zondag 23 juni 2013 @ 13:47:
[...]

ik kan niet alle codes geven die ik heb geprobeerd dat zijn er meer dan 30
ik gebruik de basis html body background, en heb toen een style code toegevoegd voor de background position etc, maar er veranderd niks,
Natuurlijk kun je die codes wel geven. Hoe moeten wij anders weten hoe je het er nu in hebt staan en waarom het niet werkt?

En wat is er mis met de link van Ramon?

In CSS3 kun je de background-size gebruiken, maar dat werkt dan niet in alle browsers. Er zijn wel wat verschillende manieren te bedenken om zoiets te realiseren. Maar dan is het wel handig om eens te beginnen met wat voorbeeld code van je.

Verwijderd

Topicstarter
TERW_DAN schreef op zondag 23 juni 2013 @ 13:54:
[...]

Natuurlijk kun je die codes wel geven. Hoe moeten wij anders weten hoe je het er nu in hebt staan en waarom het niet werkt?

En wat is er mis met de link van Ramon?

In CSS3 kun je de background-size gebruiken, maar dat werkt dan niet in alle browsers. Er zijn wel wat verschillende manieren te bedenken om zoiets te realiseren. Maar dan is het wel handig om eens te beginnen met wat voorbeeld code van je.
zoals ik al zei ik heb de very basic:

<html>
<body background="bg.jpg">
</body>
</html>

• phex
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-11 16:07
... JohnHenry als je met de gegeven suggesties niet verder komt dan wat uit de lucht gegrepen invalid HTML kun je beter wat anders gaan doen.

Tuinieren ofzo.

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Verwijderd schreef op zondag 23 juni 2013 @ 13:58:
[...]

zoals ik al zei ik heb de very basic:

<html>
<body background="bg.jpg">
</body>
</html>
Kijk eerst of je de rest van de site lukt, voordat je het nu onnodig complex gaat maken. Er zijn tal van sites waar je tutorials kan vinden en ook tal van sites met templates waar je kan zien hoe je site maakt die er niet web 1.0 uitziet.

Verwijderd

Topicstarter
brilsmurfffje schreef op zondag 23 juni 2013 @ 14:09:
[...]

Kijk eerst of je de rest van de site lukt, voordat je het nu onnodig complex gaat maken. Er zijn tal van sites waar je tutorials kan vinden en ook tal van sites met templates waar je kan zien hoe je site maakt die er niet web 1.0 uitziet.
ik wil geen website alleen een index page met achtergrond

Verwijderd

Topicstarter
nee niet repeat, dan zie je de randen van de background, ik bedoel echt uitrekken naar de resolutie

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:41

Osxy

Holy crap on a cracker

Lees alle bovenstaande berichten nog even, er zijn al verschillende oplossingen genoemd.

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Ow je hebt het al eerder geprobeert
Resizable background in HTML

Maar ja, als je het plaatje over volle breedte wil hebben? vollgen mij snap het het nog niet voor de volle 100%

Iperf

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Wat was er niet duidelijk aan RobIII in "Resizable background in HTML" :? En waarom trek je je dan niets aan daarvan? Hoe is dit topic anders/beter?

[ Voor 9% gewijzigd door RobIII op 23-06-2013 14:16 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.