Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Plaatje vs tekst link seo technisch

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen,

even een vraag over het volgende: wat is seo technisch beter een link met goede anchor tekst of een plaatje met mouseover (dus eigenlijk 2) met goede seo naam en link beschrijving?

Beide gaan naar dezelfde pagina en verder is alles mbt die plaatjes optimaal ingericht dus mapnaam is relevant, afbeeldingnamen zijn relevant en alt tekst is ook goed.

Ben erg benieuwd of iemand weet wat SEO technisch beter is als je deze 2 opties naast elkaar zet.

groeten

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Normaliter is de keus op zo'n moment: wat is gebruiksvriendelijker. Dat zoekmachines A of B potentieel iets beter vinden is imho irrelevant op het moment dat je niet beide even gebruiksvriendelijk kan aanbieden. Met een alt op de afbeelding en eventueel een title op de anchor zou je gemiddelde zoekmachine toch wel door moeten hebben welke tekst er bij die link hoort.

Maar voor je gebruiker is het nogal een wezenlijk verschil of je er een afbeelding neerplempt of een tekstje. Overigens kan je in sommige gevallen ook via CSS een background-image op een link zetten en de tekst die er in zit verbergen. Magoed, dan moet je je natuurlijk weer zorgen gaan maken over of dat gezien zal worden als cloaking :P

[ Voor 5% gewijzigd door ACM op 10-06-2013 08:06 ]

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 29-11 21:03

samo

yo/wassup

Volgens mij kan de hoeveelheid dat je dit gebruikt wel een behoorlijke impact maken. Als je dit bij vele opties doet, benadeelt de laadtijd van de images de algehele laadtijd van de pagina. Iets wat volgens mij ook geen kwaad kan goed te controleren.
Ik kan me - niet onderbouwd - niet voorstellen dat een plaatje met relevante naam & title-attribuut - beter in SEO scoort dan een tekst-link.

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

• Boelie-Boelie
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 26-09-2020
Als je vraag gaat over het gebruik van een plaatje als button, kun je dat beter met CSS oplossen (en daarmee dus in beide gevallen een tekstlink).

Ik zou me niet zo druk maken om een tekstje of een plaatje; vaak spelen er elementen mee die een veel groter verschil maken (binnenkomende links, title, inhoudelijke waarde van de content). Volgens mij is een nuttiger vraag welke van de twee leidt tot een hoger conversieratio. Dat is meetbaar en heeft op een meer directe manier invloed op één van je sitedoelen.

Cogito ergo dubito

Verwijderd

Topicstarter
ok bedankt mensen,

Niet echt ja of nee dus het zal uitdraaien op testen. wat samo schreef lijkt mij ook relevant. zelfs een plaatje van een paar kb vergt meer laadtijd dan alleen een link.. hele pagina's met plaatjes zullen het dan seo technisch wel afleggen tegen aleen links vanwege de laadtijd factor.

klant technisch/gebruiksvriendelijkheid hebben jullie goede punten, maar eigenlijk was mijn vraag echt puur vanuit seo (google) gebied.

kortom.. test time :D