Toon posts:

[Voorstel] BBG Specials & prijzen BBG's

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Aertsvijand
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 18-08 19:07
Geachte Tweakers,

De BBG's zijn bij menig sitebezoekers, inclusief bij mij, een geliefd onderdeel van GoT en de frontpage. Meedenken en -werken aan een nieuwe configuratie, alsook een mooie guide als naslagwerk/referentie hebben om advies te geven of te vinden vind ik helemaal geweldig. Maar vaak heb ik de indruk dat de budgetten wat ongelukkig gekozen zijn en/of dat er bepaalde systemen missen. Zo heb ik de indruk dat het budget- en basisgamesysteem vaak héél hard op elkaar lijken, waarschijnlijk omdat hun budget echt niet zo veel scheelt. Daarom stel ik ook voor om altijd drie gamesystemen samen te stellen, namelijk basis (< €500), mainstream (< €1000) en high-end (< €1500). Dit lijkt me het hele spectrum van de budgetten te bestrijken en tegelijk genoeg ruimte te laten voor differentiatie.
Daarnaast zie ik dat er vaak vraag is achter een workstation of beeldverwerkingspc. Nu weet ik ook wel dat het vb. voor een pc zoals laatstgenoemde het ook grotendeels afhangt van hoe professioneel de gebruiker er mee bezig is en wat de specifieke software is waar de gebruiker mee werkt. Ik denk echter dat geen probleem mag zijn om dit op te vangen in de tekst die de BBG begeleidt. Zo kunnen een aantal opties voor GPU's gegeven worden, met daarbij voorbeelden van software die dergelijke GPU's gebruiken. Of er kan elke BBG voor een andere specifieke doelgroep een workstation worden samengesteld, dat is een andere optie.
Een tweede systeem dat mij geweldig lijkt om als BBG special toe te voegen, is een compact gamesysteem. Dan denk ik spontaan aan een BitFenix Prodigy met een i5'je erin, een watercooling setje, een stevige SSD en een ASUS GTX670 DirectCU Mini OC.

Maar vandaar dus deze post. Is er animo om dergelijke systemen samen te stellen en ziet de redactie dit zitten/zien ze er de toegevoegde waarde van in? Ik ben benieuwd naar de reacties!

Tweak on
~Stijn

[Voor 7% gewijzigd door Aertsvijand op 20-05-2013 11:18. Reden: Nu was ik mijn stukje over de prijzen vergeten af te maken]

Desktop: Intel i5 6600K | Asus Maximus Ranger VIII | MSI GTX980Ti | 16GB Kingston HyperX Fury | Corsair 450D | NZXT Kraken X61 | Seasonic M12II Evo 520W | Dell U3415W
Laptop: ASUS Zenbook Prime (UX31A-R4003H)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Aertsvijand
Een eerste voorstel voor de mini-ITX Gaming Rig

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 3570K Boxed€ 200,90€ 200,90
1Asus P8Z77-I Deluxe€ 153,-€ 153,-
1Asus GTX670-DCMOC-2GD5€ 399,-€ 399,-
1BitFenix Prodigy Zwart€ 62,60€ 62,60
1Corsair Hydro H60 (2013 edition)€ 62,90€ 62,90
1Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU€ 46,49€ 46,49
1XFX Pro 550W€ 52,90€ 52,90
1Crucial 2.5" M500 240GB€ 173,40€ 173,40
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.151,19

Intel Core i5 3570K Boxed
De beste prijs/prestatie game processor die Intel te bieden heeft, met bovendien nog mooie mogelijkheden tot overclocken. Indien gewenst kan gewacht worden op de Haswell-variant.

Asus P8Z77-I Deluxe
Heeft alles wat je van een mini-ITX moederbord verlangt; 4 SATA poorten (2xSATA2, 2xSATA3), WiFi & Bluetooth, 14 USB poorten (8x2.0, 6x3.0), voldoende audio-uitgangen en bovendien uitstekende overclockmogelijkheden. (review)

Asus GTX670 Mini
De kracht van een GTX670, maar dan in een kleine versie! ASUS is erin geslaagd om dit pareltje aan grafische kracht op een PCB van 17cm. Bovendien blijft de geluidsproductie van de kaart ook op een acceptabel niveau, net zoals de temperaturen. Nu is de hieronder voorgestelde case wel geschikt om full-size GPU's te huisvesten, maar minder ruimte geeft meer mogelijkheden voor een goede airflow.

BitFenix Prodigy
Een kwestie van smaak, maar een uniek design voor een mini-ITX kast is het zeker. Deze behuizing van BitFenix is wat groter dan een standaard mini-ITX behuizing, maar kan dan ook een full size voeding herbergen en geeft bovendien ook goede mogelijkheden tot waterkoeling en inbouwmogelijkheden qua hardware.

XFX Pro 550W
Kwaliteitsvolle voeding die zich al vaak heeft bewezen en zodoende dikwijls zijn weg vindt naar de BBG's.

Crucial Ballistix
8GB RAM is meer dan voldoende voor elke gaming build. Twee reepjes van vier vullen wel direct de twee aanwezige memory banks op, maar hier kom je dan ook mee toe. Denk je echt 16GB nodig te hebben, ga dan direct voor twee reepjes van 8GB.

Crucial M500
De opvolger van de uiterst betrouwbare m4-reeks zet uitstekende prestaties neer en heeft bovendien power safe capacitor beveiliging, waardoor deze bij een storing toch nog genoeg stroom krijgen om correct af te sluiten
CiPHER schreef op maandag 20 mei 2013 @ 20:07:
[...]

Andere consumer-grade SSDs hebben dit niet en zijn inherent onveilig omdat ze onbeschermd zijn. Dit betekent niet gelijk dat ze vaak stuk gaan, maar wel dat corruptie voortdurend op de loet ligt. Elke keer als je SSD niet netjes wordt afgesloten, kan deze corrupt raken of zelfs helemaal niet meer herkend worden.

[...]
Corsair Hydro H60
Een mooi waterkoelingssetje om de (overgeclockte) CPU koel te houden. Luchtkoeling is ook een mogelijkheid, maar toch minder aan te raden in een mini-ITX case i.v.m. de beperkte luchtstroming.

Desktop: Intel i5 6600K | Asus Maximus Ranger VIII | MSI GTX980Ti | 16GB Kingston HyperX Fury | Corsair 450D | NZXT Kraken X61 | Seasonic M12II Evo 520W | Dell U3415W

• Aertsvijand
Ik vind dat idee van een incrementeel systeem best goed eigenlijk. Dan komt gelijk ook een andere gedachte bij me op, namelijk om geen "fixed" systemen te geven, maar per onderdeel een soort van upgradelijstje. Dan krijg je vb. bij de GPU iets van HD7850-GTX660Ti-2xGTX660 en bij een case 300R-R4-... als jullie mee zijn met het idee.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Aertsvijand
Dan kijk je toch wel heel selectief naar de topics. Het is wel vaak zo dat mensen zélf duurdere componenten eisen dan dat ze eigenlijk nodig hebben. Maar meestal worden er net goedkopere componenten aangeraden. Wel vraag ik me af hoe nuttig het is om een BBG te hebben voor een simpele office-pc. Het lijkt me dat het doelpubliek daarvan sowieso een pc'tje bij de lokale hardwarewinkel of de Mediamarkt gaat halen en niet zelf gaat schroeven. Neemt niet weg dat je er altijd wel een basic systeem in kunt zetten natuurlijk.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Aertsvijand
Ik denk dat de budgetten zoals voorgesteld door Stefan inderdaad niet zo slecht zijn. Het systeem zoals The_Mask het voorstelt is natuurlijk ook al niet slecht, maar ik durf toch wel vraagtekens plaatsen bij de uitspraak dat dergelijk systeem de meeste moderne games op high kan spelen op Full HD. Ik denk dat een dergelijke GPU net iets te licht uitvalt voor de high/Full HD combo en met €100 erbij kan je wel vlot naar een véél betere GPU.

@PCBaas: muah, als je gaat kijken naar wat er boven de €1000 nog bijkomt, praat je eerder over grotere SSD's, i7's en GPU's voor hogere resoluties/meer futureproof. Daarmee bedoel ik dat het dan meer gaat afhangen van specifieke wensen. Imho zouden de BBG's het minimum aan configuratie moeten geven wat je zou associëren met hun naam. In die gedachtegang denk ik dat je met drie budgetten toekomt, al zal het er uiteindelijk wel op neerkomen dat alle topics in DAA mooi tussen de budgetten invallen :+

• Aertsvijand
Ik heb nu inderdaad ook al een tijdje het idee in mijn hoofd dat het wenselijker zou zijn om van die pure geldgerichte systemen af te gaan. Richten op gebruikersprofielen of gewenste prestaties kan handiger zijn. Dan fluctueert de prijs wel meer, ga je betere raakvlakken hebben met de doelgroepen en wordt er ook ineens beter aangesloten bij DAA. Daar is immers de eerste vraag ook altijd "wat wil je met het systeem gaan doen?"

• Aertsvijand
Robolokotobo schreef op zondag 26 januari 2014 @ 14:14:
Het lijkt mij wel vet om een systeem te zien met waterkoeling. Maar dan één waar je van begint te kwijlen. Dus alles in een bepaalde kleurstelling. Volledig gesleevede kabels (Die kan je tegenwoordig gewoon kopen bij webshops). Allemaal dezelfde fans. Een high end behuizing met window enz.

Ik denk dat het voor sommige mensen wel handig is om te zien wat een goede watercooling set up is. Het is nogal wat uitgezoek om erachter te komen wat je allemaal nodig hebt en wat je het beste kan gebruiken. Ik denk dat er genoeg Tweakers zijn die er verstand van hebben en kunnen helpen een ideaal setje samen te stellen.
Er zijn inderdaad genoeg Tweakers aanwezig die dat kunnen (kijk maar eens op Casemodding), maar dat lijkt me nauwelijks relevant voor de BBG's. De eerste alinea is sowieso niet van toepassing op Best Buy, aangezien dat allemaal esthetisch verantwoorde zaken zijn, maar niets bijdragen tot de functionaliteit. De waterkoeling kan op zich wel nuttig zijn, maar de meerkost is relatief véél groter dan hetgeen je er mee wint qua prestaties. Ook is de doelgroep voor dergelijke systemen gewoonweg te klein, en dan bedoel ik met doelgroep niet de mensen die zo'n systeem willen zien, maar het daadwerkelijk willen bouwen. Indien mensen toch specifiek advies willen, komen ze sowieso snel terecht op vb. de fora van HighFlow.

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee