Toon posts:

[Voorstel] BBG Specials & prijzen BBG's

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1Henk 'm!

• PCBaas
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 15-10 06:56
Ik vind dat je met 3 systemen niet het gehele gebied bestrijkt en zou dan ook graag 4 systemen zien:

Budgetgamesysteem: €450,- ("minder = beter")

Basisgamesysteem: €700,- (vorige BBGs waren 600-650, dus ook hier: "minder = beter" als dit geen significante invloed heeft op de performance)

Mainstreamgamesysteem: ~ €1000,-

High-endgamesysteem: ~ €1300,- (vind ik eigenlijk het minst nuttig, aangezien deze maar marginaal beter zal presteren dan het Mainstreamgamesysteem en het vrij vaak een kopie is van het Mainstreamgamesysteem + 2e GPU)

[Voor 3% gewijzigd door PCBaas op 04-06-2013 23:09]

Antec 300 / Phenom II 955 @ 3.8GHz / CM Hyper 212+ / MSI HD6950 / Asus M4A79XTD EVO / 8GB DDR3

• sorcees
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 14-10 11:34

sorcees

Atari 2600 woody

Een compleet fanless zuinig basis systeem, erg stil, en evt. uit te breiden met een passieve graka.
Maar het wordt steeds korter dag.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/sorcees-1781/

• nokiaan958GB
  • Registratie: augustus 2008
  • Niet online
Bij desktop aankoopadvies kwam laatst de vraag voorbij voor een stil en passief systeem.

Dat vond ik een erg goed idee.

Gezien de reacties in dat topic zijn er passieve voedingen en passieve cpu-koelers beschikbaar.
Daarnaast zijn er computerkasten met koelribben en met externe voeding (waarschijnlijk om die warmte buiten de kast te houden).

Uit enkele reacties blijkt het advies in ieder geval te kiezen voor een (grote langzaam draaiende) kastventilator.

Genoemde voordelen van een passief systeem zijn:
- 100% stil (eventueel hoor je een harddisk)
- lager energieverbruik
- minder stof in je computer
- geen slijtage van draaiende delen

Ik begrijp dat je geen passief highend gamesysteem kunt samenstellen. Maar denk dat meer mensen geinteresseerd zouden zijn in een zo snel mogelijk systeem wat met passieve koeling haalbaar is aangezien niet iedereen een supersnel systeem nodig heeft.

Doelgroep is office, internetten, fotobewerking, minecraft?, videobewerking?

In de laatste bbg stonden (het indicatief passief systeem ertussen gezet):
Systeem, Budget
Instapminisysteem 1 200 euro
Instapminisysteem 2 250 euro
Basisminisysteem 450 euro
Passief systeem 600 euro
Basisgamesysteem 750 euro
Mainstreamgamesysteem 1200 euro
Highendgamesysteem 1600 euro

• govie
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 06-09-2020
Is het niet wat om die bbg's eens anders te doen, als proef. Voor mijn gevoel hebben de prijsplafonds teveel invloed. Soms zelfs negatief, waarbij de invloed zo groot is dat ik begin te twijfelen of de guide nog wel zo "bestbuy" is.

Stel, je geeft de community een opdracht waar ze een build+maximaal 5 regels aanvullende tekst mogen indienen. Hierna kiest de topicbeheerder(s) van slimme tweakers, 3 technisch correcte builds uit en laat de community stemmen welke build het beste past bij de initiele vraag. Een paar voorbeelden van opdrachten:

1) 1440p Battlefield 1 game pc zonder prijsplafond;
2) 3Dcad workstation + bepaald eisenpakketje zonder prijsplafond;
3) NAS + bepaald eisenpakketje zonder prijsplafond;
4) HTPC + bepaald eisenpakketje zonder prijsplafond;
5) Steammachine + bepaald eisenpakketje zonder prijsplafond;
6) MOBA pc voor dota2/cs:go/lol.
6) etcetc.

De componenten worden dan geselecteerd naar een minimaal omschreven doel plus wat de opsteller belangrijk vind aan een dergelijk systeem inclusief de prijs die zei er voor over hebben. En niet wat initieel past binnen een prijsplafond, zodat ze moeten gaan schrappen. Zo kunnen door de community gekozen systemen worden ge-etaleerd en uitgelegd waarom deze de meeste stemmen behaalden. Je kunt dan ook eventueel een minimaal effectieve levensduur indicatie meenemen (inclusief upgrademogelijkheden). Zo worden details ook een stuk belangrijker zoals crossfire/sli, aantal geheugensloten/-repen, 3p/4p fans, socket/cpu-keuze/upgrade-cpu's etcetc. Vaak kom je met dit soort details een paar tientjes hoger uit, maar de impact kan wel flink zijn inzake de levensvatbaarheid van de gekozen onderdelen.

Bijkomend voordeel is dart er minder discussie is over details in een gezamelijke build. Ik vind het niet prettig werken om met tienduizenden tweakers 1 pc samen te stellen. Het is gewoon makkelijker om op de in mijn ogen beste build te stemmen via een nieuwsartikeltje.

[Voor 13% gewijzigd door govie op 17-10-2016 23:58]

• scaper
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 07-10 09:48

scaper

the leGend

MetalSonic schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 00:38:
[...]

correctie, de 9de generatie. Of lees ik jouw reactie verkeerd? Binnenkort immers de i9 9700 etc
kzou de datum eens goed bekijken 8)7

i9 9900K @ 5.0 Ghz @ NZXT x72 | ASUS ROG MAXIMUS XI HERO | 32 GB DDR4 G.Skill Trident-z @ 3200 Mhz | ASUS RTX 2080 8GB OC | Samsung Evo 840 | Crucial MX300 | Corsair Crystal 460X

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee