Toon posts:

Weerinformatie (temperatuur) in plain text?

Pagina: 1
Acties:
  • 4.235 views

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online

Compizfox

Bait for wenchmarks

Topicstarter
Tweakers,

In Cacti heb ik nu een grafiek die de watertemperatuur van een openluchtbad logt. Ik zou er graag de luchttemperatuur als tweede lijn bij hebben ter referentie. Een globale temperatuur zoals die te vinden is op diverse weersites voldoet hiervoor.

Het probleem is dat ik graag enkel die temperatuur in plain text wil hebben. Ik roep dus bijvoorbeeld curl aan die http://weersite.nl/gettemp?location=hier ophaalt, en enkel
code:
1
20,5
retourneert.

Kent iemand zo iets? Ik heb nog niets kunnen vinden...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Compizfox
  • Nu online

Compizfox

Bait for wenchmarks

Topicstarter
Thx, Buienradar XML dus. Daar moet ik wel iets mee kunnen!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Compizfox
  • Nu online

Compizfox

Bait for wenchmarks

Topicstarter
Bedankt, ik heb het ondertussen al mooi draaien via de Buienradar XML :)

@DanielG: Ik dacht toch echt dat ik op het publieke adres zat te werken... Niet dus :P

[Voor 33% gewijzigd door Compizfox op 06-05-2013 11:54]

• Compizfox
  • Nu online

Compizfox

Bait for wenchmarks

Topicstarter
Even een kleine update, misschien dat mensen er wat aan hebben:

PHP:
1
2
3
4
<?php
$buienradarxml = simplexml_load_file('http://xml.buienradar.nl/');
echo($buienradarxml->xpath('/buienradarnl/weergegevens/actueel_weer/weerstations/weerstation[@id=6278]/temperatuurGC')[0]);
?>

Dit is de 'juiste' manier om het uit te lezen met PHP SimpleXML.

• Compizfox
  • Nu online

Compizfox

Bait for wenchmarks

Topicstarter
Niet helemaal. De oplossing van NurKs-XI pakt simpelweg het x-de weerstation: Als Buienradar er een weerstation tussen propt of de volgorde verandert gaat het mis. Dit gaf hij zelf trouwens ook al aan

Deze oplossing werkt met XPath op basis van het ID van het weerstation. Nee, niets bijzonders, maar wellicht handig voor anderen die op dit topic stuiten.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone SE (2022) LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee