Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Ziggo WifiSpots

Pagina: 1
Acties:
  • 631 views

• koelkik
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-11-2024

koelkik

Be positive!

Topicstarter
Ziggo introduceert WifiSpots. Hierover kreeg ik net een nieuwsbrief:

Ziggo: Uw modem bevat twee gescheiden draadloze netwerken. Het eerste is dat van uw eigen thuisnetwerk. Het tweede, dat we binnenkort in alle Wi-Fi modems zullen activeren, geeft volledig gescheiden van uw privéverbinding toegang tot het internet. Uw eigen verbinding blijft daardoor even snel en veilig. Zo zorgen Ziggo klanten er samen voor dat er op zo'n één miljoen locaties zonder extra kosten toegang is tot draadloos internet voor smartphone, tablet of laptop.

Ik wil helemaal niet dat iedereen op mijn modem gaat inloggen. Ik weet wel dat deze modem van Ziggo is, maar toch.

Heeft iemand hier al ervaring mee of weet hoe je dit kan voorkomen?

Lees ook: https://www.ziggo.nl/#kla...dem-aansluiten/wifispots/

MSI K8N Neo Platinum / Athlon 64 3000+ / 1gb /120 gb + 20 gb / Win XP Pro+SP2

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08:39
Kan je gewoon uitschakelen. Zie ook het algemene Ziggo topic, is al genoeg over geschreven :)

• Tallguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

Ik vraag me ook af hoe het gaat met de performance. Ziggo zegt wel dat "..uw eigen verbinding <snip> even snel en veiligt (blijft)..." maar is dat ook zo? gaan ze ruimte reserveren op mijn verbinding los van mijn abonnement?

En ^^ ja, als de WiFi hotspot door Ziggo open gezet wordt, hoe weet ik dan dat mijn modem niet binnen no-time gehacked gaat worden en men toegang heeft tot mijn omgeving (of de andere items van het 'Alles-in-een' abonnement)

specs | 3360wP met SE3000

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:00
Ik heb gelezen dat ze 10Mbit extra vrijmaken puur voor deze hotspots. Dus je merkt zelf niks van een vertraging. Enige wat kan gebeuren is dat andere mensen je wifi bandbreedte vullen waardoor jouw wifi langzamer wordt.

Qua veiligheid weet ik niet hoe het geregeld is.

• Sumuhtsop
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Sorry, mijn post was nutteloos en dus verwijderd.

[ Voor 89% gewijzigd door Sumuhtsop op 03-05-2013 15:14 ]

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 29-11 15:07
Er loopt al een algemeen Ziggo topic waar je prima deze vraag in kan stellen.
Ik ken de opzet van Wifispots toevallig omdat o.a. een goede bekende van mij het heeft opgezet. Qua veiligheid zit het wel goed. Met een tunnel en aparte login is alles gescheiden van jouw eigen netwerk.
Van vertraging zal je zeer waarschijnlijk niets merken. Op de kabel is meer dan genoeg bandbreedte voor dit soort grappen.
Dat jouw wifi iets trager wordt als er mensen op jouw modem zitten zou theoretisch kunnen. Je hebt immers maar 1 wifi radio in je modem/router. In de praktijk zal je van die max. 10 mbit/s echter zeer waarschijnlijk niks merken. De kans dat wifi van de buren je meer stoort is veel groter ;)

[ Voor 5% gewijzigd door FatalError op 03-05-2013 16:00 ]

If it ain't broken, tweak it!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.