Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikeb106
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-10-2022
Goede avond,

Via KPN heb ik een ITV abonnement waarmee je ook op een computer TV kunt kijken via www.itvonline.nl. Daarvoor moet je echter verbonden zijn met de router waar aan het ITV abonnement gekoppeld is. Nu zat ik te denken: is het mogelijk om via een eigen proxy server of iets dergelijks de KPN site voor de gek te houden en zo ergens anders (andere router/IP-adres) online TV te kijken.

Praat ik nou onzin of zou er een mogelijkheid zijn om dat te bewerkstelligen?

Thanks in advance,

Mike

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 319232

Een VPN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johny_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13-06 14:46
Heb je een verbinding van KPN? Dan kan je eventueel nog iets instellen (VPN oid). Anders gaat het simpelweg niet lukken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hFresh
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 30-03 20:38
Volgens mij kan je gewoon inloggen met je KPN gegevens op een ander netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris Smoove
  • Registratie: December 2012
  • Niet online

Chris Smoove

Are u for reals?

Zeggen ze ook bij ziggo, maar daar kan ik bijvoorbeeld gwn op een KPN netwerk ziggotv kijken. Dus dit zal vast ook het geval zijn bij KPN.

[ Voor 19% gewijzigd door Chris Smoove op 27-04-2013 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19:00
Zoek een WRT54G versie 1tm4 of een WRT54GL, zet er DD-WRT VPN op en maak van die router een VPN server. Ik weet uit eigen ervaring dat dit prima werkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skoefel
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 26-06 15:32
Chris Smoove schreef op zaterdag 27 april 2013 @ 19:38:
Zeggen ze ook bij ziggo, maar daar kan ik bijvoorbeeld gwn op een KPN netwerk ziggotv kijken. Dus dit zal vast ook het geval zijn bij KPN.
KPN kijkt naar het IP adress, dus dat kan niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12:16
Dit kan prima. Je moet dan zoals gezegd (bv) een VPN verbinding maken met je thuisnetwerk. Dat kan met een geschikte router, maar ook zoals al genoemd met een router waar je 3rd party firmware op kunt zetten zoals DD-WRT.

Als je een servertje of nas hebt kun je t misschien ook daarop draaien. Opties genoeg. Doel is iig dat je verkeer via de thuisverbinding loopt, en je dus wel gebruik kunt maken van die diensten.

Ik doe hetzelfde met de Glashart tv app op m'n ipad. Dankzij een vpn tunneltje kan ik die ook overal gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikeb106
Als ik een WRT54G op de kop kan tikken. Moet ik deze dan naast mijn huidige KPN router gebruiken (Arcadyan VGV7519) en al het internet daardoor heen laten lopen (LAN & Wi-Fi)? Zodat de KPN router alleen gebruikt wordt als 'doorgeef-router'. Of is er een mogelijkheid om de Arcadyan als VPN server in te stellen?

Thankss

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalkran
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18-05 14:35
Dat eerste, je gebruikt de router dan zeg maar alleen als VPN server, zodat je iets hebt om verbinding mee te maken. Met die Arcadyan van KPN kan je vrij weinig, alleen moet je niet vergeten de juiste poorten door te sturen naar je WRT54G.
Je hoeft ook niet "al" je internet door die WRT54G te laten lopen, als-ie maar is aangesloten en bereikbaar is van buiten. Je mág er uiteraard wel verkeer door laten lopen. Misschien dat je hem zelfs op een andere plek in je huis kan aansluiten (bedraad) en van daaruit kan gebruiken als extra wifi hotspot ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikeb106
Dus als ik het goed begrijp:

Mijn glasvezel (internet, telefonie en interactieve tv) komt binnen op de KPN router (laten we hem router1 noemen). Die zendt Wi-Fi uit, is bedraad verbonden met een vaste computer en tevens bedraad verbonden met de kast van interactieve tv. Nu plaats ik een tweede router, de WRT54G (router2), naast router1 en verbind deze. Van een LAN poort van router1 naar een WAN poort op router2. Op router2 installeer in DD-WRT en creëer ik een VPN server, tevens schakel ik de Wi-Fi uit om interferentie te voorkomen. De bedrade computer en de ITV houd ik nog steeds gekoppeld aan router1.

Met deze opstelling zou het mogelijk moeten zijn om een VPN verbinding vanuit een ander netwerk op te stellen met mijn thuisnetwerk om zo ITV Online te kijken welke gekoppeld is aan het thuis IP-adres. Stel ik ben in Eindhoven en ik log in op mijn VPN server op mijn huisadres in Nijmegen dan zou ik in theorie op www.itvonline.nl TV moeten kunnen kijken?

Heb ik het een beetje bij het rechte eind?
Mike

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 319232

Volgens mij wel.

http://www.dd-wrt.com/wik...%28the_easy_way%29_v24%2B

Met een beetje linux kennis kom je een heel eind

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
mikeb106 schreef op zondag 28 april 2013 @ 14:23:
Dus als ik het goed begrijp:

Mijn glasvezel (internet, telefonie en interactieve tv) komt binnen op de KPN router (laten we hem router1 noemen). Die zendt Wi-Fi uit, is bedraad verbonden met een vaste computer en tevens bedraad verbonden met de kast van interactieve tv. Nu plaats ik een tweede router, de WRT54G (router2), naast router1 en verbind deze. Van een LAN poort van router1 naar een WAN poort op router2. Op router2 installeer in DD-WRT en creëer ik een VPN server, tevens schakel ik de Wi-Fi uit om interferentie te voorkomen. De bedrade computer en de ITV houd ik nog steeds gekoppeld aan router1.

Met deze opstelling zou het mogelijk moeten zijn om een VPN verbinding vanuit een ander netwerk op te stellen met mijn thuisnetwerk om zo ITV Online te kijken welke gekoppeld is aan het thuis IP-adres. Stel ik ben in Eindhoven en ik log in op mijn VPN server op mijn huisadres in Nijmegen dan zou ik in theorie op www.itvonline.nl TV moeten kunnen kijken?

Heb ik het een beetje bij het rechte eind?
Mike
Nee, je moet van LAN naar LANpoort ( of via de settings de WANpoort omzetten naar LAN, maar standaard is het LAN - LAN
Pagina: 1