Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Google authorship, belangrijk?

Pagina: 1
Acties:

• vandermark
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 28-11 11:52
Ik heb een website voor mijn kleine éénmanszaak waarvoor ik ook regelmatig blog. Ik heb enige tijd geleden google authorship ingesteld waardoor google mij als auteur herkent en mijn G+ foto weergeeft in de zoekresultaten.

Eerste directe voordeel is dat in zoekresultaatvermeldingen ik meer opval door mijn foto. Op termijn schijnt het ook de ranking (positief?) te gaan beïnvloeden.

Wat zijn hier de ideeën? Ik lees er namelijk opvallend weinig over en mijn concullega's gebruiken het ook niet. Voor mij geldt een beetje: instellen kost 5 minuten en baat het niet, schaadt het niet.

Paar linkjes:
http://www.authormedia.co...st-seo-and-reduce-piracy/
http://www.seoptimise.com...-you-adopt-this-year.html

STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-11 10:04

André

Analytics dude

Google is wel van plan hier iets mee te gaan doen, precies zoals je zegt. En ja, het is makkelijk aan te zetten dus waarom zou je het niet doen.

De vraag is in hoeverre Google hier iets mee gaat doen en in welke mate we dat dan ook weer in de Nederlandse resultaten terug kunnen zien. Voorlopig denk ik dat de wijzigingen minimaal zullen zijn, ook mede door het feit dat het echte sociale bereik niet goed door Google gemeten kan worden (FB + Twitter). Het blijft dan een eenzijdig beeld vanuit Google+

Toch kan het zo zijn dat Google het wel belangrijk gaat maken voor bijvoorbeeld je rankings, dan zullen er opeens heel veel Nederlanders een Google+ account aanmaken. De vraag is of dat de kwaliteit weer ten goede komt.

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-11 21:57

Remy

I usually get 100% accuracy

Het ziet er ook gewoon beter uit in de SERPs, even ongeacht wat Google er verder mee gaat doen. Elke link die een goede omschrijving heeft + Google authorship-foto springt eruit, zoals je zegt. Dat zorgt dan weer voor meer engagement, wat in return weer (kan!) zorgen voor een hogere ranking.

Dus terecht wat André zegt: why not: kleine moeite, en als Google het verder gaat inzetten ga je er alleen maar meer profijt van hebben.

LinkedIn
Instagram

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14:56

TheNephilim

Wtfuzzle

Het springt er zeker uit! Aan de andere kant, er komen steeds meer mensen met die 'authorship'. Het is nu zeker nog relevant, dus zeker doen, het is geen werk.

Overigens, je kunt met G+ Pages ook authorship claimen, maar vooralsnog hebben we daar geen logo's of iets dergelijks bij. Ik ben benieuwd of ze dat nog gaan doen in de toekomst.