• -Gizmo-
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08-06 22:39
Ik ben op zoek naar een nieuwe media player.
Aanleiding zijn de volgende twee topics die hier eerder over geopend zijn.
mediaspeler
XBMC media speler

Ik heb al een (Synology) NAS. Ik heb hier uiteraard zoals vele tweakers de combi SickBeard, Couchpotato, SABnzbd, Subliminal etc op draaien. Ik gebruik nu een pricewatch: AC Ryan Playon!HD Mini 2 om mijn media te bekijken.

Ik wil per se overstappen op XBMC, want ik mis nu juist de library functie. Daarnaast wil ik in de toekomst ook TV kijken op mijn nieuwe player via mijn Dreambox. Niet constant wisselen tussen de apparaten,maar "one-player-to-rule-them-all" om het zo maar te zeggen.

Ik hoef geen RaspberryPi, want die heb ik namelijk al. Persoonlijk vind ik deze toch iets te zwak om alles af te spelen. Vooral het scrollen in de menu's en het laden gaat niet soepeltjes. Dit apparaat zit ook tegen de max van zijn capaciteit. Waarschijnlijk gebruik ik hem nog wel voor in de slaapkamer, maar niet voor op de hoofd TV.

Ik wil graag streamen via mijn netwerk. Gewoon bekabeld, geen gedoe met wifi. Het moet iets zijn zonder fan, want dat geeft onnodige herrie. Ik wil eigenlijk niet zelf iets bouwen, maar een bewezen systeem. Iets zoals:
pricewatch: Zotac ZBOX ZBOX-AD06. Waarschijnlijk komt er dus openELEC op.

Of is het toch het makkelijkste om een pricewatch: Apple TV (2010) te "gebruiken" of te wachten tot de pricewatch: Apple TV (2012) is te "gebruiken".

Mijn budget is ongeveer 100-250 euro.
Ik ben vooral op zoek naar jullie ervaringen met deze kant-en-klare producten. Welke zweren jullie bij en kan je niet meer zonder. Wat is voor jullie je ultieme XBMC media player?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• -Gizmo-
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08-06 22:39
Daar heb je wel een goed punt. Een ATV2 is geen optie vanwege het ontbreken van 1080p support. Nu moet ik toegeven dat alle films die ik bezit meestal 720p zijn. Maar het schokkerige wat me bij de RaspberryPi irriteerde moet natuurlijk niet terug komen met een ATV2 :+.

Ik denk dat jou systeempje idd wat overkill is, aangezien ik SickBeard, Cochpotato etc heb uitbesteed.

Thanks voor de reactie. Ik ga me even verdiepen in de boxjes die je mij voorstelde.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee