Anoniem: 22659

Topicstarter
Welkom in het Aanbiedingen en Kortingscodes feedbacktopic.

Ben je het niet eens met het ons beleid, heb je vragen aan de crew die voor meerdere users interessant zijn, heb je briljante ideeen hoe we dit hoekje van het forum kunnen verbeteren, heb je het idee dat wij als moderators volledig de plank misslaan of wil je ons juist een hart onder de riem steken? Dit is de plek om je mening te uiten.

Let wel even op: discussie over individuele slotjes is hier niet op zijn plek. In plaats daarvan kun je met de slotzettende moderator contact opnemen zoals in Je topic is dicht en het is onterecht? Lees hier! staat.

**Updates**

08/04: lees voor je post even de volgende 2 posts door:
Anoniem: 22659 in "Aanbiedingen en Kortingscodes - Feedback"
zeef in "Aanbiedingen en Kortingscodes - Feedback"

[Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 22659 op 09-04-2013 00:10]

Topicstarter
DivZero schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 16:13:
Ik heb een tooltje in elkaar gedraaid wat het makkelijk maakt de dagaanbiedingen te posten en een overzichtelijk format en met optionele vermelding van de PW :)
Dat is wel een heel cool ding! _/-\o_

Topicstarter
Stemmen voor de spoilertag voor kortingscodes is open!

Zie Spoilertag voor het hiden van kortingscodes aan non-tweakers

Topicstarter
Phyxion schreef op woensdag 03 april 2013 @ 10:35:

De huidige opzet is in ieder geval geen succes, die 1-2 deals per dag die nu nog gepost worden kan men net zo goed laten liggen.
Ik vind dat een wonderbaarlijk snelle conclusie. Het nieuwe forum is nog geen 24 uur live en we zijn continue bezig om jullie input te gebruiken om verbeteringen door te voeren.
Het grote voordeel van het vorige topic was juist de laag-drempeligheid, simpelweg even een snelle reactie plaatsen.
Het nadeel van het vorige topic was de laag-drempeligheid en als men de regeltjes zou hebben opgevolgd dan hadden we nu waarschijnlijk nog steeds dat topic gehad. Helaas was er teveel moderatie nodig in dat topic om het levensvatbaar te houden. Het oude topic komt niet terug. Punt. Als dat de enige manier is waarop mensen aanbiedingen willen zien dan rest er niets anders dan een account op Fok! aanmaken ben ik bang. Als we met zijn allen aanbiedingen op GoT willen zien, dan stel ik voor dat we met zijn allen samen werken aan een goede implementatie van dit forum. Ik hoop dat jullie doorhebben dat we echt wel luisteren naar suggesties die hier gedaan worden, maar suggereren om terug te keren naar de oude situatie is er een die bij mij op weinig sympathy kan rekenen.

Topicstarter
paulus_01 schreef op woensdag 03 april 2013 @ 11:03:

Is het volgende een optie?:
* we keren terug in de opzet zoals die was: 1 groot verzameltopic met daarbij duidelijk de opmerking dat hierin ook een vorm van slowchat toegestaan is.
* 1 extra topic, bijvoorbeeld een dagtopic, waarin alle genoemde aanbiedingen in het verzameltopic worden gelinkd. Discussie niet mogelijk, dus edit toegang slechts voor enkelen.

Op die manier heb je een overzicht met alle aanbiedingen voor degenen die zich irriteren aan de slowchat als in de oude opzet, maar blijft die optie gewoon bestaan voor degenen die dit wel waarderen.
Nee. Er is hierover al voldoende gediscussieerd, dus je moet de redenen makkelijk terug kunnen vinden.

Topicstarter
sattertje schreef op woensdag 03 april 2013 @ 11:34:

Dus als je een belletje gepleegd hebt met de shop (medewerker) en deze bevestigd de prijs, dan is het goed?
Het is echter vaak genoeg gebleken dat dit uiteindelijk ook niet klopt, wat dan?
We voeren hierover achter de schermen even overleg. Komen we op terug.
Tevens is het zo dat je vaak zulke (dag)aanbiedingen in het weekend hebt en dat de shop niet bereikbaar is. Dan kun je dus moeilijk bij een dagaanbieding na het weekend gaan controleren.
Het feit dat het een weekend is ontslaat je niet van je wettelijke plichten. ;) Je kunt ook altijd gewoon bestellen, als je maar niet gaat piepen als de winkel wil ontbinden als je geen navraag hebt gedaan ;)

Topicstarter
En daarbij herhaal ik even het standpunt dat we daarbij achter de schermen even overleggen, dus gewoon even geduld hebben tot we hierop terug komen :)

Topicstarter
Dank je wel voor je mening. Ik herhaal mijn vorige reactie even:

Anoniem: 22659 in "Aanbiedingen en Kortingscodes - Feedback"

:)

Topicstarter
paulus_01 schreef op woensdag 03 april 2013 @ 13:18:

Overige opmerkingen/suggesties worden (op het oog) genegeerd, lekker handig 8)7

Gaan jullie in ieder geval nog een evaluatie van de nieuwe opzet doen?

Duidelijk lijkt me dat er in ieder geval een behoefte is, waar nu geen gehoor aan gegeven wordt.
Vergeet niet dat ik gewoon aan het werk ben he. Ik reageer even snel op zaken waarop ik snel een reactie kan geven. De andere punten volgen echt wel, maar laten we maar zeggen dat er momenteel een beetje veel feedback is ;)

Topicstarter
melk0r schreef op woensdag 03 april 2013 @ 14:04:
Mijn inziens was het beter geweest om de teugels wat meer te laten vieren in het algemene topic...als je alles heel strak wilt reguleren dan lok je ook veel klachten uit en dus veel TR's en moderatie. Je ontneemt de klagers dan in een groot aantal gevallen de reden om hun beklag te komen doen. Ik denk dat verreweg de meeste tweakers liever één topic hebben met niet relevante bijdrages waar gewoon minder gemod wordt in de oude situatie dan de huidige nieuwe opzet. Nu bepalen de "klagers" hoe de veel grotere groep "niet-klagers" hun aanbiedingen mogen delen. Zou het geen goed idee zijn hierover een poll te houden?
Er wordt sowieso niet gemeten hoe tevreden de zwijgende meerderheid van de tweakers in het algemeen is geweest met de oude opzet, tekortkomingen of niet.
Bovendien zou ik bijna willen beweren dat een klein beetje ergernis over niet relevante bijdrages gewoon bij de sfeer hoort...als a thing you love to hate.
Lees het feedback topic in SF even. Hierin staan voldoende redenen genoemd waarom het laten vieren van de teugels in het oude topic of zelfs maar het handhaven van het oude topic geen opties zijn.

Ik ben erg blij met suggesties over hoe we GoT en in het bijzonder SF/AK kunnen verbeteren, maar ik hoop dat mensen begrijpen dat we wel realistisch moeten blijven. Zaken die dev tijd vragen zijn gewoon lange termijn projecten en er moet veel/voldoende draagvlak zijn voor zulke veranderingen. Je ziet dat forum specifieke feature request binnen de community niet eens direct de leiding nemen wanneer we ze in een poll zetten (plan: Development-round-up - Iteratie #32).

Kortom, alle suggesties zijn welkom, maar suggesties om naar de oude situatie terug te gaan zullen worden genegeerd en suggesties die dev tijd vragen zijn behoorlijk lastig te implementeren. Goede suggesties zijn imo constructieve suggesties die we met bestaande middelen kunnen implementeren.

Topicstarter
Dergelijke oproepen hebben geen zin in dit topic. Devvers pakken alleen bugs op vanuit LD. Als het features betreft dan zijn daarvoor andere kanalen (zie elders in dit topic).

Topicstarter
zeef schreef op woensdag 03 april 2013 @ 02:52:

Mind you, het aanbiedingen topic scoorde meer dan 50% van alle TR's over de looptijd van GoT. Het hele forum scoorde dus minder topicreports dan dat ene topic. Dat geeft toch te denken.
De oude situatie was niet te handhaven en zoals al eindeloos vaak herhaald is gaan we niet terug naar de oude situatie; niet omdat wij perse willen vernieuwen, maar omdat een deel van jullie de regeltjes niet leest/volgt.
Ik zou jullie (mods) daarom vriendelijk willen verzoeken om zo spoedig mogelijk met een poll te komen waar in we kunnen stemmen welke vorm we willen! ik had hem zelf liever gisteren gezien dan vandaag bij wijze van spreken want hoe sneller die komt hoe eerder we dit achter ons kunnen laten!
Een poll zal misschien in de toekomst wel komen. Waarschijnlijk heb je je berichtje getikt voordat je het hele topic hebt gelezen (een van de grote problemen in het oude aanbiedingentopic), want dit is al vaker langsgekomen. We zijn achter de schermen aan het overleggen. Daarnaast: een poll met daarin de optie om terug te keren naar de oude situatie gaat niet komen.

Met vriendelijke groet,
Mig29

Topicstarter
Even een update: vanwege een klein kookdrama in huize Mig29 icm het wonen in een andere tijdszone heb ik zojuist pas mijn input gegeven. Ik hoop dat de anderen nog online zijn, want dan volgt er in ieder geval nog een reactie op 4 punten (en mogelijkerwijze een nieuw topic) ;)

Aan de mensen hierboven: het is inderdaad onze bedoeling om veel relaxter te modden in dit forum, wat imo ook makkelijk moet kunnen omdat iedere aanbieding een eigen topic heeft en het daarom veel moeilijker is om offtopic te gaan :Y)

Topicstarter
*O* mijn collega's waren nog wakker! *O*

*********UPDATE************

Bedankt voor al jullie input en suggesties voor verbeteringen! Op basis van de discussies die hier vandaag en gisteren gehouden zijn, en een interne discussie presenteren we hier een aantal verbeteringen / verduidelijkingen die het gebruik van AK moeten veraangenamen.

• Kortingscodes en bedankjes kunnen in Meldt hier uw kortingscodes/coupons. Dit geldt dus uitsluitend voor het vermelden van codes/coupons en niet voor 'normale' aanbiedingen
• Aanbiedingen waarvan verwacht kan worden dat ze op een prijsfout van de website berusten kunnen gewoon in een eigen topic gemeld worden. Let er wel op dat je juridisch gezien de prijs dient te controleren voordat je tot aankoop over gaat. In geen geval mag GoT gebruikt worden als platform om levering af te dwingen als de leverancier besluit om niet te leveren (ongeacht de reden). Ook is opruiend gedrag niet de bedoeling.
• Dagaanbiedingen (iBOOD, 1dayfly, etc.) voorlopig gewoon 1 topic per interessante dagaanbieding. Mocht dit een overdaad aan topics opleveren dan kunnen we alsnog kijken naar groeperen per aanbieder of per dag.
• Datum in topictitel: Op veler verzoek wordt de nieuwe template voor aanbiedingen van 1 product:
[dd/mm] Product - prijs (optioneel: winkel)
Voor acties (bijv. BTW actie bij MM) graag het volgende formaat hanteren:
[dd/mm-dd/mm] Actie - winkel
waarbij zowel de start als einddatum in de titel staat.

We zijn zeker van plan om zaken regelmatig te evalueren, maar hopelijk kunnen jullie je hierin beter vinden. We zullen vandaag/morgen het beleid ook even aanpassen. In de tussentijd kunnen daar nog even tegenstrijdige zaken instaan ;)

Edit, Orion84: Beleid is op deze punten inmiddels aangepast :)

[Voor 2% gewijzigd door Orion84 op 03-04-2013 22:31]

Topicstarter
Swoosh schreef op woensdag 03 april 2013 @ 22:58:
[...]

Okay, maar het zijn letterlijk coupons en dat is wat Mig29 noemt in de topictitel "Meldt hier uw kortingscodes/coupons". Dan moeten jullie het woord coupons achterwege laten in dat topic.
Haha, briljant. Je hebt direct een grensgeval te pakken :)

Topicstarter
Ik snap inmiddels werkelijk helemaal niets meer van de kritiek. De enige argumenten die ik momenteel tegenkom zijn we missen overzicht, er is een drempel om topics aan te maken en we missen slowchat.

Item 1: zie Meld hier uw kortingscodes/coupons & Aanbiedingen en Kortingscodes - Index. Op basis van jullie feedback zijn er nu 2 topics om te volgen (voor notoire lurkers that is).

Item 2: valide punt. However, we gaan zeker niet terug naar 1 topic omdat dat veel te veel onderhoud vroeg. Zijn er andere zaken die we kunnen doen die technisch reeds mogelijk zijn en die niet berusten op een nieuw aanbiedingen topic?

Item 3: sorry maar AK en SF (en heel GoT for that matter) zijn niet bestemd voor slowchat. Door topics op te spitsen verwachten we overigens wel veel relaxter te kunnen modden in de aanbiedingspecifieke topics. Kortom, jullie hebben nu juist plek om berichten te plaatsen die voorheen wellicht gezien werden als offtopic.

Offtopic:
Brammos85 schreef op donderdag 04 april 2013 @ 08:43:
Fijn zo'n democratie op tweakers. iedereen wil terug naar de oude opzet en de mods schreeuwen gewoon van niet..
Newsflash: GoT is geen democratie; je bent te gast op het forum en bent akkoord gegaan met de AV die Tweakers hanteert. Je kunt ons echter geheel niet beschuldigen van een dicatatuur. Lees Anoniem: 22659 in "Aanbiedingen en Kortingscodes - Feedback" maar eens hoe we met jullie suggesties omgaan. Het is een kwestie voor de users om te begrijpen welke veranderingen mogelijk zijn en welke veranderingen niet haalbaar zijn. Als je suggesties doet in de eerste categorie dan wordt dat gewaardeerd en mogelijk zelfs geimplementeerd. Suggesties uit de 2e categorie zijn bij voorbaat kansloos. Om het helemaal uit te spellen voor iedereen: terug naar de oude situatie van 1 topic valt in categorie 2.

Topicstarter
Freakster86 schreef op donderdag 04 april 2013 @ 13:34:
Bedankje hier, bedankje daar etc. Eigenlijk hoe je in het dagelijks leven ook met elkaar omgaat.
Dat kan inmiddels prima in de losse topics in AK :)
Afijn, die mensen die 1x per dag in het topic keken wilde het liefst in 1 oogopslag zien of er iets interessants bij zat. Ik kan dat begrijpen, maar ik vind het tamelijk verwend overkomen.
Mensen die gewoon overdag werken die hebben geen tijd/zin om dagelijks door diverse paginas heen te scrollen om de meest offtopic reacties te lezen. De nieuwe opzet heeft voor ieder wat wils; je kunt topic titels scannen en de inhoud zien van de aanbieding die voor jou interessant is; je kunt de overzichtstopics bijhouden met een no-nonsense lijst van aanbiedingen zonder het offtopic geneuzel (dat zijn er welgeteld 2).
Als brave tweakers hebben we dat massaal gedaan. En de mods grijpen dat dan weer aan als reden: zie je nou wel. Heel veel mensen willen dit niet.
Je vergeet voor het gemak de hele voorgeschiedenis; we hebben het topic eerder gesloten omdat het teveel moeite was om het topic te modereren. De enige reden voor jullie om het topic open te houden was door zelf terughoudend te zijn en TRs aan te maken in geval van offtopic meuk. De hoeveelheid TRs an sich is niet het probleem van het topic; de berg meuk die we iedere dag mochten opruimen is het werkelijke probleem. Het aantal TRs is maatgevend voor de grootte van het probleem. De oproep om TRs te plaatsen levert misschien procentueel iets meer TRs op per post, maar het aantal posts met een TR is alsnog buitensporig hoog.
Je moet nu het forum, het index topic en het overzicht van kortingscodes topic bijhouden.
Je klikt je helemaal lijp...
1 hele klik meer...
Wanneer je het oude topic in een nieuw jasje had gestoken waarin je het volgende zou toepassen heb je naar mijn idee alles opgelost, zonder al deze onnodige ingrepen.
- reacties kunnen beoordelen, net als bij nieuwsitems. Wil je geen off topic lezen, klik je op de +1 knop. Wil je wel de off topic zooi lezen, druk je op de -1 knop.
- spoilersysteem voor de persoonlijke codes. Zo voorkom je dat buitenstaanders ermee aan de haal gaan.
Zie Perkouw in "Aanbiedingen en Kortingscodes - Feedback" en het deel onder de quote in Anoniem: 22659 in "Aanbiedingen en Kortingscodes - Feedback".

Topicstarter
recemonster schreef op donderdag 04 april 2013 @ 18:38:
Ik heb het gevoel dat het voornamelijk uit eigen belang is hier. Het regent nu al dagen klachten, afgelopen 24hr weer meer dan 120 reacties!

Kom op mods geef ons (de tweakers) nou de mogelijkheid om te bepalen wat we willen!:
Het leuke is dat we met goede suggesties ook echt iets doen. Terug naar de oude situatie is geen optie, maar volgens mij hebben we het merendeel van andere suggesties overgenomen (die geen dev tijd vereisen, want ook als mods krijgen wij die gewoon niet).
Sinner schreef op donderdag 04 april 2013 @ 18:49:
Hoe kan het nou makkelijker/overzichtelijker zijn als alles in 1 topic geplempt staat
in plaats van dat er voor elke aanbieding een apart topic is? Dat snap ik echt even niet. :?
Het voordeel van aparte topics is dat je het forum kunt scannen op nieuwe aanbiedingen (ipv door 5 paginas aan offtopic reacties heen moet bladeren) die voor jou interessant zijn. Daarnaast biedt losse topics voor specifieke aanbiedingen meer ruimte voor discussie over deze aanbiedingen (zoals levertijden en bedankjes voor de melding) dan de oude structuur. Kortom, meer vrijheid voor iedereen :)

Voor mensen die de oude manier handiger vonden is er nu een topic met een index van de gemelde aanbiedingen en eentje voor kortingscodes.

Voor mensen die klagen over het aanbod van aanbiedingen; de drempel zal waarschijnlijk hoger zijn dan het plaatsen van 1 post, maar feitelijk is het maar 1 zinnetje (namelijk het onderwerp) meer dan het plaatsen van een post. Wij stellen nauwelijks eisen aan de inhoud van het topic, dus van een enorme drempel kun je nauwelijks spreken.

Topicstarter
Wat levert dat extra op? Dan tag je namelijk alle topics....

Topicstarter
Timv37 schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 13:58:
.. is het misschien handig om dit topic uit te breiden zoals het tweakers 7.0 release topic? Waar in onderin de feedback van de users bijgehouden werd en of er al wat mee gedaan was.

Vond dit een erg heldere & open manier van communiceren :) Zo laten jullie ( beter ) zien dat er wat gedaan word met de feedback en hebben de gebruikers hier sneller zicht op zodat de geijkte er wordt niet naar ons geluisterd reacties minder worden ;)
Leuk idee. Ik zal eens kijken of ik dit zondag kan regelen (afhankelijk van mijn beschikbare tijd).

@ideeen die dev tijd kosten: zoals al vaker is aangegeven is er beperkte dev tijd beschikbaar voor features uit de community. Ik kan mij voorstellen dat met een beetje organisatie er best features (e.g. sorteren op datum per forum) bedacht kunnen worden die ons/jullie helpen met de beschikbaarheid van info in dit forum. Het is dus zinnig om deze features te benoemen en te kijken of we ze in de top5 kunnen krijgen. Nadeel is echter wel dat als ze niet voldoende stemmen krijgen, ze niet geimplementeerd gaan worden. Then again, dat is de macht van de community :)

Topicstarter
Hmm, ik zie inderdaad dat ik daar niet echt consistent in ben geweest. Welke tag zien mensen het liefst en waar moet ie komen (ter vervanging van datum, artikel, shop of prijs)?

Topicstarter
jjoeridc schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 15:51:
Het probleem is dat er verschillende andere topics tussen staan die het geheel onoverzichtelijk maken

[Ervaringen] Online shoppen in China
PC Budget Gaming topic
Online Gamekeys kopen - Deel II
Ik ben benieuwd hoe anderen de aanwezigheid van die topics ervaren. Werkt het wel of werkt het niet? Als het niet werkt, zou een titelchange werken?
kx22 schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 16:22:
Wat zou een oplossing zijn om kleine aanbiedingen wel te posten?!
Wat is het verschil tussen een kleine en grote aanbieding?

Topicstarter
*done*

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
Timv37 schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 13:58:
...Afgezien van het feit dat sommige users het wel erg cru brengen en dat de mods/admins het ongetwijfeld een keer zat worden is het misschien handig om dit topic uit te breiden zoals het tweakers 7.0 release topic? Waar in onderin de feedback van de users bijgehouden werd en of er al wat mee gedaan was.

Vond dit een erg heldere & open manier van communiceren :) Zo laten jullie ( beter ) zien dat er wat gedaan word met de feedback en hebben de gebruikers hier sneller zicht op zodat de geijkte er wordt niet naar ons geluisterd reacties minder worden ;)
Ik had beloofd om dit vandaag even op te pakken. En dat heb ik geweten. Ik heb het hele topic opnieuw mogen lezen 8)7 en nu (ruim 2 uur verder) heb ik een lijstje van ca 40 unieke ideeen om dit forum te verbeteren. Een deel van die ideeen is al geimplementeerd, een ander deel is al verworpen en een deel vereist verdere discussie. Ik ga mijn lijstje zo even uitwerken en dan zal het waarschijnlijk morgen in de OP terecht komen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
@ CaptJackSparrow: wat bedoel je precies met spin-offs van het normale aanbiedingentopic? En geef eens voorbeelden van topics in die categorie die op slot vinden waarvan jij vindt dat ze open hadden moeten blijven?

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
Freakster86 schreef op zondag 07 april 2013 @ 18:04:

.. en dan wordt het aantal TR als reden genoemd dat de oude stijl niet werkte. Ik heb i.i.g. spijt van mijn TR's..
Ik heb op een soortgelijke vraag van je al uitgelegd dat het aantal TRs alleen illustratief wordt gebruikt; het geeft een beeld voor het onderliggende probleem. Zie Anoniem: 22659 in "Aanbiedingen en Kortingscodes - Feedback"
Daarnaast vind ik het aantal van 500+ best hoog, maar relatief gezien valt het wel mee. Als je ziet hoe populair dat topic was vind ik een gemiddelde van 3 TR per dag hartstikke meevallen.
Deel 3 van het topic is 34 dagen open geweest en heeft 224 TRs opgeleverd; 6.5 per dag. Ik weet niet bij welk aantal users denken dat dat wel erg veel van het goede is, maar het leverde vanuit onze zijde gewoon teveel werk op.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
CaptJackSparrow schreef op zondag 07 april 2013 @ 20:12:

Aangezien ik daarin mijn visie redelijk samenhangend heb verwoord en ik delen daarvan in een aantal aparte postings hier heb herhaald post ik die tekst nog even integraal hier in het topic.
Dank je wel dat je de tijd hebt genomen om zo uitgebreid naar zeef te reageren. Binnenkort meer maar even een korte reactie op je opsomming (die denk ik de basis vormt voor de rest van je betoog).

Selectieve quote:
Goed:
- Single topic
- Laagdrempelig melden van aanbiedingen
Volgens mij ben je een aardig eind op weg, maar zit je er op cruciale punten net een klein beetje naast. Imo is een single topic geen voordeel. Ik kan daarbij de "So what?" vraag stellen om tot je echte benefit te komen. Ik neem aan dat je daarbij gemak van het overzicht van topics bedoeld. Ik kan niets inbrengen tegen je 2e punt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
CaptJackSparrow schreef op zondag 07 april 2013 @ 20:49:
Ik herhaal nog even wat wellicht het meest essentiële deel van mijn 'betoog' is.
Om het even helemaal helder te krijgen: als we dus het overzicht van aanbiedingen en het posten van aanbiedingen vergemakkelijken dan is het een gegarandeerd succes? ;)

Topicstarter
KillerAce_NL schreef op maandag 08 april 2013 @ 10:02:
Als ik nu zo lees dat het oude topic is gesloten voor gemiddeld nog geen 3 TR's per dag in het drukste topic van het forum, dan denk ik dat het ingeslagen pad overkill is.
6.5 TRs per dag
KillerAce_NL schreef op maandag 08 april 2013 @ 10:02:
Als jullie niet inzien dat na 6 dagen de activiteit zwaar teruggelopen is en jullie hiermee het succesvolste topic de doodsteek hebben gegeven, dan lijden jullie echt aan tunnelvisie. (niks persoonlijks)
Let er wel op dat we alleen het aantal views hebben voor dit topic en iets zegt mij dat dat aantal views door een relatief beperkt aantal users wordt gegenereerd ;)

[Voor 39% gewijzigd door Anoniem: 22659 op 08-04-2013 10:58]

Topicstarter
Is het misschien een idee om de discussie over de details even aan de kant te schuiven? Ik heb namelijk de indruk dat die wat afleiden van de grotere zaken.

Misschien moeten we even doen wat werd voorgesteld in Swoosh in "Aanbiedingen en Kortingscodes - Feedback": een lijstje maken met voor en nadelen van het aanbiedingentopic en daarna hetzelfde voor AK. Op die manier kunnen we de goede zaken benoemen van het aanbiedingentopic en zorgen dat daaraan wordt beantwoord in AK. Ook kunnen we zorgen dat de slechte zaken van het topic worden gecovered door AK. Het lijkt mij dat aan het einde van het riedeltje iedereen blij is :)

Topicstarter
In de tussentijd is de nieuwe spoilertag op de te implementeren feature list gekomen. Heb je een mening over hoe deze feature geimplementeerd moet worden? Kijk even in UBB Code & kortingscodes

Topicstarter
FaceDown schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 22:04:
[...]

En de bezoekers ook. En daar gaat het toch om? Om de bezoekers? Of gaat het hier om het gerief van de mods?
Geen valse keus presenteren he ;)

Het gaat om alle bezoekers (en om het realiseren van interne doelstellingen).

Topicstarter
Freakster86 schreef op zaterdag 20 april 2013 @ 18:39:
Door het oude topic naar de HK te verplaatsen had je toch het kaf van het koren kunnen scheiden?
Dat was een mogelijkheid geweest maar er is een hele lijst met redenen waarom we hebben besloten om dit niet te doen.

Een van de redenen waar ik wel wat meer op in wil gaan is dat ik op een gegeven moment zelf handmatig de rechtenset heb ingekeken van de laatste 100 unieke users die een bericht hebben achtergelaten. Ik weet de preciese getallen niet meer, maar ik meen dat slechts 10-20% van de users in die berichten toegang had tot de HK. Daarmee zouden we dus >80% van de gebruikers van het topic buitensluiten.
FaceDown schreef op zaterdag 20 april 2013 @ 10:11:
Vroeger kwam ik hier graag voor technisch advies en ook om mensen zelf te helpen, maar tegenwoordig gebruik ik daar zelden t.net voor. Vanwege het absurde modbeleid maar ook het enorm gekelderde niveau qua kennis.
Ik denk dat mijn collega Orion84 hierboven voldoende heeft uitgelegd hoe hij en ik jouw reactie opvatten, maar ik wil graag even ingaan op het punt dat je hier aansnijdt. Een van de redenen waarom het oude topic/slowchat niet meer plaats kon vinden in SF is omdat het niveau van SF zichtbaar naar beneden is gegaan na de introductie van diverse aanbiedingen/kortingstopics. Het aantal serieuse topics nam schrikbarend af en dit is zeer waarschijnlijk een afspiegeling van het lossere beleid in sommige topics. Gevolg van het losser laten van de teugels is dus een algeheel gevoel van afnemende kwaliteit en daarmee blijven users weg (zoals je zelf hierboven aangeeft). Volgens mij zitten we dus op een lijn dat we moeten zorgen dat het niveau hoog blijft. Om die reden is het laten vieren van de teugels dus geen optie ;)
En interne doelstellingen? Komop zeg, je doet alsof GoT een goedlopend bedrijf is, terwijl het in feite niet meer dan een hobbyforum in een mooi jasje is.
Een van de zaken die mij opvielen toen ik net een rood jasje kreeg was de hoeveelheid crewfora er zijn, wat een enorme berg werk er achter de schermen plaats vindt en wat een energie en professionaliteit al die vrijwilligers ten toon spreiden. Daarnaast zijn zeef en anderen achter de schermen zeker heel hard bezig met het zorgen dat FP en forum netjes op elkaar aansluiten, waarbij de mening van de crew zeker meegenomen wordt (en zo niet, dan volgen er heel stevige discussies). Ik kan mij dan ook zeker niet vinden in je opmerking en ik zou het dan ook zeker op prijs stellen dat je dergelijke ongefundeerde meningen voor jezelf houdt.

[Voor 57% gewijzigd door Anoniem: 22659 op 20-04-2013 19:05]

Topicstarter
Freakster86 schreef op zaterdag 20 april 2013 @ 19:05:
Die 80% had je daar dan op kunnen wijzen door een directe aanmeld een tijdje onderin of bovenin het topic te laten staan. Ik ben zelf al jaren lid van Tweakers, maar ben ook geen lid van de HK...
Sommige user willen zelf niet in de HK, van sommige users willen wij niet dat ze in de HK kunnen, sommige users voldoen nog niet aan de criteria om in de HK te kunnen, de HK crew zit vast niet te wachten op een topic met het meeste TRs aller tijden en de HK is om een waslijst van andere redenen geen optie.

Het heeft niet zoveel zin om die optie nu op basis van 1 reden opnieuw aan te dragen. :)

Topicstarter
@FaceDown: serieus wtf? Dit is inderdaad het feedback topic hetgeen je kunt zien aan een gebrek aan moderatie (alleen in extreme gevallen) en uitgebreide antwoorden vanuit de crew. Dat de mening van de crew en sommige users niet overeenkomen is evident, maar volgens mij is de discussie over het algemeen wel duidelijk en op basis van argumenten.

De selectieve quote die je van mij maakt was gericht op zaken waarvan je de inhoud niet kent (e.g. wat er achter de schermen plaats vindt). Ik lees in je post een opeenstapeling van aannames, suggestieve zinnen en het presenteren van een mening als een feit.

Om te eindigen met een flame is tekenend voor je aanwezigheid op dit forum en ik moet zeggen dat ik inmiddels voldoende aandacht aan je heb besteed. Ik ben er helemaal klaar mee en ga je inhoudelijk niet meer van reactie voorzien (misschien dat mijn collega's hier nog wel tijd en zin in hebben). Aangezien je hebt aangegeven dat je het eigenlijk niet zo leuk meer vindt op tweakers hoop ik dat je snel inziet dat je tijd elders beter is besteed ipv hier de sfeer te lopen te verzieken.
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee