[SimCity] Rasterlijnen op terrein.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skywalker88
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 27-08 12:49
Beste mede simcity spelers,

Ik ben de game al ruim een week met plezier aan het spelen, maar ik heb vanaf het begin al last van lichte witte rasterlijnen om het terrein van mijn simcity stad. Ik bedoel daarbij niet de randen van de stad of lijnen die je tijdelijk krijgt als je wegen wilt aanleggen.

Zie screenshot onderaan. Iemand die ook last heeft van dit probleem? Op zich heb ik er niet heel veel last van, maar vind het toch wat lelijk en vervelend eigenlijk". Ik heb toch het vermoeden dat het aan mijn videokaart ligt (onboard intel hd graphics 4000 en AMD Radeon HD 7730M), aangezien ik nog geen een plaatje heb gezien met vergelijkbaar probleem.

Dingen die ik al heb geprobeerd:
- Spel opnieuw installeren
- Settings veranderen
- Nieuwste driver van videokaart geinstalleerd

Iemand ideeen of tips? ;(

Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/ridxjm.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fortega
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23-10-2023
Ik heb gisteren voor het eerst gespeeld, en had hetzelfde. Ik ging er vanuit dat het een instelling was...
Ook met onboard graphics (laptop)...

Het was trouwens dezelfde stad die ik gespeeld heb. Misschien ligt het daar wel aan? Al eens een andere region/stad geprobeerd?

[ Voor 31% gewijzigd door Fortega op 15-03-2013 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je lighting op minimum zet heb je er geen last van. Alleen zijn de graphics dan niet zo mooi meer, maar ik kan zelf toch niet hoger. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micha_no
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-05-2021
Je kunt even contact opnemen met @visageofscott op twitter (als je dat hebt), hij is de lead graphics engineer bij Maxis. Als iemand het weet dan is hij het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skywalker88
Ik zal het eens proberen, thanks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20:34

JoepW

iRacer & Home Assistant

Ik zou willen dat ik dit aan en uit kon zetten. Erg handig om wegen op de juiste afstand te leggen ;)
Vooralsnog nog nooit gezien overigens die lijnen.
Hoe zou ik ze kunnen 'aanzetten'?

[ Voor 29% gewijzigd door JoepW op 20-03-2013 22:13 ]

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkLoki
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06-09 20:42
Die vlieger gaat gelooof ik niet op. Kwam paar dagen geleden een discussie tegen op reddit over deze lijnen en volgens een persoon van Maxis hebben die rasters een arbritraire grootte, niet gerelateerd aan de wegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThemNuts
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 26-04 16:16
Dit is het onderliggende grid. Zou je in principe niet mogen zien.
Krijgt dit ook te zien wanneer je alt-tab in en uit het spel doet.
Zou inderdaad handig zijn om wegen te leggen. Of die gerelateerd zijn aan wegen doet er niet toe.
Beter dit dan de straatverlichting te tellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Ik zou willen dat ik dit had. Bouwt wat makkelijker. :+

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AerosPhere
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 15-09 13:02
Ik heb hetzelfde 'probleem' op mijn laptop, ik speel dan Simcity met de on-board Intel HD3000. Het lijkt mij dat het aan de intel drivers ligt, of dat Simcity daar niet mee om kan gaan, aangezien er in dit topic nu dus 3 mensen zijn die het met een intel HD spelen.

Skywalker, weet je zeker dat je Simcity ook speelt met de radeon videochip? dat die niet wordt uitgeschakeld door energiebesparing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MethinX
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-09 22:12

MethinX

't is wat!

Ik zie de lijnen ook met mijn intel hd 4000 laptop. Belichting op "Min" lost het inderdaad op, en dan draait het bij mij tenminste ook soepel :)

Belichting op "Laag" draait echt niet soepel.. bij jullie wel op deze kaart?

Je moet doen wat je niet laten kunt, en laten wat je niet doen kunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skywalker88
AerosPhere schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 08:12:
Ik heb hetzelfde 'probleem' op mijn laptop, ik speel dan Simcity met de on-board Intel HD3000. Het lijkt mij dat het aan de intel drivers ligt, of dat Simcity daar niet mee om kan gaan, aangezien er in dit topic nu dus 3 mensen zijn die het met een intel HD spelen.

Skywalker, weet je zeker dat je Simcity ook speelt met de radeon videochip? dat die niet wordt uitgeschakeld door energiebesparing?
Ik durfde eigenlijk te zweren dat mijn laptop (dell 15RSE) het spel draaide met de radeon, aanezien ik in de catalyst control center bij powerplay de optie op prestaties maximaliseren heb gezet. Dus dan mag je toch wel aannemen dat de beste videokaart wordt gebruikt, maar heb net even gecheckt maar NEE 8)7. Echter zie ik nu dat je per toepassing de grafische instellingen kan instellen. Dus even simcity.exe op hoge prestaties gezet en zie daar VEEL betere graphics en geen witte rasterlijnen meer :9~ _/-\o_ Door jou ging ik toch maar even kijken, thanks!

Conclusie:
De witte rasterlijnen worden komen dus toch door de onboard intel HD graphics videokaart, omdat die om de een of andere manier er niet mee om te kan gaan. :o

edit: niet te vroeg juichen dus..spel liep ineens vast en kan nu niet meer opgestart worden :/

[ Voor 3% gewijzigd door Skywalker88 op 21-03-2013 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Machlah
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07-09 19:15
Iemand al een oplossing? Ik heb ook een i7 laptop met intel en radeon graphics maar hij start op vanuit mijn Intel, helaas. Ik dacht dat de game te zwaar was voor mijn laptop en dat ik daarom de resolutie maar laag moest zetten maar is dus blijkbaar het geval dat hij de Intel gebruikt en niet de Radeon!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelf een asus k52f serie, maar volgens mij heb ik alleen maar intel HD graphics. Ik kreeg zowel bij de installatie van de beta's als de gewone versie bij de eerste keer opstarten de melding dat mijn driver verouderd is. Alleen heb ik denk ik wel gewoon een recente driver. Ik vraag me af of ik ook nog mogelijkheden heb voor betere prestaties.

EDIT: Ik zie nu trouwens ook in de Intel HD driver dat mijn instelling bij netvoeding stond op maximale accuduur ipv balans of maximum prestaties. |:( Of dit ook echt verschil gaat uitmaken moet ik nog bekijken. Helpt misschien ook wel voor andere spelletjes.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2013 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thaitai
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23-05-2023
Skywalker88 schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 17:14:
Beste mede simcity spelers,

Ik ben de game al ruim een week met plezier aan het spelen, maar ik heb vanaf het begin al last van lichte witte rasterlijnen om het terrein van mijn simcity stad. Ik bedoel daarbij niet de randen van de stad of lijnen die je tijdelijk krijgt als je wegen wilt aanleggen.

Zie screenshot onderaan. Iemand die ook last heeft van dit probleem? Op zich heb ik er niet heel veel last van, maar vind het toch wat lelijk en vervelend eigenlijk". Ik heb toch het vermoeden dat het aan mijn videokaart ligt (onboard intel hd graphics 4000 en AMD Radeon HD 7730M), aangezien ik nog geen een plaatje heb gezien met vergelijkbaar probleem.

Dingen die ik al heb geprobeerd:
- Spel opnieuw installeren
- Settings veranderen
- Nieuwste driver van videokaart geinstalleerd

Iemand ideeen of tips? ;(

[afbeelding]
Vreemd. Ik heb de Dell Inspiron 15SE met dezelfde videokaarten als jij. Ik heb het spel afgelopen weekend aangeschaft en ik heb uitstekend beeld. Ik speel alles via de AMD Radeon HD 7730M en op de hoge resolutie met beeld op 1920x1080 enhet loop als een zonnetje, zonder rasters of andere rare vervormingen.

Ik zou niet weten wat je daaraan moet doen. Sorry.

Panasonic TV, Soundbar en BlueRay speler en Ziggo Alles in 1 Complete

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Machlah
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07-09 19:15
Ben er achter gekomen dat je in je catalyst drivers (in mijn geval) kan instellen of de simcity.exe met de desbetreffende drivers opstart en dus niet met de INTEL. Stuk beter beeld nu! :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skywalker88
ik had simcity ook al proberen op te starten met radeon kaart, maar dan geeft de game op de een of andere manier dus problemen. (spel loopt vast). welke ati drivers gebruiken jullie? Gewoon die van dell zelf of inmiddels al de 13.2/3 beta versies?
Pagina: 1