Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Hawkeh
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10-05-2024
Hallo allemaal,

Even twee vraagjes:

1. Ik zit sinds kort op een adres waar geen kabel, geen glasvezel maar wel een telefoonaansluiting is. Er ligt dan ook een KPN adsl abbonement. Is het mogelijk een abbonement ernaast te nemen, dus 2e modem, door middel van een splitter bij de inkomende telefoonlijn?

2. Op dit adres zit ik met 11 studenten op een 8Mbit lijn. Geweldige snelheid uiteraard, maar de download snelheid die ik gemiddeld behaal is 500 kbps, upload 50. De ping is af en toe 50 ms, maar grotendeels heen en weer aan het springen tussen 50 en 1000 ms. Is het niet zo dat als de upload en download snelheid, oke is zoals hierboven gesteld dat de ping dan nooit zo hoog zou mogen uitvallen?

Oftewel dat ik dit aan moet geven bij de ISP, of is dit toch een probleem i.v.m. netwerkverkeer ook al is de up en download nog redelijk.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:45
Hawkeh schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 21:26:
Is het mogelijk een abbonement ernaast te nemen, dus 2e modem, door middel van een splitter bij de inkomende telefoonlijn?
Nee, je kunt maar één ADSL modem op een telefoonlijn aansluiten. Echter zijn de meeste huizen voorzien van twee aderparen, dus in principe zou je twee abonnementen kunnen afsluiten. Zorg er wel voor dat je provider dit ook ondersteund, en niet de bestaande verbinding sloopt bij een nieuwe aanvraag.
De ping is af en toe 50 ms, maar grotendeels heen en weer aan het springen tussen 50 en 1000 ms. Is het niet zo dat als de upload en download snelheid, oke is zoals hierboven gesteld dat de ping dan nooit zo hoog zou mogen uitvallen?
Heb je dit getest met een bedrade verbinding rechtstreeks op het modem, zonder activiteit van andere pc's (dus bij voorkeur de rest los gekoppeld)?

• Hawkeh
nee helaas is het draadloos hier, maar dat is een goede tip idd. Zal het eens kijken wat het verschil is.

Wat betreft punt 1. Er komt een 1.5 cm dikke kabel binnen van buitenaf, daar zit een kpn kastje(nog voor de modem, zonder enige text of modelnr) achter, waar weer één telefoonkabel uitkomt. Ik vraag me af in hoe verre ik door het verwijderen van dat kastje kabels kan trekken aan die dikke vanaf de straat. Maar ben bang dat dit wat vaag klinkt.

• Hawkeh
Oke bij nader inzien heb ik even dat kastje tussen de kabel van buitenaf en de modem in opengemaakt. Het is een kastje dat 20 mogelijke telefoonlijnen kan aansluiten. Echter is er maar 1 aangesloten. Naar hoe het eruit ziet kan ik volgens mij vrij gemakkelijk een extra telefoonkabel aansluiten. Ik weet alleen niet of een modem van tele2 dan eigenlijk wel werkt op een 2e lijn.