• Crazy-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:58

Crazy-

Best life ever

Matched: offline, nest
Crazy- schreef op donderdag 25 september 2014 @ 19:37:
[...]

Het is puur een thermostaat. Zelf net besteld, t weekend weer wat te spelen... :)
Binnen! Aangesloten en kijken of de boel gaat werken.

Wel al 1 nadeel: je kan maar 1 account koppelen aam je NEST. Dus niet 1 voor mn vrouw en mij om op.afstand te schakelen.

Ook gemerkt nu dat de laatste 20min al 2x de Internet verbinding wegvalt bij de NEST en deze dus offline staat. Nog geen oplossing en kan me ff niet bedenken wat... wifi werkt hier verder namelijk uitstekend.

Voldoende fotos gemaakt, loop volgende week een review schrijven

Edit: hm als.je langsloopt en hij springt ff aan heb je weer wifi.... das niet handig! Moet gewoon 247 bereikbaar zijn dunkt mij

[Voor 8% gewijzigd door Crazy- op 26-09-2014 22:15]

12,85kWp - ZB 7,5m2/400l - 5kW Pana H WP (CV&SWW) - gasloos

• Crazy-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:58

Crazy-

Best life ever

Fietsbel schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 22:22:
Die van mij heeft in de afgelopen 18 maanden nooit problemen gehad met WiFi en is altijd bereikbaar.
Grmblz, dondert elke keer offline. Is alleen niets over in te stellen verder....

Vreemd!

Fijn, probleem met de router dus... bekend bij nest. (Netgear 3700, N600)

Edit2: firmware update (welke ik toch meestal wel bijhoud) deed het hem! Stabiel internet nu op de NEST!

Edit3: toch nog wel problemen, waar hij echter gisteravond wel stabiel bleef... andere ap maar proberen.

Edit 4: toch opgelost! 2.4G zender op 150Mbit ingesteld ipv 300Mbit en gaan met die banaan!

[Voor 39% gewijzigd door Crazy- op 27-09-2014 18:00. Reden: firmware]

12,85kWp - ZB 7,5m2/400l - 5kW Pana H WP (CV&SWW) - gasloos

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:15
Ik heb de nest nu draaien sinds vorige week woensdag en donderdag en vrijdag een paar keer de app gebruikt vanaf Texel, maar 9 van de 10 was het ding offline. Op de Nest zelf heeft hij een wifi signaal sterkte van 57% terwijl de router in de meterkast zit. Hemelsbreed is dat 4 meter, maar wel met een muur ertussen.

Ik denk dat het offline probleem ook een beetje in de beroerde verbinding zat op Texel. Ik had daar alleen Edge tot mijn beschikking en af en toe 3G, maar geen wifi. Ik heb nu een paar keer de app via wifi geopend en dan gaat het wel goed.

De kamertemperatuur die de Nest aangeeft leek me ook wat hoog, dus ik heb er gisteren een andere thermometer naast gehad en de Nest zit elke keer ongeveer een graad hoger.

Edit: Terwijl ik dit typ floept de Nest weer op offline.

[Voor 3% gewijzigd door rimave op 06-10-2014 12:35]

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

• Tim Schuhmacher
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:15
rimave schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 12:33:
Ik heb de nest nu draaien sinds vorige week woensdag en donderdag en vrijdag een paar keer de app gebruikt vanaf Texel, maar 9 van de 10 was het ding offline. Op de Nest zelf heeft hij een wifi signaal sterkte van 57% terwijl de router in de meterkast zit. Hemelsbreed is dat 4 meter, maar wel met een muur ertussen.

Ik denk dat het offline probleem ook een beetje in de beroerde verbinding zat op Texel. Ik had daar alleen Edge tot mijn beschikking en af en toe 3G, maar geen wifi. Ik heb nu een paar keer de app via wifi geopend en dan gaat het wel goed.

De kamertemperatuur die de Nest aangeeft leek me ook wat hoog, dus ik heb er gisteren een andere thermometer naast gehad en de Nest zit elke keer ongeveer een graad hoger.

Edit: Terwijl ik dit typ floept de Nest weer op offline.
Wat ik begreep is dat de Nest niet goed werken kan met QoS (of WMM) aan. Dus als je QoS of WMM in je router uitzet zou hij minder vaak offline moeten gaan.

• Erhnam
  • Laatst online: 23:14

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

mijn Nest is trouwens heel vaak offline. Van alles al geprobeerd; nieuwe channels wifi, hernoemen ssid, andere wifi router, resetten nest. Iemand anders hier ook last van?

http://www.xbmcfreak.nl/

• Tim Schuhmacher
Erhnam schreef op woensdag 19 november 2014 @ 22:24:
mijn Nest is trouwens heel vaak offline. Van alles al geprobeerd; nieuwe channels wifi, hernoemen ssid, andere wifi router, resetten nest. Iemand anders hier ook last van?
Tim Schuhmacher schreef op zaterdag 11 oktober 2014 @ 21:02:
[...]

Wat ik begreep is dat de Nest niet goed werken kan met QoS (of WMM) aan. Dus als je QoS of WMM in je router uitzet zou hij minder vaak offline moeten gaan.
En een vast ip hielp ook veel bij mij

• Brammel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05-06 23:02
Sinds 2 weken heb ik een Nest. Mooi ding, werkte de eerste week super. Alleen heb nu sinds een paar dagen dat hij elke dag offline gaat. Heb hem al een statisch ip adres gegeven een in DMZ geplaatst, maar dat lost het probleem helaas niet op. Het wifi signaal is goed (staat 3 meter van access point af).

• Tim Schuhmacher
Tim Schuhmacher in "Slimme thermostaten en energiemeters"
Helpt dat?
Brammel schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 15:16:
Sinds 2 weken heb ik een Nest. Mooi ding, werkte de eerste week super. Alleen heb nu sinds een paar dagen dat hij elke dag offline gaat. Heb hem al een statisch ip adres gegeven een in DMZ geplaatst, maar dat lost het probleem helaas niet op. Het wifi signaal is goed (staat 3 meter van access point af).

• kromme
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11:21

kromme

Doe hubs slaag in het koffer..

Ik heb sinds Dinsdag een NEST.
Op het moment zeer ontevreden erover

- Regelmatig offline (niet te bedienen op afstand
- Geofence uit huis functie en thuis functie werkt niet
- Handmatig uit huis gezet vanmorgen, zonet stond hij toch weer aan.

Keep it calm...en lek mig de zuk

445033

kromme schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 10:44:
Ik heb sinds Dinsdag een NEST.
Op het moment zeer ontevreden erover

- Regelmatig offline (niet te bedienen op afstand
- Geofence uit huis functie en thuis functie werkt niet
- Handmatig uit huis gezet vanmorgen, zonet stond hij toch weer aan.
Heb je het forum daarvan niet gelezen? Ik ga niet zoveel neertellen voor een apparaat met zoveel problemen.

• kromme
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11:21

kromme

Doe hubs slaag in het koffer..

445033 schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 17:45:
[...]

Snel verkopen en een goede kopen. ;)
Contact gehad met nest. Ik heb de sensor uitgezet. De medewerker gaf aan dat de combi tussen sensor en "thuis/afwezigheid"met je mobiel wel eens problemen kon opleveren.
Sensor uitgeschakeld en die functie werkt gelukkig.

Het offline probleem zou aan een update van ziggo liggen icm de modem. Hier geloof ik uiteraard niks van maar heb de hoop dat het verbeterd door een update ofzo.

Wel moet ik zeggen dat NEST een ongelooflijke lange wachttijd heeft 50 minuten, toen ik meneer eindelijk eraan kreeg had hij ook nog het lef om uitgebreid te gapen aan de telefoon.

Keep it calm...en lek mig de zuk

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee