Ik ben van plan om een tweedehands HD4650 aan te schaffen. Zal ik hier vlot tf2 op kunnen spelen? Ik heb nu een geïntegreerde GPU in een E5200, maar hier zit veel te veel lag op om een spel te kunnen spelen.
Ja.
#1 Chall 3v3/Challenger soloQ (LoL) - LEM (CSGO)
Als je lag hebt lijkt het mij eerder aan je netwerkkaart, kabel of wifi adapter te liggen...
Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.
Tenzij hij lag te verwijten aan lage fps heeft.
Ik heb op dit moment ook die processor en nog een hd 7750 erbij lopen... Loopt wel redelijk, Gelukkig krijg ik vandaag of maandag heel mischien ergens in de loop van de volgende week een nieuwe computer binnen want dit ding begint echt gaar te worden
Ik heb op dit moment ook die processor en nog een hd 7750 erbij lopen... Loopt wel redelijk, Gelukkig krijg ik vandaag of maandag heel mischien ergens in de loop van de volgende week een nieuwe computer binnen want dit ding begint echt gaar te worden
Dat heet dan ook geen lag.jordy1999 schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 12:52:
Tenzij hij lag te verwijten aan lage fps heeft.
Was verder ook maar een flauwe opmerking, gezien ik het 100% eens ben met Ortzamoa: daarmee krijg je TF2 wel vloeiend.
Ik heb eventueel ook nog een 6870 in de aanbieding, voor nog meer power. Ondanks je zwakke processor ga je daar waarschijnlijk ook wel erg hard mee. Als je dan ooit de rest upgrade kan je hem nog meenemen ook.
Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.
De HD4650 is afgeschreven, ik ga een nieuwe kopen.
Zou de HD6570 volstaan?
Ik wil een zo goedkoop mogelijke grafische kaart, maar sterk genoeg om TF2 vloeiend en zonder haperingen te draaien.
Zou de HD6570 volstaan?
Ik wil een zo goedkoop mogelijke grafische kaart, maar sterk genoeg om TF2 vloeiend en zonder haperingen te draaien.
[ Voor 43% gewijzigd door bambinodekat op 04-01-2013 20:47 ]
De HD6570 zou Team Fortress zeker wel met gemak kunnen draaien.
YouTube: Team Fortress 2 On Radeon HD 6570
YouTube: Team Fortress 2 On Radeon HD 6570
TF2 draait op vrijwel alles wel lekker, welistwaar niet altijd even hoog. Maar ik heb hier zelfs een tijdje op een HD5450 gespeeld omdat m'n normale GPU de geest had gegeven
.
@ de TS, wat is je budget en welke voeding heb je momenteel in je PC zitten?
@ de TS, wat is je budget en welke voeding heb je momenteel in je PC zitten?
Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken
Ik heb een voeding van 300W.
TF2 draait zeer slecht op een Pentium E5200(geintegreede GPU)
Ik heb hier nog een oude FX5200 liggen, daar draait TF2 ook niet echt op.
Mijn budget is ongeveer €50-60, en hoe goedkoper hoe beter.
TF2 draait zeer slecht op een Pentium E5200(geintegreede GPU)
Ik heb hier nog een oude FX5200 liggen, daar draait TF2 ook niet echt op.
Mijn budget is ongeveer €50-60, en hoe goedkoper hoe beter.
[ Voor 20% gewijzigd door bambinodekat op 04-01-2013 21:12 ]
Welke voeding heb je specifiek? Het wattage zegt helemaal niks over de kwaliteit van de voeding, ik ben een merknaam en(of) typenummer nodig. Voor het zelfde geld is het een extreem slecht idee om een nieuwe videokaart in dit systeem te steken.
[ Voor 26% gewijzigd door D4NG3R op 04-01-2013 21:14 ]
Het merk is Delta, typenummer heb ik niet bij de hand en ik ben niet thuis.
Dit is hun site: http://www.delta.com.tw/
Dit is hun site: http://www.delta.com.tw/
Dikke kans dat je je PSU ook zult moeten vervangen dan, en dan zul je minimaal 40 euro meer uit moeten geven.
Waarom zal ik mijn voeding moeten vervangen?
Je kan ook je confog tweaken tot het fatsoenlijk werkt. Een HD4650 moet haast genoeg zijn om maximale settings te kunnen halen bij een lage resolutie, maar de Source engine vraagt juist veel van je CPU. Probeer dit eens https://raw.github.com/cdown/tf2configs/master/maxframes
"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi
Zonder aparte grafische kaart zal het nooit fatsoenlijk draaien.
Ik heb dus keuze tussen deze kaarten:
-HD5450
-GT210
-HD6450
-GT610
-GT620
-GT630
- en als het echt moet een HD6670
Ik heb dus keuze tussen deze kaarten:
-HD5450
-GT210
-HD6450
-GT610
-GT620
-GT630
- en als het echt moet een HD6670
Onbekend merk en slechts 300W? No way in hell dat ik daar iets zwaarders als een HD5450 aan zou willen hangen.bambinodekat schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 21:31:
Waarom zal ik mijn voeding moeten vervangen?
ik heb verschillende PSU calculators gebruikt en de voeding zou moeten voldoen.
+ Delta is geen slecht merk, Hun voedingen worden gebruikt door Antec, bron: http://whirlpool.net.au/wiki/psu_manufacturers
Ik citeer: "They now use Delta Electronics for their high end PSU's and are very high quality."
Iemand nog een idee welke kaart TF2 soepel en zonder haperingen kan draaien? kan dit al met een HD5450?
+ Delta is geen slecht merk, Hun voedingen worden gebruikt door Antec, bron: http://whirlpool.net.au/wiki/psu_manufacturers
Ik citeer: "They now use Delta Electronics for their high end PSU's and are very high quality."
Iemand nog een idee welke kaart TF2 soepel en zonder haperingen kan draaien? kan dit al met een HD5450?
[ Voor 81% gewijzigd door bambinodekat op 04-01-2013 22:28 ]
Voedingen werken het best als ze onder 50% load staan. Dat ga je niet voor elkaar krijgen met die.
Dat de voedingen door Antec worden gebruikt zegt nog steeds niets over wat voor soort voeding het is. Dus ik denk toch echt dat je ook een nieuwe voeding nodig hebt.
Op een HD5450 doet het prima met TF2.
Dat de voedingen door Antec worden gebruikt zegt nog steeds niets over wat voor soort voeding het is. Dus ik denk toch echt dat je ook een nieuwe voeding nodig hebt.
Op een HD5450 doet het prima met TF2.
Ik geloof dat ik op de zolder nog een 350W voeding heb liggen die ik gesloopt heb uit een Fujitsu Siemens pc.
Welke zou ik nemen? HD5450 of GT610?
Welke zou ik nemen? HD5450 of GT610?
Aan een huntkey 300watt kan ik ook een 8800gt hangen zonder enig probleem dus je hebt gewoon keuze tussen alle kaarten, de voeding kan ze gemakkelijk allemaal hebben. Voedingen werken het beste op 50% load maar op full load werken ze alleen wat minder efficient. En om die paar procentjes efficientie hoef je je niet druk te maken...
Gaming~ |Ryzen 5 5500, Asrock B450M PRO4, 16GB 2666@3600MHz DDR4, GTX1650 Super 4GB, 1TB + 256GB SSD, 250W Apevia PSU| Workstation~ |Q9550, 8GB CL4 DDR2, P5B Premium, GTX950, 512GB SSD + 1TB HDD, 550W PSU
Ik weet het niet, straks knalt je voeding uit elkaar en trekt het het hele systeem met zich mee. Delta is GEEN goede voeding. Dat duidelijk gemaakt, 5450.
Je zult wel flink wat dingen op low moeten zetten tenzij je op 800x600 speelt.
5450 op 1920x1080 en 60+ FPS is makkelijk te doen.Thomg schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 22:22:
Ik weet het niet, straks knalt je voeding uit elkaar en trekt het het hele systeem met zich mee. Delta is GEEN goede voeding. Dat duidelijk gemaakt, 5450.
Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.
Het was misschien een beetje overdreven, ik probeerde duidelijk te maken dat je de settings niet hoog kan zetten met zo'n resolutie.
Verwijderd
Ik haalde met mijn oude PC met Intel HD Graphics 20-30 fps. Een 5450 moet meer dan genoeg zijn.
Delta maakt zeker wel goede voedingen.Thomg schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 22:22:
Een HD5450 verbruikt trouwens minder dan een kwart van wat de rest van de pc kan verbruiken, dus als je voeding dat niet aan zou kunnen zou die zonder upgrade ook al op ontploffen staan.
[ Voor 14% gewijzigd door bwerg op 06-01-2013 01:18 ]
Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.
Zover ik weet maakt delta goede voedingen. Ook aan een delta 350watt heb ik een 8800gt gehad (ze hebben op veel voedingen gezeten...) en dat ging perfect. Dan moet zo'n klein kaartje geen probleem zijn. Delta is gewoon een A-merk. Ze hebben ook de benodigde beveiligingen dus ze zullen niet ploffen, dat gebeurd alleen als je 400V condensatoren bol staan en dus ploffen, en die kans is erg klein.
Gaming~ |Ryzen 5 5500, Asrock B450M PRO4, 16GB 2666@3600MHz DDR4, GTX1650 Super 4GB, 1TB + 256GB SSD, 250W Apevia PSU| Workstation~ |Q9550, 8GB CL4 DDR2, P5B Premium, GTX950, 512GB SSD + 1TB HDD, 550W PSU
Ik zou wel kijken voor een kaart met 1 GB geheugen. Dat maakt voor TF2 niet zo veel uit, maar voor alles wat je verder speelt wel. Je kan op deze site videokaarten eenvoudig met elkaar vergelijken. Het is wel wat overversimplificeerd, maar voor een vraag als "he wat is beter, een 8500 GT of een HD7970" is het wel bruikbaar.
"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi
Op die site staat geen gt610.
Dat is nu mijn vraag:
Wat is beter? Een gt610 of een hd6450?
Dat is nu mijn vraag:
Wat is beter? Een gt610 of een hd6450?
[ Voor 14% gewijzigd door bambinodekat op 06-01-2013 15:52 ]
Ik ga voor de GT610, welk merk moet ik nemen of is dat allemaal gelijk?
Ik wil een zo stil mogelijke fan.
De Asus GT610 heeft een geheugenkloksnelheid van 1200MHz en de EVGA GT610 heeft 1000MHz.
Ga je die 200MHz meer merken?
De Asus heeft DDR2 SDRAM en de EVGA heeft DDR3 SDRAM , ga je dat merken?
Ik wil een zo stil mogelijke fan.
De Asus GT610 heeft een geheugenkloksnelheid van 1200MHz en de EVGA GT610 heeft 1000MHz.
Ga je die 200MHz meer merken?
De Asus heeft DDR2 SDRAM en de EVGA heeft DDR3 SDRAM , ga je dat merken?
DDR2 en DDR3 RAM betekent puur met voor 'n soort RAM je videokaart compatible is.
#1 Chall 3v3/Challenger soloQ (LoL) - LEM (CSGO)
Videokaart staat los van je RAM, dus normaal betekent dat echt wat op de kaart zelf zit. En ja, "slechter" geheugen kan wel een behoorlijke invloed op prestaties hebben, maar op de site van asus kan ik geen DDR2 vinden. Volgens mij wordt dat op nieuwe videokaarten ook al een tijdje niet meer gebruikt (de laatste waarvan ik het me kan herinneren is bij de HD4000-serie).
Over stilte: in dit segment kan je ook wel passieve videokaarten vinden.
Over stilte: in dit segment kan je ook wel passieve videokaarten vinden.
GDDR2 en GDDR3 is een wereld van verschil, ik zou de GDDR3 nemen ahoewel ik dat nieteens zou willen ( GDDR5 is o zoveel beter ). Maar ok, het budget 
En trouwens, goed =/ ok.
Ik vind delta zo'n typische B merk, niet een no-name knaller als Techsolo en Huntkey, maar naar mijn mening is alles wat niet A merk is beroerd. Als je bezuinigd op de voeding sluit je eigenlijk een deal met de duivel. Ja zo erg vind ik dat. Geen reden om erop te bezuinigen aangezien je het altijd mee kan nemen ( tenzij je veel meer watt gaat vragen dan het kan leveren, alas ).
En trouwens, goed =/ ok.
Ik vind delta zo'n typische B merk, niet een no-name knaller als Techsolo en Huntkey, maar naar mijn mening is alles wat niet A merk is beroerd. Als je bezuinigd op de voeding sluit je eigenlijk een deal met de duivel. Ja zo erg vind ik dat. Geen reden om erop te bezuinigen aangezien je het altijd mee kan nemen ( tenzij je veel meer watt gaat vragen dan het kan leveren, alas ).
[ Voor 65% gewijzigd door Thomg op 06-01-2013 18:44 ]
Het is gewoon een A-merk. Huntkey maakt trouwens een aantal zeer goede voedingen tegenwoordig.Thomg schreef op zondag 06 januari 2013 @ 18:38:
Ik vind delta zo'n typische B merk, niet een no-name knaller als Techsolo en Huntkey, maar naar mijn mening is alles wat niet A merk is beroerd.
Ik weet een goede reden: een dure voeding kost geld. Met zo'n redenering kan je alles wat je koopt wel overbodig duur maken. Voor een lichte pc met een CPU met een TDP van 65W en een GPU met een TDP van onder de 30 wat voldoet een 200W FSP-voeding gewoon prima. 90% van de mensen hebben een voeding van "matige" kwaliteit (volgens veel tweakers) en het draait gewoon stabiel en betrouwbaar. Het wordt pas een ander verhaal als de voeding echt dramatisch is (instabiele voltages, hoge ripple, etc.) en dat is bij een gemiddelde voeding niet het geval. Bij delta zeker niet.Geen reden om erop te bezuinigen aangezien je het altijd mee kan nemen ( tenzij je veel meer watt gaat vragen dan het kan leveren, alas ).
Vergeet niet, GPU is de ene helft. TF2 vraagt namelijk ook wat van de CPU!
Ik kan TF2 niet soepel spelen op mijn notebook met de volgende specs:
P8600 @ 2,8GHz
NVIDIA 9800m GS
4GB RAM
Nou ben ik we iemand die tegen geen enkele hapering kan en vind het dan ook meteen onspeelbaar.
Ik kan TF2 niet soepel spelen op mijn notebook met de volgende specs:
P8600 @ 2,8GHz
NVIDIA 9800m GS
4GB RAM
Nou ben ik we iemand die tegen geen enkele hapering kan en vind het dan ook meteen onspeelbaar.
Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot
op een E7500@2,9GHz kan ik het spelen, dan kan het toch ook op een E5200@2,5GHz.
Niet zoveel verschil, dezelfde core.
Desnoods overklok ik die wel.
Niet zoveel verschil, dezelfde core.
Desnoods overklok ik die wel.
Met mijn geintegreerde grafische kaart haal ik op TF2 rond de 30-40 fps. minimum 15fps, maximum 50fps.
Windows Prestatieindex: 3,5
Eens kijken als ik volgende week mijn GT610 binnen heb.
Windows Prestatieindex: 3,5
Eens kijken als ik volgende week mijn GT610 binnen heb.
Vandaag gaat de fps maar tot MAX 30 fps. MIN 9 fps
Iemand een idee hoeveel FPS ik ga hebben met mijn GT610 op TF2. Ik heb nu met mijn Graphics Acccelerator rond de 30-40 fps, maar dat kan terugvallen naar de 20. het hangt van de map af.
wat mij het meest stoort aan de graphics accelerator is de slechte anti-aliasing.
wat mij het meest stoort aan de graphics accelerator is de slechte anti-aliasing.
Verwijderd
Jij kan dus nooit een voeding kopen? Delta behoort namelijk tot de allerbeste OEM's, dus als Delta niet goed genoeg is kun jij dus geen voeding kopen omdat ze volgens jouw niet goed genoeg zijn....Thomg schreef op zondag 06 januari 2013 @ 18:38:
Ik vind delta zo'n typische B merk, niet een no-name knaller als Techsolo en Huntkey, maar naar mijn mening is alles wat niet A merk is beroerd.
Ik heb mijn GT610 binnen en heb tussen de 60 en 80 fps.
3DMark06 scores:
Intel Graphics: 1035 3DMarks
GT610: 3721 3DMarks
Ook mijn windows prestatieindex is naar omhoog gegaan: van 3,5 naar 4,7.
De nieuwe kaart wordt wel wat warm tijdens het gamen: tot 89°C
In rust is het 41°C
3DMark06 scores:
Intel Graphics: 1035 3DMarks
GT610: 3721 3DMarks
Ook mijn windows prestatieindex is naar omhoog gegaan: van 3,5 naar 4,7.
De nieuwe kaart wordt wel wat warm tijdens het gamen: tot 89°C
In rust is het 41°C
Pagina: 1