Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

KPN Glasvezel Mbps niet naar wens.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Sinds kort hebben wij hier glasvezel van KPN draaiend. Het draait via Wi-Fi.
Mijn probleem is dat het niet snel genoeg is naar wens.

Met Wi-Fi:
http://www.speedtest.net/result/2393593687.png

Met kabel:
http://www.speedtest.net/result/2388511649.png

Nu is het geen optie om doormiddel van een kabel te werken, sinds de afstand tussen de modem en de pc te groot is daarvoor. Mijn vraag is waarom wij zulk traag internet hebben voor glasvezel?

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-11 16:01
Met kabel doet het het prima.. je hebt dus geen traag internet, maar een trage WLAN verbinding. Wat voor verbinding is het ? Hoe ver staat de PC (of laptop?) van het WIFI punt af. Zijn de drivers up2date? Wat doet een datatransfer tussen 2 WIFI apparaten?

UNOX: The worst operating system

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10:46

Twazerty

AVCHDCoder developer

Lijkt alsof je nog een 54Mbit wifi verbinding hebt. Upgraden naar 300Mbit wifi zal het denk ik wel oplossen.

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

Verwijderd

Topicstarter
De afstand tussen mijn PC en het WIFI punt is een etage, ongeveer 5m. En om dan een kabel te gebruiken kan probleematig zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Wij gebruiken ook Draadloze Verbindingsadapters, maar daardoor gaat het niet sneller.

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-11 16:01
Wij gebruiken ook Draadloze Verbindingsadapters, maar daardoor gaat het niet sneller.
Wat bedoel je daarmee ? Waarom zou het daar sneller door moeten gaan ? Je hebt het over die dingen die je in je stopcontact steekt neem ik aan ? De resultaten hiermee kunnen grandioos verschillen afhankelijk van hoe je groepen zijn ingericht in je huis. Wat voor een verbinding heb je hiermee ? Hoeveel mbit tussen de kastjes?

Je moet eerst eens kijken wat voor verbinding je hebt naar het accespoint. Als dat maar een slechte 54mbit verbinding is, dan ga je nooit een fatsoenlijke snelheid halen. hetzelfde geldt voor die kastjes. Als die elkaar nauwelijks kunnen zien en onderling een verbinding hebben van 20mbit (ik noem maar wat) ga je alsnog niets merken aan snelheid.

Zoals ik al zei: Je internet zelf is prima. Dit toont je 2e screenshot aan. Je zit alleen blijkbaar met een probleem tussen je PC en het modem.

UNOX: The worst operating system

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-11 18:06

jasjenl

Liab A Tymo

Hm, ik zit nu even bij mijn ouders die ook KPN glasvezel hebben, maar daar krijg ik die test van speedtest.net niet eens aan de praat via de normale website, hij blijft maar staan op 'het selecteren van de beste server op basis van ping'. Als ik het via mijn iphone (met de speedtest.net app) probeer werkt het wel.. Overigens halen ze hier de beloofde snelheid bij lange na niet: zou 50/50 moeten zijn, maar ik kom niet veel verder dan 40/30...

Verwijderd

Topicstarter
Wat ik niet snap is dat de signaal soms 3/5 streepjes is, alhoewel het maar 5 meter afstand is.

Verwijderd

Door de manier waarop wifi werkt zal het vrijwel onmogelijk zijn om meer dan de helft van de verbinding te krijgen die je normaal met een kabel zou krijgen. Voor de rest denk ik dat je protocol verouderd is, dit is volgens mij geen draadloze G verbinding.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Dat jullie allemaal al dingen kunnen roepen, terwijl de (thuis)situatie niet eens duidelijk is, dat vind ik wel een hele mooie.

Zafunlu, je zegt dat 'de snelheid' tegenvalt, maar hoe kunnen wij weten of het tegenvalt als je niet eens aangeeft wélk abonnement je hebt bij KPN Glasvezel (en dus wat de te verwachten snelheden zijn).

Daarnaast zou het ook fijn zijn als je vertelde hoe je thuis netwerk eruit ziet. Zo op het eerste oog zou ik ook gokken zoals Twazerty doet, dat het om een wifi G verbinding van 54 megabit gaat. In dat geval is het logisch dat je niet veel verder komt dan 11 megabit. 100% snelheid zul je dan namelijk niet halen en als het wifi netwerk brak geconfigureerd is, dan zakt de snelheid nog verder in.

Als je dus inderdaad 54G hebt, probeer dan eens te kijken in de buurt welke netwerken er zijn en op welk kanaal zij zitten. Gebruik vervolgens een kanaal die niet of amper gebruikt wordt, om verstoring (ruis) tegen te gaan.

[ Voor 33% gewijzigd door CH4OS op 25-12-2012 17:58 ]

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-11 09:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Kijk eens bij de specificaties van je pc wifi kaart en bij de specificaties van het wireless access punt om te bepalen waarom die nog op 11Mbit zit in plaats van een hogere snelheid.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• mwa
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09:41

mwa

http://speedtest.reggefiber.nl/beta/ is beter dan speedtest.net

Verwijderd

Topicstarter
Sorry voor de ontbrekende informatie, maar ik weet nog niet zo veel van al het internet af.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd schreef op dinsdag 25 december 2012 @ 17:58:
Sorry voor de ontbrekende informatie, maar ik weet nog niet zo veel van al het internet af.
Met welke hardware verbinden de apparaten thuis op het draadloze netwerk? Hoeveel zijn dat er? Heb je die test gedaan terwijl iedereen via de wifi zat te surfen?

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:47
Verwijderd schreef op dinsdag 25 december 2012 @ 17:58:
Je hoeft niet alles van alles te weten, maar het zou natuurlijk wel helpen als je antwoord zou geven op de vragen die er gesteld worden:

• Wat zijn 'draadloze verbindingsadapters'?
• Welk glasvezel-abonnement heb je?
• Wat zit er tussen de etages? Beton?

The devil is in the details.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Beton an sich houdt niet veel straling tegen, al is het wel voldoende om van de wifi tegen te houden. Om over gewapend beton nog te zwijgen. :X

Verwijderd

Topicstarter
Het apparaat is: REALTEK RTL8192CU Wireless LAN 802.11n USB 2.0 Network Adapter.
Op het moment ben ik de enige die op het internet zit. Er zijn veel twee TV's aan het internet verbonden, maar zelfs al staan die uit, veranderd de snelheid niet.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:47
CptChaos schreef op dinsdag 25 december 2012 @ 18:02:
Beton an sich houdt niet veel straling tegen, al is het wel voldoende om van de wifi tegen te houden. Om over gewapend beton nog te zwijgen. :X
Ligt er ook maar net aan hoe dik het is natuurlijk en het kan best zijn dat het genoeg tegenhoudt om niet vol bereik te halen.

The devil is in the details.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd schreef op dinsdag 25 december 2012 @ 18:02:
Het apparaat is: REALTEK RTL8192CU Wireless LAN 802.11n USB 2.0 Network Adapter.
Op het moment ben ik de enige die op het internet zit. Er zijn veel twee TV's aan het internet verbonden, maar zelfs al staan die uit, veranderd de snelheid niet.
Oké, dat is de netwerkadapter, aan de kant van de PC. En met wat voor router (of eigenlijk accespoint) verbindt deze wireless N adapter naar het internet?

Verwijderd

Topicstarter
Er zitten twee deuren tussen. Deur open, 2 stappen, trap naar beneden, twee stappen naar rechts, deur open, in de stoppenkast.

Verwijderd

Topicstarter
CptChaos schreef op dinsdag 25 december 2012 @ 18:04:
[...]
Oké, dat is de netwerkadapter, aan de kant van de PC. En met wat voor router (of eigenlijk accespoint) verbindt deze wireless N adapter naar het internet?
Als je mij kunt vertellen hoe ik dat kan opzoeken, kan ik het vertellen.

• marcop23
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09:46
Het staat er vaak op. Als er niets opstaat, of iets vaags als KPN Experiabox, maak er een foto van, veel Tweakers zien direct welke versie het is.

Verwijderd

Topicstarter
KPN Experia Box v8

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-11 20:00
marcop23 schreef op dinsdag 25 december 2012 @ 18:09:
Het staat er vaak op. Als er niets opstaat, of iets vaags als KPN Experiabox, maak er een foto van, veel Tweakers zien direct welke versie het is.
Het is altijd een Experiabox als het om KPN gaat. Is het een beetje recente aansluiting (<6-8 maanden uit m'n hoofd) dan is het een Arcadyan V8, anders waarschijnijk een ZTE.

Wifi bereik/snelheid van de KPN Experiaboxen (ZTE en de recentere Arcadyan V8) is in ieder geval niet om over naar huis te schrijven. Daar is helaas niets aan te doen anders dan extra wifi router bij te plaatsen die wel een beter bereik heeft. Ik haal hier ook slechts 20-30Mbps via Wifi-n naar de Experiabox (ik heb een 100Mbps abo). Er staat nu een oude Netgear die ik nog had liggen bij, snelheid ligt nu rond de 60-85Mbps volgens speedtest.net.

Zet je PC/laptop eens direct naast de meterkast en meet dan nog eens. Grote kans dat de Wifi snelheid dan omhoog schiet (niet dat je daar verder iets aan hebt natuurlijk, maar om aan te tonen dat het toch waarschijnlijk daar aan zal liggen)

[ Voor 5% gewijzigd door sverzijl op 25-12-2012 18:27 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het is afgelopen zaterdag allemaal geïnstalleerd.

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:32

Speedmaster

Make my day...

De arcadyan draait hier met een pilot van telfort op Wireless Mode N.
Log in op het modem en zoek links in het menu WLAN. in 1 van de onderliggende opties moet je Wireless Mode op 802.11n only zetten. ALs je dit gedaan hebt zou ik nogmaals een speedtest proberen en kijken wat dan het resultaat is.

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08:31

Nox

Noxiuz

Sowieso als hij in de meterkast hangt heb je enorm veel last van de leidingen er omheen. Het beste is om je router buiten de meterkast te plaatsen. Voor 3 of 4 tientjes heb je een router/accesspoint die het al vele malen beter zal doen, ook met wat beton.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Pagina: 1