Fax over voip naar buitenland

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15-07 16:09
Even een vraagje, weet niet of het goede categorie is...

We gebruiken nog steeds een fax. Nu is een fax hier in Nederland erg ouderwets, maar we gebruiken hem nog om te faxen naar het buitenland.

Sinds enkele dagen moeten we weer een fax naar het buitenland sturen.
De fax komt echter niet over. De ene keer krijgen we deze melding.

"Alle lijnen zijn in gesprek. Onze excuses voor het ongemak. Probeer het later nog eens."

De andere keren lijken de signalen te zwak of lijkt er ruis op de lijn te zijn.
Ook hebben we geprobeerd te faxen via satelliet maar blijkbaar werkt dit ook niet echt.

Weet iemand een andere manier? Of heeft iemand een alternatief? Of een tip?
Ik heb voor de zekerheid de transmissiesnelheid aangepast maar dit helpt niet...
Zou het beter kunnen zijn via een POTS/analoge KPN lijn?

Alvast bedankt!

[ Voor 3% gewijzigd door timmie1 op 14-12-2012 22:08 ]

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchITMaster
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08-07 11:23

DutchITMaster

Pay peanuts, get monkeys.

Wat je kan doen is de snelheid terugzetten naar 9600 baud, controleren of T38 is geactiveerd op je ATA ( ervan uitgaande dat je het op een analoge fax doet.

Mijn ervaring met faxen naar het buitenland , dat een analoge lijn toch het beste is . Ik heb er zelf ook veel tijd op stuk geslagen. en daar had ik een aardige tijd een analoge lijn voor kunnen houden van 25 euro per maand

Netwerk Engineer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16-07 16:59

Mavamaarten

Omdat het kan!

Of heeft iemand een alternatief?
Vraag naar een emailadres? Lijkt me sterk dat ze daar aan de overkant geen printer hebben.

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Star65
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20:21
XOIP geen idee? Gebruik het al jaren. Krijg nog steeds veel orders binnen via fax en soms (heel soms) moet ik er ook nog eentje versturen.

Woonboerderij, Atag I36CZ, Quatt Duo, Tado V3+, Home Assistant, Petrolhead (Dodge WC63 en Ural M72 sidecar),

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
Dank allemaal voor de berichten!

@Siekman, die snelheid heb ik naar laagste teruggezet, hielp echter niet.
Ik dacht ook al dat een analoge lijn beter was, echter had ik ook problemen toen ik dit 6 jaar geleden probeerde naar dezelfde bestemming met KPN. Misschien dat het toen te maken had met de ISDN...

@Mavamaarten, email is daar geen optie, het gaat om aantal blaadjes en slechte dure verbindingen daarzo. Is dus geen doen.

@Star65 Tell me more.... Hoe werkt XOIP en hoeveel betaal je er evt voor?

Voor de zekerheid nog een vraagje aan iedereen: kan het ook zijn dat de bestemming te ver is om fax te versturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:20
Faxen en voip is onbetrouwbaar.

Meeste kans heb je, zoals gezegd, als je de fax zo traag mogelijk zet, 9600 baud ofzo.

Mooiste is om T.38 te gebruiken, maar dan moet je dat wel activeren op je ATA en mogelijk bij je voipprovider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
DJSmiley schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 22:54:
Faxen en voip is onbetrouwbaar.

Meeste kans heb je, zoals gezegd, als je de fax zo traag mogelijk zet, 9600 baud ofzo.

Mooiste is om T.38 te gebruiken, maar dan moet je dat wel activeren op je ATA en mogelijk bij je voipprovider.
Helaas geeft de provider geen ondersteuning voor fax- e.a. dataservices.
T38 schijnt mijn fax niet te hebben (kan ik niet vinden in de instellingen)??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
Heeft je fax direct een interne SIP client of fax je via een losse ATA? In het laatste geval moet je dat nl instellen op je ATA, maar goed, als je provider dat niet ondersteunt blijft alleen 9600 baud over.

Maar feitenlijk heb je dan gewoon een oplossing die niet betrouwbaar is voor faxen, en ben je beter af met een overstap naar een provider die wel T.38 ondersteunt, of een conventionele analoge lijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchITMaster
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08-07 11:23

DutchITMaster

Pay peanuts, get monkeys.

t38 stel je inderdaad in op je ata / voipserver en je provider moet het ook ondersteunen. Mag ik vragen welke provider je hebt ? Maar als je al problemen had met een isdn lijn , dan zou ik de blaadjes gewoon mailen of even brengen of even op een ftp servertje

Netwerk Engineer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
Ik heb 2 voipadapters : een Cisco DOCSIS modem met digitale telefonie van ZeelandNet en een Speedtouch met Voipbuster. De fax heeft geen interne sip.

Zoals ik al zei is mailen en internet geen optie, deze mensen gebruiken ivm slechte beschikbaarheid sporadisch een internetverbinding. Ik ben niet van plan om 13 uur te vliegen om die paar blaadjes te brengen dus zal het toch per fax moeten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
voipbuster ondersteunt geen t.38, je docsis modem mogelijk wel, maar het is maar de vraag of zeelandnet dat geactiveerd heeft, en uberhaupt ondersteunt.

En anders een andere voip partij zoeken die wel t.38 ondersteunt, maar dan moet je vermoedelijk wel de speedtouch vervangen.

Met een Linksys SPA2102 werkt T.38 iig prima, mits dus een supportende provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
Zoals ik al zei, ondersteunt ZeelandNet het dus niet.

Welke (goedkope) voippartij zou het dan wel ondersteunen?

Ik denk erover om weer een POTS-lijn bij KPN te nemen vanwege uitval internet dus ook uitval voip.
Zal dat binnenkort eens proberen. Maar zou denk ik ook gewoon kunnen dat de internationale lijn te slecht is om te faxen. Want ik krijg bovenstaande melding ook vaak als ik probeer te faxen...

[ Voor 9% gewijzigd door timmie1 op 14-12-2012 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:15

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dat is geld-over-de-balk-smijterij...

Kijk nou eens naar de eerder aangedragen oplossing van XOIP - daarvoor hoef je geen nieuwe infra aan te leggen. Als je er meer over wilt weten, eerste hit op Google voor XOIP is (duh) de website van het bedrijf.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
@dion_b: nee hoor, want vanwege slechte verbinding disconnecten ook de 2 voips. Dus we waren al langer van plan om terug te gaan naar POTS...

Heb XOIP even doorgebladerd maar de tarieven zijn niet echt gunstig in vergelijking met wat ik nu heb....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Star65
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20:21
Als je zelf regelmatig faxen verstuurd is XOIP misschien geen oplossing, maar voor het ontvangen betaal je weer niets.
Zelf heb ik ooit een credit gekocht van €5,- en heb dat tot nu toe nooit aangevuld.

Woonboerderij, Atag I36CZ, Quatt Duo, Tado V3+, Home Assistant, Petrolhead (Dodge WC63 en Ural M72 sidecar),

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReBr
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Zelf verstuur ik nog enkel wel eens een keertje een fax, en om daarvoor een analoge lijn aan te houden was te duur.
Zodoende kan ik ze nu via de pc versturen (digitaal, of even een ingescand blaadje) met gebruik makend van Microsoft Fax (zit nog standaard in winXP) een een oude GSM toestel, wat een ingebouwd faxmodem heeft.
In deze GSM zit een Simyo prepaid kaartje, en hiermee kan je gewoon faxen voor het normale beltarief.

Ontvangen doe ik via een Efax nummer (fax 2 email)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
Heb het vandaag opnieuw geprobeerd met MS Fax + een Nokia N95
Helaas krijg ik weer een melding(Onbekende fout), dit kwam nadat de lijn een aantal seconden overging...

Pfffft..... :@

Edit: kwam er net achter dat dat minuutje me 1.88 heeft gekost. :s

[ Voor 15% gewijzigd door timmie1 op 15-12-2012 20:01 ]

Pagina: 1