De toekomst van het internet?

Pagina: 1
Acties:
  • 174 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilmardo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11:11
Hallo Devvers,

Misschien is dit een zeer ongebruikelijke vraag en misschien ook wel niet de plek waar je het verwacht maar ik zal het even toelichten.
Ik zit in mijn laatste jaar van het VWO en dat betekent dat ik mijn profielwerkstuk moet schrijven, na wat overleg met de docent kwam ik op het onderwerp 'het internet'. Dit heb ik onderverdeeld in het verleden, het heden en de toekomst. Bij het verleden behandel in ARPAnet, J.C.R Licklider enz. Daarna bij het heden onderzoek ik Afrika en hoe het internet daar is verspreid en dan bij het heden hoe het internet steeds meer in onze samenleving verwezen raakt. En daar komt het doel van dit topic om de hoek, ik zou graag jullie mening willen horen over de toekomst van het internet. En waarom vraag ik het dan hier? Dat is omdat ik van mening ben omdat jullie elke dag met het internet bezig zijn, goed op de hoogte zijn van de nieuwe ontwikkelingen en ook een lange termijn visie zullen hebben.
Ik heb zelf ook een kleine visie gevormd door een beetje te lezen, ik denk dat in de toekomst de overheid steeds meer te kampen krijgt met de vraag: Tot hoever is gaat internetvrijheid? Ook denk ik dat internet steeds meer de woonkamer in komt bijvoorbeeld op de TV met bijvoorbeeld Google TV. Daarnaast ook bij de tv zenders zie je nu al de trend met een tweede beeldscherm bij bijvoorbeeld The Voice, waar je thuis ook kan stemmen op de deelnemers en dat verwerkt wordt in het programma.
Het is een heel verhaal geworden maar ik hoop dat jullie een leuke discussie willen starten waarin ik ook lekker blijf deelnemen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
To be honest: ik wou juist zeggen dat 't nogal een karige topicstart is. Je kleedt 't aardig in met een verhaaltje over je opleiding en blabla, maar als je die (verder irrelevante) info weglaat blijft er weinig over (zeg maar de "alinea" van "Ik heb zelf..." tot "...programma". Je "toekomstvisie" die je even in een anderhalve zin samenvat biedt weinig aanleiding tot een interessante discussie.
wilmardo schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 14:54:
maar ik hoop dat jullie een leuke discussie willen starten
Neen. Dat is jouw taak als topicstarter. Zoals gezegd is, wat je in je topicstart hebt gezet, weinig aanleiding of aanknooppunt voor een interessante discussie (plus: de punten die je aanhaalt zijn al in den treure besproken op Tweakers en elders, misschien wil je met iets originelers komen?). Dus ik denk dat we dit topic even dicht zetten en dat je beter een nieuw topic start waarin je voorgenoemde "kritiek" in meeneemt en waarin je zélf de discussie start. Deal? :)

[edit]
Ik zie nu dat je VWO schreeft waar ik HBO had gelezen (wat ik teleurstellend had gevonden :P Dit verklaart een hoop ;) ). Neemt niet weg dat voorgaande onverminderd geldt ;)

[ Voor 21% gewijzigd door RobIII op 11-12-2012 15:29 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Dit topic is gesloten.