Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Ziggo en IPv6 - De zoveelste niet-nagekomen belofte

Pagina: 1
Acties:

• Master-Guy
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 04-12-2024
In de hoop dat er Ziggo medewerkers zijn die dit lezen..

Zoals eerder dit jaar op nu.nl en het geweldige tweakers stond, heeft Ziggo in februari belooft nog dit jaar met IPv6 te komen. Halverwegen het jaar zou het netwerk volledig geschikt zijn, en nog vóór 2013 zou er een IPv6-adres worden verstrekt aan de particulieren die hierom zouden vragen.
We beginnen met de zakelijke markt; daarna zullen ook nieuwe consumentenaansluitingen met een ipv6-adres worden opgeleverd. Huidige klanten zullen niet standaard worden voorzien van een ipv6-adres, maar consumenten kunnen er dan wel zelf om vragen. De verwachting is dat we eind dit jaar ipv6 aan al onze klanten kunnen aanbieden.
Zojuist heb ik zowel de klantenservice, als de service+ als de zakelijke helpdesk van Ziggo gesproken, en alle drie geven mij aan nog niet te kunnen helpen:

De klantenservice geeft aan hier geen informatie over te hebben, en verwijst mensen door naar de service+ helpdesk, welke ook meteen ruim 6 keer zo duur is tijdens het bellen.

De service+ helpdesk (Geert) geeft aan dat Ziggo voor particulieren géén IPv6 adressen gaat uitgeven tot ALLE IPv4 adressen op zijn. Daarna zouden alle particulieren klanten van Ziggo in één klap dual-stack gaan draaien, en zouden nieuwe klanten alleen een IPv6 adres hebben.
Dit zal echter gegarandeerd de eerste twee maanden nog niet het geval zijn.
Voor meer informatie zou ik contact kunnen opnemen met de zakelijke helpdesk. De zakelijke markt zou al wel IPv6 beschikbaar hebben.

Marloes, van de Ziggo zakelijke helpdesk, wist mij te vertellen dat ook de zakelijke klanten van Ziggo nog geen IPv6 adres kunnen krijgen.
Het netwerk is hier nog niet geschikt voor.
Wel zou ik mijn particuliere abonnement om kunnen zetten naar een zakelijk abonnement, zodat ik een van de eerste zou zijn die een IPv6 adres kan ontvangen.

Mensen van Ziggo: Dit is absurd! Laat in het vervolg gewoon weten wat jullie van plan zijn. Het is voor ons, klanten die belachelijk veel betalen voor jullie service, op deze manier onmogelijk om uit te vinden wat de plannen zijn voor de toekomst. Hoe kunnen we ooit verwachten dat jullie je aan je woord houden? Het netwerk is, nu ruim 10 maanden na aankondiging en ruim 5 maanden na de verwachtte datum, nog steeds niet klaar voor IPv6 volgens de helpdesk, en de voorwaarden voor het uitgeven van IPv6 adressen aan particulieren zijn plotseling ook veranderd.

Getekend:
Een klant die zijn vertrouwen in dit bedrijf begint te verliezen!

Verwijderd

Dit is niet zomaar een firmweare updatje en een grote verandering voor het-net! Zolang het niet in je contract staat heb je geen poot om op te staan dit is de binding die je hebt met je provider niet de agenda van de toekomst. Ik neem aan dat Ziggo en elke andere willekeurige provider zo snel mogelijk compatible wil zijn met deze toekomst van ipv6, echter mis ik het probleem in jouw topic? Als het goed is kan je prima met ipv6 netwerken verbinden?

• Martin
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-09 19:43
Wat voor voordelen denk jij te behalen door een IPv6-adres? En waarom zou jij "recht" hebben op zo'n adres?

Verwijderd

Alle bronnen die jij aanhaalt zeggen hetzelfde:

Klanten van de kabelaar kunnen het protocol naar verwachting tegen het eind van 2012 gebruiken.

Naar verwachting is geen keiharde belofte. Ik begrijp dat je het niet leuk vind, maar zo werkt het wel een beetje in de ICT-wereld, deadlines verschuiven wel eens >:)

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Waarom wil je uberhaupt een IPv6 adres :?

Mijn boefje is liev!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:44

lier

MikroTik nerd

Ik mis een doel van in dit topic...

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Master-Guy
Voor mijn werk als programmeur (ook als hobbyist trouwens), wil ik testen met IPv6, zonder tunnel. Dit omdat tunnels hetzelfde werken als een native IPv6 adres. Ook wil ik niet speciaal hiervoor een eigen netwerk opbouwen van 2 modems, 2 managed switches, 2 unmanaged switches, 2 servers en 2 computers.. Dit is mij gewoon te duur.

@larsiano: Ik weet maar al te goed dat dit niet gewoon het aanzetten is van een vinkje, zoals jij dat misschien wel denkt.. Het gaat me ook niet om het feit of dit wel of niet in het contract staat, maar om het feit dat mensen allerlei dingen zeggen die ze niet nakomen..

@Martin: Het "recht" heeft iedereen die een abonnement heeft bij een ISP. Er is bijna niemand, ik in ieder geval niet, die in zijn contract heeft staan dat ze alleen een verbinding krijgen met het internet over een IPv4 adres.

@HoCr: Deadlines verschuiven, maar geen half jaar..
Copy/paste van een quote in het Tweakers bericht:
"Eind dit jaar willen we ipv6 echt gaan uitrollen", zegt Gradus Vos, woordvoerder van Ziggo, tegen Tweakers.net.

"We beginnen met de zakelijke markt; daarna zullen ook nieuwe consumentenaansluitingen met een ipv6-adres worden opgeleverd. Huidige klanten zullen niet standaard worden voorzien van een ipv6-adres, maar consumenten kunnen er dan wel zelf om vragen. De verwachting is dat we eind dit jaar ipv6 aan al onze klanten kunnen aanbieden."
Hierin word aangegeven dat ik kan vragen om een IPv6 adres. Dit heb ik gedaan, maar hier word geen antwoord aan gegeven..

@JB: Zie eerste alinea

@lier: Dat ik mijn doel niet uittyp in mijn topic wil niet zeggen dat er geen doel is.. Het feit dat jij hem niet ziet evenmin. In dit geval zijn er meerdere doelen, die je zelf wel kunt invullen.

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-11 10:27

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Master-Guy schreef op maandag 10 december 2012 @ 16:06:
Voor mijn werk als programmeur (ook als hobbyist trouwens), wil ik testen met IPv6, zonder tunnel. Dit omdat tunnels hetzelfde werken als een native IPv6 adres. Ook wil ik niet speciaal hiervoor een eigen netwerk opbouwen van 2 modems, 2 managed switches, 2 unmanaged switches, 2 servers en 2 computers.. Dit is mij gewoon te duur.
Neem je xs4all?

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

• xares
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 29-11 21:31
Een klant van mij heeft Ziggo zakelijk en heeft sinds kort IPv6-adressen.
Prive is het nog niet mogelijk.

• Master-Guy
@prutser001: XS4all levert slechts tot 8mbit/s bij mij, terwijl ik nu zit op 120. ook is glasvezel (nog) niet beschikbaar.

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-11 10:27

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Master-Guy schreef op maandag 10 december 2012 @ 16:12:
@prutser001: XS4all levert slechts tot 8mbit/s bij mij, terwijl ik nu zit op 120. ook is glasvezel (nog) niet beschikbaar.
Laat dat eens uitzoeken als je ze belt aangezien er bij mij ook geen VDSL2 mogelijk was en voila ik zit er op (max 62/33) Als ik zelf niet gebeld had zat ik nu nog op 8/1...

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

• SAWYER
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-07 22:59
Master-Guy schreef op maandag 10 december 2012 @ 16:06:

@larsiano: Ik weet maar al te goed dat dit niet gewoon het aanzetten is van een vinkje, zoals jij dat misschien wel denkt.. Het gaat me ook niet om het feit of dit wel of niet in het contract staat, maar om het feit dat mensen allerlei dingen zeggen die ze niet nakomen..

@Martin: Het "recht" heeft iedereen die een abonnement heeft bij een ISP. Er is bijna niemand, ik in ieder geval niet, die in zijn contract heeft staan dat ze alleen een verbinding krijgen met het internet over een IPv4 adres.

@HoCr: Deadlines verschuiven, maar geen half jaar..
Copy/paste van een quote in het Tweakers bericht:

[...]

Hierin word aangegeven dat ik kan vragen om een IPv6 adres. Dit heb ik gedaan, maar hier word geen antwoord aan gegeven..

@JB: Zie eerste alinea

@lier: Dat ik mijn doel niet uittyp in mijn topic wil niet zeggen dat er geen doel is.. Het feit dat jij hem niet ziet evenmin. In dit geval zijn er meerdere doelen, die je zelf wel kunt invullen.
Dus omdat jij wil gaan testen voor je hobby moet Ziggo maar IPV6 doordrukken terwijl ze er blijkbaar niet helemaal klaar voor zijn?

Ziggo heeft daarnaast nooit gezegd dat IPV6 zeker in 2012 komt.

Uiteindelijk betaal je bij Ziggo voor een internet verbinding, en dat heb je.

• Master-Guy
SAWYER schreef op maandag 10 december 2012 @ 16:15:
[...]
Dus omdat jij wil gaan testen voor je hobby moet Ziggo maar IPV6 doordrukken terwijl ze er blijkbaar niet helemaal klaar voor zijn?

Ziggo heeft daarnaast nooit gezegd dat IPV6 zeker in 2012 komt.

Uiteindelijk betaal je bij Ziggo voor een internet verbinding, en dat heb je.
- Nee, omdat ik wil gaan testen voor mijn werk.
- Dat ze er nog niet klaar voor zijn is de grootste zorg, want IPv4 adressen zouden naar vewachting al een tijdje op zijn
- Ik betaal ze naast mijn internetverbinding ook voor de service. Deze laatste krijg ik op dit moment heel weinig

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Dan zorgt de baas toch voor een IPv6 adres :?

Mijn boefje is liev!

• Master-Guy
Bij welke ISP? Het is niet zo dat ik een IPv6 adres via een VPN wil ontvangen of iets in die trend.
Zelf zit ik in een gebied (kaatsheuvel) waar geen UPS beschikbaar is, en andere providers kunnen of de snelheid of het IPv6 adres niet leveren.

• SAWYER
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-07 22:59
Master-Guy schreef op maandag 10 december 2012 @ 16:18:
[...]

- Nee, omdat ik wil gaan testen voor mijn werk.
- Dat ze er nog niet klaar voor zijn is de grootste zorg, want IPv4 adressen zouden naar vewachting al een tijdje op zijn
- Ik betaal ze naast mijn internetverbinding ook voor de service. Deze laatste krijg ik op dit moment heel weinig
- Dan nog, waarom moet ziggo je helpen met je werk?
- IPV4 adressen zijn niet op, ze zijn wel allemaal al vergeven. Maar goed, je creëert hier een onbestaand probleem.
- Service krijg je aan de hand van het product waar je voor betaald. Je betaald voor een verbinding, die heb je. Maar je wil service over iets wat op dit moment niet mogelijk is en ziggo totaal niet aan je verantwoordelijk is.

Ik zou ook t-mobile kunnen bellen en LTE eisen 8)7

• Super_ik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:39

Super_ik

haklust!

Je wilt het voor je werk, dan neem je toch ziggo zakelijk?

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

• Biersteker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 29-11 12:57
xares schreef op maandag 10 december 2012 @ 16:10:
Een klant van mij heeft Ziggo zakelijk en heeft sinds kort IPv6-adressen.
Prive is het nog niet mogelijk.
Master-Guy schreef op maandag 10 december 2012 @ 15:15:
Marloes, van de Ziggo zakelijke helpdesk, wist mij te vertellen dat ook de zakelijke klanten van Ziggo nog geen IPv6 adres kunnen krijgen.
Lekkere servicedesk daar.

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:34
Jongens, wat heeft het werk (of de hobby) van Master-Guy in 's hemelsnaam te maken met het feit of Ziggo nu wel of geen IPv6 levert?

Je kunt wel mooi een rookgordijn leggen en zo de vraag proberen te verbloemen (werken jullie voor Ziggo of zo?) maar de klacht blijft gewoon staan:

- Men wilde 'eind dit jaar' uit gaan rollen maar lijkt dit niet te gaan halen
- Medewerkers die van niks weten
- Medewerkers die een ander verhaal vertellen dan hun collega's
- Medewerkers die een ander verhaal vertellen dan Xares

Of Master-Guy nu gerechtigd is in zijn verontwaardiging of niet, voor een bedrijf dat handelt in communicatie(mogelijkheden) is de eigen communicatie bijzonder beroerd...

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• Master-Guy
Waarom is het zo moeilijk te begrijpen voor mensen?!?!

Ik wil, en heb daarom ook, een particuliere verbinding omdat dit onder andere wat goedkoper en sneller is dan de zakelijke abonnementen. Mijn werkgever betaald een gedeelte (wettelijk vastgesteld maximum) deel van mijn internetverbinding voor mij, en ik ga niet zelf extra betalen om een zakelijke verbinding te krijgen.

Als ik op de zakelijke verbinding de snelheid wil die ik nu heb, moet ik €10.000 neerleggen zodat ze "even een glasvezeltje leggen naar mijn huis"..

Houd nu maar op over de zakelijke abonnementen, en over wat mijn werkgever betaald, want dit heeft geen toegevoegde waarde aan het probleem. Als jullie nu zelf een goed voorstel hebben, dan mag je het weer aanhalen, maar ga alsjeblieft geen losse kreten gooien die geen enkel nut hebben in dit topic..

@Biersteker: zo dacht ik er ook over

• wijbro
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 28-11 23:32
Volgens mij heeft Master-Guy simpelweg gelijk.
Ziggo kondigt dit met veel tam-tam aan om vervolgens als eerste de afgesproken termijn niet te halen en ten tweede hierover niet of gebrekkig te communiceren.
Nu kan dit wel "normaal" zijn of als zodanig worden ervaren, maar in mijn beleving is beloofd = beloofd en afspraak = afspraak.
Helaas geldt ook hier weer dat: gelijk hebben en gelijk krijgen een heel ander verhaal is.

• dion_b
  • Laatst online: 04:17

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Je probleem is dat je iets wilt waar je geen zwart-op-wit recht op hebt en daar heel veel stennis om schopt, zowel bij je provider als hier...

IPv6 komt er vanzelf, maar geen weldenkende provider wil de eerste zijn die het invoert en de kinderziektes (niet van IPv6, wel van de IPv4 transition technologies) en reactie van de 99% van klanten die er niet op zit te wachten maar wel opeens gevolgen krijgt (securtiy op IPv6 niet op orde) over zich heen wil krijgen.

Sowieso, Ziggo heeft gezegd te beginnen met IPv6, ze hebben absoluut niet gegarandeerd dat alle bestaande abonnees dit jaar full dual stack zouden krijgen.

Neemt niet weg dat je een valide reden hebt om IPv6 te willen, maar geen geldige reden om het van Ziggo te eisen. De opties die je hebt zijn al voorbijgekomen, kort gezegd op dit moment XS4All. En nee, die kunnen niet 120Mb/s leveren. Dus je hebt drie opties:

1) niets doen, IPv6 moet wachten tot Ziggo het een keer aanbiedt.
2) overstappen op XS4All en de daling in snelheid voor lief nemen.
3) XS4All naast Ziggo nemen en de hogere maandlasten voor lief nemen.

Als je iets behoorlijk bijzonders nodig hebt voor je werk is het niet gek om een verbinding specifiek daarvoor te nemen, ook niet om je werkgever ervoor op te laten draaien als het werkgerelateerd is. Zo heb ik ook een jaar lang een reguliere Tele2 ADSL-lijn gehad naast m'n normale kabelverbinding op kosten werkgever voor een project. Voor m'n kabel gold de standaardregeling van een bepaald percentage wat werkgever betaalt. De ADSL lijn viel daarbuiten en werd volledig vergoed. Exact hoe dat fiscaal geregeld is weet ik niet (ben techneut, geen fiscaal jurist), maar het kan dus wel.

Oslik blyat! Oslik!

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 04-11 07:46
Ik zou zeggen, stuur een advocaat op ze af! 8)

Wat de meerderheid hier zegt, jij hebt nergens in je contract staan dat jij recht hebt op een ipv6 adres.
Je betaalt nu voor de dienst(en) internet (tv/radio) en die krijg je geleverd.

Overigens staat er in dat nieuwsbericht: De verwachting is dat we eind dit jaar ipv6 aan al onze klanten kunnen aanbieden.
Er staat dus niet "We leveren 100% zeker ipv6 aan het eind van dit jaar"

"Ja rechter, Ziggo gaf in een nieuwbericht aan dat ze verwachten eind dit jaar ipv6 te leveren. Nu is het december en leveren ze nog niet aan particulieren en nu eis ik een ipv6 adres"

:X

[ Voor 17% gewijzigd door Dennis-L op 10-12-2012 18:31 ]

• duinsel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-11 16:36
Andersom bestaat gelukkig ook. Ik ben net op glasvezel aangesloten, waarvan reggefiber zegt dat ze tzt IPv6 gaan uitrollen. Mijn ISP (KickXL) blijkt echter met stille trom 6rd actief te hebben, zodat alles in mijn LAN ook een IPv6 adres aangeboden krijgt van mijn router. Dat was een prettige verrassing!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
TS blaast hoog van de toren maar heeft niets om mee te slaan. Zoals anderen al zeiden, het is een verwachting.

Ik klaag toch ook niet over de service van Peter Timofeeff als zijn verwachting een keer niet uitkomt? Dat terwijl ik er wel voor betaal.

• webcamjan
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 20-11 18:57
Wolly schreef op maandag 10 december 2012 @ 20:34:
TS blaast hoog van de toren maar heeft niets om mee te slaan. Zoals anderen al zeiden, het is een verwachting.

Ik klaag toch ook niet over de service van Peter Timofeeff als zijn verwachting een keer niet uitkomt? Dat terwijl ik er wel voor betaal.
En zo denk ik er ook over.
Wel allemaal berichten aanhalen en quotes maar dan alleen dat lezen wat men wil lezen, en de kern ervan of erin wil men dan weer niet zien.
Ik quote dus nog maar eens.

"Eind dit jaar willen we ipv6 echt gaan uitrollen", zegt Gradus Vos, woordvoerder van Ziggo, tegen Tweakers.net.

"We beginnen met de zakelijke markt; daarna zullen ook nieuwe consumentenaansluitingen met een ipv6-adres worden opgeleverd. Huidige klanten zullen niet standaard worden voorzien van een ipv6-adres, maar consumenten kunnen er dan wel zelf om vragen. De verwachting is dat we eind dit jaar ipv6 aan al onze klanten kunnen aanbieden."

En verwachtingen worden vaak bijgesteld door aanpassingen tussendoor of leverings problemen extern waardoor de datum opgeschoven gaat worden. Hoe moeilijk is het nu allemaal. als men bijvoorbeeld in het eerste kwartaal van het nieuwe jaar de snelheid verdubbeld zit ook iedereen op 2 januari te klagen dat het nog niet werkt, wat begrijpt men daar niet aan 1e kwartaal en dat die ook langer duurt als 2 dagen.

En dan heb je ineens een ipv6 ip en dan, wat kan je dan ineens wel wat nu niet kan en bedenk je dan ook wat je dan juist niet meer kan wat je nu nog wel kan.. Je wilde testen en wat als de testen niet lukken, is je ipv4 pleite.. wat dan ? weer klagen.

• Master-Guy
webcamjan schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 02:44:
[...]
En zo denk ik er ook over.
Wel allemaal berichten aanhalen en quotes maar dan alleen dat lezen wat men wil lezen, en de kern ervan of erin wil men dan weer niet zien.
Ik quote dus nog maar eens.

En verwachtingen worden vaak bijgesteld door aanpassingen tussendoor of leverings problemen extern waardoor de datum opgeschoven gaat worden. Hoe moeilijk is het nu allemaal. als men bijvoorbeeld in het eerste kwartaal van het nieuwe jaar de snelheid verdubbeld zit ook iedereen op 2 januari te klagen dat het nog niet werkt, wat begrijpt men daar niet aan 1e kwartaal en dat die ook langer duurt als 2 dagen.

En dan heb je ineens een ipv6 ip en dan, wat kan je dan ineens wel wat nu niet kan en bedenk je dan ook wat je dan juist niet meer kan wat je nu nog wel kan.. Je wilde testen en wat als de testen niet lukken, is je ipv4 pleite.. wat dan ? weer klagen.
Dit is dus weer zo'n persoon die de klok heeft horen luiden, maar niet weet waar de klepel hangt, een persoon die mee wil praten, maar niets van het onderwerp afweet, een persoon die.. ach.. jullie snappen hem..

Zal hetzelfde stukje quoten, maar een ander stukje highlighten:

Zoals je ziet voldoen ze niet aan de mededeling die ze hebben gedaan in februari. Zowel in het feit dat ze IPv6 nog niet uitrollen, als in het feit dat wij, de consumenten, er nog niet zelf om kunnen vragen.
De verwachting is niet bijgesteld, dat is juist het probleem. Als een verwachting word bijgesteld, hoort dit te worden gecommuniceerd naar ten minste de medewerkers zodat klanten die informeren naar de status, op de hoogte kunnen worden gehouden. Daarnaast is het einde van het jaar zeer kort in zicht, en is bij Ziggo nog niets bekend.. Wat dan? Had ik moeten wachten met klagen tot 1 januari, omdat 31 december "nog steeds dit jaar is"?
Het testen is juist om te zien of het wel of niet werkt. Aangezien Ziggo consumenten dual-stack zouden gaan draaien, blijft zowel IPv4 als IPv6 beschikbaar. Daarnaast zijn IPv4 adressen ook via IPv6 te benaderen, dus zal daar geen probleem ontstaan.. In andere woorden:
1) Nee, "ipv4 is niet pleite"
2) Nee, niet weer klagen, want "ipv4 is niet pleite"
3) Zelfs als zou "ipv4 pleite" zijn, zijn IPv4 adressen nog steeds te bereiken

Verwijderd

Ach stap over naar xs4all, die leveren al jaren native ipv6. De rest van de Nederlandse providers lopen al jaren te slapen. Dat is natuurlijk wel degelijk een punt van kritiek.

• Supermario16
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-11 00:15
Feit blijft dat je niets anders kunt doen dan een Xs4all lijntje aanvragen. Als Ziggo er nog niet klaar voor is zijn ze er nog niet klaar voor, je kunt hier wel eindeloos gaan beargumenteren je wel gelijk hebt, maar daar schiet je niets mee op. Als je daadwerkelijk een IPv6 verbinding nodig hebt, regel dit bij je werkgever (zoals eerder aangegeven moet dit echt wel mogelijk zijn) en je probleem is opgelost. Als je werkgever hierin niet wil faciliteren dan is het blijkbaar ook niet zo belangrijk :) .

• Paul
  • Laatst online: 22:34
Just curious, maar waarom werkt (bijvoorbeeld) een SixXS-tunnel niet?
Voor mijn werk als programmeur (ook als hobbyist trouwens), wil ik testen met IPv6, zonder tunnel. Dit omdat tunnels hetzelfde werken als een native IPv6 adres.
Je wilt een native adres ipv een tunnel, want ze werken hetzelfde? Wat is dan het verschil 8)7

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• Snow_King
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 05:17

Snow_King

Konijn is stoer!

Feit is gewoon dat alle access providers hier laks mee zijn. Ik heb zelf ZeelandNet als ISP en die modderen ook maar wat aan. De noodzaak tot IPv6 zien ze niet zolang ze nog IPv4 hebben.

Ik zit hier nu in Azie en zit achter een NAT-NAT connectie omdat het IPv4 feestje hier al over is, IPv6 wordt hier ook al gebruikt.

Leuk dat Ziggo (of ISP X) nog steeds IPv4 adressen heeft, maar daar bereik je als klant niets mee als de andere kant van het internet op IPv6 draait.

Het komt er gewoon op neer dat het bij de Ziggo totaal geen prioriteit heeft en het argument dat het allemaal zo veel werk is gaat niet op, zie XS4All, die bied het al jaren aan.

Op korte termijn is er met IPv6 geen geld te verdienen, dus laten alle ISP's het maar zo totdat het echt problematisch wordt. Dán kunnen we gaan smullen hoe ze het allemaal voor elkaar krijgen om een super brakke implementatie te lanceren :)

Ookal heb ik geen Ziggo, ik vind zeker dat de TS hier gewoon een valide punt heeft. Ziggo doet een 'belofte' en komt die vervolgens niet na.

Overigens kan je de gemiddelde ISP helpdesk opbellen en vragen wat IPv6 is, dan krijg je vaak een raar antwoord.

• Bolk
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Ik heb hier een offerte liggen voor zakelijk waar mij dual stack aangeboden wordt.. Ik neem aan dat ze dat gewoon waarmaken.

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

Verwijderd

Snow_King schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 09:47:
Feit is gewoon dat alle access providers hier laks mee zijn. Ik heb zelf ZeelandNet als ISP en die modderen ook maar wat aan. De noodzaak tot IPv6 zien ze niet zolang ze nog IPv4 hebben.

Ik zit hier nu in Azie en zit achter een NAT-NAT connectie omdat het IPv4 feestje hier al over is, IPv6 wordt hier ook al gebruikt.

Leuk dat Ziggo (of ISP X) nog steeds IPv4 adressen heeft, maar daar bereik je als klant niets mee als de andere kant van het internet op IPv6 draait.

Het komt er gewoon op neer dat het bij de Ziggo totaal geen prioriteit heeft en het argument dat het allemaal zo veel werk is gaat niet op, zie XS4All, die bied het al jaren aan.

Op korte termijn is er met IPv6 geen geld te verdienen, dus laten alle ISP's het maar zo totdat het echt problematisch wordt. Dán kunnen we gaan smullen hoe ze het allemaal voor elkaar krijgen om een super brakke implementatie te lanceren :)

Ookal heb ik geen Ziggo, ik vind zeker dat de TS hier gewoon een valide punt heeft. Ziggo doet een 'belofte' en komt die vervolgens niet na.

Overigens kan je de gemiddelde ISP helpdesk opbellen en vragen wat IPv6 is, dan krijg je vaak een raar antwoord.
Ik kan bijna niet wachten tot providers eerst nog even carrier grade NAT gaan toepassen, dan is het geklaag van de "eigen servers gasten" niet meer te missen :)

In weerwil van de Nederlandse providers heb ik al jaren een sixxs tunnel met een fixed :/48.

• dion_b
  • Laatst online: 04:17

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 10:40:
[...]

Ik kan bijna niet wachten tot providers eerst nog even carrier grade NAT gaan toepassen, dan is het geklaag van de "eigen servers gasten" niet meer te missen :)
Valt mee.

met PMP en PCP kun je ook achter CGNAT de mogelijkheid bieden om poorten te forwarden, zelfs well-known ports.

Dat gezegd, hier gaat het om. Op GoT neigen we er snel naar om IPv6 te zien als iets naast IPv4 met meerwaarde, maar de reden om over te stappen is juist omdat IPv4 op raakt. Als IPv6 uitgerold wordt, gaat dat niet full dual-stack worden met v4 en v6 native naast elkaar, nieuwe klanten gaan in ieder geval alleen v6 native krijgen met transition technoligies voor v4 (DS-Lite, dus v4 via CGNAT)
In weerwil van de Nederlandse providers heb ik al jaren een sixxs tunnel met een fixed :/48.
Ik ook, werkt prima. Als je vervolgens die prefix op je aangesloten PC via SLAAC beschikbaar stelt aan achterliggende apparaten heb je exact zelfde situatie als wanneer je een native IPv6-verbinding van je ISP zou hebben, iig wat native IPv6 betreft.

Oslik blyat! Oslik!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

wijbro schreef op maandag 10 december 2012 @ 16:44:
Volgens mij heeft Master-Guy simpelweg gelijk.
Ziggo kondigt dit met veel tam-tam aan om vervolgens als eerste de afgesproken termijn niet te halen en ten tweede hierover niet of gebrekkig te communiceren.
Nu kan dit wel "normaal" zijn of als zodanig worden ervaren, maar in mijn beleving is beloofd = beloofd en afspraak = afspraak.
Helaas geldt ook hier weer dat: gelijk hebben en gelijk krijgen een heel ander verhaal is.
Los van dit geeft TS aan dat hij het nodig heeft voor zijn werk, dat is heel iets anders dan dat de baas een gedeelte van zijn verbinding betaald. Als het zo hard nodig is voor zijn werk, dan zorgt de baas maar voor een IPv6 lijn.

Mijn boefje is liev!

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 29-11 15:07
Bolk schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 09:49:
Ik heb hier een offerte liggen voor zakelijk waar mij dual stack aangeboden wordt.. Ik neem aan dat ze dat gewoon waarmaken.
Je kan inderdaad IPv6 krijgen bij Ziggo Zakelijk. Voor nu enkel nog op de Internet Pro dienst, later ook op andere diensten.

If it ain't broken, tweak it!

• Schonhose
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-11 21:09

Schonhose

Retro Icoon

Master-Guy schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 08:45:
[...]
Dit is dus weer zo'n persoon die de klok heeft horen luiden, maar niet weet waar de klepel hangt, een persoon die mee wil praten, maar niets van het onderwerp afweet, een persoon die.. ach.. jullie snappen hem..

Er zit namelijk een heel verschil tussen iets willen en iets gaan uitrollen. Ik wil eind dit jaar ook wel 100.000 euro op de bank, maar dat betekend niet dat het zo is.

Ik ben het met je eens dat Ziggo verzuimt heeft de verwachting bij te stellen, maar daar houdt het dan ook wel op. Nergens staat namelijk dat ze het gaan doen, alleen dat ze het willen.
Snow_King schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 09:47:
Er is geen belofte gemaakt. Ze beloven helemaal niets, ze geven alleen aan dat ze iets willen doen. Nogmaals, ik wil jou ook best 100 euro geven, dit is echter geen belofte en betekend ook niet dat ik het ga doen. Dus je kunt mooi fluiten naar je 100 euro ;)

[ Voor 23% gewijzigd door Schonhose op 11-12-2012 14:05 ]

"The thing under my bed waiting to grab my ankle isn't real. I know that, and I also know that if I'm careful to keep my foot under the covers, it will never be able to grab my ankle." - Stephen King
Quinta: 3 januari 2005

Pagina: 1