Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

DVB-T / DVB-C bij vodafone glasvezel

Pagina: 1
Acties:

• Erik2003
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 27-11 15:31
Volgens een verkoper van Vodafone is het mogelijk om op een tv met DVB-C digitaal te kijken via een hack (en dus gewoon via mijn coax-kabel die aangesloten wordt op het glasvezel-modem).
Nu ik de specificaties van mijn (2e) tv beter bekijk, blijkt hierop een DVB-T aansluiting te zitten (philips 32PFL7572D/10).

Nu is mijn vraag natuurlijk kan ik hierop via mijn coax-kabel en zonder extra mediaboxen e.d. toch digitale tv kijken? Of gaat dit absoluut niet werken?

Ik heb gelukkig nog 7 dagen om mijn abonnement bij Vodafone weer ongedaan te maken :)

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 26-11 21:24

DaRoot

Some say...

Dvb-t is geen dvb-c, dus werkt niet...
Dvb-c via vodafone glasbox werkt goed, alleen niet alle zenders

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
Dat is geen hack ofzoiets hoor. GHM bied gewoon analoog EN digitaal (DVB-C) aan.

Als je TV dus DVB-C ondersteunt kun je gewoon het hele standaardpakket digitaal kijken zonder extra settopboxen. Alleen voor HD en extra pakketten zit je wel aan de Amino vast. (Alleen NED1/2/3 is in HD op DVB-C beschikbaar)

Als je TV echter alleen DVB-T kan, dan houd het op....

Nieuwere TV's hebben heel vaak al DVB-C, soms T en C, alleen de oudere hebben soms geen digitale tuner, of alleen DVB-T

[ Voor 14% gewijzigd door DJSmiley op 08-12-2012 22:47 ]

Verwijderd

Ik snap alleen niet waarom die glasvezelaanbieders zo weinig HD zenders doorgeven via DVB-C. Er is juist ruimte genoeg daarvoor! Wat moet je in vredesnaam nog met een groot analoog pakket ?

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08:39
Omdat ze graag willen dat je hun IPTV systeem gaat gebruiken ;) Zo kunnen ze ook monitoren wie waar naar kijkt en dat kan via DVB-C niet :)

Daarnaast is DVB-C via glas volgens mij nog niet geënt op retourgeschiktheid dus interactieve diensten moeten dan alsnog via een aparte STB. Kan je net zo goed alles via multicast regelen.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
Verwijderd schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 20:01:
Ik snap alleen niet waarom die glasvezelaanbieders zo weinig HD zenders doorgeven via DVB-C. Er is juist ruimte genoeg daarvoor! Wat moet je in vredesnaam nog met een groot analoog pakket ?
Er kan idd genoeg bij, je kan het hele frequentiegebied gebruiken voor DVB-C, je hebt, itt een kabelaar, niet meer te maken met frequenties die je voor docsis moet reserveren.

Ik gok echter dat het vnl vastzit op
- Het hoeven onderhouden van 1 platform, IPTV. Door DVB-C minimaal te houden, beperk je daar ook de kosten/onderhoud in
- IPTV is on-demand geschikt, en bied mogelijkheden tot VOD en andere interactieve (betaalde) diensten: Upselling die niet bij DVB-C mogelijk is (iig niet in de huidige opzet)
- Eisen van contentleveranciers: Het zou mij niets verbazen als die *eisen* dat hun pakket(ten) achter encryptie zitten om zo verspreiding te voorkomen. En een compleet irdeto systeem onderhouden naast iptv = dubbele lasten.

Ik gok persoonlijk dat het laatste punt de meeste invloed heeft hierop. Alle kabelaars gebruiken encryptie. Ook degene waar HDTV gewoon gratis is, wordt dit nog wel gecodeerd (men moet dan ook een smartcard hebben, alleen geen maandelijkse abbonementskosten). En ook de pakketten van andere aanbieders zijn allemaal voorzien van encryptie. Verimatrix bij GHM, en je ziet ook langzaam steeds meer encrypted kanalen in de oude WDGO gebieden komen.

Verwijderd

Wat jij zegt is niet waar!

Ik heb zelf Caiway en daar is het volledige basispakket inclusief 21 HD zenders ongecodeerd dus zonder smartcard te zien op de coaxkabel.

De Rekam in Gouda doet met zijn eigen basispakket hetzelfde.
Pagina: 1