Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

T-Mobile-Online - Snel internet verlenging niet doorgevoerd

Pagina: 1
Acties:

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 29-11 17:58

FlyEragon

Alien Monkeys

Topicstarter
Beste forumleden,

Meestal kom ik wel uit technische problemen maar aangezien dit iets minder een technische kwestie is ga ik toch maar even om hulp/advies vragen.

Ik heb sinds november 2011 een basis internet verbinding van T-Mobile (4Mbit). Nou heb ik rond augustus dit jaar het abonnement telefonisch verlengd omdat er een leuke actie gaande was bij T-mobile:
20Mbit/s 2 jaar lang, 1e jaar 9,50, 2e jaar 24 euro. Totaal dus 402 euro over 2 jaar.
Dit heb ik op 15 augustus 2012 bevestigd gekregen op papier van T-Mobile.

Dit zou dan per einddatum contract ingaan, wat vandaag was (27-nov-2012). Omdat ik nog geen snelheidsverbetering zag en ook niet veel goeds zag op de inlogpagina van T-Mobile heb ik toch maar even gebeld met de klantenservice.
Deze meld mij vrolijk dat de wijziging niet is doorgezet in het 'systeem', maar meneer kon mij wel het volgende aanbieden: 1 jaar lang eerste 6 maanden 12 euro, daarna 24 euro. Dit is gewoon de huidige actie die op hun pagina staat en waar ik geen behoefte aan heb, ik heb immers al het contract verlengd en een bevestiging gehad. En het gaat mij ook niet om die 30 euro verschil over 2 jaar, maar dat men vrolijk een bevestigd contract probeert te annuleren/ c.q negeren. |:(

Meneer aan de helpdesk kon er echter niks aan doen behalve dan telkens hetzelfde 'aanbieding' aanbieden, ik heb duidelijk aangegeven dat ik daar niet mee akkoord ga en dat er wel iemand moet zijn bij T-Mobile die dit kan oplossen zoals het hoort, en dat is houden aan de contractuele verplichtingen.
Meneer raadde daarop mij aan om een klacht in te dienen, dat ga ik zeker ook doen, maar alvorens ben ik benieuwd hoe sterk ik 'gelijk' heb ?

- Moet T-Mobile zich houden aan het bevestigde contract ? Of kunnen ze dat afwimpelen op algemene voorwaarden blabla ?

edit (av info toegevoegd):
Artikel 3 Totstandkoming van de overeenkomst

3.1 Alle aanbiedingen van online en van aan haar gelieerde ondernemingen - in welke vorm dan ook - zijn vrijblijvend, tenzij het tegendeel uitdrukkelijk is overeengekomen.

3.2 De Overeenkomst komt tot stand door aanvraag via:
a) elektronische aanmelding, bijvoorbeeld via de website van online;
b) telefonische aanmelding;
c) het retourneren van een volledig door de Klant ingevuld en ondertekend inschrijfformulier; of
d) aanmelding in een winkel.

Bij aanvragen als omschreven in sub a, b of c komt de Overeenkomst tot stand op het moment dat de Klant de bevestiging van de aanvraag door online heeft ontvangen.
Bij aanvragen door d) komt de Overeenkomst tot stand na ondertekening van de Overeenkomst door de Klant.

3.3 online heeft het recht om aanvragen voor een Dienst te weigeren en/of de Overeenkomst met onmiddellijke ingang te ontbinden als daarvoor redelijke gronden bestaan. Met name als er een redelijk vermoeden bestaat dat de Klant de Overeenkomst niet zal nakomen dan wel gedeeltelijk niet zal nakomen, bijvoorbeeld als online twijfelt aan, of informatie heeft over, de kredietwaardigheid of slecht betalingsgedrag van de Klant ten aanzien van online of derden. online mag zich hierover laten informeren door derden.

3.4 online heeft het recht om aanvragen voor een Dienst te weigeren en/of de Overeenkomst met onmiddellijke ingang te ontbinden als de aanvrager niet in Nederland woont en/of geen bank- of girorekening aanhoudt bij een in Nederland kantoorhoudende bank of giro-instelling.

3.5 De Overeenkomst die is aangevraagd op de wijze als bepaald in 3.2 sub a, b en c kan, tenzij anders overeengekomen, door de Klant kosteloos worden geannuleerd binnen zeven (7) werkdagen na de totstandkoming van de Overeenkomst, of – als het de koop van een zaak betreft – binnen zeven (7) werkdagen na ontvangst van de zaak. Het recht om de Overeenkomst te annuleren vervalt wanneer de uitvoering van Overeenkomst met toestemming van de Klant is begonnen
voordat de bedenktijd van zeven (7) werkdagen voorbij is.

3.6 online zal zo spoedig mogelijk na de totstandkoming van de Overeenkomst zorgen dat de klant wordt aangesloten. Tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen zal online zich inspannen om de Dienst te leveren binnen 30 dagen na totstandkoming van de Overeenkomst. online is daarbij echter mede afhankelijk van derden, zodat deze termijn slechts als indicatie kan gelden.

M.a.w, T-Mobile lapt een aangegane contract aan zijn laars en denkt ermee weg te komen ? Nou is de helpdesk natuurlijk niet T-Mobile zelf, maar echt proberen op te lossen door even aan een leidinggevende te vragen was er ook niet bij. Het is dat ik geen twitter/facebook of andere asociale media gebruik, want dan hadden ze al wel vrij snel iets kunnen betekenen denk ik.

[ Voor 47% gewijzigd door FlyEragon op 27-11-2012 19:52 ]

• Johny_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 30-09 19:53
Er zijn meer voorwaarden dan de AV. Onder andere actievoorwaarden waar in kan staan dat een bestaande klant met doorlopend contract niet mee kan doen aan een actie. Das een van de vele mogelijkheden van wat er bij jou kan zijn gebeurd. Verder heb je nog dingen als 'technisch niet mogelijk' en de aloude 'invoerfout' (bestaande klant invoeren als nieuwe klant omdat een nieuwe klant een korting wel zou krijgen. Dan kan het goed zijn dat een aanvraag wel wordt bevestigd, maar dat na nadere controle blijkt dat het niet daadwerkelijk te verwezenlijken valt. Wat netjes zou zijn is dat ze je een bericht zouden doen toekomen over waarom iets niet is doorgevoerd. Of ze daar verplicht toe zijn...

• FlyEragon

FlyEragon

Alien Monkeys

Topicstarter
Johny_B schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 20:05:
Er zijn meer voorwaarden dan de AV. Onder andere actievoorwaarden waar in kan staan dat een bestaande klant met doorlopend contract niet mee kan doen aan een actie. Das een van de vele mogelijkheden van wat er bij jou kan zijn gebeurd. Verder heb je nog dingen als 'technisch niet mogelijk' en de aloude 'invoerfout' (bestaande klant invoeren als nieuwe klant omdat een nieuwe klant een korting wel zou krijgen. Dan kan het goed zijn dat een aanvraag wel wordt bevestigd, maar dat na nadere controle blijkt dat het niet daadwerkelijk te verwezenlijken valt. Wat netjes zou zijn is dat ze je een bericht zouden doen toekomen over waarom iets niet is doorgevoerd. Of ze daar verplicht toe zijn...
Juist is er destijds tijdens het telefoongesprek uitgezocht of ik als bestaande klant wel mee kon doen met de actie, en dit was geen probleem. Ook in de bevestigingsbrief wordt nadrukkelijk vermeld dat ik vanaf einddatum contract weer vrolijk kan verder internetten met Online met bijbehorende actietarief.

Ik heb even een mail adres proberen te vinden om een klacht naar toe te sturen maar ik kom telkens uit dat je zelf moet bellen naar de klantenservice waar ze je dus toch niet kunnen helpen en waar ik mijn twijfels bij heb bij het afhandelen van klachten. Ik kan in principe ook heel simpel gewoon overstappen naar een andere internetprovider.

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 28-11 12:38
Misschien dat je Tmobile een aangetekende brief moet sturen,waarin je verwijst naar het briefnummer dat je van hun hebt gekregen en dat je graag wilt dat zij zich aan het contract willen houden.Stel er ook een termijn in en als ze niet reageren dat ze na 3 weken automatisch akkord gaan met een schadevergoeding van 25 euro per dag(daar zijn ze nogal gevoelig voor,weet ik uit ervaring)Maar ik zou eerst even nog een paar dagen afwachten of je snelheid inderdaad omhoog gaat

• Johny_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 30-09 19:53
Schadevergoeding vragen is complete onzin. Er staat in elke voorwaarden dat ze daar niet aansprakelijk voor zijn, soms met uitzondering van aantoonbare schade. In dit geval zal het dan onder 'ongemak' of 'derving van inkosten' vallen en kunnen ze meteen een vliegtuigje van je brief vouwen en het uit het raam smijten.

Als je een brief hebt waar echt specifiek je nieuwe contract in staat met ingangsdatum en dergelijke en de mitsen en maren in de brief zijn niet op jou van toepassing kan je gewoon een klacht indienen. Kennelijk kan dat daar alleen telefonisch, maar je kan er ook een brief aan wagen. Ook kan je als dat niks oplevert een geschil aanhankelijk maken bij de geschillencommissie.

Gelijk hebben en gelijk krijgen is overigens iets totaal anders. Gelijk krijgen kan je soms meer geld kosten dan gelijk hebben (en overstappen naar een andere aanbieder waar je als nieuwe klant meer korting krijgt).

• FlyEragon

FlyEragon

Alien Monkeys

Topicstarter
Johny_B schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 21:03:
Gelijk hebben en gelijk krijgen is overigens iets totaal anders. Gelijk krijgen kan je soms meer geld kosten dan gelijk hebben (en overstappen naar een andere aanbieder waar je als nieuwe klant meer korting krijgt).
Dat klopt helemaal, maar ik vind het dat ik mezelf dan als tweaker zijnde een beetje onrecht aandoe door te accepteren dat ik niet tegen een groot bedrijf kan opboksen. Veel geld hoeft het mij ook niet te kosten. Een postzegel en een briefje de deur uit doen wil ik nog wel doen, ben benieuwd wat daar de reactie op zal zijn.

Moet je eens proberen om een eenmaal afgelsoten contract eens eenzijdig op te zeggen als klant zijnde, en dat dan zonder mededeling naar de isp toe. En dan achteraf melden dat je het vergeten bent en geen zin meer in hebt als de aanmaningen en herinneringen binnenkomen. De wereld is dan te klein...
Pagina: 1