Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Ultrabook met graphics card

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• RoasteR87
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 11-06 18:34
Beste Tweakers,

Na 4 jaar is het tijd om mijn Packerd Bell om te ruilen voor een wat gangbaarder modelletje. Ik heb momenteel een PB Easynote 15,6' met een T4200 met 4 gig en het gewicht van een baksteen. Ik moet het komende half jaar vanwege mijn studie naar het buitenland en zal voor deze stage ook veel moeten reizen. Daarom zou ik een stapje terug willen doen qua grote van het scherm naar zo'n 14', omdat dit ook het gewicht ook zo heerlijk naar beneden drukt.

Wat ga je met je laptop doen (welke programma's wil je gebruiken)?

Ik ga hem voornamelijk gebruiken voor tekstverwerking, social media en zo nu een dan een gamepje zoals Dishonered, FM13 en LoL, dus een behoorlijke grafische kaart zou ik wel graag in mijn ultrabookje terug zien. Tevens wil ik hem ook als desktop vervanging gaan gebruiken. Dus die grote lompe energie vreter mag de deur uit, en daarvoor in de plaats zet ik mijn laptop aan mijn monitor met muis en keyboard om als ik thuis ben ook gewoon relaxt even op een wat groter scherm te kunnen werken.

Wat mag je laptop gaan kosten?

Mijn budget is zo'n €900, een tientje of twee kan nog wel maar meer ook niet. Ben en blijf natuurlijk nog steeds een student en volgens de regel horen wij niet veel geld te hebben...

Ben je van plan je laptop veel met je mee te slepen? (gewicht, accuduur, grootte etc)

Ja zeker, hoe lichter hoe beter, en hoe meer accuduur hoe liever, omdat ik veel zal moeten reizen en werken tijds het reizen zou wel heel erg prettig zijn. Daarnaast zoals boven aangegeven zou ik graag voor een 14' gaan. Niet groter, niet kleiner, omdat ik bang ben dat ik A: in de knoop kom met mijn grote worstenbroodvingers op dat kleine keyboardje B: ik dan constant zit te staren en turen naar mijn scherm omdat ik niet goed kan lezen wat er staat.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?

Nope, ik heb zelf al wel het een en het ander aan graaf / lees en speurwerk gedaan en ben uiteindelijk uitgekomen op 2 laptops. Maar misschien hebben jullie wel een hele andere benaderingshoek en bieden jullie het lichtpuntje.

wenslijst: Optie 1

wenslijst: Optie 2

Mijn twijfels tussen deze twee is voornamelijk de processor. De intel Core i7 3517U van de U410 biedt maar 1.9GHz waar de Vaio's Intel Core i5 2450M er 2.5GHz uit pompt. Zal ik hier een daadwerklijk verschil gaan merken? Of staat ik me dood op dingen die bijna het zelfde zijn?

Als jullie nog andere ideeen hebben, hoor ik het graag. Het maakt me niet uit als ik dingen moet gaan bijsteken of omwisselen in de laptop.

EDIT: Oh ik heb trouwens naar die aanbieding van de andere Vaio gekeken, de S serie met upgrade van de grafische kaart, maar ik ben bang dat zoals ik hierboven al aangegeven had, dat hij te klein zal zijn voor mijn kolenschoppen.

RoasteR87 wijzigde deze reactie 09-10-2012 21:02 (4%)

PVoutput

Pagina: 1

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Games

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True