Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Het Rap en Underground Hip Hop Topic

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1Henk 'm!

• GrandPuba
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 09:16
Hey Cool boys, grappig om zo'n topic hier op tweakers te vinden....
Ik luister nog steeds, maar eigenlijk alleen alles tot het jaar 1999 en eerlijk gezegd ben ik nooit uitgeluisterd, daarna is het voor mijn gevoel echt een stuk minder geworden en echt meer richting money making business gegaan welke mij niet kon boeien, no offence, er zal iig vast nog wel een hoop goede underground zijn, hoorde dat met name boston nog wel een hoop chizzle heeft.
Ik ben dus zelf meer van de old school en laat ik de rest maar mid-school noemen ( 1993 - 1997 ) east coast minded, classics als the chronic van dr. dre, doggy style van snoop doggy dog, defari, alkaholics, heb ik iig niet links laten hoor...
Met name 93 - 97 kwamen zoveel dingen uit die goed waren, vernieuwend maar ook een toon zette, er is nog steeds zoveel uit die periode wat nog steeds classics zijn echt bizar goede periode, Nas, Mobb Deep, Gang Starr, Group Home, Pete Rock & CL, Black Moon, OGC, Heltah Skeltah, OC, Show & AG, Large Professor, Brand Nubian en zo kan ik nog wel een tijdje doorgaan.
De tijden van villa 64, yo mtv raps, wekelijks naar fat beats op de singel om alle nieuwe 12" te checken...
Het lijkt allemaal wat lang geleden, maar valt uiteindelijk toch ook wel weer mee....
Mooie concerten van Jeru the damaja, OC en DITC, Gangstarr ( rip guru ), redman, method man, wu-tang clan, the roots meegemaakt.
Ik kan het wel meteen vol plempen, maar is niet helemaal de bedoeling denk ik.
Hopelijk zit er wat leuks bij... ik zal binnenkort eens een zwik andere underground uit die tijd opzoeken op youtube ( prima bron van oude meuk ;-) )
Nog even een edit...
Nederlandse Hip-Hop in het Nederlands Nederhop heb ik niet zoveel mee, yuki b en def p uitgesloten dan hoor... het heeft mij niet zo kunnen boeien op één of andere manier, behalve de Nederlanders welke in het Engels rappen, E-life stacked with honors, pnppp, two outta millions, met name de twee this is what you want cd's, en de nederlandse 12" serie waar ik helaas de naam ff van kwijt ben... uiteindelijk kwamen deze ook weer terug op de this is what you want cd's....
Ik heb vrijwel alles nog origineel stuk of drie honders lp's en cd's + mixtapes...
Ik probeer nu wel een hoop te digitaliseren of op te zoeken, zodat ik het ook digitaal mee kan nemen....

[Voor 20% gewijzigd door GrandPuba op 17-03-2013 22:09]

Werken is voor mensen die niet kunnen vissen

• Dwarlorf
  • Registratie: juni 2016
  • Laatst online: 13:25

Dwarlorf

Muziek connoisseur

Laat ik dit topic wat eens leven in blazen.

We don't sell our souls anymore, give it away for free -Sleaford Mods | Rip Bushwick Bill

Pagina: 1

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True