Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Te verwachten advertentieinkomsten

Pagina: 1
Acties:

• Eelke Spaak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-11 09:38
Sinds inmiddels bijna een jaar heb ik een site draaien waar zo'n 1000 bezoekers per dag op afkomen (gemiddelde bezoeksduur 5 minuten). Geregeld krijg ik mailtjes van bezoekers dat ze mijn site zo waarderen. Er staan advertenties op de site. Deze leveren mij gemiddeld $0.50 per dag op. Nu vroeg ik mij af of dit een normaal bedrag is voor een site met 1000 bezoekers per dag; voor mijn gevoel zijn dat namelijk best veel bezoekers en zou ik er eigenlijk best iets aan moeten kunnen verdienen :)

Ik heb erg veel gezocht op internet naar informatie over advertenties e.d., maar helaas weinig echt bruikbaars kunnen vinden. Te vaak kom je op sites terecht die overduidelijk zelf zijn opgezet om zoveel mogelijk advertenties te tonen, en met eigenlijk geen echte informatie erop.

Zouden mijn lage inkomsten te maken hebben met mijn type site? Ik zal geen link spammen, maar zal zeggen dat het geen site met redactionele content is; het is meer een online tooltje voor het bekijken van foto's.

Tips/inzicht zijn erg welkom.

TheStreme - Share anything with anyone

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-11 16:40

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Als dit standaard pay-per-click ads zijn van GoogleAds ofzo, lijken me de inkomsten wel reeel, zeker als er weinig mensen daadwerkelijk doorklikken. Daarbij, het gaat over het algemeen om het aantal views/clicks en in mindere mate over de tijd dat mensen op de site zitten.

Wat je zou kunnen doen is een advertentie-CMS/component op je site zetten nadat je bij lokale/nationale bedrijven hebt gevraagd of ze een lump-sum aan je willen betalen voor het adverteren. Dit is natuurlijk wel erg specifiek afhankelijk van de content/publiek van jouw site.

Als jij met gedegene grafieken van bezoekersaantallen, verblijfsduur en andere zaken aan een gemiddelde ondernemer kan laten zien dat jouw site interessant is voor 1000 mensen per dag, zou je allicht een voorstel kunnen doen voor een maand-advertentie (dus 30.000 mensen) tegen de kosten die een lokaal weekblaadje misschien voor 1x adverteren rekent.

Al zou je maar 1 afnemer per maand hebben voor, pak 'm beet, 25 Euro, haal je er al meer uit dan met je huidige ads.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-11 12:17
Ik vind 50 cent voor 1000 bezoekers/dag wel tegenvallen eigenlijk. Wij hebben sites draaien die minder traffic doen maar wel meer inkomsten uit Adsense genereren. (sommige dagen 10+ euro over meerdere sites...)

Wat gebruik je voor de advertenties? Google Adsense of iets anders? Krijg je betaald voor views of klikken?
Als je wat anders gebruikt zou je kunnen overwegen over te stappen op Adsense.

Indien je betaald wordt per klik zou ik overwegen de positie van je advertenties te veranderen en/of extra advertenties toe te voegen.

• Eelke Spaak
Er staan Chitika ads op, die werken goed voor mij omdat je adhv een custom search query ads kan laten zien. Google AdSense heeft mij helaas niet goedgekeurd, naar ik aanneem omdat ik geen eigen content produceer.

• KeRsTmAnNeKe
Blijft alleen over dat je met de plaats van je advertenties kan gaan spelen en evt meer toevoegen... Adsense staat 3 bannerposities per pagina toe, weet niet hoe het met Chitika zit?

• Mexxus
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-09 17:01
En zeer belangrijk natuurlijk; hoe specifiek is je doelgroep? Bestaat die 1000 bezoekers per dag uit een zeer breed scala aan leeftijdscategorieen, interesses etc.? Of zijn dit 1000 studenten tussen 20 en 25 jaar, hoofdzakelijk mannen en met grote interesse in auto's? Hoe specifieker je dorlgroep, hoe hoger bedrag je kunt vragen voor bijv. een CPM campagne waarin je adverteerders kunt laten betalen voor 1000 advertentieweergaves. Bij een zeer specifieke doelgroep is een CPM van 20,- tot 45,- EUR niet ondenkbaar.

• Xiaoyao
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 15-12-2021
Misschien toch wel handig als je de link plaatst, zodat we kunnen zien waar het mogelijk mis gaat. Het zou goed kunnen zijn dat als je de bannerruimte op een plaats hebt gezet die niet aan zet tot klikken, je alles kunt optimaliseren en alsnog geen kliks krijgt.

Wat betreft het bedrag, tsjah, het ligt heel erg aan het type bezoekers dat je hebt of ze ook op advertenties gaan klikken. Heb persoonlijk alleen ervaring met Adsense en niet met Chitika. Dus een andere vraag is, hoe goed sluiten deze advertenties aan bij je doelgroep? Wordt er gebruik gemaakt van re-marketing? Oftewel, er zijn heel veel factoren waarom het niet zo best zou kunnen lopen.

Een RPM van ca. 3 euro zou voor de meeste (zelfs slechte) websites in mijn ogen wel haalbaar moeten zijn.

Wat betreft toegelaten worden tot Adsense... Ik heb blogs op blogspot en wordpress gehad die werden geaccepteerd zonder een post erop en ook onaffe websites die al werden geaccepteerd. Dus misschien nog eens proberen of het supportforum van Google gebruiken?

• Eelke Spaak
Bedankt voor de reacties in ieder geval allen!

OK, de website waar het om gaat is http://www.googleimageslideshow.com/. Zoals je ziet is het meer een online tooltje dan echt een content-driven website. De ads waar ik zelf het meeste van verwachtte waren de ads die tijdens de slideshows zelf werden getoond, die zijn ook gekoppeld aan zoektermen die mensen invulden. Het blijkt echter dat de ad op de homepage ongeveer net zoveel opbrengt.

Inmiddels heb ik de ad op de homepage trouwens vervangen door eentje van Ybrant Digital, maar vooralsnog lijkt die vrij weinig verbetering op te leveren in opbrengsten.

De doelgroep is niet erg specifiek, dus echt daar op targeten zit er niet in....

• KeRsTmAnNeKe
'dit is geen grap' :p

Zijn het banners die met cpc of cpm werken?

Wat je zou kunnen proberen is een (zo groot mogelijk) rectangle in je content te zetten... er is een soort 'bannerblindheid', bepaalde plekken worden bijna standaard genegeerd op sites omdat daar vaak banners staan.

Anders zou je evt links nog een skyscraper neer kunnen zetten en boven en/of onder nog een banner...

Snap nu ineens waarom animaties maar beperkt mogen volgens de adsense policy... irritant geknipper :P

• Danot
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Ik vermoed dat AdSense je niet accepteerd omdat je "google" in je naam/url hebt.

• Eelke Spaak
Danot schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 11:39:
Ik vermoed dat AdSense je niet accepteerd omdat je "google" in je naam/url hebt.
Wow dit is serieus een goede tip. Waarom heb ik daar die anderhalf jaar lang nog niet aan gedacht? :S Ga eens proberen de naam te veranderen binnenkort.
KeRsTmAnNeKe schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 11:31:
Zijn het banners die met cpc of cpm werken?
CPC.
Wat je zou kunnen proberen is een (zo groot mogelijk) rectangle in je content te zetten... er is een soort 'bannerblindheid', bepaalde plekken worden bijna standaard genegeerd op sites omdat daar vaak banners staan.
Hmm, ja dat kan, maar eigenlijk wilde ik mijn site nog wel een beetje netjes eruit laten zien... Lastige tradeoff natuurlijk: mooie site (en dus tevreden/veel bezoekers) versus veel verdienende site propvol banners op irritante plekken. Thanks in ieder geval :)

Ga dus na de naamsverandering maar weer eens proberen adsense aan te vragen.

• biglia
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 23:18
Vervang je huidige ads nooit door Adsense want je gaat direct gebant worden. Niet enkel omwille van Google in de naam, maar ook omwille van het feit dat de advertenties verdwijnen bij de slideshow samen met de controls voor de slideshow. Is dat een bug? Ik zou die advertenties altijd zichtbaar laten tijdens de slideshow.

De inkomsten per site variëren enorm. Ik zelf merk enorm verschil tussen het land vanwaar de bezoekers komen. Met 100 Amerikanen verdien je meer dan 10000 Turken op dezelfde website. Probeer zoveel mogelijk bezoekers te trekken uit USA, Engeland, Noord-Europa (Noorwegen, Zweden, Denemarken).

Verwijderd

Interessant topic, ik heb zelf de opdracht om iets soortgelijks te doen, advertenties te plaatsen op een site met ruim 1000 bezoekers per dag ook met user generated content. Krijg de indruk dat CPM het beste is voor dit soort sites. Ook deze site is trouwens afgekeurd door Adsense, content is afkomstig uit alle landen en bestaat uit documenten, filmpjes, foto's en eigenlijk van alles user generated.

Wat is je ervaring met Chitika/Ybrant digital? Is dat de moeite waard? Ik vind 0.5 eur per dag nl. te weinig
Pagina: 1