Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• carks
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 22-07 01:34
Ik heb een tijd geleden een modem/router combo gekregen van Ziggo (de Cisco EPC3925)

Nu is de netwerksituatie hier als volgt:
In de meterkast ligt een modem (Motorola SB100E), waar ik een router (Conceptronic C54BRS4) op heb aangesloten. Deze router (die tevens wi-fi heeft) geeft door middel van een homeplug het netwerk naar boven door. Op de homeplug die boven ingestoken staat, heb ik via ethernet een Ethernet-hub aangesloten.
Op de ethernet-hub zijn een paar pc's aangesloten. Omdat ik op de router DHCP op enabled heb gezet, kent de ip-adressen aan deze pc's automatisch toe. Alleen de twee netwerkprinters die aangesloten zijn, heb ik via de printer-instellingen zelf een statisch ip gegeven.

Verder nog wat aanvullende informatie:
Het ip-adres van de motorola modem is: 192.168.100.1
De conceptronic router heeft als ip-adres: 192.168.2.1
Verder ligt de DHCP range van de conceptronic router tussen 192.168.2.100 en 192.168.2.200

De nieuwe Cisco modem/router heeft als ip-adres 192.168.178.1

Nu is mijn vraag:
Kan ik de Motorola zonder problemen vervangen door de Cisco router? Of moet ik verder stappen ondernemen om alles werkend te krijgen?
Voor de duidelijkheid: ik wil de Conceptronic router graag op de Cisco modem/router aansluiten.

Mijn dank is groot!
Pagina: 1

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Nederland

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True