ik was vandaag ook weer eens de Daikin tabellen ingedoken om erachter te komen dat ik een 'klassieke fout' maakte toen ik stelde dat het minimale vermogen van mijn buitenunit te veel was voor 1 binnnenunit
zoals vaak in dit verwarm! topic noemen we de waardes van koelen. We hebben het bijvoorbeeld over 3,5 <> 5 maar dit is het koel vermogen. Bij daikin is dit in de ftxm serie 4 <> 5,8 en dan is daar nog de 'powerstand' waar voor korte termijn zelfs 5,2 <> 6,5 geleverd kan worden.
Morgen nog eens bellen want dit is me nu duidelijk alleen de combinatie tabellen van een MS nog niet. Het lijkt erop dat als je 1 units van 2 kw aansluit het minimale vermogen wel lager kan dan 3.0
@
Paul C weet jij wellicht hoe je combinatie tabellen van Daikin Multi split moet lezen ? Waar het mij vooral om gaat. Stel je hebt wel 4 aangesloten units maar 3 staan er uit. Mag je dan in de tabel kijken naar wat er wel aan staat of is dat dan alsnog anders omdat de andere units wel verbonden zijn? Dat lijkt met namelijk van niet maar als dat inderdaad zo zou zijn snap ik van het hele werkgebied geen donder meer .....
edit. het gaat om een 4mxm68M. Volgens de tabellen kan hij met 1 unit van 2.0 (koel) 1,44 kw leveren voor verwarmen. Is dit nu de ondergrens van deze unit ongeacht of er nog meer poorten aangesloten zijn met units de uitstaan ? Feitelijk staan deze bijna dicht (
bleeding) Wat me tevens in die tabellen opvalt is dat het minimale koel vermogen hoger lijkt dan verwarm vermogen terwijl juist het max verwarm vermogen veel hoger ligt dan het koelvermogen

[Voor 16% gewijzigd door Ray op 26-11-2017 16:08]