Ik kom ook van een MS650 met bijhorende subwoofer en rear speakers. Sinds kort overgegaan op de Q990b.
In alle eerlijkheid was de MS650 eigenlijk een fantastische set (met sw en rears).
Bij de q990b is het bijna cruciaal dat je woonkamer de juiste plaatsing van de rear speakers toe laat om echt te kunnen genieten van dolby atmos-films. Toegegeven dat ik alleen maar dolby atmos films bekeken heb via streaming diensten zoals Disney+, Amazon Prime en Netflix. Ik vermoed dat het kijken van films via Blu-ray nog wel een verbetering zal zijn om de kleine details in het geluid eruit te kunnen halen.
Ikzelf zit met mijn zetel tegen de muur, de rear speakers staan dan ook langs de zetel ipv erachter zoals aangeraden wordt. Ik kan niet zeggen dat ik dezelfde mening deel over de 'immersiveness' van dolby atmos zoals veel reviewers dat doen.
Ik hoopte erop dat, vergeleken met de MS650, de aanwezigheid van dolby digital plus, Dolby DigitalTrueHD en Dolby Atmos de upgrade zou verantwoorden. Ook omdat de q990b in combinatie met mijn qn95a-tv gebruik kon maken van q-symphony was de hoop groter op een wauw effect na aankoop. Helaas heb ik al meerdere keren met deze functie gespeeld en uiteindelijk uitgeschakeld omdat het geen positieve meerwaarde was.
Maar bij nader inzien had ik de set eigenlijk niet moeten kopen. Maar mijn ogen waren weer te groot
Als je enkel over de MS650 soundbar beschikt zonder subwoofer en rear gaat het natuurlijk wel een enorme vooruitgang zijn!
Zo niet, geniet van je ms650 zolang je kan!
(Denk eraan dat geluid zeer persoonlijk is, dit was gewoon mijn ervaring)
[Voor 17% gewijzigd door Wouter06 op 15-10-2022 08:35]