Als ik me niet vergis is dat omdat je bij ARC niet alle audio formaten kunt doorsturen. Atmos of DTS-HD worden nooit ondersteund, en bij sommige TVs heb je zelfs geen 5.1 via ARC (enkel een stereo downmix). Als je eerst naar je soundbar gaat, dan krijg je de originele audio-stream van de bron.Lekkerboeie86 schreef op woensdag 17 april 2019 @ 07:50:
Als het goed is komt vandaag of morgen die LG soundbar van iBood, maar ik vraag me af waarom men adviseert om randapparatuur op de soundbar aan te sluiten. En deze met 1 hdmi kabel naar ARC te brengen.
Vandaar kan je dan met 1 kabel naar je TV. Dat hoeft trouwens geen ARC input te zijn (want ARC = audio RETURN channel, dus bedoeld om audio van TV naar Soundbar te brengen). ARC heb je enkel nodig als er een bron met audio is die niet langs je soundbar passeert, al is dat wel bijna altijd het geval, omwille van bvb YouTube of Netflix apps op je TV.
Geluid van mijn Sony XE95 is ook zoveel beter dan verwacht, maar daarmee kan het nog altijd niet tippen aan mijn losse speakers. Plus in het geval van een soundbar zit je sowieso met meer discrete speakers om center channel ook echt center te hebben en om virtual Surround/Atmos te hebben.Iemand ervaring met een LG C8 icm SK10Y? Geluid van de tv is zoveel beter dan verwacht, dat ik me af vraag of ik die soundbar wel nodig heb. Hoop eigenlijk van wel, maar misschien iemand hier ook ervaring mee. Alvast veel dank!
PS: heb overigens zelf de iBood gemist

[Voor 3% gewijzigd door Twixie op 17-04-2019 10:42]