• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:19
Lekkerboeie86 schreef op woensdag 17 april 2019 @ 07:50:
Als het goed is komt vandaag of morgen die LG soundbar van iBood, maar ik vraag me af waarom men adviseert om randapparatuur op de soundbar aan te sluiten. En deze met 1 hdmi kabel naar ARC te brengen.
Als ik me niet vergis is dat omdat je bij ARC niet alle audio formaten kunt doorsturen. Atmos of DTS-HD worden nooit ondersteund, en bij sommige TVs heb je zelfs geen 5.1 via ARC (enkel een stereo downmix). Als je eerst naar je soundbar gaat, dan krijg je de originele audio-stream van de bron.
Vandaar kan je dan met 1 kabel naar je TV. Dat hoeft trouwens geen ARC input te zijn (want ARC = audio RETURN channel, dus bedoeld om audio van TV naar Soundbar te brengen). ARC heb je enkel nodig als er een bron met audio is die niet langs je soundbar passeert, al is dat wel bijna altijd het geval, omwille van bvb YouTube of Netflix apps op je TV.
Iemand ervaring met een LG C8 icm SK10Y? Geluid van de tv is zoveel beter dan verwacht, dat ik me af vraag of ik die soundbar wel nodig heb. Hoop eigenlijk van wel, maar misschien iemand hier ook ervaring mee. Alvast veel dank!
Geluid van mijn Sony XE95 is ook zoveel beter dan verwacht, maar daarmee kan het nog altijd niet tippen aan mijn losse speakers. Plus in het geval van een soundbar zit je sowieso met meer discrete speakers om center channel ook echt center te hebben en om virtual Surround/Atmos te hebben.

PS: heb overigens zelf de iBood gemist 8)7 . Niet meer aan gedacht tot 's avonds en toen bleek ie uitverkocht.

[Voor 3% gewijzigd door Twixie op 17-04-2019 10:42]

• Bhamm
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 21-08-2019
Ik had Smits vorige week aan de telefoon en ze konden niet lager gaan dan 500 voor de Sk10y

• Bhamm
Famous schreef op woensdag 17 april 2019 @ 18:11:
[...]

Apart..
wellicht ligt het eraan wie je aan de telefoon hebt, geen idee.

Heb net de LG Wi-Fi app geïnstalleerd voor de SK10Y.
Je hebt daar meer opties dan op de soundbar zelf en zag dat de modus op "Music" stond. Deze heb ik nu op Movie gezet en de stemmen uit de rears vielen bijna compleet weg! Heb ze ook nog op -1 gezet en het klinkt nu echt beter.

Je kon er ook voor kiezen om de output altijd op surround te hebben staan (wat blijkbaar standaard is) of op "Original Sound", heb hem nu op de laatste gezet.
Ben benieuwd als ik weer eens lekker ga zitten voor een film :)

Was trouwens ook een update beschikbaar voor de bar via de app. Heb die gelijk maar uitgevoerd :Y

[Afbeelding]
[Afbeelding]
Thnx voor het delen! Krijg ''m hopelijk morgen binnen en kan dan gaan puzzelen met de settings :9

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01-06 22:19

Famous

R 400+

Lekkerboeie86 schreef op donderdag 18 april 2019 @ 15:32:
[...]

Heb C8 met soundbar LG SK10Y. Gisteren hadden we het er nog over waarom het beter zou kunnen zijn om alles op de soundbar aan te sluiten met 1 kabel naar TV. De soundbar staat op ARC stand. Kabels zitten juist erin. Maar er volgt alleen geluid van een ziggo zender die ik niet kan zien. Doe ik de ziggobox rechtstreeks op de TV, dan heb ik wel beeld + geluid. Ook ff de menu's heen gelopen, maar ik zie niets vreemds. Het werkt allemaal prima, maar niet met 1 kabel naar TV met de alle randapparatuur in de soundbar. Alle randappartuur zit nu gewoon in de TV.
Volgens mij was dat precies de rede waarom ik alsnog alles naar de TV heb getrokken..
Als jij de ziggo box op HDMI 1 heb, moet je jouw soundbar op HDMI 1 output zetten. Dan krijg je beeld (met de F knop op de kleine afstandbediening).

Omdat ik nu alles via de TV heb gedaan kan ik de Soundbar altijd op ARC laten staan en bedien ik de rest via de TV en enkel de Magic Remote, zonder die van de sb.. Ik werd gek van het continu switchen 8)7

[Voor 4% gewijzigd door Famous op 18-04-2019 15:36]

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

• pwh53
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 20:51
Lekkerboeie86 schreef op donderdag 18 april 2019 @ 15:46:
[...]

Om eerlijk klinkt mij dat ook handiger. Daarbij zie ik dit advies ook in boekje bij de soundbar. Maar omdat ik vrijwel overal wat anders lees, wilde ik dat toch proberen. Als echt het enige voordeel is dat er slechts 1 kabel naar de tv loopt, dan zit het mij prima. Maar mocht iemand een betere reden hebben om de randapparatuur aan de soundbar aan te sluiten dan ben ik daar erg benieuwd naar!
bij direct aansluiten op de soundbar heb je een bredere geluidsformaat ondersteuning,(arc in de meeste gevallen max. 5.1) bv.dts-x,dolby atmos enz.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• pwh53
Lekkerboeie86 schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 09:30:
[...]

Gisteren hier nog mee bezig geweest, maar nog niet gelukt. Was gewoon weer opnieuw begonnen met aansluiten, maar krijg alleen geluid bij de Ziggo box en geen beeld. Mijn PlayStation ziet hij helemaal niet als ik rechtstreeks op de soundbar aansluit. 1 kabel loopt van Tv Arc naar soundbar out. Ook verschillende kabels aan gepakt zonder resultaat.

Doe ik alle randapparatuur op de tv en 1 kabel naar soundbar werkt het prima, maar dan mis ik dus wel een aantal geluidskwaliteiten. En dat vind ik wel erg balen.

Je leest veel over 4K pass through als je de soundbar als hub gebruikt, maar vooralsnog zit er niets goed. Iemand bekend met dit probleem?
wel geluid en geen beeld bij ziggo klinkt als een slechte hdmi-handshake,alle apparatuur 5 min. vd stroom af,en dan stuk voor stuk aansluiten.lukt het niet,probeer een nieuwe kabel vd action ofzo van 3 euro.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 22:15
pwh53 schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 12:46:
[...]

wel geluid en geen beeld bij ziggo klinkt als een slechte hdmi-handshake,alle apparatuur 5 min. vd stroom af,en dan stuk voor stuk aansluiten.lukt het niet,probeer een nieuwe kabel vd action ofzo van 3 euro.
Bedankt voor je reactie. Ik ga er mee aan de gang. Vanavond ff paar nieuwe kabels kopen bij action. Ik laat wel ff weten of het gelukt is. Zou daar erg blij van worden!

TWEAKERS EREDIVISIE VOETBALPOULE!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Bhamm
@Famous Vandaag de Sk10y binnen gekregen en direct aan het werk gezet. Ik was in de eerste instantie niet te spreken over het geluid. Zat zelfs nog een paar minuten te overwegen om ''m terug te sturen. En toen.... kwam ik er achter dat het geluid van m'n tv op de achtergrond nog aan stond! Dat verklaarde (achteraf) de lichte echo ook ^^ Inmiddels is' ie up and running en wat mij betreft prachtig geluid. Ik gebruik dan voornamelijk de movie-mode. De soundbar was blijkbaar al up-to-date, aangezien de app aangeeft de nieuwste versie te hebben. Het is nog even puzzelen binnen de movie mode (bass, center etc) wat mijn voorkeur heeft, maar mooi geluid is het sowieso! :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Lekkerboeie86
Nou het is niet te geloven, maar het is GELUKT!

Uiteindelijk was de kabel van TV naar soundbar gewoon niet in orde. Ben begonnen met opnieuw naar begin instelling etc. Alle instelling tips hierboven doorlopen, maar uiteindelijk geen verschil. Nogsteeds alleen geluid en geen beeld. Uiteindelijk andere kabel gepakt en opnieuw opgestart. En werkte het eigenlijk gelijk. Heel veel dank iedereen hier voor alle tips en trucks. Ik ga hiervan flink genieten :)

• Alwayshappyz
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 20:14
TheProf82 schreef op zondag 21 april 2019 @ 15:48:
Ik heb een Sonos Beam gekocht voor 419. Past perfect in de woonkamer en het geluid valt me niet tegen. Geen spijt van dus; de LG vonden we thuis toch te groot :-).
Hier ook nog steeds enorm blij met de Sonos Beam; ergens eind vorig jaar gekocht in een actie. Wij komen van enkel direct geluid uit de tv, dus dit was al een enorme upgrade. Echt surround sound in een later huis, nu niet echt plek voor boxjes achter ons of zo. Komt prachtig geluid uit. O+

Acties:
  • +2Henk 'm!

• ToyotaMR2
  • Registratie: Mei 2005
Meestal goedkoper.
Geen extra receiver nodig.
Meestal draadloos, dus makkelijker je rears kwijt kunnen.
Deels WAF.

Bv.

[Voor 5% gewijzigd door ToyotaMR2 op 29-04-2019 12:18]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• themubson
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 07-11-2022
Famous schreef op maandag 29 april 2019 @ 09:59:
[...]

Ik moet zeggen dat ik niet echt meer een film heb gekeken en dus ook niet naar de instellingen.
Ja, gister Josie op Netflix maar het is nou niet dat daar surround in zat :+

Had laatst wel dat ik (met VI) de rears met praten van Johan op een vervelende toon hoorde, soort van "slis" erin. Heb dit enkel nog met VI meegemaakt, wellicht komt het door IPTV dat het niet de beste kwaliteit was?

De Movie stand was voor mij al een flinke verbetering tov van Music gezien niet alles even hard uit de rears komt.
Mijn advies is om de Standard mode te gebruiken voor films. Dit is de modus waar Meridian mee aan gewerkt heeft (zou handiger zijn als deze mode Meridian had geheten ipv Standard). Het geluid is veel 'echter' in deze modus. Heb zelf veel uitgeprobeerd en op andere fora gelezen.

Zet (via de app) Night mode, auto volume en DRC uit: dit is een vorm van compressie. Center speaker op 5/6 (hoog, aangezien de Sk10y niet zo goed is met dialogen). Treble en OVC heb ik op 3/4. Sub en bass op 0/1.

Probeer eens paar dagen deze settings uit. Mijn ervaring is, is dat dit de beste settings zijn (ik heb geen rears). Ik kan absoluut niet terug naar een andere mode.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ToyotaMR2
Twixie schreef op maandag 29 april 2019 @ 12:56:
[...]

Dat is ook zo iets dat ik nooit begrepen heb. Het grootste 'probleem' qua bedrading is IMHO toch echt aan de luidsprekers zelf, en dat los je niet op want je heb nog altijd power nodig. Bovendien moet je dan ook nog eens aan weerskanten een stopcontact hebben. Als je dan toch tot aan je stopcontact geraakt, is het toch echt wel een minimum aan effort en 'lelijkheid' om netjes langs de muur/plint luidsprekerdraad te leggen tot aan je receiver.
Volgens mij raak je je rears juist moeilijker kwijt draadloos dan met speakerdraad ?
Ik krijg geen kabels boven een plintje kwijt.

Links van de bank heb ik een deur (naar de hal/trap).
Mocht ik daar wel iets op verzinnen, gaat een stukje verderop de muur om naar links naar de keuken (dus geen rechte/dichte muur naar de overkant naar de tv).

Rechts van de bank heb ik een 2-3 meter boog/toog als opening naar de eetkamer.

Dan zou ik al moeten gaan boren door de vloer en eventueel via de kruipruimte werken.

Dus tja. Als je kabels kunt wegwerken, prima.
Maar voor nu ben ik blij dat ik uit de voeten kan met alleen 2x netsnoer. Die achter de bank in een verdeeldoos komt. Die toch tegen de muur staat en je die kabels toch niet ziet.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• themubson
@Lekkerboeie86 @Famous Oja en altijd ff checken of de laatste firmware op de soundbar staat. Ik had de sk10y 2 maanden geleden gekocht maar wegens tegenvallende resultaten weer retour gedaan. Pas daarna had ik me een beetje verdiept in soundbar, geluidsmodi en de firmware updates die de boel wat verbeteren. Toevallig kwam de sk10y op IBOOD langs voor een mooie prijs. Gekocht en direct nieuwste firmware erop en veel met de settings gespeeld. Nu klinkt de soundbar veeeel beter dan eerst.

EDIT: spelling

[Voor 4% gewijzigd door themubson op 30-04-2019 16:16]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Mfpower
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:45

Mfpower

In dubio

Voor alle posters hiervoor met SK9Y of SK10Y met rears: ik heb ook wat gespeeld met de SK9Y, nu een tijdje in bezit en volgens mij komen de settings redelijk overeen met de SK10Y.

Het viel me op dat als je de rears hebt deze bij DTS/Dolby 5.1 alleen aangingen in de movie mode. De kanalen zijn dan echter niet discreet (de rears spelen dan ook geluid van voor af). Als je de standard mode of ASC mode gebruikt met surround ON dan krijg je wel discrete dolby 5.1 waarbij elk geluid uit de goede speaker komt. Het nadeel is alleen dat met surround ON stereo wordt geupscaled naar surround, met stemmen uit de rears bijvoorbeeld.
Dat betekent dus dat je afhankelijk van het input signaal een andere setting moet kiezen.

Wat voor mij het beste werkt:

Stereo -> Standard of ASC met surround OFF
DD5.1/AC3/DTS -> standard of ASC met surround ON (wanneer er een stereo track in dolby stream zit wordt deze netjes discreet weergegeven op enkel de front speakers). Wanneer je surround OFF hebt staan worden de rear channels uit de side speakers van de bar zelf gestuurd.
7.1 -> standard of ASC; surround setting heeft geen invloed
Atmos -> maakt niet uit, deze setting overruled alles

de Movie mode, hoe "cool" deze ook klinkt upmixt alle bronsettings met een niet altijd mooi resultaat tot gevolg. In elk geval niet zoals het origineel behoort te zijn.
Als je geen rear speakers hebt dan kan ik je niet van advies voorzien :)
Ik heb alles getest met verschillende bronnen en door m'n soundbar en m'n oude 5.1 set naast elkaar te draaien.
Twixie schreef op maandag 29 april 2019 @ 11:24:
[...]

Nav die iBood deal nog wat verder online gelezen, en de consensus lijkt toch echt wel te zijn dat je voor een bepaald budget eigenlijk veel beter bent met een goede stereo set, eventueel met sub, dan met een soundbar met virtual surround.

Wat ik in het soundbar wereldje al helemaal niet begrijp is de combinatie van een soundbar met rear speakers. Volgens mij moet een zuivere 5.1 set toch wel een stuk beter klinken dan een bar + rears. Enige added value is eventueel nog de ceiling projection voor Atmos. Of mis ik iets ?
Ik ben van een goede 5.1 set gegaan naar een SK9Y met rears. De reden was bekabeling en het weghalen van grote staanders (minder plaats in ons nieuwe huis). De film beleving is nagenoeg hetzelfde (ik heb ze een tijdje naast elkaar gehad) en juist de rears voegen het belangrijkste toe qua beleving.
Wat betreft muziek ben ik wel achteruit gegaan, daar komt nog een andere oplossing voor. Maar om je eerlijk de waarheid te zeggen was ik qua stereo-muziek al achteruit gegaan door van een dedicated stereo receiver naar een 5.1 set te gaan. Het idee is ook om in onze tv-hoek geen muziek te gaan draaien.

[Voor 32% gewijzigd door Mfpower op 30-04-2019 22:17]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• themubson
RubenWwijk schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 16:10:
[...]

Ga vanavond eens proberen of het daaraan ligt! Alvast bedankt voor de tips!
Heb het weer gevonden :). Dit is de ervaring van een member van AVS forums.
The bar does not passthrough 4k HDR @ 60hz. I tried everything, including two different highend switches that do pass it through. Tried Roku as well as xbox one x. When i hook such devices up directly to TV or through either switch to the TV then i get the 4k HDR @ 60hz. Through the bar you are stuck with 4k HDR @ 30hz. I think it's kind of crazy they didn't do that on such a new bar. If my switch that was made back in 2016 can do it this bar should be able to do it....but i'm no expert.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• RubenWwijk
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 07:22
themubson schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 16:22:
[...]

Heb het weer gevonden :). Dit is de ervaring van een member van AVS forums.

[...]
Gisteravond de outout veranderd van de shield, zodat het niet meer op 4k 60 hz stond. Maar bij alle andere opties kreeg ik niet de Ultra HD optie op Netflix. En het beeld ging alleen maar stotteren..

Vanavond maar de HDMI kabels op de TV aan sluiten en het geluid via ARC afspelen.

Bedankt voor jullie hulp! :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Lejavh
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13:42
Anoniem: 604938 schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 12:29:
Mijn tv-meubel is maar liefst 40 centimeter breed. Zijn er soundbar oplossingen die daarop kunnen passen, of kom ik toch met een receiver en losse speakers aan het werken als ik mijn tv geluid wil upgraden?
Sony MT-500. Heb em zelf ook, ben er erg blij mee.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• maxtrash
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-06 19:26
aegis schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 15:33:
Vraag je aan Sony HT-ST5000 eigenaren is de chromecast die er inzit alleen voor audio? Of kun je er ook video zoals Netflix enzo naar toe streamen?
Alleen audio

Acties:
  • +2Henk 'm!

• mikekiwi
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 31-05 16:48
foxkuil schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 14:03:
Vraag omtrent het aansluiten: PS4 en Ziggo next aansluiten op Soundbar en of tv

Mijn nieuwe TV heeft 2 HDMI poorten waarvan 1 ARC (Samsung 43NU7090)
Mijn nieuwe Soundbar heeft 1 ingang en 1 uitgang met ARC (Samsung HW-N650)
Beiden komen dit weekend

Wat is dan nu het meest makkelijke/mooie manier om bovenstaande aan te sluiten zonder dat ik allerlei rare truckjes hoef uit te halen.
Lukt het me dan om:
Ziggo --> TV (ARC) <--> Soundbar (ARC)
PS4 <--> Soundbar (HDMI in)
Of is dat niet haalbaar
Volgens mij bedoel je dit:

Ziggo --> TV-HDMI1 (non-ARC)
TV-HDMI2 (ARC) <--> Soundbar (ARC)
PS4 --> Soundbar (HDMI in)

En ja, dat lijkt mij prima te moeten werken

Acties:
  • +1Henk 'm!

• REV1703
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 19-05 21:55
https://nl-be.sennheiser.com/ambeo-soundbar

Ik heb deze soundbar al besteld en betaald, ik krijg hem volgende week dinsdag of woensdag binnen.
Ben heel benieuwd, volgens de previews op internet is ie heel indrukwekkend.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• milkman
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 31-05 15:09
hoi toevallig heb ik al een half jaar of zo een hw-n950 en ik ben er tot nu toe zeer tevreden mee.
daarvoor had ik de voorganger (hwk950) die gaf een goed geluid maar constant gezeur met de rear speakers.

enfin daarna kort de lg sky10 geprobeerd maar die had heel mager geluid vooral de dialogen waren slechyt. . na lang twijfelen toch een hwn950 gekocht.

en deze bevalt een stuk beter. geluid is nog net zo goed maar de rears werken nu gewoon , tevens komt er nu ook meer geluid uit de rears dan bij de hwk950.

dus tot nu toe ben ik tevreden . geluid is gwppm goed en tot nu toe geen storingen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:14
Heb zelf sinds kort de Samsung HW-Q70R soundbar en ben er best tevreden mee. Prima aanvulling op mijn LG OLED65C9. Een van de weinige die ervoor past zonder het display te blokkeren. Ook prima prijs/kwaliteit verhouding. Subwoofer zit genoeg power in en gaat lekker laag. En deze serie van 2019 is in samenwerking met Harman Kardon getweaked, dat hoor je ook duidelijk vergeleken met modellen van vorig jaar, waar alleen de N850/N950 samen met Harman Kardon waren gedaan.

eARC lijkt nog niet te werken, terwijl beiden het ondersteunen. Wel werkt DD+/DD+Atmos vanuit Netflix en Amazon en DTS5.1/LPCM2.0 vanuit alle andere apps. Heb mijn OSMC Vero 4K+ toch direct aan de soundbar hangen voor de volwaardige TrueHD Atmos en DTS:X soundtracks. Werkt allemaal goed samen. Ook Dolby Atmos vanaf HDMI bronnen (Xbox One X) komt gewoon door over ARC, net als met de LG C8 series.

Geluid in Adaptive mode klinkt goed ruimtelijk, ook voor simpele 2.0/5.1 bronnen. Maar de soundbar shined echt met Dolby Atmos/DTS:X tracks.

Wacht nu alleen nog tot de losse rear speakers weer leverbaar zijn. Zodat ik weer 5.1.2 audio heb.

De Harman Kardon Citation series klinkt ook erg fijn, maar complete set met Bar + Sub + Surround vond ik te duur voor wat het leverde en dan heb ik nog niet eens de Towers meegenomen... kromme is ook dat hij hooguit DD5.1/DTS5.1 aan kan, geen van de HD formaten... De losse Citation One/300 heb ik wel in huis voor Multiroom audio en Google Assistent, daarvoor werken ze heel goed en klinken ze fijn.

[Voor 30% gewijzigd door BiG-GuY op 02-06-2019 18:24]

Gallery V&A

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Famous

Famous

R 400+

Bose321 schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 19:51:
Wat is een beetje een leuke soundbar voor max grofweg 500 euro? Mijn ouders zijn aan het verbouwen in de woonkamer en willen niet meer de mooie Bose321 speakers aan de muur (ja ja begin maar niet). Nu willen ze ook een soundbar onder de 55" OLED, want dat heeft iedereen tegenwoordig en dat klinkt natuurlijk net zo goed als een degelijke hi-fi set up.

Nu serieus, is zo een Sonos Beam wat? Ik ben niet echt onder de indruk van de meeste soundbars, maar ben dan ook wat anders vergeleken. Mijn ouders zullen voornamelijk normaal tv kijken, en redelijk veel series en wat films in het weekend. Een beetje volume met diepgang lijkt mij dus wel wenselijk.

De Playbar is ook nog een optie (wel veel geld voor zo een ding), maar lees dat Spotify slecht werkt, en er geen DTS ondersteuning is. Dat viind ik niet heel top klinken voor zo een duur ding, en hij ziet er ook niet echt uit.

Nu heeft iets als een LG SK9Y al een subwoofer erbij. Dat lijkt mij dan beter voor als je ook films kijken. Ik heb verder geen idee hoe dat allemaal werkt. Zijn er verder nog hippe features waar soundbars zich in onderscheiden? Spotify en al die gein zit op de TV, en via een Vero 4K+ worden films en series bekeken, dus weet niet wat er verder nog aan extra's op zo een ding kan.

Thanks!
Ik heb zelf, net als volgens mij een flink aantal hier, de SK10Y.
Zelf erg tevreden mee en werkt uiteraard perfect samen met de remote.

Tegenwoordig is die al ruim onder de €500,- te krijgen.
Wel even wat instellingen aanpassen met de LG app, dan is het een stuk beter :Y

Acties:
  • +1Henk 'm!

• wbtje
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09-05 03:31
Leoon. schreef op maandag 3 juni 2019 @ 22:59:
[...]

Eens. Die van bose is dus 699 via amazon en heeft Alexa dus ook prima. Weetje, het is ook echt geen must om dat te hebben. Boeiend, lekker via telefoon afspelen. Maar denk dat die bose 700 beter zou zijn dan bijv een soundbar van onder de 500 zoals. Bijv de bovenstaande sk10y. Maar laat me graag overtuigen dat ik geld kan besparen :)
ik heb de citation bar icm de woofer en surround speakers nu een week, ik had de afweging gemaakt tussen de sonos bar de Denon heus en de hk citation. ik moet zeggen het geluid van de hk is zeer indrukwekkend. Het geluid van de heos set up vond ik het minste omdat ik de woofer heel erg vond tegenvallen (dit kan komen door de setup van de winkel). De google assistent is zeker een leuke uitkomst. " hey google speel Micheal Jackson billy jean af" en hij doet het. Enige nadeel is als je muziek in surround modes afspeelt (dat de surround speakers ook mee spelen all stereo zeg maar) dan doet de google chrome assistent het niet. Ik heb zelf een 75 inch tv dus de grote van de bar is precies goed voor een grotere tv.

Het is een grotere uitgave maar ik vond het de uitgave zeker waard.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Famous

Famous

R 400+

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:19
Ha, nieuwe kans voor de SK10Y voor me, nadat ik ze vorige keer misliep. Qua formaat lijken ze me ideaal, want heb een 65" Sony XE93.

Er zijn nog altijd 2 dingen waarom ik twijfel. Eerst, ga ik er zoveel op vooruit gaan qua geluid. Heb nu 2 powered stereo speakers (AudioEngine 5) die wel een zeer goed stereo geluid geven. Ik kan die natuurlijk ook gewoon laten staan voor muziek (er hangt een Chromecast Audio aan). En voor film/games zal een discreet center channel en subwoofer van de SK10Y zeker wel meerwaarde leveren.

Andere twijfelpunt is al het aansluitgedoe en de beperkingen die er bij komen. Via ARC stuurt de TV niet alles door naar de soundbar. En via de Soundbar wordt geen Dolby Vision doorgestuurd (maar misschien is dat een non-issue want ik denk niet dat ik DV bronnen heb, behalve Netflix dat sowieso via de TV app is).

EDIT: toch maar besteld voor ie weer uitverkocht is... Kan me dan nog altijd bedenken indien nodig :).

[Voor 5% gewijzigd door Twixie op 06-06-2019 15:17]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Mfpower
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:45

Mfpower

In dubio

Redle schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 16:15:

Waarom krijg ik het niet voor elkaar om Atmos op de soundbar te krijgen?
Hier heb ik wel een antwoord op. In Windows kun je alleen Atmos krijgen met de Microsoft video speler. Sucks maar het is niet anders.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:14
Heb vandaag toch mijn Samsung HW-Q70R teruggebracht naar de winkel. Geluid van de Bar zelf viel toch wat tegen. De klank van de letter S vond ik te scherp, zeker bij mindere kwaliteit content, de sub was zeer krachtig, maar vooral in de Bar miste er dynamiek voor mij.
Had hiervoor een volwaardige KEF R series setup en deze bar was toch een te grote stap terug. Bedoeld als tussenstap tot de Klipsch WiSA speakers uit zijn.

Ben nu overgestapt op de Harman Kardon Citation Bar+Sub, geluid is dag en nacht verschil met de Samsung soundbar. Al kan deze geen Atmos/DTS:X, klinken normale Dolby Digital/DTS tracks veel beter dan de Atmos/DTS:X tracks op de Samsung bar. De Dolby Atmos/DTS:X tracks spelen gewoon af als DD/DTS. De extra investering zeker waard. De bar is eventueel ook goed bruikbaar zonder de losse Sub.

Zeker voor muziek vind ik de Citation Bar veel beter maar ook met films en series kijken.

Gallery V&A

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ghstly
  • Laatst online: 21-03 09:23
k1978 schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 18:13:
Beste Tweakers,

Zit met een probleem dat het me tot op heden niet gelukt is om via netflix atmos af te spelen.
Ik bezit de volgende apparatuur:
[knip]
- Nvidia Shield (ondersteunt atmos)

[knip]
Heb verschillende dure hdmi kabels geprobeerd maar dit maakt geen verschil. Iemand die de oplossing weet ?
Yeah, maar geen leuke. De Nvidia Shield stuurt geen atmos door via de Netflix app, maar inderdaad wel via Kodi en/of Plex. Enkel deze apparaten ondersteunen op het moment dolby atmos voor Netflix:
https://help.netflix.com/nl/node/64066

Echter, ik heb ook een Sony HT-ST5000 en ik heb toen vanwege m'n eigenwijze karakter m'n nvidia shield verwisseld met een apple tv 4k en yeah, dan heb je atmos. Alleen om eerlijk te zijn, je merkt er nagenoeg niks van. Daarnaast heb je audiosync issues.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• pwh53
Redle schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 16:35:
[...]

Jammer inderdaad. Maar nu probeer ik de film te openen met 'windows media player', maar hier kan ik geen ander audiokanaal zitten (dolby zit op het tweede kanaal, het eerste kanaal is surround).

Als ik het open met 'Films en tv', krijg ik de foutmelding wanneer ik Atmos selecteer:

Afspelen niet mogelijk

Een andere app beheerst op dit moment het geluid. Sluit deze app af om hier te luisteren en probeer het vervolgens opnieuw.

0xc00d4e85

Iemand een idee hoe dit op te lossen is, en hoe ik met Windows Atmos kan afspelen op de soundbar?
mediaplayer classic + madvr ( voor 4k hdr) geluid op bitstream.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Mossie09
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 26-11-2021
ghstly schreef op maandag 17 juni 2019 @ 16:47:
@Mossie09 Hoe heb je nu alles aangesloten bij je Samsung HW-Q90R als ik vragen mag? Zo ver ik weet heeft deze maar 2 HDMI aansluitingen.

Heeft deze ook Spotify support dat je weet? Bedankt!
Via een HDMI naar me one Connect box van me Samsung tv.

Spotify werkt goed, of via je mobiel streamen of via je tv de spotify app.

Mvg,

Stefan

Acties:
  • +1Henk 'm!

• gcroos
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 11-07-2022
Gisteren naar Leiden geweest om naar de Sennheiser Ambeo soundbar te luisteren, daarvoor ook de Bose 700 en de Samsung Q90R maar voor ons klonk de Sennheiser met afstand het beste. Je hebt echt het gevoel dat het geluid om je heen zit en daarnaast heeft die met de 500 watt ook nog power. Ook wat muziek beluisterd en dat klonk ook erg goed. Qua prijs wel stukken duurder maar de bose bijvoorbeeld met de sub en de rear zit je ook op minstens 1500 en dan heb je ook nog eens meer speakers in huis.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• EpicDnS
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 01-06 20:28
ghstly schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 14:03:
@Mossie09 Bedankt. Ben benieuwd wat je ervaringen zijn wanneer je ook de rears actief hebt. ;)
Ik heb deze set nu +/- een week staan en ben zeer tevreden (inclusief rears). Was altijd wat sceptisch over een soundbar, maar - zeker in combinatie met de rears - is dit echt een uitstekende set. Ik kom van een set met losse speakers en een subwoofer, dus was in het begin wat bang dat ik dit zou gaan 'missen', maar de output van de soundbar is zodanig dat ik aan van voren eerder het idee heb meer (en voller) geluid te krijgen, dan minder.

Nadeel vind ik het gebrek aan kalibratiemogelijkheden. Mijn oude Bose kwam inclusief microfoon om het geluid goed af te stemmen; bij de Samsung zit iets dergelijks niet en ben je op jezelf aangewezen. Het is mij dan ook nog niet helemaal gelukt om alles mooi in balans te krijgen. Wellicht dat er binnenkort online wat meer handvatten verschijnen als meer mensen zich hier mee bezig hebben gehouden.

Ander nadeel is dat het aansluiten van een platenspeler wat lastig is op HDMI of Optisch, daarvoor zul je een extra verloop nodig hebben.

Spotify et cetera werkt allemaal prima via de Bluetooth verbinding.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ghstly
@Navuri Een Playstation 4 kan wel 5.1 (en 7.1) uitsturen maar helaas geen Dolby Atmos. Je kan dit gewoon doorlussen via HDMI of optical (bijv. een SONOS bar).

Acties:
  • +1Henk 'm!

• pwh53
said006 schreef op maandag 1 juli 2019 @ 17:04:
Hallo allemaal,

Ik hoop dat jullie mij als audio newbie kunnen helpen met een aantal vragen.
Ik ben op zoek (voor mijn nieuwe Phlips 65 inch oled) naar een Atmos soundbar (evt met 2 rearspekers optioneel) voor rond de 300 a 400 euro. Ik heb de LG SK9Y en SK10Y op het oog. Als jullie alternatieven hebben hoor ik het ook graag.

1) Loop ik tegen problemen aan als ik een Philips Oled gebruik met een LG soundbar bij bijvoorbeeld Atmos materiaal of iets anders?

2) Hoe werken de rear speakers? Moet je ze telkens opladen en vervolgens werken ze draadloos achter in je kamer opgehangen zonder snoeren?

3) Loop ik tegen Atmos verlies aan vanwege de bovenkastjes boven de tv (soundbar komt onder de tv te staan) die het geluid terugkaatsen? Zie foto hieronder:

[Afbeelding]

4) Hoe is jullie ervaring met overlast voor vrouwtje/kinderen die boven dan liggen te slapen met hun deuren open als soundbar aan staat?

DE LG SK9Y staat nu op iBOOD voor 299 euro. Doen of niet?

Alvast bedankt!
1.als de tv het kan is het een beperkt DD+ atmos signaal weet niet welk model je wilt.
2.rearspeakers werken met een draadloze ontvanger ( 1 x stopcontact) vanuit de ontvanger 2 audio-kabels naar de speakers.let op dit is een extra set spk-8
pricewatch: LG SPK8 (Zwart)
bij de samsung 950 hebben beide achterspeakers alleen een stopcontact nodig ( wel 3x zo duur).
3.waarschijnlijk niet
4.die zullen wakker worden denk ik,maar daar heb je een volume knop voor.
heb zelf ook de sk9 (ik heb al een tijdje de lg c7) voor deze prijs vorige week gekocht,geen spijt van,haal nog wel de achterspeakers erbij.
gewoon doen,bevalt het niet krijg je je geld op marktplaats wel weer terug.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ghstly
ETzPliskin schreef op maandag 1 juli 2019 @ 15:26:
Is de Sony ST-5000 eigenlijk nog een aanrader de dag van vandaag? Ik ben al een tijdje aan het rondkijken naar een leuke soundbar of surround.
Mis wel de mogelijkheid van het aansluiten van rears, maar de soundbubble is erg prettig. Daarnaast heeft deze een de beste subwoofers naar mijn bescheiden mening. Voor Dolby Atmos hoef je het echter niet te doen; dat heb ik nooit kunnen ervaren persoonlijk.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• pwh53
said006 schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 14:13:
Als mijn tv geen eARC ondersteunt maar alleen ARC,

Is het dan toch mogelijk om lossless audio te krijgen bijvoorbeeld TrueHD via optische kabel of mediabestand via USB aansluiten aan soundbar (indien mogelijk).

BTW, is het verschil uberhaupt tussen lossless en lossy merkbaar bij een SK9Y sounbar met rear speakers?
misschien heb je hier nog iets aan
https://jouwveilingen.nl/...s-soundbar-5-1-2ch-500w-1

sk10
https://jouwveilingen.nl/...dian-dolby-atmos-soundbar

Acties:
  • +1Henk 'm!

• pwh53
said006 schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 03:12:
Bedankt!
Als hij er nog is na de laatste 10% ronde, koop ik hem direct.

Wel een risico want B grade plus geen garantie en retourneren...

Heb jij hier ervaringen mee?

[...]
ik heb er vorige week 1 gekocht,was eigenlijk nieuw, alles zat nog in de origenele verpakking behalve soundbar zelf, is nooit aangesloten geweest.alleen de soundbar heeft ergens in een showroom gelegen.
2 jaar garantie heb je altijd,en mag volgens mij ook nog binnen 14 dagen terug.
om 0900 uur verandert de prijs.succes
ps.die van mij had een kleine transportschade,kon ruilen,geld terug of compensatie

[Voor 6% gewijzigd door pwh53 op 05-07-2019 11:42]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Gremen
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-04 21:20
Ik heb ook iets bijzonders ontdekt, misschien handig voor andere:
- Samsung TV (2019)
- Samsung HW-Q80R soundbar.

Op de tv kan je geluid standaard instellen op PCM en Dolby.

Als ik nu de Netflix app open en daar naar films/serie ga die atmos hebben dan zie ik niet het atmos icoontje en bij afspelen geeft de soundbar ook geen atmos aan.

Maar als ik na het starten van Netflix weer naar de geluid opties van tv ga, kan ik daar opeens wel DD+ selecteren. Als ik vervolgens de serie opnieuw selecteer in netflix (dus scherm terug en weer selecteren) zie ik wel opeens een atmos icoon en bij afspelen geeft soundbar ook atmos aan.

Beetje jammer dat je dus na het wisselen van bron/app zelf eerst DD+ moet selecteren

Acties:
  • +1Henk 'm!

• pwh53
j-phone schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 23:33:
Sodemieters, dat Dolby Atmos is wel een wespennest. Technisch gezien is het een simpele toevoeging aan een DD+ signaal en kan het via bitstream gewoon doorgegeven worden aan je soundbar of receiver. Als je soundbar / receiver vervolgens Dolby Atmos ondersteund wordt het afgespeeld.

Dus maar even wat testjes gedaan met de Dolby demo video's;

Plex media server (WIndows) + PS4

Hoewel de PS4 er geen probleem mee heeft om een signaal via HDMI te bitstreamen naar een receiver heeft de gratis versie van Plex media server daar geen ondersteuning voor. Het afspelen van TrueHD 7.1 + Atmos content resulteert in geen geluid. Afspelen van 5.1 content gaat overigens prima.

Ziggo Horizon Box + Netflix

Geen van de Atmos video's wordt zo weergegeven in de interface van Netflix op de Horizon box. Ik heb het duurste abonnement, maar geen mogelijkheid tot Atmos.

PS4 + Netflix

De Netflix interface op de PS4 geeft geen mogelijkheid om Dolby Atmos content af te spelen. Het zelfde dus als op de Ziggo box.

MacBook Pro 2018

Geen problemen met afspelen van de bestanden via VLC + HDMI naar de soundbar. Maar er zit wel een soort van clipping in het geluid. Ook worden er brom geluiden doorgegeven.

De testjes zijn allemaal zo gedaan dat de bron rechtsreeks naar de soundbar gaat via HDMI.
bij mij werkt mediaplayer classic > videorenderer madvr > bitstreaming (klite codec-pack) goed met een hdmikabel van 7,5 meter vd action.4k hdr @60hz en dolby atmos (lg sk9y soundbar)

• pwh53
Spiegelei schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 09:23:
[...]

Super interesant, ik heb de sk10y gekocht en de soundbar aangesloten op HDMI 2 (ARC) op mijn C7. En krijg het niet voor elkaar. Ik test met de interne Netflix app op de C7. HDMI cables al gecheckt (high speed with ethernet). Toch blijft er alleen "Dolby" in de soundbar staan en krijg ik ook geen Atmos icoontje rechtsboven in..

Heb je nog iets bijzonders gedaan?
moet werken,ik heb ook een c7 icm sk9y,99% dat het je hdmi-kabel is ( ik heb er 1 vd action),atmos icoon krijg je op de tv,als het geluid via de tv-speakers gaat.gaat het geluid via arc krijg je op de tv bv. alleen dolby vision te zien en op de soundbar dolby atmos.

• gcroos
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 11-07-2022
Eindelijk de Sennheiser Ambeo soundbar en wat een beest is het. Niet alleen het geluid met muziek afspelen is een genot maar ook met films heb je het idee dat je in een 5.1 opstelling zit.

Het is een dure soundbar maar tov van een 5.1 opstelling weer zeer betaalbaar. Wij hadden hem bij overgaauw gekocht die hem dan ook ophangen en installeren.

• k1978
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18:40
Die creative X fi sonic. schijnt de Rolls-Royce onder de soundbars te zijn. Weer beter dan bv de sennheiser ambeo.

Maar deze is ook weer stuk duurder. 3800 euro geloof ik.

Zo blijf je bezig . Hier nog steeds erg tevreden met me Sony St-5000 😄👍

[Voor 18% gewijzigd door k1978 op 05-08-2019 21:07]

• TDB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-06 13:23
oknot schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 21:45:
[...]

Daar heb je idd gelijk in en de st5000 is ook best ok maar als ik dan weer zoiets als die x fi tegenkom begint het wel te jeuken😂. De st5000 is vooral luid maar weinig dynamisch en van surround (illusie) kan je al helemaal niet spreken en daar had ik (mischien onterecht) hogere verwachtingen van. Nou is €3800,- ook wel een shitload meer geld dan de €775,- die de st5000 mij gekost heeft en zal het ook een flinke discussie op gaan leveren met mijn vrouw maar toch.... Eerst maar eens op zoek naar een fysiek verkooppunt om het zelf eens te ervaren. Vooralsnog lijkt het een redelijl lastig te verkrijgen object te zijn.
€ 3800 voor een soundbar? Nee, dat is mij veel te veel. Je hebt trouwens een goede deal met de ST5000 gehad: staan nu voor € 899 te koop.

PSN: TDBtje

• k1978
oknot schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 21:45:
[...]

Daar heb je idd gelijk in en de st5000 is ook best ok maar als ik dan weer zoiets als die x fi tegenkom begint het wel te jeuken😂. De st5000 is vooral luid maar weinig dynamisch en van surround (illusie) kan je al helemaal niet spreken en daar had ik (mischien onterecht) hogere verwachtingen van. Nou is €3800,- ook wel een shitload meer geld dan de €775,- die de st5000 mij gekost heeft en zal het ook een flinke discussie op gaan leveren met mijn vrouw maar toch.... Eerst maar eens op zoek naar een fysiek verkooppunt om het zelf eens te ervaren. Vooralsnog lijkt het een redelijl lastig te verkrijgen object te zijn.
Dan zal ik wel een ideale kamer hebben. Want vind de surround echt goed. Wel bij juiste film met dolby atmos. Nee geen geluid achter me. Maar dat had ik ook niet verwacht.
Ik heb zelf nog stuk minder betaald voor de st5000. Dus ja er zal best beter zijn maar bang for the Buck is dit voor mij wel.

Maar ja als geld er voor over hebt. Waarom niet.

• oknot
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22-09-2020
k1978 schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 21:56:
[...]

Dan zal ik wel een ideale kamer hebben. Want vind de surround echt goed. Wel bij juiste film met dolby atmos. Nee geen geluid achter me. Maar dat had ik ook niet verwacht.
Ik heb zelf nog stuk minder betaald voor de st5000. Dus ja er zal best beter zijn maar bang for the Buck is dit voor mij wel.

Maar ja als geld er voor over hebt. Waarom niet.

Voor de prijs idd een prima ding en het is ook wel appels met peren vergelijken. Bij mij komt het surroundgebeuren gewoon niet erg van de grond terwijl de slaapkamer een nagenoeg vierkante ruimte is met aan 1 kant ramen dus daar kan het niet aan liggen zou je zeggen. Ik heb het zowel met Netflix als uhd blu ray getest (transformers) en in beide gevallen was het niet overtuigend. Het geluid vult wel de breedte van de ruimte maar blijft duidelijk van voren komen. Mischien nog eens wat rommelen met de afstanden tot de luisterplek in de instellingen, ergens gelezen dat dat nog wat verschil zou kunnen maken.
TDB schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 21:48:
[...]

€ 3800 voor een soundbar? Nee, dat is mij veel te veel. Je hebt trouwens een goede deal met de ST5000 gehad: staan nu voor € 899 te koop.
Hoop geld hoor zeker waar. Vwb de st5000 is het een kwestie van even bellen en vragen naar een betere prijs. Dat hielp in mijn geval, wellicht ook omdat ik het in combi met de tv heb aangeschaft.

[Voor 54% gewijzigd door oknot op 05-08-2019 22:04]

• k1978
@oknot mocht je hem kopen. Wil ik heel graag komen luisteren 😄👍

• TDB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-06 13:23
k1978 schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 22:31:
@oknot mocht je hem kopen. Wil ik heel graag komen luisteren 😄👍
Ik zou sowieso wel een keer de ST5000 willen komen luisteren ;) (als je in de buurt van Utrecht woont).

PSN: TDBtje

• Cumberworld
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 24-01-2021
.

[Voor 99% gewijzigd door Cumberworld op 29-12-2020 01:28]

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 02-06 02:23

mphilipp

Romanes eunt domus

Ik denk dat ik ook 'om' ben. Na jarenlang neergekeken te hebben op soundbars en draadloze speakers als zijnde inferieur, denk ik dat eea nu toch wel zo ver is dat (in ieder geval de top-end) best een goede luisterervaring oplevert. Niet dat het 100% tegen een high-end bedrade speakerset met dikke versterker op kan, maar ze slaan geen modderfiguur meer.
Ik ga straks verhuizen en ik merk nu al dat ik zit te hikken tegen het zoeken naar een beetje leuk kast waar die dikke Pioneer LX83 receiver in past. En dat al die kabels, mijn bijzettafel formaat subwoofer...ik kreeg er al hoofdpijn van als ik er aan moest denken.

Eerst viel ik op de prachtige Harman Kardon Citation, maar die bleek toch weer wat beperkingen te hebben in de ondersteuning van de geluidsformaten. Na eea gelezen en bekeken te hebben kwam ik uit op de Samsung HW-Q90R, die zo te zien alles heeft wat ik nodig heb, en meer. Dat hele Dolby Atmos had ik niet eens aan gedacht, maar het ziet er geinig uit. Kijken wat dat voor extra beleving geeft.

MIsschien nog een pricewatch-tipje: bij Electro World in Veen staat ie voor €1079 als je 'm in de winkel komt ophalen. En aangezien Samsung momenteel een cash-back actie heeft van €250 waar Electro World ook aan meedoet, is dit wel de voordeligste manier om aan dat ding te komen. Ik ben benieuwd en zal zeker hier mijn ervaringen posten.

Iemand nog een suggestie voor iets beters of een argument om dit niet te doen?

System 1” is fast, instinctive and emotional; “System 2” is slower, more deliberative, and more logical.

• oknot
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22-09-2020
@mphilipp klinkt als tinnitus dat oorsuizen van je en helaas heb ik daar zelf in beide oren ook behoorlijk last van maar dat is opzich wel iets anders dan bv in meer of mindere mate doof zijn. Dus om die reden genoegen nemen met een mindere geluidservaring zou in mijn optiek zonde zijn. Ik ervaar een behoorlijke piep/ruis in mijn oren en als ik daarop focus is het om gek van te worden. Gelijktijdig zijn mijn oren nog wel in staat om zaken zoals dynamiek en detail te ontwaren uit een willekeurige geluidsmix en juist daarom vond ik het belangrijk om hetgeen wat bij mij het geluid voortbrengt van een (binnen mijn budget) zo hoog mogelijke kwaliteit te laten zijn en daar geniet ik nu bijna elke dag met volle teugen van. Neemt niet weg dat ik daarvoor 78mtr speakerdraad heb moeten wegwerken en allerlei voorzetwanden en een verlaagd plafond heb moeten realiseren en dat is uiteraard niet iets waar iedereen zin in heeft en staat dan ook wel aan het andere uiterste van een soundbar. Is gewoon puur om aan te geven dat je oorsuizen als zodanig geen belemmering zou moeten zijn. Vwb je hoofdtelefoonkeuze denk ik dat je met de teufel eerder betere kwaliteit hebt aangeschaft tov de sony dan dat je erop hebt ingeleverd. Sony is een gevestigd merk met bijhorende en algemeen geacepteerde prijs terwijl teufel een heel andere strategie hanteert maar wel prima audiospul afleverd. Ik blijf erbij dat in jouw specifikieke geval een soundbar niet het geluid gaat leveren wat je gewend bent maar dat je er wel qua plaatsingsgemak etc erop vooruit gaat. Dus de overweging die je moet nemen is een heel persoonlijke waarbij voor allebei de keuzes iets te zeggen valt.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

oknot schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 12:58:
Ik blijf erbij dat in jouw specifikieke geval een soundbar niet het geluid gaat leveren wat je gewend bent maar dat je er wel qua plaatsingsgemak etc erop vooruit gaat. Dus de overweging die je moet nemen is een heel persoonlijke waarbij voor allebei de keuzes iets te zeggen valt.
Dat het anders wordt is zeker (denk ik), maar of het resultaat acceptabel is, dát is de vraag. Ik kan eigenlijk niet anders dan het uitproberen om te zien of ik kan leven met dat resultaat.

De reviews die je op internet zo her en der ziet zijn ook niet altijd even behulpzaam. De meeste praten gewoon de folder na en zeggen eigenlijk niets, buiten dat het natuurlijk geweldig is. Sommigen claimen onafhankelijk te zijn, zoals de lachwekkende 'review/test' van een aantal soundbars bij Nakamichi (die er zelf ook een heeft) en surprise...de beste was de Nakamichi. Het was zogenaamd blind, maar iedereen leek precies te weten waar ze naar luisterden. Ze konden de speakers ook gewoon zien en herkennen aan vormgeving en logo's.
Dus je bent eigenlijk alleen op jezelf aangewezen. Reviews worden gekocht door kortingsbonnen enzo, dus ik bekijk ze alleen maar om te zien of ze iets nieuws zeggen. Heel soms is dat bv een klein aandachtspuntje, dus dat neem ik dan mee. Maar geluidskwaliteit kan alleen ik beoordelen.

System 1” is fast, instinctive and emotional; “System 2” is slower, more deliberative, and more logical.

• Mereco
  • Laatst online: 09:20
Ik ben ontzettend benieuwd, dus in de auto en huphup😉😉

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

oknot schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 13:35:
@mphilipp ...Mee eens. Nou kopen dan maar😂😂😉
Haha, jullie willen bloed zien 8)

Wat die tinnitus betreft heb je gelijk. Ik hoor nog best wel wat, en ik kan dat gepiep aardig wegfilteren dus het stoort me niet zo heel erg. Maar op mijn Samsung foon heb ik zo'n functie dat ie het geluid kan aanpassen aan wat jij precies hoort. Ik zie in de grafiek van de versterking dat ik in de hoge tonen wel wat mis. Kan kloppen, want met 53 en iets teveel luide muziek kan je gehoor best wel achteruit gaan. Ik rij ook nog eens motor en had in het begin geen oordoppen.

We gaan het zien...

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Nou, hij staat hier achter mij in de woonkamer lucht te verplaatsen dat het een lieve lust is! 8)

Dat ding is zeer zeker niet slecht. Boven verwachting zelfs. En ik heb 'm niet eens helemaal perfect staan. De bar hangt nog niet aan de muur (gaat pas in het nieuwe huis gebeuren) en ook de surround staan gewoon op de vensterbank. De sub naast de Magnat gepleurd en de installatie gestart. Dat is een eitje, gewoon volgen wat er staat met de Samsung SmartThings app. Ik heb een Samsung foon, dus die stond er al op.
Wat tests gedaan met muziek vanaf mijn telefoon met Spotify, en ook vanaf de Nvidia Shield die ik als mediaplayer en tv kijkerd gebruik (via TV headend dat op een Pi draait). Muziek is gewoon goed. Geen opmerkingen over. Als je 'm op 'adaptive sound' zet, doet ie zelf alles surround maken. Het is persoonlijk of je dat mooi vind. Dat kon mijn Pioneer ook, maar die was er iets beter in. Eerlijkheidshalve moet ik daaraan toevoegen dat die Pioneer met dat setupmicrofoontje de hele kamer inmeet en zo in feite zijn eigen geparametriseerde equalizer programmeert, aangevuld met data voor delay en echo. Zoiets zou Samsung ook wel mogen toevoegen, want geen enkele kamer is hetzelfde. En vooral met dit spul, waar je meerdere speakers in één kastje heb, zou dat geen overbodige luxe zijn.

Maar mijn luistertests zijn zeer positief. Ik ben erg tevreden. Wat films geprobeerd, concerten van Bluray, klinkt eigenlijk allemaal als een klok. Bij twee muziekjes ging ie een beetje de mist in: Coldplay in Parijs klonk een beetje raar met gedempte vocals leek het wel. En een live cd van Joe Jackson had iets teveel echo. Maar verder klinkt het boven verwachtingen goed. Ik zou dit niet eens een stap terug willen noemen. Het is meer dat het 'anders' is. En als ik echt van muziek wil genieten, kan ik altijd terugvallen op de koptelefoon. De sub doet prima zijn best. Geen gebonk, niet laf, gewoon een prima sub, die de bommen van Ryan levensecht laat klinken en ook The Matrix klonk lekker.

Misschien doe ik het hier ook nog als ik zin heb, maar in het nieuwe huis ga ik de speakerlevels afregelen met een spl meter. Dan is dat in ieder geval goed. In mijn ervaring levert dat eigenlijk altijd een verbetering op.

En de prijs klopte gewoon. €1079 en ik krijg nog €250 terug van Samsung. Deze was de enige nog die ze hadden staan, maar hij kan ook gewoon besteld worden voor die prijs.

[Voor 3% gewijzigd door mphilipp op 10-08-2019 18:56]

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Mereco schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 19:06:
Nu eens kijken of ik mijn wederhelft kan overtuigen.
Mijn vriendinnetje was heel blij met het nieuws.

Morgen komt iemand mijn monster subwoofer ophalen (Magnat Omega 380 van 30Kg!) en donderdag gaat de Pioneer naar een nieuw baasje. Ik ben goed aan het opruimen :)

• webpatrick
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20-03 15:43
jurjen_g schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 20:33:
De JBL link bar is nu eindelijk te pre-orderen, ook direct in Nederland. Verwachte leverdatum 16 augustus. Ben benieuwd, wachten op de eerste reviews....

https://www.jbl.nl/home-a...Grey-EMEA-Current#start=1
Ik heb hem in de eerste batch al ontvangen (23 juli). Het geluid is redelijk, maar ik mis nog wel wat diepere bas, wellicht toch maar een JBL SW10 erbij als deze beschikbaar is. Qua Google ondersteuning valt het een beetje tegen. De Link Bar heeft nog geen nederlandse Assistent ondersteuning, wil je volledig gebruik kunnen maken van de Assistant, dan zal je hem eerst in het Engels moeten instellen. Ook kan je de Link Bar niet in een speaker group (Home App) instellen. De linkbar wordt gezien als een TV.
Ik heb via JBL/Harman Support nu wel een mail dat ze er mee bezig zijn.

Het Google Assistant logo op het device had wel achterwege kunnen blijven.

Dus ik hoop dat ze dit snel gaan uitrollen, anders heeft JBL/Harman Nederland nog wel wat uit te leggen.

Hieronder het het laatste bericht van JBL Harman Support:
Hartelijk dank voor al uw geduld.

Helaas ondersteunt de Link Bar nog geen Google Assistant in NL omdat deze ondersteuning regionaal is. In plaats daarvan gebruikt de Link Bar Google Search, die minder spraakopdrachten ondersteunt, dit geldt zowel voor de Engelse als de Nederlandse taal. Google Assistant voor de Link Bar wordt later dit jaar ondersteund.

Hetzelfde geldt voor de ondersteuning van de Google Home app. Het is nog niet mogelijk om de Link Bar in een groep te plaatsen en er is nog geen volledige ondersteuning voor de Google Home app. Google werkt op dit moment aan dit alles met Harman/JBL.

U zou kunnen proberen een fabrieksreset uit te voeren via het instellingenmenu van de Link Bar en het opnieuw in te stellen om te zien of het beter zal reageren op spraakopdrachten.

Daarna kan kunt u ook proberen een harde reset uit te voeren (haal de stekker uit het stopcontact voor 15 minuten).

We zijn ons ervan bewust dat veel van de functies van de andere Link luidsprekers nog niet worden ondersteund door de Link Bar. Google werkt aan dit alles.

Na het resetten van de soundbar, kunt u hem in het Engels installeren in plaats van in het Nederlands. Engelse versie ondersteunt wel Google Assistant en andere spraakcommando's zouden moeten werken, zoals het afspelen van een liedje of een film. Misschien is het verstandig om dit te testen.

• Mereco
  • Laatst online: 09:20
Met dank aan @mphilipp vandaag de Samsung hw q90r aangeschaft voor 1080 euro bij Electro World Veen en wat een beest is het. Kom van een Sony HT RT 5 en deze was niet slecht, maar de Samsung is echt een heel klasse hoger. Met de Cashback is dit echt een koopje. Staat nu geïnstalleerd en als de achterspeakers hangen, ga ik hem verder afstellen. Atmos demo klinkt echt goed en rondom je. De Q90r heeft voor mijn zitgedeelte meer dan voldoende power. Deze is ongeveer 4 x 4 mtr.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

tvdm9 schreef op zaterdag 17 augustus 2019 @ 14:32:
Kan iemand duidelijkheid geven of je wall mount nog genoeg ruimte voor de kabels hebt die richting het gat moeten lopen bij beide apparaten?
De Samsung heeft uitsparingen voor de kabels. Maar wat je ook kunt doen ipv de bar zelf aan de muur bevestigen, is van die soundbar brackets kopen die ja een je wallmount van de tv bevestigd. Dat zijn L-vormige brackets die je met de lange kant van de L tussen de TV en de wallmount schoeft en dan kan de bar aan de korte kant bevestigd worden door zijn eigen schroefgaten, al dan niet met meegeleverde steuntjes. Als er steuntjes zijn, zijn die blijkbaar nodig, dus die zou ik dan altijd gebruiken. De achterkant van de bar is dan blijkbaar niet stijf genoeg om dat hele ding aan te hangen en moet ie steunen op die dingen. Kwestie van gewichts- en krachtverdeling.

Die brackets hebben volgens mij ook een tweede voordeel: hij zit iets verder naar voren, wat vooral met de Q90R misschien wel goed is omdat ie ook speakers aan de bovenkant heeft. Afhankelijk van de dikte van de totale TV+wallmount zou je zomaar een deel van die speakers kunnen afdekken door de TV.

Weer wat puzzelwerk dus... ;)

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

NotSoSteady schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 17:48:
Zijn er meer mensen met de HW-N950? Ligt het aan mij of doen die boxen achter relatief weinig?
Ik ken die N950 niet, maar het kan aan een aantal dingen liggen. Ik weet niet of je eerder al een 5.1 set had, of dat je films afspeelt waarvan je weet dat er iets uit de surround speakers moet komen. Het kan gewoon de mix zijn van die specifieke film dat ze de effecten meer op de voorkant richten. In principe zijn de surrounds er om 'ruimte' aan het geluid te geven. Je krijgt bij wijze van spreken bij een opname op een plein in de surround speakers meer omgevingsgeluid (en dat kan heel subtiel zijn). Het geluid kan dan voornamelijk uit de fronts komen, maar de achterkanten doen een beetje mee om het geluid 'uit de ruimte' te laten komen. Zou je midden in zo'n scene de achterspeaker uit zetten, 'valt' het geluid ineens naar voren.

Maar het kan ook zijn dat, afhankelijk van de instelmogelijkheden, de afstanden of geluisnivo's niet goed zijn ingesteld. Soms kun je instellen hoe ver de individuele speakers van de luisterplek zijn verwijderd. Dat is voor de vertraging van het geluid, en soms kun je ook instellen hoe hard elke speaker moet afspelen. Dat is iets lastiger in te stellen, want dan heb je een referentiesignaal nodig en een decibelmeter. In principe is iets dat een constante toon (roze ruis/pink noise) op elke speaker afzonderlijk afspeelt al goed. Begin ergens en zet het volume op iets harder dan je normaal afspeelt en ga op de luisterplek meten met je db meter. Je wilt dus uiteindelijk op elk kanaal dezelfde output hebben. Misschien de center ietsje harder om de stemmen goed te kunnen horen. Dat kun je meestal wel afregelen. Dus dat kan een oorzaak zijn. Sowieso goed om dat te doen. Het kan behoorlijk schelen, vooral als je merkt dat het niet helemaal in balans was.

Download wat demo's met surround effecten. Als je steeds niets hoort achter, of geen helicopter door je kamer vliegt, is er iets mis...

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:41
Geluifsinstellingen op tv aanpassen. Waarschijnlijk probeert de tv iets van surround door te geven, maar accepteert de bar het niet. Kan zijn dat je nu alles bitstream probeert te duwen en dat pikt de bar niet op, of je hebt de tv juist geforceerd op een surroudmodus staan die de bar niet kan encoden.

• ETzPliskin
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-06 16:39

ETzPliskin

PS3 ID: Kretus

lookslikeyou schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 10:36:
[...]

Alle verschillende modussen gecontroleerd, maar ook dat veranderde niks. Nog steeds geen geluid helaas. Ben bang dat we dat er iets in de combi soundbar - tv mis gaat.
Bij mij gaf men TV (KD55-XE9305) initieel ook geen geluid door naar de soundbar die via ARC was aangesloten. Ik heb dit opgelost door in het 'Sync' menu de soundbar in te schakelen, dat die dus ook mee aan en uit gaat samen met de TV. Toen kwam er opeens geluid door via ARC.

Maar mij TV doet wel vaker vreemd tegenwoordig... Ik heb het gevoel dat er vrij veel bugs aanwezig zijn in de Android TV versie van Sony, en de extreem trage SOC helpt ook niet echt... Ik ga er binnenkort denk ik een Apple 4K aan hangen. Dan heb ik meteen ook Atmos ondersteuning. Nu is dat niet het geval omdat mijn TV modeljaar 2017 is |:(

• Trackerfire
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20:17

Trackerfire

ADA HODLER

Vandaag bij Apollo de Samsung HW-Q90R gekocht. Prijs is € 1.199, maar bij navraag kan er nog 125 euro af. Totaal dus € 1.074 inclusief gratis verzending. Hier gaat ook nog eens de 250 euro cashback af. Netto dus 824 euro. Doe er je voordeel mee. Hele aardige gasten in de winkel ook!!

Kom straks terug in het topic met de ervaringen rondom deze soundbar. Kom nu van een Bose Soundtouch 130 systeem, ook geen slechte soundbar dus leuk vergelijkingsmateriaal.

[Voor 37% gewijzigd door Trackerfire op 27-08-2019 23:44]

Skoda Enyaq iV80x Founders Edition Black

• Trackerfire

Trackerfire

ADA HODLER

pwh53 schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 13:37:
[...]

werkt atmos via arc ? bv netflix.heb zelf ook een C7 + een sk9y en de spk-8 set,heb deze genomen,ervan uitgaande dat de samsung (n950) geen atmos via arc ondersteunde,alleen via directe hdmi-ingang.
Ja, Atmos werkt via ARC.

• Famous

Famous

R 400+

Ik vond de soundbar (SK10Y) al goed maar er komt steeds meer Atmos content op Netflix, dan merk je wel wat die kan.

Gisteren zat ik de nieuwe Dave Chapelle special te kijken en dacht eerst bij mijzelf, wat moet dit doen met Atmos?
Tot er een mobieltje afging in het publiek, ik begon te zoeken of er bij mij een alarm af ging :+
Echt heel mooi en helder geluid wat vanuit de linkse hoek kwam, al moet ik wel erbij zeggen dat ik ook de Rears heb.

Tijdje terug nog een normale film gekeken, zonder Atmos, maar ook dat pakt die goed op dat je heli's van links naar rechts hoort vliegen.

Hij staat al een jaar maar toch nog even onder de indruk ervan :D

[Voor 12% gewijzigd door Famous op 30-08-2019 15:24]

• Trackerfire

Trackerfire

ADA HODLER

TDB schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 10:25:
Potverdikkie. Enorm te twijfelen tussen de Sony HT5000 en Samsung HW-Q90R. Die laatste kan ik nu (na cashback) voor 809 euro kopen. Iemand die mij kan helpen om een keuze te maken?
Ik zou zeker de laatste kopen. Gisteren even wat zitten testen met Hi-res audio en concerten. Wow, gewoon compleet omver geblazen. En dit in vergelijking met de ook niet mis soundbar van Bose (300). WAT een geluid.

Verder Okja op Netflix gekeken evenals Our Planet. Wat een geweld en detail in het geluid. Op standje kraken nog steeds loepzuiver qua geluiden (ook de plaatsing). Ik er geen seconde over twijfelen, alhoewel het natuurlijk ook weer niet helemaal is te vergelijken. Die AMBEO is wel weer een klasse apart waarschijnlijk... voor het prijsverschil zou ik 't wel weten. Voor het geval je je afvraagt of de achterspeakers meerwaarde hebben, zeker! De doen uiterst prima mee in de Atmos beleving!

• pwh53
TDB schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 10:25:
Potverdikkie. Enorm te twijfelen tussen de Sony HT5000 en Samsung HW-Q90R. Die laatste kan ik nu (na cashback) voor 809 euro kopen. Iemand die mij kan helpen om een keuze te maken?
samsung

• botech
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 02-06 21:40
Powder Toastman schreef op woensdag 4 september 2019 @ 02:27:
[...]

Zou men kunnen verwachten dat tegen Black Friday de prijs hoort nog onderdoor gaan, of zou dit voorlopig de laagste prijs zijn? Natuurlijk heeft niemand een glazen bol, maar wat is de verwachting op basis van afgelopen jaren?
Als je wacht op Black Friday ben je wel die Cashback korting van 250€ kwijt (is tot eind september). Ik zie de BF korting niet groter worden dan die 250€

.
Leoon. schreef op woensdag 4 september 2019 @ 07:13:
Die HW-Q90R rear boxen, hoe draadloos zijn die? Bij mij kan er bijv geen voedingskabel heen. Is dat nodig?
Ja

• Khayma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 00:20
De hw-q90r is echt leuk geprijsd bij mediamarkt.

https://www.mediamarkt.nl...rdon-hw-q90r-1611946.html

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Famous schreef op woensdag 4 september 2019 @ 12:49:
Dit zal niet heel anders zijn bij de Q90R.
Nee, er gaat gewoon een stroomkabel in. Geen tussenstation oid. Ik vind het geen probleem, want ik kan het langs de plinten laten lopen en met z'n stripje naar boven zie je er weinig meer van. Ik ben al lang blij dat ik geen speakerkabel door de tent moet trekken.

• botech
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 02-06 21:40
Powder Toastman schreef op donderdag 5 september 2019 @ 16:03:
[...]

Klopt. Alleen geldig bij afhalen in de winkel € 959,20, vóór € 250 cashback van Samsung.
Er zijn alleen nog maar weinig MM's hier in de buurt met voorraad. Plattetv gemaild, en zij zijn bereid om mee te gaan met deze prijs. Dus dan voor € 709,20 netto in huis.
Weet niet of er verzendkosten bijkomen, maar hier is een plattetv niet ver vandaan. Geen verzendkosten.
Als je dat nu eens een uur eerder had gezegd, dat had me een retourtje Breda van 3 1/2 uur bespaard 8)7 :P
Nu, ik heb 'm toch ook aan een leuke prijs. Was nog aan het denken aan die Ambeo of Heos, maar nu werd het prijsverschil tocht echt te groot.
Nu nog m'n Denon 4200 en B&W speakers kwijt zien te geraken :X
Nog 1 vraag aan de mensen die de Q90r al,hebben: welke stands gebruiken jullie voor de rears?

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

botech schreef op donderdag 5 september 2019 @ 20:18:
[...]
Nog 1 vraag aan de mensen die de Q90r al,hebben: welke stands gebruiken jullie voor de rears?
Ik had nog de simpelste Vogel dingetjes aan de muur hangen die je links/rechts/omhoog/omlaag kan draaien. Van plèstik. Die Samungs hangen daar prima aan. Straks verhuizen, en ik denk dat ik diezelfde dingen maar meeneem. Je ziet ze toch niet als die dingen eraan hangen. Hangt mij best.

• pwh53
mphilipp schreef op donderdag 5 september 2019 @ 21:01:
[...]

Ik had nog de simpelste Vogel dingetjes aan de muur hangen die je links/rechts/omhoog/omlaag kan draaien. Van plèstik. Die Samungs hangen daar prima aan. Straks verhuizen, en ik denk dat ik diezelfde dingen maar meeneem. Je ziet ze toch niet als die dingen eraan hangen. Hangt mij best.
ik heb zoiets gehaald voor de lg spk8, hoekanker vd gamma
https://www.gamma.nl/asso...nkt-90x90x60-mm/p/B100092

[Voor 42% gewijzigd door pwh53 op 05-09-2019 21:42]

• hasseroderman
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 20:15
said006 schreef op zondag 8 september 2019 @ 21:18:
Ik lees dat de rearspeakers van de q90r achter de bank geplaatst moeten worden.

Nu is mijn bank al tegen de muur geplaatst.
Is het dan toch nog handig om de rearspeakers aan te sluiten? Zo ja hoe hoog en in welke richting moet ik ze dan aansluiten? Naar elkaar toe richting het midden van de bank? Of naar voren toe richting de tv/soundbar?
Ik heb mijn bank tegen de muur en de rearspeakers ook, zeg maar naast de bank. Dat klink prima, ruimte effect is prachtig. Ze 'wijzen' gewoon richting mijn oren, maar de richting maakt niet zoveel uit, het komt niet precies. Hoogte? Op oorhoogte, maar 20-30 cm hoger maakt denk ik ook niet uit.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

said006 schreef op maandag 9 september 2019 @ 23:20:
Ik wil de q90r halen vanwege de cashback maar na het lezen van de vele reviews over het verliezen van verbinding met de speakers ben ik nu toch wat terughoudender.

Iemand ervaring hiermee die dit kan bevestigen of ontkrachten.
Werkt als een speer na de update. Bij mij hadden ze (de winkel) de update 'half' uitgevoerd, dus alleen op de bar. Je moet daarna nog een procedure (beschreven in de update documentatie) uitvoeren om de sub en surrounds te updaten, maar als je dat gedaan hebt, werkt het zoals het hoort.

Ik kan me voorstellen dat de mensen die de bar maanden geleden hebben gekocht zich opgelicht voelen. Bizar dat Samsung zoiets op de markt brengt.

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:06

Pierre

Van nature lui!

Vandaag ook een Samsung Q90r gekocht. Dit nadat ik hem bij @mphilipp gezien en ook gehoord had. Dan kan mijn Onkyo NR 686 de deur uit.
Morgen al in huis, vriendin ook blij dan is alle bekabeling van die surround set het huis uit.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

• Autopilot
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 22-03 17:26
@Khayma Je hebt gelijk. Mijn eigen schuld dat ik zo lang heb gewacht.
@Pierre Hoeveel heb jij betaald en waar heb je hem vandaag gekocht?

edit: toch gelukt via PlatteTV. Blijkbaar maakt het uit wie je tegenover je hebt bij PlatteTV.

[Voor 59% gewijzigd door Autopilot op 10-09-2019 15:29]

Tesla Model 3 SR+ Metallic Blue, Black, Aero

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

said006 schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 14:25:
@Khayma Je hebt gelijk. Mijn eigen schuld dat ik zo lang heb gewacht.
@Pierre Hoeveel heb jij betaald en waar heb je hem vandaag gekocht?

edit: toch gelukt via PlatteTV. Blijkbaar maakt het uit wie je tegenover je hebt bij PlatteTV.
@said006 Heb hem gekocht bij BCC met de Samsung korting koste hij € 1059. Ben nu nog bezig met een verbouwing thuis dus hij blijft nog even in de doos @mphilipp :9

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

TDB schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 13:19:
[...]
In de handleiding lees ik alleen over update via USB. Ik heb via wifi / app gedaan. Moet ik dan nog de laatste stappen doen om sub / rears te updaten?
Ik dank het wel. USB of de app maakt niet uit denk ik, want dat gaat allemaal eerst op de bar. De bar update de sub en rears. Ik weet niet of er een manier is om de software versie van die draadlozen op te vragen, want de app laat alleen de versie van de bar zien.

Gewoon even doen en dan weet je het iig zeker. Het is even bewerkelijk maar niet moeilijk.

• Khayma
Ik ga het gewoon met deze dingen proberen:

https://www.gamma.nl/asso...max-2kg-2-stuks/p/B106997

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Exact die dingen heb ik ook, alleen staat er bij mij Vogel op en waren ze denk ik een knaak duurder. Prima dingen. Schroefje zoeken dat in de speaker past en klaar is Kees.

• Khayma
mphilipp schreef op woensdag 11 september 2019 @ 15:09:
[...]

Exact die dingen heb ik ook, alleen staat er bij mij Vogel op en waren ze denk ik een knaak duurder. Prima dingen. Schroefje zoeken dat in de speaker past en klaar is Kees.
Ik heb uiteindelijk net as we speak die van vogels besteld. Die van gamma gaan tot 2kg en die van Vogels tot 5KG.

Heb jij ook de Q90R achterspeakers op hangen?

• Khayma
TDB schreef op donderdag 12 september 2019 @ 11:36:
Waarschijnlijk stomme vraag, toch maar even stellen. Film aan het kijken op Apple TV, de film heeft ATMOS. Ik zie dat echter niet op mijn Samsung HW-Q90R aangegeven. Komt dat door mijn HDMI kabel (lees: ik moet een nieuwe HDMI kabel kopen)?
Hij zou het moeten aangeven. heb je toevallig via de settings iets aan staan van virtual surround ofzo? Dat moet uitstaan anders doet Atmos het niet.

• themubson
https://www.ibood.com/ext...95419b540a4e044c97f310bed

Vandaag bij Ibood de LG SPK8 rears voor €99,95

• Lekkerboeie86
pwh53 schreef op donderdag 19 september 2019 @ 10:35:
[...]

als je ze nog niet hebt,doen.
beetje vreemd dat ze in aanbieding zijn bij ibood,meestal zijn het opruimingen nav een nieuw model,zo heb ik mijn sk9y ook gekocht.nergens iets gelezen dat er een nieuw model komt.
Heb je advies maar gevolgd en hem zojuist besteld. Ben benieuwd!

• Autopilot
Na het updaten van mijn soundbar en rear speakers via de usb methode, werken de rear speakers nu uitstekend!

Wat een verschil met de oude firmware!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

said006 schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 00:49:
Na het updaten van mijn soundbar en rear speakers via de usb methode, werken de rear speakers nu uitstekend!

Wat een verschil met de oude firmware!
Zo ook maar direct de update via usb doen. Eerst de Onkyo 686 weghalen (en op Marktplaats gooien) daarna de kabels weg kiepen (vriendin staat al te juichen hier) en dan de Samsung aansluiten en testen.

[Voor 18% gewijzigd door Pierre op 21-09-2019 08:05]

• Autopilot
Trackerfire schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 23:14:
[...]

Is er dan ook bekend dat de update via de app niet werkt voor de sub en de rears? Dat bedoelde ik eigenlijk met mijn opmerking. Heb de update uitgevoerd via de app eerst namelijk, maar zie nu berichten dat er een groot verschil is na het updaten van de rears en subwoofer.
Dat weet ik dus niet zeker, staat ook nergens.
Maar ik heb de update eerst via de app gedaan en toen nog last van slechtwerkende rear speakers.

Na de update nogmaals te doen via usb (2x) werkten de rear speakers naar behoren.

Dit doet mij vermoeden dan de app alleen de soundbar update en niet de rears, maar zeker weten doe ik het niet.

Ik zou zeggen doe het via de usb methode dan zit je altijd goed!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Trackerfire schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 23:14:
[...]
Is er dan ook bekend dat de update via de app niet werkt voor de sub en de rears? Dat bedoelde ik eigenlijk met mijn opmerking. Heb de update uitgevoerd via de app eerst namelijk, maar zie nu berichten dat er een groot verschil is na het updaten van de rears en subwoofer.
De sub en rears worden door de bar geupgedate. Het staat allemaal in de beschrijving van Samsung te lezen. Je moet alles uitzetten en in volgorde weer aanzetten en dan met de knoppen spelen oid, dan gaat ie updaten en is het klaar.

• hasseroderman
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 20:15
mphilipp schreef op zondag 22 september 2019 @ 10:08:
[...]

De sub en rears worden door de bar geupgedate. Het staat allemaal in de beschrijving van Samsung te lezen. Je moet alles uitzetten en in volgorde weer aanzetten en dan met de knoppen spelen oid, dan gaat ie updaten en is het klaar.
Check. Hier ook gedaan, in die volgorde. No problemo, alles bij elkaar duren de 4 updates een klein half uurtje.

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

damkoning schreef op woensdag 25 september 2019 @ 17:03:
Daar wordt verteld dat het via USB geüpdate kan worden of door middel van smarthingsapp. Hier in staat nergens genoemd dat rear speakers en subwoofer ook een update benodigd hebben...
Dan probeer je het toch, is het nodig dan ben je klaar. Is het niet nodig dan is je soundbar weer up to date.

• Elahkneh
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:42
Na 6 jaar mijn setje B&W verkocht om wat ruimte te maken en wat nieuws is ook leuk uiteraard !
Uitgekomen bij een Bose 700 soundbar , man man man wat een achteruitgang! Vanmiddag eerst maar een sub erbij gehaald (bass module 700 ) daar is het iig beter van geworden .
Echter tijdens mijn bezoek liep ik tegen de Samsung hw-q90 aan , hier was ik zeer van onder de indruk , echter het gebrek aan connectiviteit (Google assistent, tunein ) en het beschikken over aan tv die Atmos ondersteund houdt mij vooralsnog tegen om te switchen .

Is er iemand met deze set (Samsung) die kan bevestigen dat er geen gebruik is van de sub bij streaming en het ontbreken van een Atmos bron ?

12 x 330WP | Oost/west

• Elahkneh
Dark Master schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 19:10:
[...]

Hier al enkele jaren in het bezit van een bose Soundtouch 300 inclusief sub + rears. Eigenlijk identiek aan de 700. Je hebt wel adaptiq uitgevoerd? Waarschijnlijk wel maar voor de zekerheid.

Hier ook afkomend van een Marantz + B&W cm8 set. Tuurlijk het heeft niet dezelfde wow factor, maar de Bose set komt wat mij betreft dicht in de buurt en met films is het helemaal genieten geblazen!

Zo zie je maar weer dat smaken verschillen betreft geluid.
Ik heb adaptiq uitgevoerd , dat maakt het al stukken beter . Ik ben me bewust dat ik niet hetzelfde kan verwachten , maar vooral het tv geluid en tunein valt mij echt tegen . Ik mis echt een stukje stereobeeld en het voelen van het geluid . Dat zul je snappen als je van een cm8 set af komt ;)

Met films is dolby idd goed . Ik lees dat jij er een setje rears bij hebt . Functioneren ze alleen bij een dolby bron ? Ik had graag gezien dat ik er ‘tevreden’ over was , de app , functies , design zijn top , ik loop nu wat met een bekocht gevoel . Morgen de q90 testen naast de 700 , ben benieuwd :)

12 x 330WP | Oost/west

• Elahkneh
Trackerfire schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 10:43:
[...]

Heb je wel al de laatste software-update gedaan bij de Samsung? Herken zelf de niet weergave van lage tonen niet. Sterker, ik vond Herman (de schermman) zelfs redelijk denderen tijdens dat hij praat. Meer dan bij mijn (welliswaar oudere) Bose set. Let op, de main speaker en de subwoofer moeten apart worden geüpdate. Zie hiervoor enkele pagina's terug.
Hij is geleverd met versie 7008 . En voor zo ver ik kan zien is dat ook de laatste versie .
Op adaptive is het stukken beter , al zal dat persoonlijk zijn voor iedereen .
Ik heb inmiddels de bose retour gedaan , die valt echt in het niks . De samsung blaast je echt van de bank af ! Dát is nou wat ik zocht .

12 x 330WP | Oost/west

• Trackerfire

Trackerfire

ADA HODLER

mortael schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 20:41:
Ik heb een vraag aan de gebruikers van de Samsung Q80R (of de Q90R) soundbar. Zelf heb ik de Q80R.

Klopt het dat hij met een Dolby/DTS stream dit niet laat zien op het scherm (behalve Atmos en DTS:X)?

Bij mij geeft hij met een Atmos of DTS:X video dit keurig aan op de soundbar, maar met een andere Dolby of DTS video niet.
Klopt! Bij mij idem dito.

• Trackerfire

Trackerfire

ADA HODLER

said006 schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 02:24:
[...]

Hoe kun je dan zien welke geluidsstream er dan afgespeeld wordt op de q90r?
Niet, alleen bij Atmos dus. M'n tv geeft wel aan welke stream er gebruikt wordt.

• Trackerfire

Trackerfire

ADA HODLER

tmjvdm schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 14:36:
[...]

Klopt het dat je dit niet ziet als je via je TV (Q70 ARC) op Netflix een Atmos titel afspeelt?
Ik zie namelijk wel netjes in Netflix dat hij ATMOS audio speelt, maar er verschijnt niks op mijn soundbar, alleen TV ARC.
Bij mijn Q90 ARC geeft hij dan netjes aan in 't display dat hij Atmos afspeelt.

• Trackerfire

Trackerfire

ADA HODLER

tmjvdm schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 14:45:
hmm, constant of heel even? of kan ik dit triggeren met de remote bijv.
Ik zie dit dus niet, dan lijkt het me dat hij ook geen Atmos speelt...

ik heb wel de originele HDMI die bij de bar zat, van de TV naar de bar lopen, dus die zou goed moeten zijn.
Alleen als de film start en als ik het volume harder of zachter zet even. Daarna gaat het display gewoon uit.

• ToyotaMR2
Mensen hier die een HT-ZF9 (met rears) en een ST5000 hebben gehad en iets kunnen zeggen over het verschil tussen die beiden?

De ST5000 heeft meer drivers, dus een betere dynamic range. Mist wel rears dus ook geen echte surround. Heeft wel upfiring en meer power, maar weet niet hoeveel dat brengt (tov de ZF9).

Ben begonnen met de YSP2500. Meer dan prima ding voor in een appartement. Later een eigen huisje, dus wou wel wat meer. Uitgekomen op de K950. Lomp bakbeest die je omver blaast en afbluft met z'n power. Ding kan op standje 100, maar hoger dan 20 is onhaalbaar tenzij je redelijk vrijstaand woont.
Ingeruild voor de ZF9 (met rears) omdat de K950 niet 100% werkte met de Logitech Harmony.

De ZF9 mist wat range en is wat vlak op sommige stukken, ook niet heel gek met maar 3 drivers.
Ik wil wel graag in de Atmos categorie blijven (ook nu vanwege de nieuwe Shield en dus Atmos via Netflix), ook al krijg je met een soundbar nooit echte Atmos. Het geeft wel iets extra lijkt mij. Toch?

Dus vandaar de gedachte naar een ST5000. Mis ik wel de rears (Maar dat kan ook als een plus zijn, minder zooi weer. En aangezien onze bank strak tegen de muur staat en de rears dus gelijk aan onze oren is dat ook een beetje lala).

Maar dan zou ik wel graag wat ervaringen horen van gebruikers met dezelfde producten.

(iig geen Samsung vanwege hun source onder 1 knop)

[Voor 85% gewijzigd door ToyotaMR2 op 03-11-2019 11:46]

Pagina: 1 2 3 ... 9

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee