Voorheen had ik mijn stereo setup (KEF XQ40 vloerstaanders, Marantz HD-AMP1 en HEOS Link) op de TV aangesloten, maar na de verhuizing staat die setup in de mancave te spelen. Voor de TV in de woonkamer moest er dus een andere oplossing komen. Gezien twee kleine kinderen en een mancave om muziek te luisteren gekozen voor een soundbar.maxtrash schreef op woensdag 13 december 2017 @ 13:53:
tja, laten we maar hopen dan dat tegen de tijd dat Hifi corner de ST5000 levert Sony inmiddels door heeft dat ze 500 uit moeten betalen...
Pfff
maar hoe bevalt hij eigenlijk, bij degenen die hem inmiddels wel in huis hebben?
Op mijn shortlist stonden de Samsung K950, Sony ST5000 en Heos Bar + Sub. Afgaande op reviews en wat luisteren in de MM (in hoeverre mogelijk) hadden de Heos en de Sony de voorkeur. Met de Black Friday korting en dubbele cashback was het prijsverschil tussen de HEOS en de Sony te groot en heb ik de Sony besteld.
Qua geluid is het voor films een vooruitgang ten op zichte van mijn stereo setup, met name door de sub. Mad Max met Atmos track kijken bijvoorbeeld is indrukwekkend. Voor mijn gevoel komt dit meer door de sub en dynamiek in het geluid dan door de Atmos effecten. Met muziek is de soundbar, duidelijk minder dan de stereo setup, maar zeker niet slecht. Ik had ook niet anders verwacht gezien de stereo setup ook beduidend duurder is dan de bar.
De ingebouwde chromecast en spotify connect zijn een uitkomst! Ook kwa features is de bar erg compleet (IR repeater, HDMI ingangen, connectivity) en zijn de bar + sub heel fraai afgewerkt.
Al met al ben ik voor mijn gebruik erg tevreden met de soundbar, maar als ik maar één geluidsinstallatie kon hebben zou ik gezien mijn verdeling muziek luisteren / film kijken eerder kiezen voor een paar goede stereo speakers.