• -bolio-
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-06 14:51

-bolio-

Gamertag: BolioDraak

maxtrash schreef op woensdag 13 december 2017 @ 13:53:
tja, laten we maar hopen dan dat tegen de tijd dat Hifi corner de ST5000 levert Sony inmiddels door heeft dat ze 500 uit moeten betalen...
Pfff
maar hoe bevalt hij eigenlijk, bij degenen die hem inmiddels wel in huis hebben?
Voorheen had ik mijn stereo setup (KEF XQ40 vloerstaanders, Marantz HD-AMP1 en HEOS Link) op de TV aangesloten, maar na de verhuizing staat die setup in de mancave te spelen. Voor de TV in de woonkamer moest er dus een andere oplossing komen. Gezien twee kleine kinderen en een mancave om muziek te luisteren gekozen voor een soundbar.

Op mijn shortlist stonden de Samsung K950, Sony ST5000 en Heos Bar + Sub. Afgaande op reviews en wat luisteren in de MM (in hoeverre mogelijk) hadden de Heos en de Sony de voorkeur. Met de Black Friday korting en dubbele cashback was het prijsverschil tussen de HEOS en de Sony te groot en heb ik de Sony besteld.

Qua geluid is het voor films een vooruitgang ten op zichte van mijn stereo setup, met name door de sub. Mad Max met Atmos track kijken bijvoorbeeld is indrukwekkend. Voor mijn gevoel komt dit meer door de sub en dynamiek in het geluid dan door de Atmos effecten. Met muziek is de soundbar, duidelijk minder dan de stereo setup, maar zeker niet slecht. Ik had ook niet anders verwacht gezien de stereo setup ook beduidend duurder is dan de bar.

De ingebouwde chromecast en spotify connect zijn een uitkomst! Ook kwa features is de bar erg compleet (IR repeater, HDMI ingangen, connectivity) en zijn de bar + sub heel fraai afgewerkt.

Al met al ben ik voor mijn gebruik erg tevreden met de soundbar, maar als ik maar één geluidsinstallatie kon hebben zou ik gezien mijn verdeling muziek luisteren / film kijken eerder kiezen voor een paar goede stereo speakers.

• maxvdh
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18:46
Ook hier bevestiging gekregen dat de dubbele cashback er z.s.m. aankomt.

• jamas
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:17
Sony heeft er werk van gemaakt, de extra cashback is zojuist ook op mijn rekening bijgeschreven :)

• Rasmalluin
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18:47
ToyotaMR2 schreef op maandag 18 december 2017 @ 20:36:
Iemand een idee waar ik snel/goedkoop bouten met Amerikaans draad kan vinden?

De rearspeakers van de K950 hebben blijkbaar 1/4 20 nodig 8)7

Heb ze al online gevonden voor 70 cent per stuk, maar met verzending kom ik alsnog op een tientje uit. Dus nee bedankt.
Is het al gelukt?

Ik heb de Sound 3200 beugels van Vogel's gebruikt om mijn read speakers op te hangen. Kost wat, maar werkt perfect en degelijk! Hier zaten ook direct verschillende soorten en maten bouten bij.

IGN: Rasmalluin

• alwinus
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02-06 21:09

alwinus

Tweaked

ik ben benieuwd wat je van de soundbar vindt. Ik verwachtte er meer van. Het is zeker niet slecht maar het is en blijft een soundbar.... :+

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
LouterMattheus schreef op donderdag 21 december 2017 @ 13:12:
Hi all,

Ik denk erover om een Sonos Playbar te kopen. Lees veel goede reviews over met name geluid en instelbaarheid voor kamervorm en -afmetingen maar ik kan niet zo goed vinden wat de nadelen zijn (of er nadelen zijn) dat het al een vrij oud apparaat is. Weet iemand hier daar meer over of heeft iemand een verwijzing naar meer informatie daarover?

Thanks!
Het is een erg makkelijk product als je de juiste TV hebt, omdat de playbar zelf maar 1 aansluiting heeft... In de praktijk komt het er op neer dat veel TV's geen 5.1 uitsturen over optical out, als die komt van andere apparaten (chromecast, bluray, ps4 of whatever), en dat je dan vaak een aparte switch box er tussen moet zetten daarvoor. Daarnaast ondersteunt de Playbar geen DTS.

Ik heb zelf uiteindelijk de Heos Bar en Heos Sub gekocht, die een maandje of wat geleden vrij goedkoop te krijgen waren via Expert (met 20% korting, 5% cashback etc), waarbij je gewoon 4 x HDMI, optical in etc hebt. De Subwoofer is niet echt nodig, geluid van de bar klonk eigenlijk super goed zonder, maar had de Sub nou eenmaal toch al gekocht ;-)

Ik vind de app van Heos iets minder, maar dat werkt opzich verder prima. Ik heb daarnaast inmiddels ook 2 x Heos 1 HS2 met battery pack voor in mijn eetkamer, en die pak ik er los bij als surrounds als ik film ga kijken. Toevoegen hiervan is 30 secs werk in de app, en loskoppelen ook. En doordat ze met battery pack zijn hoef ik ook niet met snoeren te klooien. Daarnaast nog een Heos 5 in de keuken staan, klinkt ook erg leuk.

Overigens belangrijk om de Heos Bar en Heos HomeCinema niet met elkaar te verwarren. De laatste is een goedkope en vrij slechte variant.

• jamas
  • Laatst online: 20:17
alwinus schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 08:58:
Zat gisteren Ride Along 2 te kijken via Netflix. Ik vond het geluid nogal dof klinken via mijn HT-ST5000. Wapens klonken een beetje als klapperpistolen. Kan ook aan de bron liggen wellicht. Af en toe ben ik toch niet zo tevreden. Verschillend Atmos demo’s geprobeerd. Die effecten hoor ik toch niet. Ook niet een beetje. Voor mijn gevoel blijft het een beetje behelpen.
Nou, ik ben uiterst tevreden met mijn HT-ST5000. Gisteren met de jeugd Polar Expres (blu ray Iso) middels mijn Venz Pro mediaspeler zitten kijken en het was net of die stoomtrein midden in de kamer tot stilstand kwam. Man wat een sound. Daarnaast heb ik ook een Atmos demo disc in mijn blurayspeler zitten en dat klinkt ook erg overtuigend. Misschien niet 100% atmos, maar wat kan je eigenlijk verwachten van een enkele sounbar van 110cm breed en een 200W sub. Zorg ervoor dat de bron altijd zonder enige aanpassing wordt doorgegeven door je aangesloten apparaten, want dan is het pas echt genieten. Het best vind ik het klinken als je de Soundfield op 3D Surround zet. De kamer is dan maximaal gevuld met super geluid.

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 06:43
Gisteren bij Klubben de Heos Bar eindelijk eens beluisterd. Wat. Een. Beest.

Alle features die ik zoek (4x hdmi in, geluidsformaten, geen sub verplicht) alleen het prijskaartje hield me tegen. Maar als je ziet dat het eigenlijk een AV-receiver is met 3 front speakers met bizar goed geluid, dan valt dat prijskaartje ook wel mee. En niet onbelangrijk: de vrouw vond hem ook mooi en goed klinken. Met sub was het echt beter, maar voor mij nog niet noodzakelijk. Ook al is de setdeal 100 euro goedkoper, ik denk dat ik hem later bijkoop. De sub gaf ook een prima performance. Nog geen sub 16hz niveau, maar echt prima voor huiskamer gebruik.

In combinatie met de 2 Heos1 speakers die ik heb zou ik zelfs eenvoudig een 5.0 ervaring kunnen maken. De Heos1 geeft beter geliid dan de gemiddelde boekenplank speaker in mijn beleving.

[Voor 12% gewijzigd door StealthyPeanut op 25-12-2017 08:45]

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
StealthyPeanut schreef op maandag 25 december 2017 @ 08:42:
Gisteren bij Klubben de Heos Bar eindelijk eens beluisterd. Wat. Een. Beest.

Alle features die ik zoek (4x hdmi in, geluidsformaten, geen sub verplicht) alleen het prijskaartje hield me tegen. Maar als je ziet dat het eigenlijk een AV-receiver is met 3 front speakers met bizar goed geluid, dan valt dat prijskaartje ook wel mee. En niet onbelangrijk: de vrouw vond hem ook mooi en goed klinken. Met sub was het echt beter, maar voor mij nog niet noodzakelijk. Ook al is de setdeal 100 euro goedkoper, ik denk dat ik hem later bijkoop. De sub gaf ook een prima performance. Nog geen sub 16hz niveau, maar echt prima voor huiskamer gebruik.

In combinatie met de 2 Heos1 speakers die ik heb zou ik zelfs eenvoudig een 5.0 ervaring kunnen maken. De Heos1 geeft beter geliid dan de gemiddelde boekenplank speaker in mijn beleving.
Als je geduld hebt.... ik heb voor bar + sub bij expert met korting en via cashbackxl 1060 euro betaald anderhalve maand geleden. Daarna voor 2* HEOS 1 + 2* batterypack via een andere aanbieding onze samen 400 betaald. Oh en nog een 5 voor 275 op black friday via Amazon uk oid. Dus uiteindelijk met wat geduld heel goed te doen.

Overigens geeft de bar al best prima laag weer, de sub voegt wel wat toe, maar als ik hem niet in eens met zoveel korting had gekocht had ik het achteraf denk ik niet gedaan.

[Voor 7% gewijzigd door Sander op 25-12-2017 10:15]

• ToyotaMR2
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20:51
Inmiddels even iets langer de K950 in gebruik en enige wat ik echt storend vind is dat die niet lekker werkt met mijn Harmony.

Atmos maakt écht een verschil. Geeft je echt een bioscoopgevoel. Ding kan tot standje 100 (?ergens gelezen?) maar kan hem 's avonds niet hoger dan 15 zetten en overdag is 25 eigenlijk ook wel de max. Puur vanwege de buren, want geeft een immens geluid.

• Pepper92
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22:23
ppeterr schreef op woensdag 27 december 2017 @ 18:31:
[...]

Denk je dan dat de 650 vergelijkbaar is verder met de 950.... Maar voor 450
en dan de zelfde atmos enabled rears?
Ik heb gisteren ...b....b..ijna de 950 gekocht. Dit was een showmodel in de media markt,
die mocht weg voor 1000 euro. Ik had een grens gesteld voor 900 voor het demo model.
[...]
Nope denk niet dat het vergelijkbaar is, maar misschien wel de goedkoopste optie voor een redelijk 5.0 systeem. Of ik er uiteindelijk tevreden mee ben is dan natuurlijk de vraag. Dat ding ondersteunt geen atmos natuurlijk (ook andere wireless rears), maar geeft wel gewoon surround.

De 950 is vanaf morgen bij expert als het goed is €1150 - 20% = €920 (voor nieuwe). Met 4% cashback eroverheen van cashback xl duikt ie onder je €900, en dan krijg je van Samsung dus nog een Uhd bluray speler toe. Erg verleidelijk.

@ToyotaMR2 heb je het bij deze atmos beschrijving puur over atmos van bijv bluray? Of wat zijn je atmos bronnen? Ik lees dat er ook een soort upmixing feature is. Is dat wat? Hoe is dolby 5.1 (zonder atmos)?

[Voor 10% gewijzigd door Pepper92 op 27-12-2017 19:20]

• ToyotaMR2
@Pepper92 5.1 en DTS en al dat spul werkt gewoon zoals surround hoort te werken. Ook dan kan ik het geluid niet ver opschroeven.
Maar Atmos is echt all over the place.
Zelf speel ik via mijn NAS. Als er geen Atmos signaal is, komt er ook geen Atmos uit.

• alwinus

alwinus

Tweaked

k1978 schreef op donderdag 28 december 2017 @ 15:07:
Kan je nog ergens op knop drukken dan bij de st5000 zodat je ziet wat de content is wat je afspeelt .. neem aan dat als die geen atmos ondersteunt dat je bij atmos helemaal geen geluid krijgt bij atmos demo’s ??
Volgens mij krijg je gewoon geluid bij Dolby Atmos ook al ondersteund de soundbar geen Atmos.

Als je op display knopje drukt van afstandsbediening drukt kan je het zien. Als het van tv uitkomt zet uitgaand signaal dan op dd+

• alwinus

alwinus

Tweaked

Geluid wat de tv uitstuurt over HDMI. Staat op automatisch maar je kan ook op dolby digital plus zetten onder geluidsinstellingen

Tenminste als je tv dat ondersteund. Als ik YouTube afspeel zie ik ook geen Dolby Atmos op de display. Dus dan weet ik het ook niet zeker...

[Voor 35% gewijzigd door alwinus op 28-12-2017 18:19]

• Pepper92
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22:23
k1978 schreef op donderdag 28 december 2017 @ 17:31:
Hoezo kopen dure blu ray ? Snap zowiezo niet dat mensen nog blu ray spelers aanschaffen.. zijn toch betere manieren of zeg ik nu rare dingen.
Jup hele rare dingen ;)
Digitale films van bijv Pathé thuis, maar ook netflix via de meeste spelers ondersteunen geen 'hogere' audio codecs zoals Dolby Atmos. Dit kost te veel data. Dolby atmos staat vaak wel op 4k uhd bluray schijven, en die zijn dus erg prijzig. Je kan films ook downloaden natuurlijk maar dat is niet helemaal legaal en gaat dan voor films met atmos vrijwel altijd om 50 gb+

• k1978
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18:40
Hehe ja klopt 75 gig en meer 🙂 snap je punt hoor 👍

[Voor 26% gewijzigd door k1978 op 28-12-2017 18:42]

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20:09
k1978 schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 10:04:
Ik ga ook poging wagen en de Nvidia shield bestellen. Deze schijnt het wel zonder problemen te doen kwa Atmos en andere formaten. Misschien iemand hier met ervaring.

En ja zo blijven we lekker bezig...
ja man, mijn schuur staat vol met dozen hahaha

MENTAL REBOOT

• ppeterr
k1978 schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 10:04:
Mijn huidige mediaspeler de himedia q5 pro krijgt het niet voor elkaar met atmos en de andere formaten.

Ik ga ook poging wagen en de Nvidia shield bestellen. Deze schijnt het wel zonder problemen te doen kwa Atmos en andere formaten. Misschien iemand hier met ervaring.

En ja zo blijven we lekker bezig...
Ik laat het je horen :) vanavond wordt hij al langs gebracht door coolblue

@update, en dolby atmos werk met de shield :) nu even alles verder instellen

edit:

En nog even een loze mededeling tussendoor:

Er zit wel een fantastisch geluid in de K950 voor muziek zeg, klinkt echt fijn

[Voor 17% gewijzigd door ppeterr op 30-12-2017 10:38]

MENTAL REBOOT

• ppeterr
@Pepper92

Ieder geval fijn dat je het kan retourneren, het is dan ook onwijs lastig om
een inschatting te maken hoe iets klinkt in je eigen situatie - dat blijkt.
De 950 ben ik nog steeds onder de indruk van hier - sinds vandaag ook het
atmos gedeelte goed aan de gang. En dat is een leuke toevoeging. Maar wellicht
niet direct een selling point voor iedereen, ik heb dan wel weer graag een compleet
geheel inclusief alle geluids opties. De sub hier is indrukwekkend. En qua muziek waar
de sub natuurlijk niet meeloopt ben ik ook zeer tevreden. (kom wel van niks goed af, dat dan wel weer)

Succes met het vinden van wat moois

MENTAL REBOOT

• Mack80
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 02-06 10:41
Pepper92 schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 21:45:
[...]

Ja dat blijkt! Had ik niet verwacht op basis van de reviews. Of het ligt aan mijn ruimte natuurlijk.
Ruimtes kunnen zeker wat doen. Advies is vaak om de sub vooraan te zetten. Als ik dat doe in mijn huiskamer is het ook bagger. Ik moest echt op zoek naar een goede plek. Neem aan dat jij dezelfde zoektocht ben ondergaan.
Gelukkig kon ie wel retour.
Lastig blijft het altijd wel. Wat in een winkel goed klinkt kan bij jou heel anders zijn.
Hoop dat je wat vind wat bij je past

• ppeterr
ToyotaMR2 schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 20:16:
Balen voor jullie!

Hier zojuist de 4K UHD BR speler van Samsung ontvangen.
Leuk, met de fim "sing" erbij toch :)

Krijg hem binnenkort ook geloof ik.

MENTAL REBOOT

• maxtrash
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-06 19:26
Nostordici schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 20:12:
Heeft iemand inmiddels al bericht gekregen van van Plattetv over de ST5000? Het is al bijna twee maanden geleden inmiddels, zit er over te denken om helaas toch te annuleren. Ze gaan toch niet failliet ofzo?
vroeg me al of ik nog de enige sukkel was die aan het wachten is... ;-)
Vandaag nog even per chat geïnformeerd. Volgende levering van Sony zou op 9 januari zijn en dan 10 januari bij mij thuis. We gaan het meemaken... Heb zelf per credit card betaald dus maak me niet echt zorgen over faillissement maar denk ook niet dat daar mogelijk sprake van is.

• Morbid2002
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-05 08:43
k1978 schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 16:00:
[...]

Nou worden ze al uitgeleverd ?
Nou je verwacht het niet..... niemand van PlatteTV heeft contact opgenomen en/of iets laten weten. Dus wederom iets met kluitje en riet. Als het even lukt ga ik morgen is kijken wat voor reden ze nu weer hebben... De vrachtwagen zal wel vastgevroren zijn in Alaska.

• ppeterr
ppeterr schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 16:02:
Weet iemand of er andere apps zijn dan de multiroom app van
samsung om geluid over je wifi te streamen naar de K950 soundbar ?

Het liefst iets via de pc op windows, want de android multiroom app vind ik erg slecht.
Ik ga even een antwoord aan mijzelf geven :) Voor als iemand met de K950
ook de multiroom app op windows wilt gebruiken.

Hier een linkje naar de Beta daarvan (ook niet echt een super oplossing)

http://org.downloadcenter...oomDesktop-1.5.0_beta.exe

MENTAL REBOOT

• ToyotaMR2
@Bean77 voorlopig zo

• CJ!
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 02-06 12:58
Momenteel twijfel ik over het aanschaffen van de JBL bar 5.1.

Ik heb eerder in de winkel al de Denon Heos HomeCinema beluisterd. Bij dit systeem was ik erg te spreken over de geluidskwaliteit en de warmte van het geluid.
Deze week viel echter mijn oog op de JBL bar 5.1. De functionaliteit van dit systeem spreekt mij erg aan (o.a. draadloze surround speakers). Op internet lees ik echter verschillende recensies dat de midden tonen ontbreken en de geluidskwaliteit erg tegenvalt. Zijn er hier gebruikers die dit kunnen bevestigen of ontkennen?

Helaas ben ik deze week niet in de gelegenheid om zelf in de winkel te gaan luisteren. Echter zijn beide producten komende dagen erg scherp geprijsd tijdens de btw actie en vind ik het zonde daar geen gebruik van te maken.

• maxtrash
Anoniem: 1037553 schreef op zondag 4 februari 2018 @ 09:25:
Ik heb ook de Yamaha YSP 2700 aangeschaft en benn zeer happy met het geluid.
Uiteindelijk kunnen kopen in de actie voor € 799,-

In het aansluiten ben ik geen expert dus heb een vraag met aansluiting op mijn LG tv.
De aansluiting HDMI loopt van tv naar de soundbar en een optische er langs. Ik heb gemerkt
dat als ik optisch eruit haal geluid het ook doet.

Bij het aanzetten van de TV gaat de soundbar ook aan (top) maar de soundbar start op
in TV stand waardoor ik wel beeld heb maar geen geluid. Ik moet dan de afstandbediening van de
2700 pakken en op HDMI 1 drukken waarna ik wel geluid heb. Ik krijg dit niet veranderd hoe kan ik de
soundbar aan laten gaan op HDMI 1 stand of is de aansluiting toch niet goed?

Hoop dat jullie de oplossing hebben 8)7
ik heb ook met dit soort dingen zitten klooien en achteraf een companion gekocht en alle HDMI CEC opties uitgezet.

Ik denk dat jij de HDMI aan de TV kant mogelijk op een HDMI ARC aansluiting hebt aangesloten. De soundbar ziet de tv dan als ingang en schakelt daar naar toe. Misschien kun je de HDMI kabel op een gewone TV ingang aansluiten. Je hebt dan wel de optische kabel nodig voor het geluid dat van de tv komt.
Ik vraag me nu af of ik dit zelf geprobeerd heb (heb zoveel zitten klooien) maar mogelijk helpt het.

Anoniem: 224360

brambello schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 09:51:
Ik heb al Sonos in huis (twee Play:1 en een play:3).

Nu wil ik een soundbar kopen. Is de Sonos Playbar het geld waard? Of is een samsung-hw-ms650 ook goed? die is stukken goedkoper. Hoeveel synergie heeft een playbar met mijn bestaande play:1s?
Hier een playbar met twee 1s in surround modus staan. Van de Sonos liefhebbers zul je horen dat het meerwaarde heeft, van mensen die dat niet zo zijn wellicht minder.
Als je het geld helpt, gewoon doen en in surround zetten. Is echt prima geluid bij films, series en muziek. Blijf je ook bij je bestaande ecosysteem.
Zoek wel even uit of er geen bestaande problemen zijn met je tv en de playbar.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Moost01
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09-03 16:08
DR BAMI schreef op maandag 12 februari 2018 @ 12:09:
Iemand ervaring met de LG SJ5? Ik zoek gewoon een degelijke soundbar voor mijn nieuwe LG Oled 55C7V. Ik hoef geen spectaculair geluid maar wil er wel een muziekje op kunnen luisteren. Ik ben benieuwd! Bedankt alvast.
Tip:

Neem de LG SJ8 + bijbehorende bracket (T8)
Kan je er een mooie opstelling van maken, en is goed geluid.

[Voor 21% gewijzigd door Moost01 op 05-03-2018 17:04]

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-06 15:03

Bergie

Lekker belangrijk...

alki schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 10:36:
[...]

Probleem zit in Kodi, je moet daar een setting aanpassen dit heb ik ook gehad. Zal t voor je opzoeken
Heb het nu opgelost door de Dolby Digital Plus (E-AC3) capable receiver optie uit te zetten. Daarmee krijg ik iig weer normaal geluid; ook al zou de soundbar het prima aan moeten kunnen.
Ben wel benieuwd welke setting jij bedoelde; mogelijk krijg ik het daarmee nog wel weer werkend.

Yamaha MT-09

• Rfrancois
  • Laatst online: 01-06 02:46
Mavi86 schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 19:31:
[...]

Ik ben zeer tevreden over de set. Bij film/gaming en ook bij muziek een erg goed geluid naar mijn idee. Bij mij komt het geluid niet echt van alle kanten helaas. Dit is sterk afhankelijk van de kamer en inrichting. Ik geloof wel dat t zou kunnen werken als je de juiste kamer hebt. Kijk wel even naar de hdr passtrough. Ik hechtte er niet veel waarde aan dus heb me er nog niet in verdiept maar volgens mij kan de soundbar dat niet.
Yep hij doet wel HDR passthrough, hiervoor moet je naar het advanced menu navigeren en daar de HDMI op mode 1 zetten.
KLIK pagina 89.

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:53

13art

Moderator Mobile
Rfrancois schreef op zaterdag 10 maart 2018 @ 01:09:
[...]

Spotify vanaf je telefoon naar de soundbar ?
Bij mij werkt het perfect i.c.m. de musiccast app van Yamaha.
Sinds gisteren bij mij ook. Ik heb geen idee waarom nu opeens wel. Ik dacht eerder dat het kwam omdat ik de bar misschien nog op hdmi 1 had staan ipv net radio oid. Maar nu ziet Spotify de bar zelfs terwijl hdmi 1 actief is. Vreemd, maar goed, het werkt nu.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je een pispot vol met potvispis

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ppeterr
ppeterr schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 17:57:
Ik ben nog steeds onder de indruk van de K950...als dat verdomde ding normaal doet.

Hopelijk komt daar eens een firmware upgrade voor...
Dus ik heb al tijden problemen met het wegvallen van de sub voor de k950.
Alles geprobeerd, en niet echt een oplossing....tot ik bovenstaande quote tikte blijkbaar.

Sinds een dag of 10 verbaas ik mij erover dat de k950 gewoon alles lekker speelt,
geen connectie verlies of wat dan ook. Dus ik denk ahhh, ik ben goed bezig geweest.
En blijkbaar heb ik ergens het juiste knopje ingedrukt. :P (ow wat ben ik goed bezig).

Maar wat blijkt ...heeft dat ding gewoon een automatische update gedaan.(3177.3)
Een firmware upgrade die de boel opgelost heeft

MENTAL REBOOT

• Morbid2002
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-05 08:43
maxtrash schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 19:40:
[...]

moet je even op het Sony forum kijken. Nog veel meer klachten. Maar ook vorig jaar al het zelfde liedje bij een andere cashback actie. Het is gewoon erg kansloos, en slecht voor de goodwill van Sony. Snap niet goed waar ze mee bezig zijn.
Tot nu toe is het geld wel altijd betaald dus het zal uiteindelijk wel goed komen, maar toch. Sony was in 2015 bijna failliet maar het gaat nu iets beter geloof ik.
Ik heb na meerdere mails eindelijk gisteren bevesting gehad dat er is betaald (nog niet ontvangen)... Ik ben benieuwd. Ook of het de 2 x 250 is.

We wachten af. Al met al een ervaring om snel te vergeten (merk en winkel!).

Soundbar klinkt overigens prima en daar ben ik dan voor nu tevreden mee 7(8)7

• maxtrash
ppeterr schreef op woensdag 4 april 2018 @ 16:46:
Maar wat ook belangrijk is, zijn jullie tevreden met de ST-5000.

Krijgen jullie echt een beetje het overhead geluid bij atmos materiaal ?
Toen ik in de running was voor een soundbar, vond ik dit echt de meest sexy looking soundbar.

Eigenlijk nu nog steeds :)
je merkt sowieso aan de soundbar dat hij in het hogere segment zit. De subwoofer is kwalitatief in orde (punchy zou ik willen zeggen). Heb op zolder een BK XXLS 400 FF (12 inch subwoofer) staan dus kan het wel een beetje beoordelen. De meeste subs bij goedkopere soundbars zijn wat dat betreft echt matig.
Het geluid bij films is derhalve goed, maar ik merk in mijn (hoge) kamer bijzonder weinig van het atmos effect. Maar kijk sowieso weinig films met atmos.
Voor tv programma's als de voice of holland of muziek programma's e.d. is het wel een flinke verbetering t.o.v. het tv geluid.
Muziek is in orde, maar ik merk dat ik in de tv-kamer weinig naar muziek luister dus heb nog weinig getest. Heb in een andere kamer echter een versterker met wat losse speakers (prijsklasse 200 euro) en dat is eigenlijk zeker zo goed. In de basis is een soudbar eigenlijk vrij slecht geschikt voor muziek denk ik. Hoe goed hij ook is.
nadeel zijn toch wat waf dingetjes. Ondanks de logitech harmony werkt het niet meer zo makkelijk als voorheen waar ik alles met de afstandsbediening van van de ziggo decoder kon doen.

Dus ja ben tevreden. Zou er zelf niet > 1000 euro voor over hebben.

• ppeterr
maxtrash schreef op donderdag 5 april 2018 @ 00:43:
[...]

je merkt sowieso aan de soundbar dat hij in het hogere segment zit. De subwoofer is kwalitatief in orde (punchy zou ik willen zeggen). Heb op zolder een BK XXLS 400 FF (12 inch subwoofer) staan dus kan het wel een beetje beoordelen. De meeste subs bij goedkopere soundbars zijn wat dat betreft echt matig.
Het geluid bij films is derhalve goed, maar ik merk in mijn (hoge) kamer bijzonder weinig van het atmos effect. Maar kijk sowieso weinig films met atmos.
Voor tv programma's als de voice of holland of muziek programma's e.d. is het wel een flinke verbetering t.o.v. het tv geluid.
Muziek is in orde, maar ik merk dat ik in de tv-kamer weinig naar muziek luister dus heb nog weinig getest. Heb in een andere kamer echter een versterker met wat losse speakers (prijsklasse 200 euro) en dat is eigenlijk zeker zo goed. In de basis is een soudbar eigenlijk vrij slecht geschikt voor muziek denk ik. Hoe goed hij ook is.
nadeel zijn toch wat waf dingetjes. Ondanks de logitech harmony werkt het niet meer zo makkelijk als voorheen waar ik alles met de afstandsbediening van van de ziggo decoder kon doen.

Dus ja ben tevreden. Zou er zelf niet > 1000 euro voor over hebben.
Ik deel ongeveer dezelfde mening, maar dan voor de KW950, de sub die hierbij zit
vind ik goed zijn werk doen. Soms verbaas ik mij behoorlijk hoe het de kamer vult.
Enkel ook bij muziek heb ik er soms wat moeite mee, afhankelijk van welke soort
muziek dan. Het gemis aan bass wat dan deels opgevuld wordt door de sub is wat moeilijk soms.
Maar al met al valt dit mij niet tegen, voor een soundbar, ik heb er voor deze setting vrede mee.

Ik heb de KW950 wel speciaal gekozen voor het atmos gedeelte, en deels voor het 5.1 gevoel
waar ik bang voor was te gaan missen bij een soundbar zonder de rears/ups.
Het atmos gevoel is nihil te noemen, bij sommige demo's is het er wel, en tot nu toe een 2tal
films heb ik het "over je hoofd" geluid gedacht gehoord te hebben.
Doch voor het 5.1 gevoel, ben ik erg blij voor de samsung gekozen te hebben, dit is erg mooi
aanwezig, en krijg ik bij sommige films een goed bioscoop soundje.

En inderdaad prijstechnisch ben ik het ook wel eens met jou, ik heb hem kunnen kopen
voor 900 euro, en dan nog een bluray player erbij die ik meen ik voor 100 heb verkocht.
Dit in tegenstelling tot de 1200 waar hij voor werd verkocht vind ik de aankoop prijs nog wel oke.

En de harmony elite hier doet het eigenlijk wel goed, die heb ik er bij gekocht omdat inderdaad
een en ander wat gedoe is met aanzetten van de boel voor mijn kinderen. Ikzelf vond het ook
lastig worden maar het blijkt goed te werken met mijn samsung/lg oled/shield/horizon.

Morgen hang ik er nog een alexa dot aan, kan ik haar bij gebrek aan een "wife" commanderen
lief vragen om de boel aan te zetten 8)

[Voor 7% gewijzigd door ppeterr op 05-04-2018 17:03]

MENTAL REBOOT

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Bean77
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:11
maxtrash schreef op zaterdag 7 april 2018 @ 09:12:
jawel, 2e 250 euro uitbetaald. Hoofdstuk Sony kan dicht...Uiteindelijk was het natuurlijk een wereld deal maar heeft wel veel gedoe geduld gevergd.
Even voor je aangepast ;)

Sony A7R II | Zeiss Batis 25mm | Voigtlander 40mm Nocton f/1.2 | Zeiss Batis 85mm | Zeiss Batis 135mm

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ppeterr
MillZ schreef op maandag 9 april 2018 @ 15:13:
[...]

Ik ga de google home mini kopen.
Kan jij met de alexa ervoor zorgen dat je internetradio rechtstreeks op je k950 kan afspelen zonder tussenkomst van iets anders (tv of shield)?
Ik heb hem helaas nog niet binnen, maar ik weet dat je een "skill" kan toevoegen,
waar je dan met TuneIn direct op de soundbar via bluetooth kan spelen.
Play Spotify music: “Alexa, play “your playlist name” on Spotify.”
Play Pandora station: “Alexa, play [artist] station on Pandora.”
Play a radio station: “Alexa, play [radio station] on TuneIn.”

MENTAL REBOOT

• Kasj
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:01
mrwolf schreef op zaterdag 28 april 2018 @ 16:36:
[...]

Meedenken waardeer ik zeker, maar ik zet er niet voor niets een budget neer. Ongetwijfeld zal jouw aanbieding kwalitatief veel beter zijn, maar boven budget=boven budget. Als ik in de markt was voor een bar van 600 euro had ik ook andere modellen op mijn shortlist staan. :P

Als ik op zoek ben naar een auto met een budget van 40.000 euro, en je komt met een voorstel van een van 60.000, is dat toch ook vreemd? Hoe goed/mooi/... het ook is.

[...]

Is dat nodig? :-(
Soms kan voortschrijdend inzicht ervoor zorgen dat je bereid bent meer dan budget uit te geven. Je auto is een mooi voorbeeld, maar dan heb je het over absoluut gezien veel meer geld. Dat voorbeeld klinkt al weer heel anders bij een budget van 10€.

Maar dat is mijn punt ook helemaal niet. Het gaat over jouw manier van reageren, terwijl iemand de moeite neemt om een post te schrijven om je ergens op te attenderen. Ik heb geen aandelen Polk, dus ik hoef dat niet te doen. Je antwoord had ook kunnen zijn: Bedankt voor je tip, helaas ben ik niet bereid 200€ meer uit te geven.

Feit blijft dat het een mooi en betaalbaar alternatief is voor Denon Heos / Sonos soundbars met draadloze achterspeakers, zeker met de actie prijs van 599 tegen 849 normaal. Ik heb zelf een Sonos 5.1 gehad en nu een Denon Heos, met subwoofer en achterspeakers en ik kan je dus ook vertellen dat het heel lastig is om een fatsoenlijke surround ervaring uit enkel een surround bar te krijgen, welke DTS virtual processing je ook hebt. Zelfs al met de high-end exemplaren. Draadloze achterspeakers voegen m.i. veel toe en geven wat mij betreft voor een soundbar setup nog een enigszins acceptabele surround ervaring.

Als je een OLED557V hebt (die ik overigens dolgraag zou willen) dan neem ik aan dat je veel waarde hecht aan een optimale kijkervaring incl. surround sound. Of je dat 200€ extra waard is, is aan jou.

Wellicht dat anderen het advies/tip anders wel kunnen waarderen.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• steefje
  • Laatst online: 01-06 13:37
Ik heb nog niet heel veel tijd gehad om echt grondig te testen. Tot nu toe alleen F1 gekeken, wat voetbal, de film Back Hawk Down op Netflix en wat games.
Ik moest een nieuwe soundbar hebben omdat mijn vorige (Teufel Cinebar 51) irritante en harde kraaktonen produceerde als ik wisselde van HDMI kanaal. Als vergelijking heb ik langdurig kunnen testen met een Sonos en twee rear-speakers. Een dure configuratie voor wat het uiteindelijk bied qua geluid.

Ondanks dat ik de Teufel echt super geluid vind produceren, mis ik het surround wel. Een echte 5.1 set met receiver en bedraade boxen door mijn huis is geen optie qua ruimte in mijn appartement. Daarnaast wil ik mijn buren ook graag te vriend houden.

Ik werk voor een bepaalde electronica keten en kan hierdoor producten tegen inkoopprijs met BTW kopen, hierdoor ben ik “gelimiteerd” aan het aanbod wat we zelf hebben.
Ik zocht een soundbar die voldeed aan de laatste HDMI-standaarden zodat ik ook in de toekomst geen gezeur heb met compabiliteit. Wireless achterspeakers was een mooie nice to have.

Van de Polk heb ik goede reviews gelezen, nationaal en internationaal. Tevens waren ook de gebruikersreview positief waardoor ik heb besloten de Polk te kopen bij Platte TV.( prijs was nagenoeg hetzelfde als waarvoor ik hem kon kopen)

Na de boel te hebben aangesloten, begon de F1 en daarna heb ik nog even voetbal gekeken. In beide gevallen was ik tevreden over het geluid wat uit de Polk komt. Ik merk wel dat het geluid wat minder vol klinkt tov de Teufel, maar het klinkt wel goed.

Vervolgens heb ik de film Black Hawk Down bekeken via Netflix. Ook hier geen klachten over, al merk ik wederom dat het geluid wat body mist tov de Teufel. Qua surround ben ik dan wel weer tevreden. In scenes met helikopters en vuursalvo’s kon je goed merken waar het geluid vandaan komt.

Tot dusver niet ontevreden, maar ik mis wel wat body tov de Teufel.

Tenslotte heb ik mijn PS4 aangeslenterd en getest met God of War en Battlefield 1. In God of War klinkt het geheel nog wel goed. Enige wat mij stoort is het feit dat het surround geluid wat vreemd loopt. Tijdens een in-game gesprek wisselen de stemmen van front- naar rear speakers als je jouw karakter maar enigszins draait. Het laat zich wat lastig omschrijven, maar het klopt niet.
Het geluid in Battlefield is ronduit teleurstellend. Schoten klinken erg dun en zelfs schel en de rear-speakers hebben nauwelijks een toevoeging. Bijna het idee dat ik heel erg slechte oordopjes in heb.

Ik ben dus nog niet 100% overtuigd. Als je puur TV kijkt en zo nu en dan een filmpje, prima systeem. In vergelijking met de Sonos vind ik de Polk ook een winnaar, al deed de Sonos het “iets” beter bij games. Speel je graag games, dan is de Polk niet interessant. (al is men hierover juist te spreken in de internationale reviews die ik heb gelezen)

Ik geef het nog een kans en probeer nog wat bij te stellen (voor zover dit kan) en anders gaat deze terug. Dan moet ik me alleen afvragen wat ik dan ga doen.
Teufel heeft momenteel nog geen nieuwe Cinebar die qua aansluitingen on par is met de techniek.

PSN ID Binloading_nl

Acties:
  • +1Henk 'm!

• TechFox
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 26-05 17:32
Ik heb een playbase van sonos en deze heb ik aangesloten op een Samsung UE40JU7000. Ik heb het zo ingesteld dat ik via me tv afstandsbeding de soundbar harder en zachter kan zetten..

Ik krijg alleen de audio out melding niet weg? Dit komt te voorschijn wanneer ik geluid harder of zachter zet.

Iemand enig idee.. Me "goedkope" samsung tv van 200 euro kan het wel.. Deze lijkt het niet te kunnen :/

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Haaglander
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
l3art schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 15:53:
Even een vraag voor de YSP-2700 eigenaren, hoe stellen jullie de soundbar in bij een film met surround geluid? Zetten jullie de DSP dan op surround of gewoon uit? Zelf merk ik niet heel veel verschil tussen de DSP uit zetten en op surround zetten. Dit in tegenstelling tot het geluid op stereo zetten tijdens tv uitzendingen, want dan de DSP uit zetten geeft een dun wat hol geluid.
Ik merk wel wat verschil als ik DSP aanzet.
Bij films zet ik DSP vaak op MOVIE-spectacle (bij actiefilms komen de explosies dan mooi 3-dimensioneel naar voren, althans naar mijn smaak)
Bij TV-uitzendingen op ENTERTAINMENT-talk show
Bij muziek op MUSIC/music video

Stereo vind ik ook een dun geluid geven.
Zelfs als ik naar streaming muziek luister dan zet ik hem op surround (met DSP).
Dat geeft naar mijn smaak een mooi 'vol' geluid.

[Voor 5% gewijzigd door Haaglander op 12-05-2018 08:23]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DIB76
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 31-03 15:42
ppeterr schreef op zondag 20 mei 2018 @ 15:44:
Een dringende vraag aan de HK 950 bezitters.

Kunnen jullie met mij delen hoe jullie netwerk in elkaar steekt. En dan met name
welke channels jullie 5ghz netwerk staan enzo. Ik wordt namelijk echt behoorlijk
geïrriteerd door deze soundbar.
Heb hier geen problemen met mijn hw-k950
Mijn opstelling: soundbar onder de tv /sub woofer links ernaast.
Surround speakers achteropgehangen.
In de kast onder de soundbar zit de volgende apparaten op wifi.(nintendo switch en wiiu)

Wifi accesspoint/router zit in de meter kast (5GHz kanaal 58 en 2.4 GHz kanaal 1)
op 1 en 2 hoog repeaters met de zelfde kanalen voor 5GHz en 2.4 GHz.

buren naast mij zitten op voor 2.4Ghz op kanalen 6,8,11 en 13
op 5GHz 38/42/44/134

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ToyotaMR2
@l3art bij mijn 2500 ook last van indien draadloos. Met draad geen problemen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ShAd0w
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-06 11:09
Neejoh schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 15:03:
[...]

Het klopt inderdaad dat er standaard geen externe subwoofer bij zit. Dat is het mooie van deze soundbar, via een "slimme techniek" kunnen ze genoeg bass uit de enkele soundbar trekken dat het lijkt alsof je een losse subwoofer ernaast hebt staan.
Dat is dan wel gelijk het nadeel want die kapt af op 37Hz ipv de 20Hz van de meeste externe subwoofers. Het heeft dus een iets minder "zwaar" bereik, maar ik weet niet of dat het voldoende is. Zou het graag willen testen met de zekerheid dat als ik het niet genoeg vind, ik een losse externe subwoofer kan aansluiten.

Nu kan dat, maar de enige subwoofer die ik kan vinden is de genoemde Samsung SWA-W700 van € 599, wat bijna anderhalf keer de prijs van de soundbar zelf is 8)7

Als er een losse budget subwoofer op aangesloten kan worden is het een ander verhaal, maar dat kan ik dus nergens terugvinden.
Ik heb bovenstaande niet gevraagd, maar ben vandaag gaan luisteren naar die Soundbar en moet zeggen, ik vond het prima wat voor bas die produceert. Ik zit namelijk niet te wachten op een losse subwoofer.

Aangezien ik van TV-speakers af kom, is dit een enorme vooruitgang. Was bij PlatteTV in het filiaal in Eindhoven (mooie winkel trouwens!), alleen daar hadden ze de HW-MS650 helaas niet in testopstelling staan. Hierna ben ik naar de Mediamarkt gegaan om te kijken of ze hem daar hebben en dat hadden ze gelukkig. De gratis rear-speakers hadden ze niet liggen, dus kon niet zien hoe die eruit zagen of hoe die klinken. Maar de soundbar maakt in mijn ogen echt prima geluid, inclusief bas.

Hierna via PlatteTV.nl een deal gesloten (ze hebben Wissel-weken of zo iets) en heb ik hem besteld voor €399. Via Samsung krijg ik daar dan nog gratis 2 rear-speakers bij, waardoor ik een prima surroundset heb voor die prijs!

Dinsdag kan ik hem in het filiaal ophalen. De rearspeakers hoopt Samsung binnen 6 weken te leveren.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Santee schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 13:47:
Hey mensen, ik heb net een nieuwe Sony KD-55XE9005 TV, maar uiteraard is het geluid hierbij matig, daarom op zoek naar een soundbar.
Via de rentepunten winkel zijn een paar modellen met een mooie korting te krijgen:
J.B.L. 5.1: €395
HEOS Soundbar: €649
HEOS Home Cinema €499
Verder leek de Polk Audio MagniFi Mini mij wel leuk en de Sony HT-MT500.

Verder zijn andere merken natuurlijk ook welkom, ik ben niet zo thuis in de soundbar wereld. Iemand tips (behalve naar de winkel gaan, want dat ga ik ook doen de komende week :)).
Yamaha YSP 2700. Voor de prijs ga je geen betere vinden aldus de nodige reviews die er over geschreven zijn.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Santee
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:02
l3art schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 18:38:
[...]

Yamaha YSP 2700. Voor de prijs ga je geen betere vinden aldus de nodige reviews die er over geschreven zijn.
Thanks! Wel flink aan de prijs, zat nu naar een Sony HT-XF9000 te kijken voor €399 (en nog €60 cashback).
Verder vond ik de JBL 5.1 voor €395 ipv €750 ook wel een goede aanbieding..

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:44
@Santee Heos Home Cinema niet via de ING kopen. Even Amazon.co.uk of Amazon.fr in de gaten houden. Is daar al meermaals voor ~370 euro te koop geweest.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Scarface1984
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 31-03-2021
Santee schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 13:47:
Hey mensen, ik heb net een nieuwe Sony KD-55XE9005 TV, maar uiteraard is het geluid hierbij matig, daarom op zoek naar een soundbar.
Via de rentepunten winkel zijn een paar modellen met een mooie korting te krijgen:
J.B.L. 5.1: €395
HEOS Soundbar: €649
HEOS Home Cinema €499
Verder leek de Polk Audio MagniFi Mini mij wel leuk en de Sony HT-MT500.

Verder zijn andere merken natuurlijk ook welkom, ik ben niet zo thuis in de soundbar wereld. Iemand tips (behalve naar de winkel gaan, want dat ga ik ook doen de komende week :)).
Ik heb vandaag mijn Sony HT-Z9F gehaald en ben zeer tevreden .

Mooi en helder geluid .

Kan hard genoeg en speelt dolby atmos en dts x af en dan kan je zeker horen

Bij normaal tv is het verschil ook te merken in vergelijking met tv speaker C8

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Santee
Scarface1984 schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 20:45:
[...]

Ik heb vandaag mijn Sony HT-Z9F gehaald en ben zeer tevreden .

Mooi en helder geluid .

Kan hard genoeg en speelt dolby atmos en dts x af en dan kan je zeker horen

Bij normaal tv is het verschil ook te merken in vergelijking met tv speaker C8
Sony HT-ZF9 bedoel je ;)
Grotere broer van de Sony HT-XF9000 volgens mij?
Deze kost €799 bij Expert, -10% = €720 - €80 cashback = €640 (werkt dat zo?). Redelijk prijzig, maar wellicht een optie. Ik wil het liever <€400 houden :/

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Scarface1984
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 31-03-2021
Santee schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 20:49:
[...]

Sony HT-ZF9 bedoel je ;)
Grotere broer van de Sony HT-XF9000 volgens mij?
Deze kost €799 bij Expert, -10% = €720 - €80 cashback = €640 (werkt dat zo?). Redelijk prijzig, maar wellicht een optie. Ik wil het liever <€400 houden :/
Haha klopt ,

En ja dat werkt zo .

Ik weet niet of het verschil het waard is . Maar voor mij was de extra HDMI en meer vermogen en een extra speaker voor gesprekken de reden voor deze en staat mooier bij 55 inch . Die andere was nog kleiner 😬😉

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Santee
Scarface1984 schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 20:54:
[...]

Haha klopt ,

En ja dat werkt zo .

Ik weet niet of het verschil het waard is . Maar voor mij was de extra HDMI en meer vermogen en een extra speaker voor gesprekken de reden voor deze en staat mooier bij 55 inch . Die andere was nog kleiner 😬😉
Ik ga nog even sparen.. rib uit mijn lijf 8)7 :+

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Kasj
Freakster86 schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 20:11:
@Santee Heos Home Cinema niet via de ING kopen. Even Amazon.co.uk of Amazon.fr in de gaten houden. Is daar al meermaals voor ~370 euro te koop geweest.
Vandaag zelfs voor €333 bij de Mediamarkt

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:44
Kasj schreef op maandag 11 juni 2018 @ 08:37:
[...]

Vandaag zelfs voor €333 bij de Mediamarkt
Goed gevonden, laagste prijs ooit volgens mij. Dikke aanrader voor dat geld imho.

Ben er zelf nog steeds erg tevreden mee. Alleen jammer dat je er geen surround set van kunt maken en dat Denon redelijk traag is met support; Alexa integratie sinds kort, maar Google Home laat nog wel (even) op zich wachten. Het ontbreken van bluetooth los je simpel op met een goedkope stick van Aliexpress.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• WahWah
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 11-05 10:04
Die prijs van 333 wordt automatisch verrekend in je winkelwagen als je ingelogd bent als member.
Schijnt een dagdeal te zijn.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Kasj
Ik kwam het tegen op pepper. Daar staat het volgende:

OP=OP

Korting wordt verrekend in het winkelwagentje als je bent ingelogd als Mediamarkt Clublid.

Aanvulling: persoonlijk zou ik overigens (ondanks de superprijs) voor een soundbar met draadloze surrounds gaan, tenzij je een relatief kleine huiskamer hebt. Ik vind rears echt wat toevoegen. De samsung actie met gratis rears vind ik dan ook erg mooi. (Heb zelf overigens de denon heos bar met sub + surrounds)

Misschien doet plattetv de polk magnifi max surround nog steeds voor 599 weg? Dat is vor die prijs ook echt een topper volgens mij.

[Voor 30% gewijzigd door Kasj op 11-06-2018 09:34]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Kasj
Santee schreef op maandag 11 juni 2018 @ 09:28:
Heeft de Denon set ook Atmos? Ik kan het niet zo 123 opzoeken vanaf mijn telefoon 😅
Geen ATMOS, maar dat lijkt me voor een soundbar sowieso meer marketing dan wat anders :-)

• rvrbtcpt
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:32
Dountill schreef op maandag 11 juni 2018 @ 17:56:
Wellicht dat iemand hier in mijn situatie heeft gezeten. Momenteel bezit ik een 2x teufel ultima 40mk2 en 2 20mk2's als Dear speakers. Ik ben opzich blij met de set, maar na mijn recente verhuizing moet ik toch wennen aan de sound en het formaat van de set.

Is er iemand die vanuit een relatief grote set naar een soundbar (5.1 pakket) is gegaan en iets aan te raden heeft? Budget is ong. 1000 euro, maar is op langere termijn op te rekken met upgrades (sub en rears). De nieuwe Heos Bar wil ik binnenkort in ieder geval eens beluisteren.
Dat gaat dus niet hetzelfde zijn.
Eens soundbar klinkt goed maar is altijd een compromis.
Hout vs plastic, kleinere speakers en alles zit dichter op elkaar.
Sinds een half jaar heb ik de Denon Heos bar met sub en rear speakers, het klinkt goed maar mijn Denon 3202 met Tannoy Revolution R1 zuil speakers, center speaker en bookshelf rear speakers klonk mooier. Daar had ik nog een Yamaha subwoofer bij.
Maar de WAF zat in de weg dus die zijn ondanks de grotere woonkamer toch weggedecoreerd na de verhuizing.

• Bart0ving
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 28-05 23:30
Schuimpje schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 15:31:
[...]

Ikzelf ben aan het overwegen om de Sony HT-ZF9 aan te schaffen. Deze valt prima binnen je budget en is 3.1.
Ik heb deze zelf even kort beluisterd in de Media Markt en was nog niet echt overtuigd om eerlijk te zijn... dan klonk de Bose toch net even wat meer 'crisp' zeg maar...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Santee
Bart0ving schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 10:08:
[...]

Hoe kom je daar bij?
Ik vergelijk een soundbar van 800 met 1 van 800...
Hij ging uit van de bijbehorende sub die normaal ook €800 kost denk ik.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• pascalpareja
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 22-11-2018
Heb zojuist de Sony ht st5000 opgehaald voor 929 euro incl cashback actie van Sony voor 779 euro.

Dat kon ik niet weigeren

Acties:
  • +1Henk 'm!

• alwinus

alwinus

Tweaked

Scarface1984 schreef op maandag 18 juni 2018 @ 14:29:
Hallo allemaal ,

Ik heb de Sony HT-ZF9 en ben zeer tevreden , nu is mij vraag of de ervaring nog beter wordt met de optionele rear speakers.

Ik ben benieuwd naar jullie reacties .

Mvg Bas
Ik zou zeggen van wel https://www.homecinemamag...raadloze-sa-z9r-speakers/

Acties:
  • +1Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
rscheper schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 10:53:
Bedankt voor reacties, ik moet echter voor mijn gevoel nog even een stukje bevestiging hebben. Ik was van plan om mijn HT-XT1 soundplate weg te doen omdat deze geen 4K/HDR doorstuurt, als ik echter onderstaand stukje lees:

Je kunt bij het aansluiten van een soundbar dus gerust kiezen voor het aansluiten van alle HDMI-bronnen op je televisie en vervolgens je soundbar via HDMI ARC of S/PDIF aansluiten op de televisie.

Dan lees ik dat ik prima mijn Xbox One X en mijn Ziggo Horizon Box via HDMI rechtstreeks op mijn TV aan kan sluiten om vervolgens een HDMI kabel vanaf de ARC HDMI poort op mijn TV naar mijn ARC poort op de XT1 kan aansluiten? Zo gaat het 4K/HDR beeld alsnog buiten de soundplate om en kan ik daar dus van genieten, terwijl het geluid los naar de soundplate gaat?

Dus:
Xbox --> HDMI TV
Ziggo --> HDMI TV
TV --> HDMI Soundplate/soundbar

Stel dat dit klopt, dan vraag ik me af, een TV heeft normaal alleen HDMI in en de soundplate heeft de ARC ook op de HDMI out zitten, terwijl deze dan stiekem als geluidsingang gebruikt wordt.
De ARC is two way. Ik heb het precies zo aangesloten als jij en dat werkt prima (andere soundbar).
Alleen wanneer ik wat instellingen 'on screen' wil aanpassen moet ik de tv even op de HDMI 2 poort zetten (dat is de ARC poort op de tv).

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hammetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22:20
iBood heeft vandaag de Samsung HW-K950 in de aanbieding voor 599,95 (goedkoopste PW = 999,95 (pricewatch: Samsung HW-K950

http://nl-nl.forum.ibood....dolby-atmos-514-soundbar/

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ghstly
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 21-03 09:23
Zelf al een tijdje eigenaar van een HT-ST5000 en helaas zijn er nog geen aanwijzingen voor rear speakers, want hoewel de meeste eigenaren tevreden zijn met de 'geluidsbubble' zou de toevoeging ervan een warme aanvulling zijn. En het lijkt enigszins wel met een firmware toe te voegen zijn, aangezien de sub ook draadloos werkt. Weet natuurlijk niet hoeveel bandbreedte deze intern kan afhandelen.

Zie ook draadje op: https://www.avforums.com/...00-owners.2102569/page-43

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Exterminator
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04:58
schumi2004 schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 14:12:
Thanks voor je punten, allemaal redenen waar ik wel mee kan leven :P

1. Niet zo belangrijk
2. Zoek ik nog uit maar ik geloof wel dat ze dit fixed hebben.
3. Als ik goed gerekent heb is iig mijn 49" exact zo breed als de Heos is :P
4. Mijn vorige receiver set was ook met stof dus ben er mee bekend ;)

Van de Samsung las ik toch meer issues wat ik in mijn vorige post al aanhaalde.

Ik ga weer even terug naar de spreekwoordelijke tekentafel om alle punten weer naast elkaar te leggen en vanmiddag nog eens een luister sessie doen ;)

/edit:
Met Heos Bar bedoel je deze pricewatch: Denon HEOS Bar en niet deze pricewatch: Denon HEOS HomeCinema
En deze pricewatch: Yamaha MusicCast YSP-2700 Zwart ? Paar 10tjes boven je budget maar...

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-06 10:33

schumi2004

PSN: whocarez-

Let op: Oude versie zoals door bart0ving opgemerkt.

De Heos by Denon Home Cinema Multiroom is ook in de aanbieding EUR 334,63

Goedkoopste PW is EUR 477,37 pricewatch: Denon HEOS HomeCinema

https://www.amazon.fr/Heo...keywords=Heos+Home+Cinema

[Voor 32% gewijzigd door schumi2004 op 28-06-2018 12:37]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Exterminator schreef op maandag 9 juli 2018 @ 15:09:
[...]

Dank voor je reactie.

Zit jij in een goede ruimte voor de ysp2700? In hoeverre merk je het effect?

Ik heb de tv tegen een muur staan op n meubel, rechts muur icm fopgordijn en raam met houten jaloezie en tegenover de tv een hoekbank en links van de tv open ruimte zeg maar.
Nee ik zit zelf niet in een ideale ruimte. Ik heb links van de tv een muur/raam maar rechts niets. Daarbij staat de soundbar ook niet op de ideale hoogte.

Er is wel iets van effect merkbaar, maar als je echt 5.1 geluid zou willen of 7.1 ben ik van mening dat je sowieso niet voor een soundbar moet gaan, of in ieder geval niet eentje waar geen achterspeakers aan gekoppeld kunnen worden.

Bij de yamaha zit je wel goed voor wat betreft de gekuidskwaliteit. Maar dat had je vast ook al wel in de nodige reviews gelezen.

[Voor 28% gewijzigd door 13art op 09-07-2018 15:53]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Gruijters
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 24-05 21:07
Sinds gisteren een Teufel Soundbar van Raumfeld in huis. Ik kom van een 10 jaar oud 5.1 setje van Logitech, de Z5500. Ik wilde toch meer een pronkstuk voor in mijn woonkamer en vond de Raumfeld de mooiste soundbar welke beschikbaar is (wit).

Eerste indruk:

Prachtig design. Voelt zeer degelijk aan (lees: zwaar) en een gigantische subwoofer welke er ook prachtig uit ziet. Aansluiten ging zeer gemakkelijk. Soundbar middels ARC aangesloten. TV herkende het meteen.
Subwoofer is wireless en achter de bank gepositioneerd.

Nadat alles quick & dirty was aangesloten, zonder dat ik mijn tv nog had opgehangen, ging ik aan de slag. Op het begin even slikken t.o.v. een 5.1 set. Alles stond in fabrieksinstellingen ingesteld dus het was even spelen met de settings. Dit alles is prima in te stellen in de Raumfeld app, wat redelijk overeenkomt met de Sonos app. Middels chromecast audio kan je veel apps direct streamen richting de Soundbar.

Waar ik vervolgens wél direct van onder de indruk ben geraakt is het kijken van film materiaal met surround; oftewel de standaard surround demo's op YouTube. De Soundbar ondersteund weliswaar geen DTS of DD, maar door de 'Wellenfeld' techniek ontstaat er toch een ruimtelijk geluid wat met wat fantasie overeenkomt met surround. Niet te vergelijken met een 5.1 set, maar ik was toch behoorlijk onder de indruk. Vooral dat dit alles wordt ondersteund met een flinke bass.
Een 4K film met een goed audiospoor wordt z.s.m. bekeken om het echt eerlijk te testen.

Verder moet ik de komende dagen nog veel tweaken en testen met de vele settings. Eerste indruk is uiteindelijk goed, maar toch moet ik even (mentaal) omschakelen van mijn good old 5.1 set naar het soundbar principe :)
Het oogt allemaal wel een stuk meer clean.
Ik zal mijn bevinden over een paar weken nogmaals delen!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01-06 22:19

Famous

R 400+

nouloe schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 15:40:
[...]

De overige apparaten naar Tv & TV via ARC naar soundbar.

Iemand ervaring met de Sj9 of andere aanbevelingen op dat vlak?
Maar ik wil juist één kabel naar de soundbar en de rest in de soundbar proppen..

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

• maxtrash
Mijn Soundbar (HT-ST5000) is in feite een AV-versterker met ingebouwde speakers. Dus er zitten HDMI-ingangen op waar je andere apparatuur op kunt aansluiten. Er zit in deze soundbar wel een chromecast audio en spotify client ingebouwd, maar geen video speler. Volgens mij moet je dat ook niet willen. Je wil een snelle mediaspeler die altijd up-to-date blijft, dat kun je ook niet verwachten van een Soundbar waar de de core functionaliteit het geluid is,
Gebruik daarom bijvoorbeeld een Nvidia Shield, chromecast ultra of een van de talloze andere mogelijkheden voor het video gedeelte.

• Famous

Famous

R 400+

nouloe schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 14:00:
[...]

Volg, ik heb namelijk een C8 gekocht en twijfel ook over de soundbar. Zit ook met Ziggo & PS4
Ik heb zojuist de keuze gemaakt voor de LG SK10Y, deze heeft gewoon 3 HMDI poorten :)

Er is nu ook een cashback op van €200,-!
Als je rond belt voor een goede prijs heb je hem voor onder de €500,- na cashback :*)

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-06 10:33

schumi2004

PSN: whocarez-

l3art schreef op donderdag 6 september 2018 @ 18:56:
[...]

Misschien handig om er bij te vermelden om welke soundbar het gaat.
Done, is idd wat handiger ja.

• Famous

Famous

R 400+

Kensuke schreef op woensdag 12 september 2018 @ 20:06:
[...]

Smits gebeld en ik werd zo'n beetje voor gek verklaard bij de genoemde prijs. Heeft iemand anders recent hiermee succes gehad? Misschien had ik de verkeerde aan de telefoon.
Wellicht kreeg ik korting omdat ik mijn LG C7 daar ook had aangeschaft maar zo leek het niet.
Ik kreeg de prijs direct door per telefoon.

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Op Expert.nl is er vandaag en morgen 20% korting op veel audio apparatuur..

Ik ben zelf overstag gegaan voor de Sony HT-ZF9 (€579,- nu) De rearspeakers hebben ze er niet maar die komen wel via een ander kanaal ;)

• ToyotaMR2
Nee, minimaal 5 meter.
Hoe langer hoe beter.

• maxtrash
Bierkameel schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 19:14:
Leuke firmware update voor de Sony HT-ST5000 :)

Firmware Update version M40.R.0444 for HT-ST5000
Adds support for the eARC feature
Download
Firmware Update version M40.R.0444 for HT-ST5000
Download
Applicable Models
This information is for the following models:
HT-ST5000
IMPORTANT: This file is only for use with the models identified. Not all models are sold in all countries.

About this download
Benefits and improvements from the latest update
Adds support for the eARC feature
Notes:
eARC is a new HDMI 2.1 standardized function which adds support for the latest audio formats, in addition to audio formats supported by the existing Audio Return Channel (ARC) function.
The eARC feature allows you to enjoy object audio content such as Dolby Atmos - Dolby TrueHD and DTS:X or multi-channel LPCM content that cannot be transmitted with the ARC function
Stream Information is displayed on Main display unit
heb een tijdje geprobeerd de apparaten (shield, ziggo decoder) op mijn soundbar ST5000 aan te sluiten, en zelfs met een Harmony geprobeerd het gebruikersvriendelijker te maken, maar alles is nu weer aangesloten op de tv.
toch het makkelijkste want via CEC gaan de apparaten aan en uit en het volume van de soundbar is te regelen met alle afstandsbedieningen (van de shield, de tv, ziggo decoder en sowieso die van de soundbar natuurlijk).

Toen ik het eArc verhaal las werd ik dus wel vrolijk. Heb in de huidige setup namelijk geen Atmos meer....Helaas blijkt echter dat er ook nogal wat nodig is van de TV en misschien zelfs de HDMI-kabel.
Ik geloof niet dat er al samsung TV's zijn met eARC support. Mijn JU7000 uit 2015 stelt zelfs expliciet in de handleiding dat de tv geen ethernet over hdmi ondersteunt dus volgens mij kan het zelfs theoretisch niet.
Tja, misschien leuk voor de volgende tv dan, maar die ben ik voorlopig niet van plan al te gaan kopen.

• Ckriek
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13:46
Hammetje schreef op maandag 26 november 2018 @ 14:39:
Zijn er hier mensen die in het bezit zijn van een LG SK9Y? Is (alleen nog) vandaag wel érg goedkoop - ik zit er aan te denken 1 aan te schaffen.

€499,- en dan nog €100,- cashback van LG maakt €399,-, zeer nette prijs als je het mij vraagt.... Ik ben al even langs de mediamarkt gelopen om hem te horen, die wilden niet zakken in de prijs (is daar 577 ex cashback), maar toch even mee kunnen spelen. Eerste indruk was erg goed - dus denk dat ik het sowieso ga doen. Op mijn vraag aan MM om te prijs te verlagen naar iets in de buurt van €499,- van andere aanbieders werd gezegd dat ze niets konden doen. Jammer, voor wat spelen heb ik best een paar tientjes over, maar €78,- vind ik gewoon teveel geld.
Ik heb de sky 9 in combinatie met de 65 c8,vondt de sky10 te groot,ben er erg tevreden over dolby atmos gaat als een zonnetje,evenals Spotify,alles aangesloten via Arc,heb er de spk8 bijgekocht (39 euro) zodat ik ook surroundgeluid
Alles te bedienen met de magic remote,kortom aan te raden.

• RubenWwijk
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 07:22
Famous schreef op donderdag 29 november 2018 @ 10:43:
[...]

Ik probeer er voor je aan te denken vanavond!
Hij steekt beide zijdes iets uit, dacht de eerste dag wel dat er een grotere TV bij hoorde maar snel gewend :)
bij de buurman duurde het wennen wat langer :+
Heb zelf ook de SK10Y onder de 55 inch en het kan prima! Het steekt in beiden gevallen iets uit, maar wij storen ons daar niet aan. Geen miskoop in ieder geval. ;)

• Famous

Famous

R 400+

Krishhh schreef op donderdag 29 november 2018 @ 09:03:
[...]

Ik overweeg ook om deze soundbar aan te schaffen, maar twijfel nog of het staat bij een 55 inch. Heb jij misschien een foto van hoe dat staat?
Doe het even full size;

Dan nog betreft de rears.
Hieronder de bank en je zit in het midden van de tv als je op de tweede plek van rechts zit. Hierom twijfel ik dus voor de toevoeging omdat ik dan niet in het midden (tussen) de rears zit.
Zal het surroundgeluid dan nog wel goed overkomen?

• Krishhh
  • Laatst online: 17-01 19:39
Famous schreef op donderdag 29 november 2018 @ 17:52:
[...]

Doe het even full size;

[Afbeelding]

Dan nog betreft de rears.
Hieronder de bank en je zit in het midden van de tv als je op de tweede plek van rechts zit. Hierom twijfel ik dus voor de toevoeging omdat ik dan niet in het midden (tussen) de rears zit.
Zal het surroundgeluid dan nog wel goed overkomen?

[Afbeelding]
Thx voor de fotos, ziet er goed uit! 8). Ik ga de sk10y ook halen binnenkort.

PSN: TheKrish

• 13art

13art

Moderator Mobile
Witte_200 schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 13:03:
[...]

Hier sinds gisteren ook de SK10y in huis.

Ik zie dat jij de subwoofer naast de bank hebt staan, zo heb ik het nu ook, maar ik stoor me een beetje aan het feit dat ik hem ook echt hoor. Geluid komt van voor maar de lage tonen komen merkbaar van naast de bank.

Heb jij hier geen last van? Of heb je iets aan de instellingen gewijzigd?

PS: Ook nog geen ervaring met de Rears, maar denk er wel aan om deze nog bij aan te schaffen.
Dat komt denk ik omdat de sub ook wat van mid/laag overneemt. De speakers in de bar zelf zijn te klein om een goed mid te produceren dus dat wordt gecombineerd met de sub. Die tonen zijn beter te plaatsen voor het gehoor dan echt alleen de lage sub tonen.

• Famous

Famous

R 400+

Witte_200 schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 13:03:
[...]

Hier sinds gisteren ook de SK10y in huis.

Ik zie dat jij de subwoofer naast de bank hebt staan, zo heb ik het nu ook, maar ik stoor me een beetje aan het feit dat ik hem ook echt hoor. Geluid komt van voor maar de lage tonen komen merkbaar van naast de bank.

Heb jij hier geen last van? Of heb je iets aan de instellingen gewijzigd?

PS: Ook nog geen ervaring met de Rears, maar denk er wel aan om deze nog bij aan te schaffen.
Nee, moet niet zeggen dat ik dit ervaar.
Ik heb hier ook geen vrienden of familie over gehoor.

Bij de instellingen op de bar heb ik de bass op +0, treble op +2 en nog een instelling op +1, weet even niet welke.
Wellicht dat de bank ook een stukje akoestiek opvangt?

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:19

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

macciez schreef op donderdag 6 december 2018 @ 21:46:
[...]

Ik had alles er meteen bij (een les die ik heb geleerd door vroegere setups). Kan vanavond wel even de sub uitdoen en kijken wat het verschil is, maar voor mijn gevoel doet hij precies wat hij moet doen: onopvallend aanwezig.
De complete set is een grote smak geld, wij willen alles langzaam bij elkaar sparen.
Ik weet bijna wel zeker dat de sub een belangrijk onderdeel is, ik mis hem nu al.
De Soundbar levert super geluid maar net niet de power die een sub kan leveren :P .

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.”

• ericklooster
  • Laatst online: 11-03-2019
Ben van plan mijn audiosysteem (receiver + boxen) te vervangen. Ik zou het liefst een draadloos systeem willen. Na wat zoeken kwam ik op de volgende set uit:

https://www.jbl.nl/home-a..._color=Black-EMEA-Current

Prijs/kwaliteit lijkt het me een goede optie. Wat denken jullie?

• Famous

Famous

R 400+

Mesut7o schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 09:50:
Ik heb dus vorige week de LG SK10Y aangeschaft. Zonder rear speakers. PRACHTIG geluid wat er uit komt. Ik moet zeggen dat ik het voor vrij goedkoop heb kunnen aanschaffen en dat voor €499,-

Smits Arnhem een Mail gestuurd of ze wat konden doen met de prijs. Het stond voor €799,-
Korting gekregen van €100,- Uiteindelijk gekocht voor €699,- LG Heeft een cashback van €200,- waardoor ik op 499,- uitkom.

Mocht er mensen die SK10Y willen aanschaffen, bel even rond en vraag of ze wat kunnen met de prijs want het kan je heel veel geld schelen. Niet geschoten is altijd mis.
Gisteren A Millie van Lil Wayne opgezet met de bass op +6, echt alles trilde in huis. 8)7

Zelf nog steeds erg te spreken over de Soundbar, zeker voor het geld (had hem iets goedkoper dan jij half jaartje terug).
Hiervoor een Sony uit dezelfde prijsklasse maar dat was echt flut in vergelijking.
Functies werken goed, degelijk geluid en het surroundgeluid doet die verrassend goed voor een soundbar.

Merk wel dat ik steeds vaker een film op zet dus die extra rear speakers zijn onderweg :)

• Mesut7o
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10-05 14:16
Famous schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 13:21:
[...]

Gisteren A Millie van Lil Wayne opgezet met de bass op +6, echt alles trilde in huis. 8)7

Zelf nog steeds erg te spreken over de Soundbar, zeker voor het geld (had hem iets goedkoper dan jij half jaartje terug).
Hiervoor een Sony uit dezelfde prijsklasse maar dat was echt flut in vergelijking.
Functies werken goed, degelijk geluid en het surroundgeluid doet die verrassend goed voor een soundbar.

Merk wel dat ik steeds vaker een film op zet dus die extra rear speakers zijn onderweg :)
Heb je goed geregeld dan. 9 van 10 zaken waar ik contact mee had deden moeilijk over de prijs.

Ik merk nu ook dat ik ook vaker films opzet. M'n vrouw was blij dat ze me vaker zag 8)7
De rear speakers ga ik later aanschaffen. 130,- vind ik net iets te veel.

Laat me weten of je tevreden bent over de rear speakers.

• Dark Master
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 02-06 23:53
Fjeze schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 10:25:
Ik ben momenteel aan het twijfelen om over te stappen op een soundbar, vooral omdat ik in het nieuwe huis in de zithoek helaas niet heel gemakkelijk mijn huidige setup kwijt kan zonder dat de speakers wel erg dicht bij elkaar staan.
Huidige setup: Marantz SR-6010, Q-accoustics 3020 als front, 3090 als center en 3010 als rear speakers.

Ik luister persoonlijk ook veel muziek, maar hecht ook waarde aan 5.1 DTS-HD en dergelijke.

Nu heb ik gekeken naar de Sony ST-5000 en dit lijkt mij echt een van de betere sound bars, echter heeft deze geen mogelijkheid tot achter speakers, wat ik dan toch wel weer erg jammer vind.

Ook zou ik graag gebruik maken van Multiroom, aangezien ik bij de eettafel en de keuken losse (draadloze) speakers wil plaatsen en deze synchroom wil kunnen laten lopen met elkaar.

Iemand tips?
Ik ben 2 en een half jaar overgestapt van een Marantz SR7010, B&W CM9 en een SVS SB2000 naar een Bose Soundtouch 300 met bijbehorende rear-speakers en sub. Geen moment spijt van gehad.

Ook ik luister graag nog muziek, tuurlijk lever je wel iets in. Maar de weergave van deze soundbar is grandioos! Zowel bij muziek als films.

Maar het beste advies, is toch wel zelf luisteren. Geluid is smaak. ;)

Alienware 51M * 32GB * i9 9900k 3,6 GHz * 236Gig SSD intel optane * 1tb 2,5 ssd Samsung Evo * RTX 2080

• kernie
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13:49
luappul schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 22:15:
[...]

Ik heb deze setting niet kunnen vinden en deze staat ook niet in handleiding genoemd. Kijk ik niet goed?
Het staat onder settings, hiermee zul je het wel vinden ;)

YouTube: Increase volume Samsung Soundbar 8500S or 9000S

Bitcoin maxi

• luappul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 02-06 15:55
Aaah kijk, ik kon het me al niet voorstellen dat dit niet mogelijk was! _/-\o_

Speakersetje is nu van de categorie 'waardeloos' naar de categorie 'best leuke toevoeging voor weinig geld' verhuisd, thanks!!

• Famous

Famous

R 400+

Mesut7o schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 14:16:
[...]

Laat me weten of je tevreden bent over de rear speakers.
100%!

Net aangesloten en het geluid vult de kamer een stuk beter. Het surroundgeluid gevoel is ook aanzienlijk omhoog!
Voor die €129,- zou ik ze zeker in huis halen.

• T.E
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-10-2021
Nu met de kortingen aan het kijken voor een Bose systeem.

Dan een compleet pakket. Soundbar, Subwoofer en speakers.

Keuze uit de 300, 500 of 700 serie.

Tussen 500 en 700 serie zit wel een verschil van ruim 550 euro.
Iemand ervaring mee? Vind de 500 serie mooier ( want geen piano glans ). Kwa geluid is de 700 vast mooier maar als het er eenmaal staat weet je toch niet beter.

Dit wordt de vervanging van mijn 5.1 set Marantz met harman karton speakers.

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:19

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

macciez schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 21:30:
[...]

Ow sorry, druk druk druk :). Ja, merkte zeker een verschil, het maakt het geheel meer "volkomen". Zou er uiteindelijk zeker voor gaan.
Wij hebben woensdag de Sub Module er ook bij gehaald, wat een groot verschil! :)

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.”

• ToyotaMR2
Je wilt toch eigenlijk ook voornamelijk spraak van voren krijgen?

• Elazz
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 30-05 17:43
ToyotaMR2 schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 19:26:
Ja ik heb gisteren maar eens een mailtje gestuurd. Stukken waren ontvangen en in ontvang de promotie zsm.

Ben benieuwd.
Had na 2 weken ongeveer een bevestigingsmail van Sony ontvangen en vervolgens heeft het nog 6 weken geduurd. Je ontvangt een melding wanneer het wordt opgestuurd incl. track & trace.

Acties:
  • +5Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 16:07
Voor de liefhebbers van grote soundbars; bij iBood is de LG SK10Y excl. rears scherp in de aanbieding!

Strava

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hammetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22:20
Tinusvolkel schreef op maandag 15 april 2019 @ 07:00:
Voor de liefhebbers van grote soundbars; bij iBood is de LG SK10Y excl. rears scherp in de aanbieding!
Aanvulling:
iBood: €408,90 inc verzending

Goedkoopste PW: pricewatch: LG SK10Y
Megekko: €535,- inc verzending

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Bhamm
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 21-08-2019
@Hammetje Heb de Sk10y gelijk besteld! Zat de afgelopen dagen te twijfelen over de prijs/wachten op een betere deal, maar beter dan dit kan ik niet verwachten denk ik. Bedankt voor het delen!!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Bhamm
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 21-08-2019
Haha excuses @Tinusvolkel. Alle lof voor jou ;)

• Famous

Famous

R 400+

Lekkerboeie86 schreef op woensdag 17 april 2019 @ 08:14:
[...]

Heb je hem toevallig ook voor de voet staan? Of hangt alles aan de muur? Ik wil hem eigenlijk graag voor de TV leggen op het tv-meubel, maar gezien de hoogte van de soundbar moet het wel btje fraai eruit zien.

Mooi dat het je goed bevalt sowieso! Met deze opstelling is het wel helemaal af hoop ik :)
De TV hangt aan de muur en de soundbar ligt op het meubel.
Sub staat er tegenover, naast de bank.
TV had ik eerder hangen maar wist al de de SK10Y kwam, dus hier wat rekening mee gehouden maar die mocht wel iets lager hangen.

Had al wat bevinden en foto's gepost mocht je meer informatie willen of zien.

Pagina: 1 2 3 ... 9

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee