Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Hoeveel verschil merk je tussen 2 en 4 CPU-kernen?

Pagina: 1
Acties:

• Cerberus_tm
  • Registratie: augustus 2008
  • Niet online
Sommige telefoons hebben twee CPU-kernen, andere vier. Hoe merkbaar is het verschil tussen zulke telefoons bij gewoon gebruik? Kan Android ze goed benutten? Bij wat voor activiteiten zou je verschil kunnen merken: alleen gamen, of nog andere dingen?

[Edit:] De One X en de Galaxy S3 zijn de twee toestellen die ik steeds tegenkwam met 4 kernen. Ik heb uiteraard talloze tests op Youtube bekeken waarin b.v. de Galaxy Nexus of de S2 vergeleken werden met de One X of de S3. Maar eigenlijk leken ze telkens niet zo gek veel te verschillen qua snelheid bij browsen, menu's bedienen, video afspelen en dergelijke—of zie ik dat verkeerd?

Benchmarks zeggen me niet zo heel veel: in absolute zin presteren 4 kernen natuurlijk beter, maar hoe zit het met praktijkervaringen? Op mijn PC wordt de volledige capaciteit van beide processorkernen eigenlijk bijna nooit benut.

Al deze toestellen krijgen uitstekende reviews, maar ik hoor bijna niets over de rol van de CPU daarin. Aangezien ze die dingen erin stoppen zou ik denken dat er toch een substantieel voordeel moet zitten aan 4 kernen (bij vergelijkbare kloksnelheid). Daarom was ik benieuwd naar jullie ervaringen en overwegingen: speelt het feit dat de S3 er vier heeft bijvoorbeeld een belangrijke rol in je keuze voor dat toestel? Wat voor toepassingen zijn er daadwerkelijk toe in staat om 4 kernen tegelijk te benutten?

Cerberus_tm wijzigde deze reactie 22-06-2012 01:02 (69%)

Pagina: 1

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Games

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True