Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Vipeax
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 20:27
Mmm schijnbaar kwam mijn post niet door vanaf m'n telefoon een paar dagen terug. Gezien 't aantal "aanmeldingen" --> DM maar een getal onder de 10, ga uit van 2 a 5 keys. Afhankelijk van 't aantal lucky mensen :P.

• Adanteh
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 15:15
Ik heb vanavond ook maar even Taviana gespeeld. Begon wel leuk. Meteen een alice pack gevonden en een M16 met 2 magazijnen. Daarnaast eigenlijk de meeste standaard survival gear. Wilde maar een keer zonder TS spelen de eerste keer. Anywya, ik kom in een stadje aan waar wat mensen rond lopen. Zodra één dude stil staat begin ik te schieten. Eerste murder op de nieuwe map was meteen binnen.. Het vreemde was alleen dat er iemand in een gebouw naast mij ook op dezelfde dude schoot. Vervolgens nog wat kills gemaakt in dat stadje en dat gebouw maar zoveel mogelijk omzeilt. Even later werd ik toch beschoten door die persoon dus toen maar weer verstopt. Ik was half dood en wilde het liefst wraak nemen, dus naar binnen gesneaked en die persoon gekilled. Grappige was dat het SLUIPERT was die altijd op dezelfde teamspeak zit.

Later toch gekilld. Uurtje geleden gerespawned. Meteen een AK gevonden daarmee naar een vliegveld gegaan. Daar een coyote backpack gevonden en een bult vol met ammo. Verder naar het volgende stadje waar één of andere massive supermarket was... Hoor ik daar players rennen. Ik zag er zo snel 2, dus ééntje een paar keer geraakt.. die deed meteen Alt-F4. Een andere meteen een headshot gegeven met een korte burst. Naar boven gelopen waar nog één lag.. Sneaky achtervolgt en die ook helemaal volgepompt met lood. Die deed ook Alt-F4. Toen was het verder leeg, dus naar beneden gegaan dat ene lijk te looten.. eerst nog even rest van het gebouw gechecked. En jawel hoor, in één keer staan er 3 lui om me heen en ben ik dood. Het blijft een feest dat combat loggen! Kan dat nu nog steeds met Alt-F4?

• Adanteh
quote:
DeadKnight schreef op zaterdag 01 december 2012 @ 13:56:
Weet er iemand nog een degelijke headset met microfoon?
Heb nu zo'n el-cheapo dingetje, wat niet meer helemaal proper werkt :X
Heb je toevallig nog een microfoon liggen? Dit is mijn constructie. Het ziet er misschien iets minder standaard uit, maar het zit ongelofelijk comfortabel en je hebt super geluid. Koptelefoon is een Samson SR850 (AKG 240 rip-off). Normaal zitten er standaard leren earpads op, maar die heb ik vervangen door de suede AKG earpads. De microfoon is van mijn creative headset met een gewone 3,5mm verlengkabel. Het is misschien niet de standaard oplossing, maar het bevalt mij gigantisch goed. Vooral qua geluid ben ik nu beter af dan 'game-headsets' die vele malen meer kosten. Nadeel is wel dat je iets moet verzinnen om de microfoon te bevestigen en dat je twee losse kabels hebt. (Ik had toevallig nog deze dingen liggen)

Anyway, het hangt een beetje af van wat je wil. Ik luister zelf ook erg veel muziek en dan heeft een 'normale' koptelefoon gewoon de voorkeur. Wel/niet draadloos, etc. Als je ook veel muziek luistert kijk dan even op head-fi, daar worden steeds meer koptelefoons gebruikt voor gamen.

Anyway, JoSchaap, ga jij ook een Taviana server online gooien of niet?

• Adanteh
Dus nu heeft zelfs Taviana alles geforceerd op één plek? Dat vind ik zo jammer eh. Ik vond het bij Chernarus al jammer dat eigenlijk alles zich bij NW airfield af speelt. Op die manier heb je totaal geen dynamiek en is het één groot sniper festijn. Bij Taviana had je dan tenminste nog dat je op de verschillende eilanden spawnt. Misschien is Lingor qua map layout daar eigenlijk wel het beste in. Vanuit alle richtingen komen spelers en op de meeste plekken is er eigenlijk wel high-end loot. Wat is nu precies de incentive om naar het andere eiland te gaan op Taviana? Die paar hangars stellen weinig voor en crashed helis zijn er niet eens. Alleen om een kampje te maken is het wellicht interessant (Maar de bossen / heuvels zijn daar verrekte waardeloos voor)

• Adanteh
Iedereen is ondertussen bezig met Wasteland. Side chat is ook al lang uitgeschakeld en JoSchaap heeft zijn shirt binnen.

• Adanteh
quote:
IlIlIlIlIl schreef op donderdag 20 december 2012 @ 17:43:
Helaas heeft mijn arma besloten om niet meer te werken :( krijg steeds de melding dat steam de instalatie gaat aan passen en daarna gebeurd er dus nog niks. Heb de games al opnieuw gedownload en stem herinstal gedaan maar het helpt allemaal niks
Probeer gewoon even met Arma 2 Launcher een shortcut te maken en dan gewoon de beta executable te pakken. Die gebruikt als het goed is helemaal geen steam, dus dan krijg je die melding ook niet. Even je installatiepaden aangeven, je instelleningen aanvinken, de mods die je wilt hebben en klaar is kees.

• Adanteh
quote:
IlIlIlIlIl schreef op zaterdag 22 december 2012 @ 11:56:
Heb het allemaal weer werkend maar kan niet op taviana server (bad version probleem) beta exe bestanden al gekopieerd naar de game map enzo maar krijg het niet voor elkaar :(

_edit_ Elke server zegt dat ik bad version heb :|
Het kan zijn dat je een te nieuwe beta patch hebt. Komt niet al te vaak voor, maar ik had het gister toevallig ook weer. Probeer dan even naar een beta patch lager te gaan. Overigens vind ik die beta bestanden kopiëren maar weird, tenzij je echt graag je speeluren in Steam hebt staan.

• Adanteh
quote:
JoSchaap schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 14:20:
ik vind wel dat utes iets te dicht op land is gezet, zou wel iets verder uit de kust mogen liggen :)
en nog steeds diezelfde movement problemen (vast komen in een deur als je een wapen hebt, enz)

maar verder ziet het er bruut uit :)
Het idiote is dat er al wel mods zijn die dat goed doen. ST_Movement zou het eigenlijk allemaal al moeten fixen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Adanteh
Ik durf het bijna niet te zeggen, maar ik zeg het toch regelmatig: De map is eigenlijk gewoon veel te klein en de mogelijkheden beperkt. Tenzij de standalone daar echt iets aan gaat veranderen (En dan vooral de map) hoeft het van mij allemaal niet. Zodra je eenmaal wat verder komt in de game en je meer gebruik maakt van vehicles, besef je eigenlijk al heel snel dat de map gewoon te klein is. Je rijdt in een kwartier van de éne hoek naar de andere hoek wat op zich lang is, maar niet voor een game waarin je echt zo rond moeten zwerven voor loot. Daarnaast is de map ook lang niet dynamisch genoeg. Elke respawn loop je weer naar hetzelfde plekje toe, omdat iets anders doen genoeg geen nut heeft (En ook niet echt leuk is). Een iets meer MMO-achtig ding lijkt me toch wel leuker. Verschillende eilanden die je alleen kunt oversteken als je bijvoorbeeld een boot hebt (En dus voer bent voor piraten) of een vliegtuig / helicopter. Voor echt goede voertuigen zul je dan overal en nergens onderdelen weg moeten halen (Als in, je kan wel een kapot vliegtuig vinden, maar dan moet je eerst onderdelen van een ander eiland af halen.. en met een hele groep daar komen is onmogelijk (Tenzij je een pendelvaart op zet met een klein bootje of een kleiner vliegtuig gebruikt om steeds iemand over te vliegen) en wordt je dus wat meer afgesplitst. De spawnrate van gebieden met veel players moet ook gewoon omlaag, zodat het interessanter wordt om constant rond te trekken in plaats van altijd in hetzelfde bosje te zitten waardoor je al heel snel zonder ammo / eten / drinken komt te zitten. Hetzelfde geldt voor benzine.. Blijf je met teveel mensen rond dezelfde hoek hangen, dan zal de benzine op een gegeven moment bijna op zijn (Waardoor je alleen nog minieme refills kunt doen en het veel interessanter is om naar een plek te gaan waar minder mensen zijn. Zodra het rustiger wordt op de vorige plek gaan de niveaus in de fuel tanks weer wat sneller omhoog..

etc..

Maaaaaaaaaaarrrrr.. dat gaat allemaal niet komen :D

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Adanteh
quote:
Tsurany schreef op maandag 13 mei 2013 @ 18:53:
Grotere map gaat wel heel saai worden met 64 man dus dat aantal mag ook even flink opgeschroefd worden. Hele delen van de map zijn praktisch veilig omdat daar nooit spelers komen. Hoogstens een verdwaalde nieuweling of iemand die een kamp in de buurt heeft, booring.
And thats where you're wrong. De meeste 'lege' plekken worden toch nog wel regelmatig bezocht door mensen (Enkele keren per week) en als je dan toch iets op wil bouwen, dan moet het gewoon 'altijd' veilig zijn. Probleem is natuurlijk ook dat je spul niet goed kunt verstoppen, dus zie je alles al van ver af staan*. Dat maakt de effectieve ruimte al een stuk kleiner. Ach, als je in alle gebouwen kan en die ook ietwat fatsoenlijk kunt blokeren dan zou het wel een optie zijn. Dan zit je wel dat je altijd nog de wacht moet houden, wat natuurlijk niet tof is..

Op een bepaalde manier een AI guard krijgen zou wel tof zijn, die je bijvoorbeeld maximaal 5 uur achter elkaar de wacht kunt laten houden en dan moet hij weer 2 uur rust hebben. Dan moet je wel precies kunnen instellen wat voor gun hij heeft, wat voor patrol hij doet en wanneer hij reageert (Als hij iemand rustig ziet rond snuffelen wat gebouwen verder op is er natuurlijk geen reden om meteen alarm te slaan). Moet hij wel alarm slaan, zou er bijvoorbeeld een service kunnen zijn dat je een e-mail / SMSje of iets dergelijks krijgt....

Goed, dat soort dingen komen er allemaal niet. Ik zou al verrast zijn als de map echt groter wordt. Nadeel is gewoon dat veel end-game dingen toch nog erg primitief moeten zijn, omdat het anders gewoon te sterk is op een kleine map. Humvees met guns en alles die heel rare zijn, zijn niet zo heel speciaal op een map van groot formaat. Zelfde geldt voor snipers... Over helicopters heb ik maar helemaal niet.

* weet nog wel dat ik een keer twee autos die van ons waren gestolen midden in een bos zag staan... en dan van ongeveer 500 meter afstand. Gewoon rondrijden en genoeg freelook doen en je ziet alles. First person only zou daar ook al heel veel voor helpen (En is met Arma 3 controls prima te doen)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Adanteh
Welcome to the bandit life. Voor mij was de lol van gear bij elkaar sprokkelen al heel snel afgelopen, het was vooral leuk om andere mensen op te jagen en als je dan een keer wat nodig had gewoon de controle over een compleet gebied overnemen (Sniper op overwatch, twee andere mensen die snel pakken wat ze nodig hebben en weer weg). Daarnaast hangt het heel erg van de servers af. Ik weet nog wel dat er een keer een update was waar eten niet meer spawnde, dus toen zij we met een paar man gaan jagen voor vlees, zijn we met een truck vol met gebakken vlees bij een vuurtoren gaan staan waar mensen gratis vlees kregen als ze zonder gun wat kwamen halen. Mooi een sniper precies naar de ingang kijkend, zodat iedereen die wel met een gun aan kwam zetten meteen een nekschot kreeg. Anyway, als je geen mensen wilt killen is er vaak gewoon veel weiniger te doen in DayZ op dit moment.

• Adanteh
quote:
Lijkt op een bohemia game. Rampzalige UI, rampzalige movement (Loopt ie zo'n trap op, stuitert ie alle kanten op. Geen animations terwijl je aan het lopen bent (Eerst stil staan, dan rustig je gun pakken, dan pas weer verder kunnen lopen). Die zombie animations ook... Die blijven weer half stil staan en teleporteren half. Zombies die je hitten zonder in de buurt te staan en niet eens een attack animation doen. Erg slechte collision (Half door deuren en muren lopen). Loot in de gebouwen ziet er dan wel weer leuk uit en meer gebouwen waar je in kan. Misschien dat je in de toekomst ook gebouwen wat dicht kunt bouwen, dat zou helemaal mooi zijn.
quote:
Ircghost schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 17:39:
[...]Is dat ook de reden dat de TS zo leeg is/was?
Probeer teamspeak.fonta.nl even. Heel GoTlike is qua TS eigenlijk overgestapt naar die TS server. Zijn gewoon weer dezelfde channels, rechten en temporary channels kunnen ook gewoon aangemaakt worden.

Adanteh wijzigde deze reactie 12-06-2013 17:46 (16%)

• Adanteh
quote:
FriezNL schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 17:44:. Veel spelers van de mod welke gestopt zijn hoor je "klagen" over een gebrek aan uitdaging na verloop van tijd, geen "end game" etc. Naast het looten/overleven/zombies en andere spelers zal er toch echt nog een uniek element bij moeten komen om de stand-alone uitdagend te maken.
Wat ik vooral jammer vind is dat je eigenlijk overal direct naar toe kan gaan. Ik had liever verschillende eilanden gehad, waar je dus bijvoorbeeld alleen van eiland naar eiland komen met een bootje / vliegtuig of wat dan ook. Leuke is dat als je dan als groep speelt, je mensen ook over en weer moet brengen omdat je niet allemaal in één keer er in kan. Qua MMO approach is het dan leuk, dat er waarschijnlijk wel een Heatmap gemaakt kan worden van wie waar is, en als er ergens veel spelers zijn, schroef je de spawnrate daar om laag. Op die manier moet je dus wel rond blijven gaan om überhaubt in leven te blijven. No more oneindig refuelen en dergelijke. Blijf je constant refuelen op dezelfde plek (En doen nog heel veel anderen mensen dat ook) dan is op een gegeven moment gewoon de benzine op. Als je dan niet uitkijkt zijn je voertuigen ook meteen useless. Daarnaast zou het wel cool zijn als je een beetje je eigen toekomst moet securen. Op een gegeven moment zit je toch gewoon zonder eten en is het handiger om een kleine kampje te maken met een moestuin of iets dergelijks. Zou tof zijn als base building op die manier echt uitgebreid gaat worden en je bijvoorbeeld ook gewoon kleine dorpjes of huizen kunt afbakenen (Zie dit ook. Zal niet op het begin komen, maar bijvoorbeeld die security cameras of eigen alarmen ontwikkelen zou wel erg cool zijn.

Probleem is wel, als je dan als speler zo'n kamp tegen komt en je gaat dood... Ach, dan ga je er gewoon weer naar toe. Je weet tenslotte dat daar een kamp is. Misschien ietwat radicaal, maar mij lijkt het wel tof dat als je gekilld wordt op een server je bijvoorbeeld 3 dagen niet meer op die server kan spelen (Voor zover ik weet is het nog steeds losse characters per server). Dan krijg je dus niet de kans om meteen je loot op te halen of als je iets interessants vind meteen er weer naar toe te gaan. Zorgt er sowieso voor dat in leven blijven nog heel veel belangrijker gaat zijn. Ook wel grappig om te zien dat je dan met een groepje kan beginnen en uiteindelijk nog maar met twee man in leven bent en toch moet proberen al je voertuigen en dergelijke nog wat veilig te houden. Lijkt mij in ieder geval heel wat extra uitdaging geven.

@Jo. Laat je mod kunsten eens zien en kom met zo'n mod uit ;)

• Adanteh
quote:
Nickbn schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 00:42:
[...]ArmA is ook buggy, de voorgangers daarvan ook. Maar wat wil je met een game waarin zo'n beetje alles mogelijk is?
Precies. Dat de DayZ in standalone is is leuk, en dat Arma 3 ook in Alpha is is ook leuk, maar ik ga zeker niet denken dat al die vreemde bugs opgelost gaan worden. Arma 2 is al jaren uit en heeft een standalone expansion en is nog steeds buggy as hell met heel veel ontiegelijk onlogische dingen. Ik ga er echt niet van uit dat dat verbeterd gaat worden.

De insteek van mods en missies ben ik erg blij mee, maar het is wel jammer dat de onderliggende engine zo 'buggy' is. Als je al ziet dat de engine rampzalige movement en animations heeft, word je toch al erg gelimitieerd. Wat voor mod er ook uit komt, daar zul je altijd onderhevig aan zijn. Met Arma 3 is het gelukkig al een stuk beter, maar daar is alles nou ook niet bepaald logisch

(Typsich voorbeeld is voor mij de attachments in Arma 3. Wat logisch zou zijn is dat je de rail instelt op een wapen, en je instelt op welke rails een bepaalde attachments past. Zo is het in het echt natuurlijk ook. Volstrekt logisch. Hoe doet Arma het? Per wapen aan moeten geven welke attachments er uit komen. Breng je dus een attachment pack uit, dan moet je dus voor ALLE guns waar ze op moeten kunnen aan gaan passen. Kom je dus met een attachment mod uit, moet je er dus voor gaan zorgen dat je ook de wapens aan gaat passen die mensen bijvoorbeeld kunnen downloaden... )

• Adanteh
Daarom zijn er ook feedback tickets voor <3

Aan de ene kant is heel veel kritiek onzin. De geluiden en de daadwerkelijek animaties zelf zijn allemaal niet zo'n probleem. Zelfde geld voor de map. Dat komt allemaal wel goed. Ik vind het vooral jammer dat DayZ weer zo'n clunky game gaat zijn, waar animaties nogal vreemd aan elkaar gekoppeld worden en de collision en physics verre van optimaal zijn. Helemaal met zo'n MMO manier van acties uitvoeren, lijkt het me dat het straks nog meer vertraagt wordt (En als je dan in een auto ergens tegen aan rijdt, rijdt hij eerst nog een stukje door voordat de game door heeft dat dat eigenlijk niet kan). Qua gameplay komt het wel goed denk ik. Zo'n dynamische loot table gebaseerd op de heatmap zou prima mogelijk moeten zijn met die MMO engine. Misschien dat Rocket er daarom ook wel zo de nadruk op wil leggen. Het bied enorm veel leuke mogelijkheden :D

• Adanteh
quote:
GTOfire schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 20:51:
mijn thuisserver is ook vandaag over gegaan, ik twijfel nog of dat ik het ga proberen, armed to the teeth met een silenced M4 CCO, ofwel van een afstand een hoop clearen met een sniper rifle, of mn super stealth skills oppoetsen.
Sniper rifles zijn helaas nog veel te effectief. Hopen dat in de stand-alone snipers heel rare worden én het gewoon erg moeilijk word en munitie enorm schaars. Ik ben sowieso al niet zo'n fan van al het sniper gebeuren in PvP arma. In Wasteland zijn Snipers ook gewoon verreweg het beste. Je bent toch onzichtbaar voor spelers, genoeg damage, genoeg ammo en als je ergens naar toe gaat sneaken word je toch altijd geowned door die ene persoon die ergens met third person achter een muur zit te kijken. Met snipers is het vaak ook gewoon met third person rond scannen... Komt iemand uit cover even op staan en je hebt er weer een kill bij. Ik speel niet veel DayZ meer, maar ik vond vooral daar first person toch echt veel leuker. Dat gaf zoveel extra immersie.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Adanteh
[/quote]Ik heb een beetje het idee dat de splitsing die je nu ziet niet hardcore vs casual is, maar dat van mensen die in het begin DayZ spelen en nog altijd het awesome vinden om een soort van realistische zombie apocalypse te doorstaan en te overwinnen, vs mensen die later erbij zijn gekomen en het een leuke setting vonden om in te pvpen e.d. Die laatste groep gaat zo vaak dood omdat hetgeen dat ze willen doen meer resources vereist dan je met voorzichtigheid kan vinden binnen je beschikbare speeltijd.[/quote]
De apocalypse overleven is niet zo moeilijk. Als je eenmaal wat eten en drinken hebt kan je tijden blijven leven... Maar goed, daar is verder niks aan. Dan kun je inderdaad zo friendly mogelijk gaan spelen, maar in je ééntje is dat inderdaad erg pittig. Niemand om cover te geven, alles in je eentje bij je dragen. Niemand om wraak te nemen als iemand je killt en je gear te bewaken.

Speel je met een paar man, dan ga je vaak echt niet friendly zijn. Ga er van uit dat je goede gear hebt en iedereen die je ziet lopen wil je echt wel killen. Dat was toen DayZ net groot begon te worden (Meer dan een jaar geleden al) ook al zo. Als je hulp nodig hebt, heb je elkaar wel. De rest is dan gewoon een probleem. Ook al heb je niet direct last van iemand: Zodra hij een sniper heeft kan het in de toekomst een probleem worden. Zeker als je op een server speelde met veel vaste mensen was het gewoon belangrijk om er voor te zorgen dat andere mensen zo weinig mogelijk gear hadden.

Eigenlijk is dat het probleem ook: Van die heroes die alleen spelen en met anderen willen optrekken zullen altijd in het nadeel zijn. Lone wolf bandits zijn irritant, maar die komen in de problemen als er minder ammo / eten is en ze andere mensen nodig hebben voor extra supplies. Mensen die dus geen goede groepjes vormen zijn zichzelf gewoon aan het benadelen.

• Adanteh
Ik blijf het zeggen: Als je wat vrienden hebt die ook DayZ spelen ben je nooit helemaal alleen en is iedereen killen gewoon veel effectiever. Die dude met zijn Makarov die bij jou een headshot schiet is net zo gevaarlijk als iemand met een fatsoenlijke gun. Dat is ook echt niet iets van de laatste tijd.

• Adanteh
quote:
Ebayzo schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 13:12:
[...]
En welke server dan? Want zoeken eigenlijk ook nog een leuke server.
Nog een extra groep is altijd welkom. Moet zeggen dat wat rivaliteit nooit weg is, al hoewel beide groepen niet elkaars base gaan zitten campen is het voor de rest overal gewoon unfriendly tegen elkaar.

• Adanteh
Zeau: YouTube: DayZero exclusive preview - Airstrip & Towns

Misschien toch maar weer eens DayZ oppakken. Die map ziet er erg tof uit. Vooral dat je dus inderdaad zoveel cover / random huisjes hebt en alles vind ik toch wel mooi. Misschien eindelijk een keer iets in Arma waar assault rifles echt viable zijn. Chernarus en Utes en Stratis zijn allemaal sniper heaven.

• Adanteh
quote:
KnetterGek schreef op maandag 15 juli 2013 @ 17:59:
[...]

Dat hou je toch op grote open maps waar het ieder voor zich is - zolang je ene plekje kunt vinden met ver zicht en je het geduld kunt opbrengen om een uur te gaan liggen boomkleven ga je altijd winnen van iemand die beweegt.
Grote maps hoeft dat niet, maar je hebt in Chernarus gewoon enorm veel vantage points, waar je perfect zicht heb op de complete stad.

• Adanteh
Ach, het is eigenlijk ook wel logisch. De map is simpelweg te klein om altijd je basis te kunnen verstoppen. Daarnaast lopen zombies gewoon door baseparts heen, dus een gedeelte van een stak afbakenen heeft ook geen zin. Dat zou betekenen dat een basis bouwen totaal geen nut heeft, terwijl dat nu juist één van de sterke punten van de mod is. Vind het persoonlijk een stuk toffer als origins, hoewel ik wel graag reinforced vehicles zou zien (Probleem is alleen dat de standaard vehicles niet reinforced gemaakt kunnen worden). Ach, voor mij zou een map waar je in alle gebouwen kunt komen en het uitschakelen van zombie spawns binnen een base heel veel toffer zijn. Denk aan Altis: Als je in elk gebouwtje een potentieel kampje zou kunnen maken, dan zijn het er nogal wat. En aangezien de dorpen een stuk groter zijn valt een huisje meer of minder niet direct op.. Dan zou je dus ook gewoon garages kunnen maken zonder dat het er vreemd uit ziet. Daarnaast is de rendering op afstand een stuk beter, zoat het rondvliegen met een heli en alles instant spotten ook compleet veranderd.

• Adanteh
quote:
kuusj98 schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 17:55:
Jaja, zit ik hier zonder CPU en GPU omdat een of andere k** de laatste kaart die beschikbaar was voor m'n neus had weggepikt.
Hoe gaat je computer aan zonder CPU en GPU?....

• Adanteh
quote:
je had ook nog iets wat zoombies heette toch?
Zoombies en Dead Nation waren er inderdaad ook. Zoombies was gewoon een directe port. Dead Nation volgens mij door mensen van Origins. 2017 is ook met een mod bezig voor Arma 3.

• Adanteh
En niet vergeten te hiden natuurlijk. Een echte DayZ speler pakt wat hij nodig heeft en ontneemt meteen de mogelijkheid van depresieve mensen om zelfmoord te plegen met achtergebleven wapens.

• Adanteh
quote: friezNL
Chilled bleek de schuldige voor zowel de aanslag op de heli als het vermoorden van onze lifter...
. Hey hey, je moet Chilled niet de eer geven hè. Ik was het die Conwa had gekilld ;)
Overigens weet ik nog steeds niet hoe ver je nu van het tankstation af was. Was het nu 3 blokjes en 800 meter?

• Adanteh
quote:
Besides... als er geen schermutselingen zouden zijn zou het dan uberhaupt wel spannend zijn om te gaan looten en op 'avontuur' te gaan?
Dit. Zelfs onderling op TS zitten we elkaar nog regelmatig lastig te vallen. Het gaat dan niet helemaal eerlijk omdat je precies weet waar iedereen is, maar toch blijft het leuk. Zo viel JoSchaap Da_maniaC's basis aan. Marcel was daar nog en Chilled en ik zijn meteen gekomen.. Daar toch een tijdje gelegen met redelijke spanning. Uiteindelijk bleek het dus wel allemaal mee te vallen en toch was het leuk. Minecraft only zonder enige actie is echt heel saai.. Af en toe er uit en een andere bases aanvallen of gewoon een roadblock maken (Voora met hogere player count) is hartstikke leuk om te doen joh. OC is ook niet blij met Chilled en mij, maar wij zijn voorlopig nog veilig vooral vanwege het type basis dat we hebben. We zijn 1 SUV kwijtgeraakt door arma (Stuiterde rond in onze base en is geëxplodeerd) en 1 quad omdat een bot er mee weg reed en we waren vergeten hem op slot te zetten. Ben ook al een maand niet dood geweest (één keer dood en dat was de tweede dag op de server), maar als we spelen proberen we toch vooral de actie op te zoeken. Wij zijn maar met zijn tweeën en zijn ook bepaald geen lievertjes en toch lukt het ons wel gewoon. Ik denk dat je niet zozeer de server de schuld moet gaan geven.

• Adanteh
Het ding is dat het niet erg consistent is. Of het wel of niet terecht is ga ik me niet druk over maken en ik zal ook niet 'Combat logger' schreeuwen, maar er wordt genoeg gecombatlogged. Of dat nu komt door dat iemand opgegeten wordt door zombies, wordt aangevallen door NPCs (Of denkt dat het NPCs zijn ;) ) of dat het spelers zijn, de straf hoort gewoon het zelfde te zijn op alle momenten. Het valt me op dat als er iets gebeurt in de buurt van de admins dat er dan wel direct wordt opgetreden, maar dat er verder niks aan gedaan wordt. Wordt er duidelijk een regel overtreden (voor de zoveelste keer) waar verder prima bewijs van is, dan komt er een soortgelijke ban als dat iemand uitlogged zonder überhaubt in combat te zijn. Sowieso valt zo'n non-combat log op geen enkele fatsoenlijke manier te controleren, dus is die regel hoe dan ook weird. Op de timer en radius van combat moet worden aangepast, of uitloggen zonder écht in combat te zijn moet gewoon kunnen.

• Adanteh
Het ziet er allemaal toch steeds beter uit: http://www.twitch.tv/rocket2guns/b/485686449
Met content zal het allemaal wat beperkt zijn, maar de verbetering zijn toch wel duidelijk merkbaar.

• Adanteh
quote:
Het probleem is JUIST dat het spel niet goed kan bepalen wanneer je wel of niet in combat bent, anders had DayZ nooit een combat logger probleem gehad.
De mod kan het wel degelijke goed bepalen, alleen staat het allemaal vrij soepel ingesteld. Het probleem is echter dat je dit soort dingen nooit goed kan controleren. Als ik word beschoten maar ik ben verder niet in combat.. mag ik dan uitloggen? Als ik in combat ben, maar in cover kom en ik zit daar al 5 minuten te verstoppen in een huisje, maar als ik er uit zou lopen zou ik meteen dood zijn.. Als ik uit zou loggen, is het dan combat loggen? Om die hele onduidelijk te voorkomen moet je gewoon alleen kijken naar wanneer de mod zegt dat je aan het combat loggen bent en niet allemaal situaties bedenken waar veel te veel onduidelijkheid over kan zijn en iets moeilijk te controleren is. Als je dat soort dingen wil doen, moet je het in de mod inbouwen.

Of het nu AI, Zombies of Players zijn, zodra je uitlogt terwijl je combat icoontje los aan het gaan is is het combat loggen. Dan geen gedoe van "Ik dacht dat het AI was" of andere weirde excuses.

• Adanteh
Het is juist de bedoeling dat je niet vrolijk rond kan huppelen. Af en toe wat AI die op je schiet hoort er toch juist bij? Ik heb af en toe echt het idee dat jullie beter gewoon met een klein groepje een eigen servertje op kunnen zetten met een password, alle zombies uit, dubbele loot spawns en geen AI...

• Adanteh
Huh wat is dat voor screenshot? Kan je al bouwen in de stand-alone?

• Adanteh
Zou eerder denken dat het tijd is voor een nieuw topic, aangezien ik toch wel verwacht dat de mod redelijk snel leegloopt nu de SA uit is.

• Adanteh
quote:
TacticalRooster schreef op maandag 13 januari 2014 @ 16:09:
Hey NoFear, wat is dat voor pantserwagen die je tussen die SUV's hebt staan? Nooit gezien maar ziet er echt beestachtig uit.
http://www.armaholic.com/page.php?id=9693

• Adanteh
DayZ met Longbow Apaches... Zucht.

• Adanteh
Ik vind het geen probleem dat je lekker wilt bouwen, maar alles wat met DayZ te maken heeft doen jullie niet en daarbuiten worden er compleet willekeurige dingen in gegooid. Ik zeg niet wat de juiste manier om te spelen is, maar dat is net zoals Wasteland willen gaan spelen, maar dan besloten de logistics er uit te halen, er zombies neer te zetten en iedereen full gear geven. Haal dan meteen de missies er uit. Dan heeft posten in een Wasteland topic ook weinig zin meer. Ach, I guess als iemand het maakt en het wordt gespeeld is het prima, alleen denk ik dat het een keer tijd is dat er dan gewoon een andere mode aan wordt gegooid en de zombies helemaal verdwijnen.

• Adanteh
quote:
Alexxxxxxxxxx schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 13:11:
@ hierboven
Ik denk wel dat dit de toekomst is die DayZ mod tegemoet gaat. Meer bouwen e.d., maar geen zombies meer. De zombies zullen dan alleen nog in de standalone zitten.
Noem het dan gewoon geen DayZ meer. Er is zoveel meer te doen in ArmA buiten DayZ om en heel veel mensen zijn op zoek naar willekeurige ArmA sandbox modes, waar alles van DayZ uit gesloopt is. De vergelijking met Wasteland is misschien wat te vaag, misschien is dit iets duidelijker: Ik wil graag een GTA mod, waar je alleen in first person kan spelen, er veel kleine maps zijn om te spelen, het vooral gericht is op militair spul, de controls compleet anders zijn, er een soort gamemode is waar je vlaggen moet cappen, squads en commanders hebt en verschillende classes die je kan kiezen. Oh wacht? Heet dat Battlefield?

• Adanteh
"De graphics van DayZ"

• Adanteh
Ik doelde er eigenlijk op dat het de graphics van ArmA 2 zijn en niet de graphics van DayZ. Kennelijk is voor mensen nog steeds niet duidelijk dat er dus meer te doen is in ArmA dan alleen DayZ. De DayZ mod draaide om low-end gear proberen te vinden, zombies en nauwelijks vehicles en een hele boel PvP er bij (De mod is zoveel leuker als je speelt alsof in elk bosje een sniper ligt). Vervolgens gaan mensen dan "DayZ" spelen met high-end gear, miltiaire vehicles overal en het liefste ook nog een keer geen zombies.

• Adanteh
quote:
Grotman schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 15:18:
Ik denk dat de kritiek komt door het droppen van screenshots en daarmee (onbedoeld) aan anderen het gevoel geven dat hij aan het showen is wat hij allemaal heeft weten te bouwen, terwijl de rest die DayZ op de normale manier speelt weet hoeveel moeite het kost om het allemaal in het echt te hebben.

Ach who cares, iedereen moet doen wat ie wil. Maar misschien is het niet erg informatief voor de rest om screenies te zien wat er allemaal in DayZ aanwezig is, want dat weet iedereen wel. Er zit verder ook geen verhaal achter op deze manier.
Ik ben kritisch omdat de posts volledig offtopic zijn. Het heeft niks maar dan ook niks met DayZ te maken.

• Adanteh
Wel petje af voor de jongens van Epoch dat ze ook andere mappen een beetje op de kaart zetten. Eigenlijk krijgen custom islands veel te weinig aandacht, maar als ze samen met een andere grote mod gebundeld worden is het toch veel interessanter.

• Adanteh
quote:
JoSchaap schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 10:42:
Jep, en ook erg slim om de maps IN de mod toe te voegen zodat men niet meer naar verschillende sites hoeft te gana om de map nog even te downloaden
Mwa, dat hangt er van af hoor. Zit nu ook met TacBF en extra maps toevoegen.. Ding is dat de maps veel langzamer worden ontwikkeld dan TacBF zelf, wat zou betekenen dat elke keer als je een TacBF update hebt je de maps opnieuw moet downloaden. Daarnaast kan je de maps dan ook niet gewoon even uittesten zonder de mod zelf te draaien wat ook verre van ideaal is. Uiteindelijk blijft Play withSix dan toch het handigste. Gewoon een preset die je aanklikt en hij download alles wel.. Probleem is alleen dat ik nog steeds niet snap wat het idee achter die hele interface is en het af en toe verdomme traag is.
Pagina: 1 ... 7 8 9

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Politiek en recht

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True