Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

CPU Cooler Q6600

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• DizzyJ
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 09-07-2017
quote:
Joindry schreef op woensdag 11 april 2012 @ 08:11:
Ik denk niet dat mugen 2 zal passen in en stock kast van die grootte. (meten is weten) Maar heb je eerst al eens geprobeerd om al je stof te verwijderen en nieuwe koelpasta aan te brengen onder je stock fan? Uitgaande van de specs denk ik toch dat je pc een 4-5 tal jaar oud is? Als je nog nooit de koelpasta hebt vervangen is dit voor 90% van de keren de boeman hier.
Ik heb vandaag de koelpasta vervangen en alles stof vrij gemaakt. Echter zit hij nu idle op de 44 graden.
Ik krijg hem niet op een volle load, maar met een load van +-60% zitten de cores alweer op 60 graden.
Ik wou hem wel overclocken om de pc nog even te helpen, maar met de huidige temperaturen leek me dat geen goed plan!
Hij is inderdaad zo'n 4-5 jaar oud, ik wil hem gaan vervangen maar er moet eerst verdiend worden ;)!
quote:
soup-nazi schreef op woensdag 11 april 2012 @ 12:24:
Deze heb ik, 127mm hoog, koel-pasta pre-applied met een Q6600 @ 3.0Ghz default voltage, idle rond 34C-36C, Prime95 load 58C dacht ik.
Maar als ik het goed begrijp is deze dan toch hoger als een Evo212? Die is namelijk 120mm volgende de site.
Al zijn het wel lekkere temperaturen!

Ik zal eens even gaan meten hoeveel ruimte ik heb.
Ik kan in elk geval makkelijk aan de achterkant van het moederbord komen zonder deze eruit te halen.

En waar kan ik controleren of de fan op mijn moederbord aan te sluiten is?
Mijn huidige fan (de stock van Intel) zit daar natuurlijk wel op.

*Tevens een kleine edit, mijn voorste koeler is 120mm en de achterste 80mm.*

*edit: Ik heb mijn kast zojuist open gemaakt. En vanaf het moederbord gezien heb ik meer dan 150mm tot de behuizing om de koeler op te zetten (ik neem aan dat dit de hoogte is? Dat kon ik namelijk niet terug vinden).
Dat maakt de huidige koeler zo'n 60mm hoog.
Tevens heb ik eromheen vrij veel ruimte.
Ik zal wat foto's toevoegen ter verduidelijking.

PC Gesloten (monitor is een 27inch, voor de beeldvorming)

En de PC met de zijkant geopend.

DizzyJ wijzigde deze reactie 11-04-2012 17:50 (16%)
Reden: Extra Info

Pagina: 1

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Smartphones

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True