Ik heb Swipe-Tag binnen gekregen voor mijn HTC OneX. NFC is TE GEK !!!
Je kunt echt alle instellingen eenvoudig programeren. Waar ik eerder fietste van het ene scherm naar het andere gaan nu de zaakjes sneller en handiger!
Ik zet met een Swipe-Tag nu eenvoudig mijn Bluetooth aan en maak hem zichtbaar en nog een keer langs de tag en hij staat weer volledig uit.
Ik heb een NFC sticker in mijn auto geplakt. Ideaal die zorgt ervoor dat onder het rijden de wifi uitstaat mijn bluetooth gaat aan, in navigatie stand gaat en mijn media volume naar maximaal gaat. Ben ik thuis aangekomen haal ik hem er nog een keer overheen en nog voor ik de auto heb afgesloten ben ik alweer aangemeld op mijn wifi-netwerk thuis. Scheelt toch heel erg veel (vervelende) handelingen.
Ik had al eerder wat geprutst met de NFC tags van mijn vriendin die ze kreeg bij haar Xperia, maar in die dingen kan je maar heel weinig instellingen zetten met NFC apps. De Swipe-Tags zijn veel groter. Waar de Sony's steeds/vaak zeiden dat het te veel data was voor de NFC chip, hebben de Swipe-Tags daar nog nooit last van gehad. Via de website van Swipe-Tag las ik dat je ze ook eenvoudig kunt instellen als een van de Sony NFC tags... Vanavond maar eens proberen.
Ik heb er ook een gemaakt om snel en makkelijk naar mijn NAS te kunnen en direct bij mijn muziek en video's uit te komen. Dat scheelt wel geteld. Applicatie zoeken, app starten, naar de NAS browsen, dan naar de map. Ik heb de tag ook even vertelt (zo ingesteld) dat het geluid op 80% mag.
Ook nog even een sticker op mijn schuur deur gehangen, zodat mijn Zaklamp (ledje Smart Phone) aan en uit gaat als ik van het fietsen terug kom.
Ik kan dus iedereen NFC tags aanraden! Maar zorg wel dat je grotere hebt als die van Sony want daar kan je heel erg weinig in kwijt.... De Swipe-Tags zijn gewoon erg leuk, maar vooral er handig om te hebben.
Je kan ze trouwens vinden op marktplaats gewoon even NFC intikken......
Hier het linkje... Nog makkelijker
Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat anderen in hun NFC tags hebben gezet of willen zetten!