Toon posts:

[Multi] [SPOILERS] Mass Effect 3 - Het einde

Pagina: 1
Acties:

• SizzLorr
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-08-2019

SizzLorr

✅ geverifieerde account

Topicstarter
Even een topic aan gemaakt zodat het einde van ME3 besproken kan worden zonder dat de main topic vervuild wordt met gigantische zwarte vlakken. Zal de TS later aanvullen met meer informatie. Wees gewaarschuwd, alles na dit is een spoiler ga dus niet zeiken dat je het spel nog niet uit hebt.

Dit topic is alleen om het einde en mogelijke theorieën over het einde te bespreken. Een post als "Ik heb hem uitgespeeld en ik vond..." zijn hier ongewenst.

[Voor 35% gewijzigd door SizzLorr op 30-03-2012 21:49]

Cryptocurrency is the real Occupy Wallstreet!

• SizzLorr

SizzLorr

✅ geverifieerde account

Topicstarter
IlIlIlIlIl schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 17:51:
mag hier gepost worden zonder spoiler tags?
Het doel van deze topic is om het einde vrijelijk te kunnen bespreken zonder dat we het andere topic gaan vervuilen met zwarte vlakken. Iedereen die hier komt weet dat er spoilers zijn want dat is duidelijk aangegeven in de titel en de TS.

Laat die spoiler tags maar achterwegen. :)

• SizzLorr

SizzLorr

✅ geverifieerde account

Topicstarter
bloodlynx schreef op zondag 11 maart 2012 @ 02:02:
Welke keuze moet je maken als je wilt dat shepard blijft leven? Daarnaast vind ik het erg vreemd dat als je de groene balk helemaal vol hebt, wat ik dus had nog niet het perfecte einde hebt. |:(
Je hebt 5000 punten nodig.

• SizzLorr

SizzLorr

✅ geverifieerde account

Topicstarter
maxietheboss schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 18:25:
Goed idee, die zwarte blokken werden nogal storend in ieder geval. Ik heb gemengde gevoelens over het einde. Van mij hoeft het niet het bloemetjes en regenbogen en iedereen leefde nog lang en gelukkig einde te zijn waar veel mensen duidelijk op hoopten. Ik vind ook de plot twist met de crucible en het AI die in the Citadel zit niet heel erg. Wat veel vraagtekens bij mij heeft achtergelaten is de crash van de Normandy. Als dit eruit was gelaten had ik zeker met het einde kunnen leven maar nu vind ik het gewoon maar vreemd en geeft het niet echt een definitieve sluiting aan het verhaal.
Ik heb zo het idee dat ze voor een tweede trilogie gaan. op twitter werd gehint dat je je savegames moest bewaren en dat kan twee dingen betekenen. Of ze gaan spellen maken welke parallel lopen aan het verhaal van Shepard of ze gaan een vervolg maken. We weten iig dat Shepard leeft en een groot deel van de crew gecrashed is op een vruchtbare tuin van Eden planeet.

• SizzLorr

SizzLorr

✅ geverifieerde account

Topicstarter
Phntm schreef op zondag 11 maart 2012 @ 20:50:
Lol,

Bioware:

http://www.xfire.com/prof...reenshots/?view#122221399

Google (Foto fdoor een artiest.)

[afbeelding]

Conclusie: Bioware kan googlen. Serieus mensen, dit is wat je vindt aan het van het spel. Als je death to synthetics kiest.
Weer zo'n geval van spuit 11. Dat landschap is een generiek winter landschap, zoek maar eens op TinEye of Google Image Search dan krijg je ook soortgelijke fotos. Het zal wel het eerste zijn wat je leert op de kunst academy ofzo.

http://www.wallpapersfree...-winterscape-800x600.html
http://www.ecoaa.ca/images/Winterscape-00.jpg
http://beyondthematrix.com/VH0M1726.jpg
http://images.worldgaller...--Winterscape--180517.jpg

Maar volgens mij ben je hier even verkeerd want deze thread is alleen om het verhaal van het einde te bespreken, als je Bioware/EA bashing wil doen dan kan je altijd nog in de main thread proberen of vriendjes gaan zoeken op BSN.

[Voor 9% gewijzigd door SizzLorr op 12-03-2012 02:05]

• SizzLorr

SizzLorr

✅ geverifieerde account

Topicstarter
Mithrildor schreef op zondag 11 maart 2012 @ 21:14:
Ook begreep ik niet hoe de Crucible opeens 3 nieuwe opties voor de Catalyst had geopend.
Dat begreep ik zelf ook niet zo goed tot ik het opnieuw uitspeelde, je moet de zin ervoor erbij pakken wil je het begrijpen. The Guardian (zoals dat jong heet) zegt dat hij inziet dat zijn oplossing niet meer werkt en dat er iets anders nodig is. Dankzij de Crucibel hebben ze 3 mogelijkheden. Het is niet dat de Crucibel nieuwe oplossingen mogelijk maakt, het is dat er oplossingen zijn omdat de Crucibel er is. Als de Crucibel er niet was dan zouden ze opzoek gaan naar een andere oplossing.
Ook erg jammer dat het vernietigen van alle synthetics de canon optie is waar deeltje 4 mee verder zal gaan.
Ik denk dat Bioware voorlopig klaar is met ME maar ze wilde nog een piep klein achterdeurtje openlaten voor het geval dat. Waarschijnlijk iets zoals we nu met Halo 4 zien. Een andere studio/groep mensen die eraan gaat werken en dat pas 5 a 6 jaar in de toekomst. In de tussentijd krijgen we waarschijnlijk een hoop spinoff spellen.
Wat ik vooral jammer vindt is dat hiermee de Reapers en alle uitgestorven rassen gewoon worden verwijderd van het verhaal. Ik mis nog zoveel informatie over de Protheans en vooral over het ras wat de reapers, de mass relays en de citadel heeft gebouwd, we krijgen alleen maar te horen dat de Reapers de "endlösung" van alles vernietigende synthetics (als ik het zo kan stellen) van dit ras was, dus er werd wel degelijk verteld dat ze gebouwd waren.
In ME2 horen we dat de gestrande Reaper in een baan rond Mnemosyne 37 miljoen jaar geleden daar gestrand is. De Reapers zijn dus minimaal 37 miljoen jaar oud. In die tijd hebben ze honderdduizenden zo niet miljoenen rassen uitgemoord. Ik hoopte ook dat we iets meer info zouden krijgen over de herkomst van de Reapers maar ze zijn gewoon te oud en verhaal technische te moeilijk. De Protheans en alle rassen voor hun behandelen is simpelweg te veel, het kan gewoon niet tenzij je een geschiedenis les wil en dat zou een heel saai spel worden.

Wat mij een beetje kriebelt is dat The Guardian op het einde zegt: "We help them ascend, making way for new life, storing the old life in Reaper form". Ascend? Naar waar? Hoezo dat? Gaat je ziel verder naar de hemel?

[Voor 4% gewijzigd door SizzLorr op 12-03-2012 06:29]

• SizzLorr

SizzLorr

✅ geverifieerde account

Topicstarter
Collaborator schreef op maandag 12 maart 2012 @ 12:09:
Ja leuk dat die missies worden afgesloten :( (en ook niet even duidelijk zeggen). Zo kan ik nu niet meer de academie redden (met Jack etc) Jammer! verder heb ik namelijk de hele spelserie 100% kwa main/sidequests.
Het is een behoefde vanwege verhaallijn continuïteit. In ME2 kon je naar hartelust missies door elkaar doen maar qua verhaal klopte er soms helemaal niks meer van.

• SizzLorr

SizzLorr

✅ geverifieerde account

Topicstarter
Basekid schreef op maandag 12 maart 2012 @ 16:47:
Ik vind eigenlijk dat ME3 bar weinig side missies heeft. Rondvliegen en artifacts verzamelen door scannen is niet hetzelfde als op een planeet landen en dingen doen. Enige side-missies zijn de N7 cerebrus missies :(
Totaal biedt ME3 anders wel meer speeltijd. Qua sidequests zijn ME2 en ME3 ongeveer gelijk. In ME1 kon je idd in je Mako rond cruisen maar dat rond cruisen had verder weinig effect (op een paar dingen na) en soms zat het terrein dermate knullig in elkaar dat ik er iig geen zin in had en het vinden van mineralen had verder geen grote consequenties. Half uur je vooruit knop ingedrukt houden in de hoop dat je Mako die berg op komt... onzin. Is ook de reden waarom ze de Mako hebben vervangen met een Hammerhead in ME2.

[Voor 3% gewijzigd door SizzLorr op 12-03-2012 17:06]

• SizzLorr

SizzLorr

✅ geverifieerde account

Topicstarter
Nog meer dood en verderf aan de hand van de Reapers. :)

https://twitter.com/#!/ma...status/177930229329829888

En nog zo'n interessante
YouTube: Proof Mass Effect 3 Endings Were Indoctrinations theorie.

[Voor 38% gewijzigd door SizzLorr op 12-03-2012 21:47]

• SizzLorr

SizzLorr

✅ geverifieerde account

Topicstarter
AppieNL schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 12:10:
Reapers zijn gewoon Synthetics, zoals je de Geth intelligence kan geven door ze wat Reaper code te geven, zodat ze volledig zelfstandig zijn. De Catalyst is een Reaper, hij praat de hele tijd in de "we" vorm en niet geheel onbelangrijk, z'n kinderlijke stem heeft een tweede stem, een stem die vele associëren met die van Harbinger. Dit is duidelijk te horen.
Nee hoor.

YouTube: Mass Effect 3: Synthetic Eradication Ending
The Reapers are mine, I control them, they are my sollution.
De Catalyst is niet een Reaper, het heeft de Reapers gemaakt. In het hele dialoog praat hij over "we" in de context van: "ons volk" of "ik en de Reapers".

• SizzLorr

SizzLorr

✅ geverifieerde account

Topicstarter
AppieNL schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 12:09:
[...]

Tenzij je op iets specifieks doelt in deze video ga ik het niet voor 6de keer kijken. Het zijn synthetics om de simpele reden dat bij de keuze dat je Synthetics vernietigd de Reapers werkelijk doodgaan op Aarde, bij alle andere eindes trekken ze zich terug. Ook bij het Synthesis einde is het duidelijk dat die laatste stap van de evolutie ze eigenlijk gewoon bedoelen dat het ras opgaat in de Reapers. Fusie van synthetics en organics.

Sowieso heb ik het idee dat in de hele serie "machines" en "synthetics" door elkaar wordt gebruikt, waarbij als ze het machines noemen het meer lijkt alsof ze de vijand niet volledig kennen en er vanuitgaan dat die niet een volwaardige AI heeft die zelfstandig kan denken (hetgeen dat je ook aan de Geth kan schenken met wat Reaper code).
Als je de quote die na de linkt staat leest en tevens ook wat ik van jou quote leest dan zul je zien dat het mij gaat om het feit dat het niet in termen als "we" maar in termen als "ik" spreekt. En tevens is het duidelijk dat hij geen Reaper is omdat hij zichzelf beschouwt als zijnde boven de Reapers. Waar je dit lapje tekst vandaan haalt weet ik niet maar het heeft dus helemaal niks te maken met wat jij schreef en waar ik op reageerde.
Klopt hij praat inderdaad in de context van "mijn volk". Precies wat Harbinger zou doen als hij de leider is van de Reapers. Zoals ik al zei in me vorige replies, ik heb er zeer veel moeite mee om plots een figuurtje te moeten zien dat werkelijk boven de Reapers staat in de foodchain in de laatste 5 minuten van een trilogie. Die dus Shepard werkelijk opties schetst die goed voor hem zouden zijn, want hij zou dan immers boven de Reapers staan. Veel logischer vind ik dan Harbinger, de grote boeman van deel 2 die in deel 3 nog even zit te fucken met Shepard.

Ik heb er gister nog over nagedacht, maar de keuzes zijn gewoon niet logisch zonder dat de Catalyst eigenlijk voor de Reapers is of gewoon een Reaper is. In beide gevallen staat hij dus niet boven de Reapers. Control, Synthesis en Destroy keuzes zijn gewoon geen logische opties zonder de indoctrinatie theorie (zoals de post van een engels forum hierboven ook wel laat zien). Er is gewoon teveel bewijs voor de indoctrinatie en te weinig/geen voor een godfiguur die werkelijk boven de Reapers staat en de mensheid misschien genade toont op basis van Shepard's keuze. Als je bewijs hebt hiervoor hoor ik het graag natuurlijk, vooral een verklaring voor de keuzes als de Catalyst echt een godfiguur is, want daar kom ik niet uit.

Dit vind ik wel humor trouwens:
Fans doneren geld aan het goede doel voor een andere einde van ME3
Je vergeet dat als Guardian het heeft over "ons volk" dat hij dan niet perse bedoelt dat de Reapers zijn volk is. Maar nogmaals ik weet niet waar je dit vandaan haalt want daar hadden we het even niet over maar nu je toch begint. Ik begrijp niet waarom een "indoctrinatie theorie" nou zoveel beter zou zijn dan het huidige einde. Het is loze hoop van mensen die het huidige einde niet bevredigend genoeg vinden en dus maar een weg banen dat later iets veranderd word. De indoctrinatie theorie is onzin, simpel alleen om het feit dat je niet zomaar geïndoctrineerd raakt, het is een langzaam en lang proces en in die tijd begin je stemmen te horen en begin je gek te worden. Als hij of zijn crew geïndoctrineerd was dan zou iemand het opvallen.

De Prothean VI op Ilos zou het opvallen, de Prothean VI op Thessia zou het weten en niet activeren, Javik zou het tot op een zekere hoogte weten/voelen. Dit gebeurd allemaal niet.

Ik begrijp ook niet hoe mensen erop komen dat hij het hele spel niet geïndoctrineerd zou zijn maar op het einde wordt hij geraakt door een laser en ineens is hij wel geïndoctrineerd. Hij is geraakt door een megalaser, hij is dood, waarom zou je hem dan nog indoctrineren?

Ja maar die dromen... Nee die dromen zijn schuldgevoelens meer niet. Het is een thema wat continue naar voren komt in het spel, Shepard heeft schuldgevoelens omdat hij de Aarde moest verlaten en dat jongetje niet kon helpen. Hij heeft een of ander complex, hij kan het niet hebben dat mensen dood gaan en hij er niks aan kan doen. Hij krijgt er nachtmerries over, klaar! Zet je headset maar eens op dan zul je horen dat de stemmen in de dromen de stemmen zijn van mensen die dood zijn gegaan. Als Morin dood is hoor je zijn stem, als Wrex dood is hoor je zijn stem, Je hoort Kaidan's/Ashley's stem, je hoort de stem van de gast die op Eden Prime dood gaat, etc. etc. etc. Het is niks anders dan een nachtmerrie.

• SizzLorr

SizzLorr

✅ geverifieerde account

Topicstarter
Anoniem: 441575 schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 19:35:
[...]

Een quote van een andere site:
"Those dreams weren't just normal nightmares. It's part of the indoctrination process. Recall the logs from the soldiers on Arrival. One of them specifically mentions "those dreams." "

Source

De nachtmerrie's zijn 1 van de kenmerken van indoctrinatie, en er zijn er nog wel meer te vinden.

"Remember how the rachni queen spoke of "oily" songs? Pay attention to the sides of the screen when you're in the "citadel" at the end. There's occasional wavering like an oily film."
Ik begrijp even niet hoe je komt tot de conclusie "hij heeft nachtmerries -> dus hij is geïndoctrineerd". Omdat hij nachtmerries heeft betekent niet dat hij geïndoctrineerd is en in Arrival hadden ze het over gruwelijke nachtmerries met monsters enzo en dat heeft Shepard niet. Welke kenmerken kan jij dan nog meer herkennen?

Die "oily film" waar jij het over hebt kan ik niet detecteren.

• SizzLorr

SizzLorr

✅ geverifieerde account

Topicstarter
AppieNL schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 20:00:
Ik antwoorde gewoon op hetgeen waar jij me op quotte. een stukje over dat het synthetics zijn en hoe die zichzelf aanspreekt. Tuurlijk zeg je als fake godfiguur dat je de Reapers gemaakt hebt en dat je er bovenstaat. Wat je juist niet moet doen bij dit einde is het bekijken vanuit de positie van Shepard, maar die van de Catalyst. Het hele verhaal is uit zijn positie. Tuurlijk gaat die die dan niet zeggen dat die eigenlijk een Reaper is.
Nee hoor:
SizzLorr in "[Multi] [SPOILERS] Mass Effect 3 - Het einde"

Hij zeg duidelijk "The Reapers are MINE, I CREATED THEM". Als het zijn volk was dan zou hij niet over de Reapers praten als zijnde zijn bezit en zou hij ook niet zeggen dat hij ze gemaakt heeft. Al het andere is pure speculatie.
Ik verwacht niet dat er later iets verandert wordt. En het is ook niet zo zeer loze hoop om er maar een draai aan te geven zodat het einde nog boeiend is. Zoals ik al vroeg in me vorige reply zei, als je zo tegen de indoctrinatie theorie bent, wil ik argumenten zien hoe jij de keuzes wil verklaren. Control, Synthesis en Destroy. Waarbij de Catalyst dus een godfiguur is en je alles gebruikt zoals het zonder indoctrinatie theorie zou zijn gepresenteerd. Als je daar logische argumenten voor kan geven heb je mij zo om.
De Catalyst is gewoon een AI meer niet. Hij zegt zelf "you came here to destroy us" waarin hij "us" gebruikt in de context "synthetics". In alle gevallen is de Citadel kapot en is de Catalyst "dood". Het is geen godfiguur, het is een AI overgebleven van heel lang geleden.
Wat ik heb begrepen is dat je 2 vormen van indoctrinatie hebt in Mass Effect. Langzaam indoctrineren had als voordeel dat je het slachtoffer langer kon gebruiken, maar indoctrinatie kan heel snel, maar kan je het slachtoffer minder lang gebruiken. Aangezien Shepard niet lang nodig was, is snel indoctrineren een prima keus. Tel er nog bij op dat adrenaline de indoctrinatie versnelt en het is nog duidelijker. Shepard's adrenaline zal torenhoog zijn als die naar beam rent, terwijl hij lasers ontduikt, waar hij de wereld gaat redden.
Juh, maar zoals gezegd, gaan met de de snelle vorm je hersenen helemaal kapot waardoor er niks van je overblijft.
Indoctrinatie nog niet ver gevorderd of nog niet aanwezig. TIM was in veel verder stadium.
Als dat zo zou zijn, waarom ga je er dan van uit dat ze wel Shepard kunnen laten hallucineren? En ten tweede weer een stukje speculatie om het geheel maar passend te maken. Blijkbaar zijn er nu ineens graden van indoctrinatie die wel of niet gedetecteerd kunnen worden, onzin.
Hij is niet dood, heel simpel: secret ending
Wat secret ending is weet je niet en ten tweede krijg je de secret ending alleen bij de destroy optie. Dat wil zeggen dat hij met de andere twee optie daadwerkelijk ook dood gaat en dus dat het ook daadwerkelijk gebeurd en geen hallucinatie is.

Maar het ging hier om het feit dat Shepard een laser tegen zijn hoofd krijgt en er verder geen reden is om hem te indoctrineren na dat. Zover Harbinger weet is hij dood want Harbinger vertrekt nadat hij Shepard raakt met zijn laser. Waarom zouden ze hem daarna nog indoctrineren?
Maar goed, wat ik dus wil, is uitleg voor de keuzes zonder indoctrinatie en het feit dat de Catalyst de vorm aanneemt van een jochie dat Shepard alleen kent in zijn hoofd. Dan kan je ons overtuigen.
Javik kan Shepard's gedachten lezen door naar zijn biologische markers te kijken. Waarom zou de Catalyst dat niet kunnen?
AppieNL schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 20:24:
Hij bedoelt de "oily film" in de conversatie met TIM, wat ook gewoon onderdeel is van de gehele indoctrinatie. TIM was immers al in de macht van de Reapers en poogt hetzelfde te doen bij Shepard.
Het gaat hier duidelijk om het indoctrinatie veld van TIM en niet van de Reapers en ten tweede als het ging om het veld van de Reapers dan zou de rook ook aanwezig zijn na de dood van TIM en als Shepard boven is bij de Catalyst, het is er niet dus hij is niet onder invloed.

[Voor 12% gewijzigd door SizzLorr op 14-03-2012 20:47]

• SizzLorr

SizzLorr

✅ geverifieerde account

Topicstarter
AppieNL schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 21:19:
[...]

Je leest niet wat ik schrijf, bekijk de hele sequence vanuit het oogpunt van de Catalyst. Bioware heeft zelf ook al laten weten op twitter dat er meer met het einde is dan wat je ziet. En kom op zeg, moet ik hier nu echt voorbeelden gaan plaatsen van leiders van landen die praten over hun volk alsof het hun bezit is. Is genoeg voor te vinden.
Context, context en nog eens context. Als ik zeg dat het Nederlandse volk mijn volk is betekent niet dat ik ze ook heb gemaakt of dat het mijn eigendom is. De Catalyst eigent de Reapers toe, de context is duidelijk. Dat Bioware zegt dat er meer aan de hand is met het einde wil niet zeggen dat dit het dan ook daadwerkelijk is.
Shepard kwam niet om alle syntehtics te vernietigen, maar de Reapers. Er wordt hem niet voor niks gezegd dat synthetics als EDI en de Geth ook zullen sterven bij Destroy.
Daar kwam hij niet voor maar je begrijpt natuurlijk wel dat dat is wat de Crucible doet.
ingame codex die hierboven al staat beschreven zegt toch wat anders over snelle indoctrinatie.
http://masseffect.wikia.c..._Indoctrination_Codex.ogg
Wie heeft het hier over hallucineren? En ik zei het alleen maar dat het misschien nog niet ver genoeg gevorderd was omdat ik het niet weet. Ik ga er gewoon vanuit dat de indoctrinatie pas begon bij de beam. Kan best dat de Reapers het ervoor al hebben geprobeerd maar niet slaagde. Wordt niet gemeld, wel naar gehint, zoals hier al eerder beschreven met het kind op Aarde.
Dan heb je dus nu al een grote plothole want waarom zouden de Reapers nog moeite nemen om Shepard te ontvoeren/bevechten als ze hem al onder controle hebben? De Catalyst zegt trouwens ook TIM hem nooit over zou kunnen nemen omdat het TIM al had overgenomen. Hiermee suggereert het indirect dat Shepard niet onder invloed is want hij kan wel de Reapers overnemen.
Goed, als de andere 2 opties dan zo echt gebeuren en hij dus echt doodgaat, kan je mij dan uitleggen waarom die met War Assets onder de 4000 ook doodgaat bij Destroy? Kan je me gelijk ook even uitleggen hoe hij weer op de grond is gekomen onder een berg stenen nadat die er blijkbaar echt bovenop de Citadel is geweest. Die nu kapot is en hij een dampkring door moet zonder armor (I'm grasping at straws hier voor jou theorie) en zichzelf moet begraven onder stenen? Want als de andere twee opties echt zijn, dan moet optie 3 dat ook zijn. Wat de andere twee opties willen zeggen is dat de indoctrinatie is geslaagd, dan kom je niet meer bij onder een berg stenen, dan is het klaar met je.
Dat je de beelden pas krijgt te zien vanaf 4000 punten wil niet zeggen dat het niet is gebeurd. Het is zelfs zo dat als je te weinig punten hebt dat je niet eens krijgt te zien dat er overlevende zijn. Het is niks anders dan een prikkel om meer te doen in SP of MP. Jij weet niet wat de opmaak is van de Citadel, het kan best dat de torens op de armen gemaakt zijn van beton of dat het puin wat je ziet een tweeën gebroken metalen balken zijn. En over de dampkring, hij zit in een gigantische ruimte station...
Omdat die hem nog kon gebruiken?
Voor wat? Hij is al dood.
Als we alles op face value gaan bekijken dan was TIM al in de macht van de Reapers, want dit zegt de Catalyst zelf (nog waar ook, want de Prothean VI bevestigd dit al in Cerb HQ), dus als TIM probeert Shepard te controleren, is dat dus feitelijk de Reapers die dat doen door hun puppet. Dat is een vrij simpel gedachte sprongetje.
Ja maar dan gaat het dus nog steeds over het veld van TIM en niet van de Reapers. TIM dood = veld weg. Om eerlijk te zijn klopt dit geheel van geen kante. Volgens de theorie die we bespreken hadden de Reapers Shepard al geïndoctrineerd, etc. En dan komt TIM even langs, TIM is ook geïndoctrineerd, en gaat Shepard en Anderson overnemen om Shepard, Anderson dood te laten knallen. Wat is dit joh? Het is geen barbie dat de Reapers met poppetjes aan het spelen zijn. En als het wel zo zou zijn, wat een stelletje sadisten!

[Voor 5% gewijzigd door SizzLorr op 15-03-2012 06:56]

• SizzLorr

SizzLorr

✅ geverifieerde account

Topicstarter
AppieNL schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 11:10:
Wordt hier nu echt een beetje moe van, want ik probeer je nu al 3 posts te vertellen dat je de context moet zien vanuit het oogpunt van de Catalyst, maar dat negeer je gewoon. Catalyst is at best een equal van de Reapers, hij staat iig compleet aan hun kant. Maar dat wil je niet zien, dus laten we er maar over ophouden.
Dat begrijp ik ook maar wat ik niet begrijp is hoe je je kan verplaatsen in de gedachten en positie van een wezen waar we helemaal niks over weten. Het enige wat we hebben zijn de woorden die hij zegt en in het begin zegt hij duidelijk: "The Reapers are mine, I created them, they are my sollution". Hij eigent de Reapers toe en hij zegt dat hij ze gemaakt heeft. Pas na deze zin begint hij over "ons" en "wij" maar in het begin is hij zeer duidelijk over wat wat is.
Ik snap dat ja, echter poogde je in je vorige post te beweren dat de Catalyst bang is dat die hem vernietigd omdat die een synthetic is (een VI die boven de Reapers staat noemde je het) terwijl de context vrij duidelijk is van drie spellen dat Shepard komt om de Reapers te mollen. Dat alle Synthetics kapot moeten doordat de Crucible niks anders kan, is het offer. Daar heeft de context "we" waarin de Catalyst spreekt geen zak mee te maken.
Voor iemand die bang is komt het anders niet echt bang over, hij laat Shepard zelfs gewoon zijn gangetje gaan.
Again context die jij niet wil zien, probeer het hele verhaal bovenop de Crucible nou eens te bekijken uit het oogpunt van de Catalyst, niet Shepard. Gewoon eens echt doen. Open een Youtube filmpje en laat eens varen dat je denkt dat Shepard enige macht heeft daarboven en eigenlijk gewoon wordt omgeluld door een mooi verkooppraatje.
Ik begrijp niet wat ik zou moeten zien, er is een theorie over wat wat zou moeten zijn. Nou leuk, alleen ben ik het niet eens met die theorie omdat ik er gaten in kan schieten. Je zegt tegen mij dat ik jou theorie moet inbeelden zonder dat jijzelf fatsoenlijk het aan mij kan uitleggen. Het probleem is eigenlijk ook dat het enige wat ik als antwoord krijg: "Ja maar dat bedoelt hij niet zo" of "Ja maar dat is niet zo, je krijgt het wel zo te zien maar het is anders". Als dat zo is probeer dat dan eens te onderbouwen want ik kijk letterlijk naar de teksten en beelden. Tevens is het zo dat als je een eigen theorie gaat creëren, ongeacht van het feit of een game, tv serie, boek of film is, dat het algemeen geaccepteerd is dat je geen eigen draai mag geven aan concrete dingen.
Je zou kunnen denken dat het rubble is van het ruimte station, echter is daarbij 1 probleem, het is fuckin licht in die scene. En als de Citadel kapot is (en die is echt goed stuk zoals je ziet in de ending), heeft het ook geen atmosfeer meer om in te ademen, hoe de fuck kan Shepard dan wakker worden? De scene moet dus wel op Aarde zijn en daarvoor moet die dus eerst een dampkring door. Kan er heel veel speculatie tegen aan gooien hoe hij dit heeft geflikt (vind een armor/ship en crashed op Aarde), maar dat bewijst alleen maar dat het meer fantasie kost het einde op face value aan te nemen dan de indoctrinatie theorie te hanteren. Maar dit is zeker niet het enige probleem dat ik heb met het einde als ik het op face value moet aannemen.
Er is licht? Wat wil je dan, dat het beeld op zwart gaat? Citadel houd zijn atmosfeer bijeen door mass effect velden te gebruiken. Als dat bovenste stukje in het mass effect veld valt dan kun je daar ademen. De scene bovenin is trouwens duidelijk op de citadel want als je naar boven kijkt dan zie je de crucible. Het kan zijn dat hij op een van de armen van de Citadel is of het kan zijn dat hij crasht op de Aarde. De aanname was "Hij is nooit op de citadel geweest want alles is een droom en hij is nog altijd op de Aarde" is daarmee dus van kaart want het is mogelijk dat hij op de citadel is geweest en misschien nog steeds daar is.
Volgens de logica van alles is echt daarboven op de citadel, is hij dus echt de beam ingestapt is die wonderbaarlijk vervolgens doodgegaan op Aarde. Op basis van War Assets krijg je deze ending te zien, wat logisch is, want als je een groter leger hebt, zijn je kansen natuurlijk ook groter dat je het zou overleven op de locatie waar je ligt (bij de beam op Aarde). En aangezien ik op face value moet aannemen dat Synthesis iets anders is dan zelfmoord. Moet ik de Catalyst geloven dat "mijn energie" opgaat in de Crucible als ik de laser instap en dat er dan een leven is van hybrids? Bekijk die zin even objectief en nog begrijp je niet dat mensen moeite hebben het einde op face value aan te nemen? Echt? Je hebt met dat hoge fantasie gehalte geen problemen, maar een theorie die veel minder fantasie vergt en gebasseerd is op iets dat Reapers kunnen sinds ME1 wel? Knap.
Mwah, het is Sci-Fi en blijkbaar is het wel mogelijk want je krijgt het te zien. Ik denk dat jij teveel waarde legt op die war assets, het enige wat die doen is bepalen wat je wel of niet krijgt te zien. Als je te weinig war assets hebt dan krijg je te zien dat de Normandy crashed ergens, je ziet dat de deur open gaat en daarna credits. Het is niks anders dan een prikkel om meer te doen met het spel, meer niet, net zoals bij Halo.
Volgens jou logica is de scene van Joker ook echt gebeurd en niet zoals die nu gezien wordt een droom van Shepard (en hiermee bedoel ik niet hetzelfde als indoctrinatie of hallucinatie), want de secret scene dat Shepard ontwaakt is er na. Ondertussen stappen er doodleuk mensen uit die erbij waren toen ik naar de beam rende, hoe komen die ineens levend? En als die leven, waarom ben ik daar dan niet met 4000+ War Assets? Het hele einde klopt op face value van geen kant, dat zie je toch zelf ook wel?
Je weet niet wie wel of niet met je mee stormt. Het is een militaire bestorming dan is het eigenlijk logische dat alleen soldaten mee doen aan die bestorming.
En laten we de kleine details niet vergeten als het naar de beam rennen en alles erna echt is. Dan staat Anderson ook echt daarboven, bij de console, volledig unharmed, geen bloed niks, terwijl Shepard's armor helemaal is weggeknald. Ja, logisch. Laten we ook vooral niet het feit vergeten dat je op de radio hoort dat iedereen neer is, iedereen, hoe komt Anderson op die manier dan boven? Anderson, die naast me stond toen we begonnen met rennen. TIM kan er echt zijn, dus dat is geen probleem. Prothean VI in Cerb HQ zegt zelf nog dat die al naar de Citadel was gevlucht. En hij is al onder Reaper control, dus mag zo binnenwandelen waarschijnlijk. Maar Anderson, leg dat maar eens uit.
Even opletten, Anderson zelf zegt dat hij NA Shepard de beam in is gestapt. Je ziet dat Harbinger vertrekt als Shepard wakker wordt dus is het best mogelijk dat Anderson vanwege de afleiding van Shepard ongemekt een weg naar de straal heeft kunnen banen.
Leg me ook even uit vanuit een gametechnisch standpunt, hoe Anderson ineens de Renegade keuze is bovenop de Citadel en TIM de Paragon. En nog is het niet duidelijk dat je erboven werd gebrainwashed? Hoe duidelijk moet Bioware zijn?
De Paragon optie jaagt TIM een kogel door zijn eigen kop en de Renegade optie schiet jijzelf TIM neer voor of na hij Anderson dood knalt. Ik begrijp niet dat jij dit niet begrijpt.
Shepard had de nare gewoonte weer terug te komen. Waarom maakt Harbinger hem dan niet helemaal kapot met z'n laser? Weet ik veel, misschien trots dat die toch nog een keer wil proberen hem te indoctrineren nadat die al zo vaak heeft gefaald. Misschien bang dat ze Shepard weer zouden herbouwen zoals in ME2 en hem dus kapot moest maken in z'n hersenen. Ja, het is specualtie, maar logischer dan het einde aannemen zoals het wordt gepresenteerd.
Moet ik nou eens jou of face value aannemen dat het wel kosher is?
Wow, is het sprongetje voor jou echt zo ver dat als de Reapers TIM al hebben ze TIM misschien gebruiken om Shepard te krijgen? Het is de eerste stap in de indoctrinatie, dan moet je niet meteen met een Catalyst komen voor Shepard's neus, dat moet je rustig opbouwen met good and evil dat die al kent (Anderson en TIM). Of is deze logische stap weer een brug te ver?
Het ging om het feit dat er zwarte wolkjes langs het scherm waren en dat dat zou betekenen dat Shepard geïndoctrineerd is. Nee, dat is het indoctrinatie veld van TIM ongeacht van het feit of TIM wel of niet bestuurd word door de Reapers.

• SizzLorr

SizzLorr

✅ geverifieerde account

Topicstarter
Gundogan schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 12:04:
[...]

Leugens! ;)

De soundfile zegt toch: rapid indoctrination is possible.

En nog even een plaatje erbij http://img209.imageshack....sseffect3201203151138.png
Nou het hele ding is, je hebt gelijk snelle indoctrinatie is mogelijk, dat komt ook in het spel naar voren. Het probleem is dat hoe sneller je wordt geïndoctrineerd hoe gekker je wordt en zelfs een brainexplosion krijgt. Het langzame indoctrinatie proces duurt jaren en daarin wordt een slachtoffer langzaam overtuigd door suggesties te geven. Dat is een beetje hetzelfde als veel landen (en hitler) ook doen, zoveel mogelijk propaganda maken zodat je burgers overtuigd worden van een zaak. Dat is tevens ook de betekenis van het woord indoctrinatie trouwens, door continue suggesties te geven iemand overtuigen.

Nou heb je ook een snelle vorm van indoctrinatie, hoe die zou moeten werken wordt niet uitgelegd in het spel, en dat is een beetje hetzelfde als je hersenen in een magnetron. Je gaat stuk, je hersenen werken niet meer en dus kunnen de Reapers je gedachteprocessen overnemen. Het probleem is dat dit, zoals we zien op Virmire en als Object Rho Shepard over probeert te nemen, dat dit best veel pijn veroorzaakt en uiteindelijk een plantje achterlaat wat bestuurd moet worden.

Als Shepard echt snel word geïndoctrineerd dan zou hij/zij al onder invloed van de Reapers zijn en waarom dan nog dit einde? Waarom nog keuzes geven? Aan het einde heb je nog keuzes dus je hebt nog vrije wil.Hij is helemaal niet geïndoctrineerd.
Gilraen schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 16:51:
[...]

Haha jullie zitten echt zo om elkaar heen te praten de hele tijd :D Heerlijk (volg de hele discussie al vanaf het begin :P). Ik denk dat jij, SizzLorr, iets te pragmatisch in deze zaak staat (je neemt alles veel letterlijker/feitelijker dan wat Appie je wil laten inzien, waardoor het dus niet lukt). AppieNL probeert je zo ver te krijgen dat je alles als één grote mindfuck gaat interpreteren (hetgeen wat Spacekid/Cataclyst zegt). En AppieNL bedoelt niet de paragon/renegade keuzes binnen het gesprek met TIM, maar de uiteindelijke drie keuzes bij de Crucible. (TIM is dan opeens blauw/paragon, terwijl Anderson opeens rood/renegade is). Daarmee doelt hij dus op de indoctrinatie. Oftewel, waarom zou TIM anders opeens blauw/paragon zijn? Hij is immers toch de slechterik? En Anderson juist de goede, en niet rood/renegade? Dat ziet hij als bewijs voor het feit dat Shep geindoctrineerd is, en dus alles ziet vanuit het oogpunt van spacekid/de Cataclyst - aka omgedraaid. Goed is kwaad geworden, en kwaad op zijn beurt goed. Shepard wordt daardoor heel smooth gebrainwashed tot het doen van de 'goede' keuze, oftewel de reapers controllen, terwijl dit juist níet hetgeen is waarvoor hij kwam. Daarom verdwijnt de Cataclyst ook niet wanneer hij de blauwe optie neemt, maar blijft de manifestatie hangen, terwijl de Cataclyst meteen verdwijnt wanneer je de rode optie neemt (de optie die de Cataclyst het mínst aantrekkelijk doet klinken, omdat hij zegt dat er dan géén peace blijft, hij probeert je dus over te halen tot het doen van de groene of blauwe keus). Wanneer je echter toch doet waarvoor je komt, oftwel de rode buis kapot schieten, ontploft meteen de manifestatie, en is de indoctrinatie dus mislukt.

Agreed, het is allemaal vergezocht, maar ik vind het hele op aarde neerstorten vanuit de Citadel (waar niets meer van over is, zelfs geen rubble) en dan toch nog ademen/leven, eigenlijk nog veel verder gezocht. Facevalue/het einde feitelijk zien, is (voor mijn gevoel) nog veel onlogischer.
Ten eerste de reden waarom ik deze thread heb aangemaakt is juist zodat we dit soort discussie kunnen houden want ik ben ook wel eens benieuwd wat andere mensen te melden hebben en ik geniet er zelf ook wel van hoor.

Ten tweede, misschien is het gewoon de fan nerd in mij die spreekt, je hebt genoeg TV series, boeken, films, etc. waarbij je een klein open einde hebt. Soms is het heel goedkoop van de auteur maar soms word het ook bewust en heel goed uitgevoerd zodat de fans/community het daarna kunnen overnemen met fantaseren, theoretiseren, etc. en dat is alleen maar goed, ik vind het prachtig om daaraan mee te doen. Alleen het probleem is dat sommige mensen soms het wel heel ver zoeken. Daarom is het eigenlijk ook een ongeschreven afspraak, als je iets gaat bedenken dan moet dat wel een waarheid hebben welke onderbouwd kan worden door feiten in het spel.

Zoals Appie zegt, de catalyst was bang. Dan denk ik bij mijzelf, hoezo is hij bang ik kan geen toontje bang ontdekken in zijn stem. Als je bang bent treed er een defensie mechanisme op en dan ga je de persoon waar je bang voor bent niet de vrije keus geven van: "Ohja, je kan ons ook doodmaken als je wil".

Het enige wat ik zeg, en daar komt ook mijn sceptische houding van, onderbouw het nou eens wat beter en wat meer. Het kan misschien kloppen dat het een hallucinatie is maar op dit moment is die theorie even goed of even slecht als alle andere theorieën die rond zweven en daar heb ik niks aan.

Daarom zoek ik de details ook in de feiten, het kan misschien wel maar het past niet met een paar andere dingen dus hoe zit dat dan? Er word gezegd, hij spreekt in termen van "we" als in "wij de Reapers" dus is de Catalyst ook een Reaper. Daar tegen zeg ik, ja maar hij zegt toch duidelijk "ik" en "de Reapers zijn van mij, ik heb ze gemaakt". Als ik dan vraag hoe dat zit dan krijg ik ineens een abstract verhaal te horen over hoe het misschien eventueel zou kunnen zijn. Ik vind het leuk om te horen maar om het als feit aan te nemen moet er toch meer achter zitten dan alleen "misschien".

[Voor 56% gewijzigd door SizzLorr op 16-03-2012 00:59]

• SizzLorr

SizzLorr

✅ geverifieerde account

Topicstarter
Trouwens nu die film van het einde weer langskomt. In al mijn playthroughs tot nu toe, heb ik of de Geth te vriend gehouden (fuck Tali, stom wijf!) of ik heb voor vreden gekozen tussen de Geth en de Quarians. Maar als je bij dat filmpje van Japanse Anime hierboven kijkt op 2:53 dan kan ik daar toch duidelijk een Geth herkennen. En die Geth is in al mijn playtroughs ook aanwezig. Een foutje of misschien een suggestie... maar van wat?

En ten tweede, als je op het einde de vernietiging van het universum ziet (of ja volgens sommige alleen vernietiging van de relays) dan draait het universum best snel. De snelheid is volgens mij gelijk aan een paar eeuw.

[Voor 20% gewijzigd door SizzLorr op 16-03-2012 01:07]

• SizzLorr

SizzLorr

✅ geverifieerde account

Topicstarter
AppieNL schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 01:06:
Je bedoelt met die 2 soldaatjes achter het muurtje en dat beest dat op ze schiet? Lijkt mij een Cannibal.
Dat dacht ik eerst dus ook en misschien hebben ze dat gastje expres obscuur gelaten zodat ze altijd kunnen zeggen dat het iets anders is maar ik meen er ook een Geth in te herkennen. De benen en zijn hoofd.

• SizzLorr

SizzLorr

✅ geverifieerde account

Topicstarter
Eindelijk, EINDELIJK! Een review die de echte problemen vant ME3 behandeld!

http://angryjoeshow.com/2...-effect-3-angry-review-2/

• SizzLorr

SizzLorr

✅ geverifieerde account

Topicstarter
prutser001 schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 22:45:
Hmm MP gaat ook niet altijd even lekker, nu al een paar keer gehad dat ik 10 minuten naar een 'searching for games' scherm kan staren. Op dit moment lijkt het helemaal niet te werken.

Nu wel 1 char naar lvl 20 en nu mijn 2de welke ik met 'spectre pack' kreeg Asari Adept.

Helaas heb ik nog geen enkele wapen upgrade buiten een scope ofzo, als adept met cooldowns ben je eigenlijk klaar.

nvm, maintenance leuk als je dat vooraf weet.
Dat kun je beter in het andere topic bespreken, dit topic is alleen om het einde te bespreken, zoals overal is aangegeven.

• SizzLorr

SizzLorr

✅ geverifieerde account

Topicstarter
Spoiler tags zijn hier ongewenst en zoals ik al zei, dit topic is alleen en echt alleen om het einde te bespreken, zoals overal staat aangegeven.

• SizzLorr

SizzLorr

✅ geverifieerde account

Topicstarter
nFo schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 23:44:
Ja het einde slaat nergens op, gemiste kans. anticlimax.
Ik had liever dat ze meer tijd in het einde steken, dan in die multiplayer.

Loop je daar als een zombie rond, ik denk: ik ga eerst even naar links om te kijken welke optie dat is.
Maar dan kun je niet meer terug lopen, fail. :')
Saven kan het hele eind stuk ook niet, dus ja. die maar gekozen.
Waarom laten ze dat niet even zien: Links is optie dit en dat ect. 7(8)7

Nee, ik heb liever een Metal gear solid einde van een half uur ofzo.
Toevallig dat je dat (alweer) zegt want de MGS4 controverse ben je waarschijnlijk vergeten.

• SizzLorr

SizzLorr

✅ geverifieerde account

Topicstarter
Bernd schreef op maandag 19 maart 2012 @ 18:08:
[...]

Ongeacht het materiaal waar Shepard onder ligt, je kan met geen mogelijkheid hard maken dat Shepard de vernietiging van de Citadel en de val terug naar de aarde overleeft.
http://www.space.com/1307...atellite-falls-earth.html

Niet alles wat door de dampkring gaat verbrand geheel. Shepard zit op een gigantische ruimtestation welke bij elkaar word gehouden door mass effect velden. Dit is voornamelijk ook de reden waarom de M35 Mako een val van grote hoogtes kan overleven.

Tevens weten we niet van welk materiaal de relays en de Citadel gemaakt is. Het is een zeer sterk en onbekend materiaal.

[Voor 9% gewijzigd door SizzLorr op 19-03-2012 20:03]

• SizzLorr

SizzLorr

✅ geverifieerde account

Topicstarter
AppieNL schreef op maandag 19 maart 2012 @ 20:05:
Blijft speculatie, iets waar tegenstanders van de IT juist een hekel aan hadden?
Tja als je het zo bekijkt dan is de hele IT ook speculatie. :P Maar welk deel is speculatie? Dat zijn gewoon feiten en die feiten zeggen eigenlijk dat er een goede kans is dat Shepard een val naar aarde kan overleven.

[Voor 23% gewijzigd door SizzLorr op 19-03-2012 20:08]

• SizzLorr

SizzLorr

✅ geverifieerde account

Topicstarter
AppieNL schreef op maandag 19 maart 2012 @ 20:13:
[...]

Hoe is het een feit? Heb jij een cutscene gezien die ik niet heb gezien? Wat ik alleen maar wil zeggen, net als in me vorige post, er is bakken met specualtie nodig om de dingen te bekijken als "feiten". Naar mijn mening meer dan bij de IT.
Je vraagt: "Hoe kan hij op aarde terecht komen". Ik antwoord: "Mass effect velden". De Mako kan het ook dus waarom kan het Citadel het dan niet? Af gezien van het feit dat ik nog steeds niet overtuigd ben van het feit dat hij op Aarde zou moeten zijn. Citadel is gemaakt van onbekende materialen, dat puin kan alles zijn.
Bernd schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 00:17:
Dat ding verbrand misschien niet geheel maar er blijft zo te lezen bar weinig functionerends van over.
Enig idee hoe groot de Citadel is? 44.7km lang en 12,8km diameter is het juiste antwoord, om je een beetje perspectief te geven over hoe gigantische groot dat ding wel niet is. Al breekt het uit elkaar dan zijn de brokstukken nog steeds even groot als een flatgebouw.
Ehm ik neem aan dat je het einde hebt gezien? De Citadel ontploft en niet zo'n beetje ook, je ziet de armen opbreken, dat ding blijft niet bij elkaar. Mocht Shepard dat op de een of andere manier overleven, dan moet ie eerst nog een flink eind in het vacuum van de ruimte overbruggen in z'n compleet vertiefte armor voordat ie bij de dampkring komt en mocht ie ook die re-entry overleven, dan is het nog steeds een vrije val richting de grond zonder parachute of wat voor bescherming dan ook.

Het kost mij echt veel meer moeite om te geloven dat Shepard dat alles overleeft dan dat er sprake is van IT.
Omdat de Citadel ontploft is het ook ineens verdwenen. Geen wrakstukken of brokstukken, helemaal niks.

Maar waarom kan je dan wel geloven dat Shepard verstikking in de ruimte en dan een val door de dampkring van een planeet wel kan overleven en 2 jaar later weer tot leven gebracht kan worden, maar een val naar aarde op de Citadel welke omringt is door mass effect velden niet?

[Voor 63% gewijzigd door SizzLorr op 20-03-2012 01:00]

• SizzLorr

SizzLorr

✅ geverifieerde account

Topicstarter
AppieNL schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 01:06:
[...]

Ik vroeg helemaal niks, ik had het puur over het speculeren op zich. Hetgeen waarvan ik dacht dat de anti-IT groep juist zo'n hekel aan had. Dat je het kan onderbouwen, leuk, doet niks af aan het feit dat het speculeren is, want er is geen cutscene voor die het bevestigd. Dat is namelijk een belangrijk onderdeel voor een cruciaal onderdeel van het verhaal als dit. Als je dat op face value wil aannemen, dan moet er wel een verklaring voor in het spel zitten, geen cutscene, geen verklaring, hallo grote plothole. Kleine plotholes kan ik natuurkundig zelf nog onderbouwen dus daar hoef ik geen cutscene voor, maar deze is vrij fors.
Nee hoor ik probeer alleen uit te leggen dat het mogelijk is dat hij op aarde terecht komt na een val door de atmosfeer, dat is wat de originele stelling was. Het kan. Citadel is een mega gigantische groot ding en het heeft mass effect velden dus Shepard kan een val door de dampkring overleven.

Trouwens, je wil mij toch niet indelen in een groep hoop ik?

[Voor 3% gewijzigd door SizzLorr op 20-03-2012 01:16]

• SizzLorr

SizzLorr

✅ geverifieerde account

Topicstarter
AppieNL schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 01:16:
Yup, maar dat was dus niet mijn punt, mijn punt was dat het specualtie is. Ik ontken ook nergens dat het niet zou kunnen. Hebben we weer last van een gevalletje langs elkaar heen lullen? =D

edit: nee hoor, wil je niet in een groep gooien =D
Als ik je in een groep zou moeten gooien, zou ik zeggen er tussenin?
En zoals ik al zei, de hele IT theorie is ook speculatie. Het is mogelijk maar. Het ging mij erom dat mensen zeggen dat hij niet op aarde kan crashlanden en het kan overleven, of dat mensen snel zijn met van de hand vegen dat hij niet op de Citadel is omdat er puin ligt. Hij kan op aarde crashen en het overleven en we weten niet van welk materiaal de Citadel is gemaakt dus dat puin kan goed van de Citadel zijn.

Ik praat helemaal niet langs jou af ik begrijp zelfs heel goed wat jij zegt alleen jij bent zo snel met het van de handwijzen van dingen die niet strijken met jou mening zonder eerst even te lezen en te begrijpen.

[Voor 11% gewijzigd door SizzLorr op 20-03-2012 04:11]

• SizzLorr

SizzLorr

✅ geverifieerde account

Topicstarter
cisco202 schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 14:15:
Damn... ik ben indoctrinated. ik zou anders nooit zo diep mengen in een discussie over een fictieve game.

Maar Relays is een prothean uitvinding. Maarjah Reapers nemen het beste van iedere cycle op in hun tech.
Ik denk dat je dat ook beter niet kan doen want als je zegt dat de relays een vinding zijn van de Protheans dan heb je echt niet goed opgelet.
SkyStreaker schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 22:37:
Ik ga absoluut voor ending DLC betalen, als het maar ook het eindresultaat van de ingrediënten daadwerkelijk meeneemt van ME1/2. Zoals bijv. het scannen van de eh.... geleedpotigen op het Citadel. Daar heb ik mij idioot op gezocht.
http://masseffect.wikia.com/wiki/Chorban

Wat wil je nog meer?

[Voor 30% gewijzigd door SizzLorr op 23-03-2012 11:10]

• SizzLorr

SizzLorr

✅ geverifieerde account

Topicstarter
[quote]dtech schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 21:56:
[...]

Toch hadden die natuurlijk wel het bestaande netwerk om hun relay te plaatsen, dus zo eenvoudig kan je het denk ik niet zeggen. Ook kun je aan de chart zien dat de relays niet een onbeperkte rijkwijdte hebben (behalve de alpha relay, dus het is wel mogelijk)[quote]

http://masseffect.wikia.com/wiki/Mass_Relay
There are two kinds of mass relay, primary and secondary. Primary relays can propel a ship thousands of light years but only link to one other relay, its "partner". Secondary relays can link to any other relay over shorter distances, only a few hundred light years.
De Alpha Relay heeft technische beperkingen.
Ik zie zelf nog wel wat in het overbruggen van de afstand door unmanned drones die een comm netwerk aanleggen, zoals dat er ook was (en nog gedeeltelijk is!) voor de reaper invasion.
De Conduit was een prototype welke alleen op 1 richting werkte, het is verder ook niet bekend of de resultaten van het onderzoek nog beschikbaar is want de systemen op Ilos werkte niet meer na Shepard daar was. Overbruggen van de afstanden is niet zo makkelijk. Het duurt millenia om een locatie te bereiken en als je er bent heb je een hoop element zero nodig om de relay te bouwen. De technologie om het te doen is er niet, dus zal het veel langer duren om een netwerkje in elkaar te zetten.

• SizzLorr

SizzLorr

✅ geverifieerde account

Topicstarter
Ik zie nou niet zo goed in wat jou bijdragen is aan de discussie in dit topic.

• SizzLorr

SizzLorr

✅ geverifieerde account

Topicstarter
AppieNL schreef op zondag 25 maart 2012 @ 12:43:
Zijn helemaal geen aanwijzingen dat het een geleidelijk proces is geweest. In het beste geval, hebben de Reapers meerdere (gefaalde) pogingen gedaan om hem te indoctrineren. Als wat jij zegt waar is dan hadden we in ME3 80% van de tijd rondgelopen met Reaper gegrom op de achtergrond, oily film, gesprekken die we maar gewoon accepteren zonder enig weerwoord of een lichaam dat niet viel te beheersen.

Dat eerdere pogingen hebben gefaald komt inderdaad door Shepard's sterke wilskracht, dat wil niet zeggen dat hij immuun is voor indoctrinatie. Een Harbinger die full power los gaat met een snelle indoctrinatie poging omdat die bij de beam in London inziet dat Shepard nu echt gewoon compleet dood moet, ook mentaal (zodat ze hem niet herbouwen zoals in ME2) en een adrenaline niveau van Shepard dat torenhoog is terwijl die naar de beam rent (adrenaline verbetert de kansen op indoctrinatie), maakt een geslaagde poging van snelle indoctrinatie mogelijlk, niks geleidelijk. En verklaart ook waarom de Prothean VI niks vindt.
Als dat zo zou zijn dan zouden ze zijn hersenen moeten vervangen met een computer (Husks, Saren) wanneer dat gebeurd weet ik niet. Adrenaline verstrekt de kans van indoctrinatie niet, het versnelt het alleen maar. De "Dragons Tooth" gaat in je bijnieren zitten om daar via adrenaline zich snel door je lichaam te verspreiden.

En ten tweede waarom dan nog die hele eind sequence? Dat heeft dan verder geen nut meer.

[Voor 6% gewijzigd door SizzLorr op 25-03-2012 13:43]

• SizzLorr

SizzLorr

✅ geverifieerde account

Topicstarter
Nephalem schreef op zondag 25 maart 2012 @ 14:49:
[...]
Ik snap best dat mensen proberen een einde te bedenken dat aannemelijk is en hen beter bevalt dan wat er nu in de game zit, maar mijns inziens rammelt die hele IT theorie net zo goed aan alle kanten en is dus ook niet echt een verbetering. Persoonlijke mening uiteraard, iedereen zijn eigen ding ;)
Het is ook niet een einde, het is meer een verklaring in de hoop dat er een andere einde is/komt. Op het moment dat Bioware het "daadwerkelijke" einde dan af levert dan gaan de mensen die nu klagen over van alles en nog wat weer klagen dat ze in eerste instantie een half spel hadden.

• SizzLorr

SizzLorr

✅ geverifieerde account

Topicstarter
Compizfox schreef op maandag 26 maart 2012 @ 00:00:
[...]

Nope. In heel ME3 wordt Shepard al geïndoctrineerd
Vigil en Vendeta vinden toch van niet.

• SizzLorr

SizzLorr

✅ geverifieerde account

Topicstarter
AppieNL schreef op zondag 25 maart 2012 @ 16:43:
[...]
En SizzLorr het is ook geen verklaring in de hoop dat er een ander einde komt, het is gewoon een verklaring voor wat er gebeurd voor het einde. Een sequence die zonder die verklaring wat mij betreft gewoon 1 grote "WTF" is met nul logica. Het einde zelf (dus relays kapot, armada gestrand, Joker die ontsnapt) blijft hoe dan ook de meest grote bullshit, IT of niet en is idd een half spel (of in dit geval een half einde). Dat "gezeur" is hier al een paar pagina's bezig =D
Sorry, het zal wel aan mij liggen, maar IT is niet een einde. Het idee is dat de hele eind sequence gedroomd is en dat Shepard eigenlijk de hele tijd in Londen ergens onder een hoop puin lag. Dat is geen einde.

Het is een einde zoverre dat het zou betekenen dat de Reapers winnen (er is geen held meer om iedereen te motiveren/redden) en dat alles wat Shepard in ME1, 2 en 3 heeft gedaan helemaal geen betekenis heeft want ze zijn allemaal toch verdoemd, over geen closure gesproken.

[Voor 14% gewijzigd door SizzLorr op 27-03-2012 04:42]

• SizzLorr

SizzLorr

✅ geverifieerde account

Topicstarter
Compizfox schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 10:35:
[...]

Omdat hij er verzet tegen bleef bieden en het dus niet tot uiting kwam in zijn doen en laten, zoals dat bij volledig geïndoctrineerde gasten zoals Saren (en TIM?) wél was.
Dat is dan de zoveelste kon/misschien/waarschijnlijk. Het enige wat Kai Leng doet is een tempel inlopen en dan uit hij genoeg om en te bepalen dat hij geïndoctrineerd is?

• SizzLorr

SizzLorr

✅ geverifieerde account

Topicstarter
AppieNL schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 13:31:
[...]

Wat wil je nu horen? Ik zei toch al dat het geen einde is? Gewoon een verklaring voor wat er gebeurd met nul closure erna. Andere optie is een einde zonder een verklaring en nul closure. Allebei ruk. Zal voortaan maar oude posts van mezelf quoten, want ook met deze post val ik weer in herhaling.
Mwah.. Ik wil niks horen. Het is dat ik het zeer frappant vind dat sommige mensen steeds maar keihard vast houden aan bepaalde dingen terwijl ik al voor die paar pagina's waar jij het over had al riep dat het niet helemaal klopt. Dat we nu pas terug komen op het ene wat ik toen al riep en dat het van de hand word gedaan als "het is al besproken dus..." vind ik maar een beetje raar maar het zal wel aan mij liggen.

Als je wil dat iets stopt dan moet je er zelf niet mee door gaan. Neem nou eens mij voorbeeld. Als ik op een gegeven moment het gevoel krijg dat het nergens naar toe gaat dan stop ik met de discussie, klaar. Dat mensen dan later terug komen op diezelfde discussie vind ik dan alleen maar prachtig.

Maar zoals gezegd wil ik niks horen, ik wil alleen maar dat mensen wat meer nadenken voor ze iets zeggen, dat alleen zou de hele discussie een hele stap verder helpen.
Compizfox schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 15:19:
Precies. Het mag dan wel geen einde zijn, maar dat is ME3 zonder de IT net zo goed niet. En zonder IT heb je alleen maar plotholes, terwijl de IT zowat alle vreemde dingen verklaart.
Mwah, IT heeft ook een liter aan plotholes. Dus wat je wil zeggen is dat je liever een verhaal hebt wat niet definitief is in de hoop dat er iets anders opkomst is. Dat is niet iets waar ik mijzelf in kan vinden want dat zou betekenen dat Bioware maar een half verhaal heeft afgeleverd en als dat zo is dan word ik pas echt boos.

[Voor 19% gewijzigd door SizzLorr op 27-03-2012 22:29]

• SizzLorr

SizzLorr

✅ geverifieerde account

Topicstarter
AppieNL schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 22:50:
[...]

Dus omdat jij wat dingen hebt gezegd waardoor het niet zou kloppen, moet ik ophouden me ergens (wat precies? IT?) aan vast te houden? Je maakt een post die gewoon precies hetzelfde zegt als wat er al in mijn post stond (quoted in jouw post NB) en dan vraag jij je af waarom ik wil weten wat je nu wil horen? Dat iemand die net het topic in komt oude koeien uit de sloot gaat halen die al zijn besproken in het topic, prima, verwacht ook niet dat ze alles lezen. En als ze dat wel doen, dan alsnog hun vragen of mening posten. Maar dat de OP er nog een keer over gaat beginnen met een persoon (ik dus) waar die pagina's ervoor al mee heeft gevuld over dezelfde kwestie vind je niet een beetje raar?

Ik verander me mening niet over het einde van ME3 en jij ook niet, ik dacht dat wel helder was na 17 pagina's. Je zegt dat je als je het gevoel hebt dat het nergens heen gaat in de discussie dat je dan stopt met de discussie en ondertussen haal je ouwe koeien uit de sloot voor mij? Waar moeten die ouwe koeien precies heen gaan bij mij? Ik ga er niet meer over nadenken, ik was 2 weken geleden al "uitgedacht" over het einde van ME3. Misschien moet je je eigen advies eens ter harte nemen voordat je gaat preken.
Ik zeg al dat ik niks wil horen. Ik wil alleen dat mensen denken voordat ze een agressieve aanval inzetten om er later achter te komen dat ze eigenlijk toch net naast zaten. Maar ik wacht wel even tot de clue valt.

• SizzLorr

SizzLorr

✅ geverifieerde account

Topicstarter
AppieNL schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 22:12:
Oh dit is leuk.

Wat info van een planeet in ME1, met een bekend figuurtje van ME3 erin geshopped:
[afbeelding]
Food for thought no?

Deze post is van 2 jaar terug in dat topic:

[...]

Hulde voor de maker van die post die gewoon precies voorspelt hoe het zou eindigen 2 jaar voordat ME3 uitkwam. Shamelessly stolen grapje uit dat topic: Bioware luistert wel naar de fans lol. Vooral voor kuteindes XD
SizzLorr in "[Multi] Mass Effect 3"

:P

Persoonlijk denk ik niet dat dat het is en als het wel zo is dan heeft Bioware het echt heel slecht duidelijk gemaakt. Ik had ergens ooit gelezen dat ze meerdere van dit soort "backup verhalen" in ME1 hadden voor het geval dat. Ze hadden dat ooit bedacht maar het was te "deus ex machina" achtig dus waren ze ervan af gestapt.

Misschien dat die Kumun Shop ooit ergens een Prothean artifact of misschien iets van een veel oudere ras heeft gevonden wat hem een visie heeft gegeven maar meer dan dat wordt er ook niet verteld. In ME3 wordt hij van de hand gedaan door te zeggen dat hij waarschijnlijk toch dood gaat door de Reapers. Dus ze hebben hem afgeschreven want anders hadden ze wel meer met Klencory en Kumun Shol gedaan.

[Voor 15% gewijzigd door SizzLorr op 30-03-2012 00:46]

• SizzLorr

SizzLorr

✅ geverifieerde account

Topicstarter
De OP aangepast om duidelijk te maken dat "Ik heb hem ook uitgespeeld en ik vond..." posts ongewenst zijn. De verschillende meningen over het einde zijn nu al bekend en hebben verder niks toe te voegen aan de discussie.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SizzLorr

SizzLorr

✅ geverifieerde account

Topicstarter
Basekid schreef op zondag 01 april 2012 @ 12:47:
[...]

hehe leuke stab naar Bioware
Wat dacht je van 1 april?

• SizzLorr

SizzLorr

✅ geverifieerde account

Topicstarter
De twee rechts aan de binnenkant. Waar kan ik die sweaters kopen? Geven een beetje Legion look. Me gusta. :)

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone SE (2022) LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee