Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
OK, ok..

Waarom on-ear eigenlijk? P5 wel 's bekeken? Mij te klein en ik vind 'm wat overprijst maar zeker niet slecht.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Sommige muzieksoorten klinken zelfs 320kb bestanden nog wat mat en weinig sprankelend. Een sandisk spelertje is inderdaad de goedkoopste manier om een flinke sprong in geluidskwaliteit te maken maar let wel, slechte bestanden klinken dan nog slechte.r

Bijna niet voor te stellen dat Philips met kwaliteit komt.

but the Fidelio L1 ranks as among the darkest sounding headphones I’ve listened to. Naturally, to complement the dark sound signature, the L1 also comes with a lot of bass presence. The overall tuning seems to be targeted primarily for mainstream recordings including Pop, Rock, RnB, and Electronica.

Is handig om te weten.

Zie prijzen van $300, betekend dat ook 300 euro?

Oh, ik weet 't niet, ik vind foobar2000 toch ook prettig en goed.
quote:
Negakinu schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 15:42:
[...]

Wijnands, eigenlijk is dit best een goede optie voor jou toch? Je vond de HD25-1 II te fel en schel ofzoiets. :) Deze ligt misschien meer in jouw straatje?
Je blijft maar proberen om me van m'n Beyers af te krijgen he? ;)
Ik ga over 2 weken vliegen met die dingen, ben heel benieuwd hoe prettig ze luisteren in het vliegtuig.

Wijnands wijzigde deze reactie 09-03-2012 12:12 (78%)

Die waarde is een natte vinger schatting uit de praktijk. De ene speler is de andere niet. Zelf heb ik hier een 250 ohm beyer aan een clip hangen. Voor mij werkt dat maar veel mensen verklaren me voor 8)7 en zouden er een versterker tussen zetten.

Feit blijft wel dat als je keuze hebt een 32ohm of lager model wel de betere optie is.

Denk dat 'ie eerder ruimte wil maken

Je zal er toch een weg moeten doen omdat je eenzijdig doof bent geworden... :|

quote:
pgrferrari schreef op maandag 02 april 2012 @ 17:57:
Wat is nu de ultieme bang for buck headphone?
Dan bedoel ik niet zo goedkoop mogelijk, maar iets van topklasse voor weinig geld zeg maar ;)

Jullie hadden het laatst over de Superlux HD651 maar dat is echt meer 1 genre muziek met bass.
Zit te twijfelen om deze te halen, want als het ik het niks vind zit ik weer met een headphone opgescheept :P
Dat ligt er helemaal aan wat jij wilt, in, op, over je oren. Bass of juist totaal niet. Portable of lekker voor thuis....

http://www.head-fi.org/a/headphone-buying-guide is sowiso het lezen waard

Ben nu wat kerkmuziek aan het luisteren, passiestukken van Bach en verdi o.a. en daar is m'n 770 echt briljant voor.

quote:
Negakinu schreef op woensdag 04 april 2012 @ 00:38:
[...]

Bizar goede prijs. Gefeliciteerd! :D

Vandaag binnen gekomen, NwAvGuy's Objective2 versterker. Gebouwd door JDS Labs (USA).

[afbeelding]

Meteen een mooi plaatsje gegeven op het bang-for-your-buck hoekje van mijn bureau. ;)

Op deze foto:
- Objective2
- Topping TP22
- Sony BDP-S370
- Headstage Arrow
- Fiio E10
- Fiio E9
Zit hier nou nog hardware tussen die met het geluid loopt te prutsen? Ik weet dat de O2 specifiek ontworpen om dat niet te doen. Over de Fiio's lees ik weer heel gemengde berichten.

quote:
jpmoster schreef op donderdag 05 april 2012 @ 16:20:
ik heb gewoon zelf een draagbare hoofdtelefoon versterker gebouwd doormiddel van de kemo Universal preamplifier [M040N] en een 9 volt batterij. kunstof behuizingkje erbij en klaar is kees!
Wat heb je precies gebouwd? En hoe klinkt dat?

quote:
Negakinu schreef op donderdag 05 april 2012 @ 17:54:
[...]

Zowel de Fiio E10 als de Headstage Arrow hebben een aantal opties m.b.t. het aanpassen van het versterkte signaal. De Fiio E10 heeft 1 stand bassboost. De Arrow heeft drie standen bassboost, 3 standen crossfeed en 3 standen impedantie. De O2 is wel echt de neutraalste versterker.
En als je die boost uitzet op de E10?
quote:
Over neutraal gesproken, ik heb gisteren naar deze cd geluisterd met de BDP-S370 SACD speler, de O2 en mijn DT880. Ik zat echt met open mond te luisteren. De cd zelf is heel eclectisch met allemaal soorten muziek, geen enkel genre dat ik zelf normaal snel zal opzetten, maar het klonk echt griezelig goed. Ik ga meer cd's van Chesky Records opsnorren want die zijn echt bizar goed geproduceerd. Zo hoor je eens wat je apparatuur ECHT in huis heeft. :)

[afbeelding]
Interessant label. Nadeel van die demo cd's vind ik altijd dat er dan een track op staat waar je echt enthousiast van wordt. Ga je dan zoeken dan is dat het enige fatsoenlijke wat die artiest ooit gedaan heeft.

Maar, als de kwaliteit echt zo goed is word ik nieuwsgierig naar deze:
http://www.chesky.com/bru...av-holst-the-planets.html

Acties:
  • 0Henk 'm!
quote:
batentje_kaitos schreef op zondag 08 april 2012 @ 12:21:
[...]

Ik lees dat de mids van die best slecht zijn.
Dat is best jammer, want goede mids zou wel fijn zijn.
WAt is er mis aan de mids van mijn Dt770?

Acties:
  • 0Henk 'm!
De beyer valt net zo goed onder die beschrijving. Luisteren is mijn advies.

quote:
martini1993 schreef op maandag 09 april 2012 @ 20:54:
Hallo mensen,

De laatste tijd is het me opgevallen dat mijn huidige hoofdtelefoon die ik nu heb niet zo in mijn smaak valt. Al heb ik deze al een hele periode in mijn bezit. Ik begin de laatste tijd steeds meer te denken aan een wat duurdere hoofdtelefoon waar de prijzen liggen tussen de 120,- en de 150,- euro. Nou is mijn vraag aan jullie wat nou de beste koop is voor mij.

Wat betreft het soort muziek dat ik beluister is het vrij verschillend. Ik luister naar klassieke (film-)muziek en Country zoals Johnny Cash (Alhoewel ik geen fan ben van zijn vroege werk. Ik hou meer van the american recordings.). Ik luister ook vrij regelmatig naar Alternative metal zoals een Breaking Benjamin en ook naar muziek zoals Adele, Coldplay en Dream Theater.

Zoals jullie zien is het vrij breed wat ik luister, dus ben ik ook op zoek naar een vrij lineaire hoofdtelefoon. Dus vraag ik nogmaals welke hoofdtelefoon er voor mij aan te raden is voor dit budget? Ik hoor het graag! :)
Ligt eraan welke formfactor je wilt en of het open of dicht moet.

quote:
martini1993 schreef op maandag 09 april 2012 @ 21:47:
[...]

Excuses, ik was vergeten dat toe te voegen. Zelf zat ik te denken aan een gesloten full-size hoofdtelefoon. Want mijn werkomgeving kan nogal rumoerig zijn, dus lijkt me dat wel handig. ;)
Doe wat ik gedaan heb, ga 's luisteren in de afdeling studio spul
quote:
Negakinu schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 09:49:
Dit topic begint wel echt een beetje een "Welke hoofdtelefoon moet ik kopen? Beats of Bose?" te worden. :( Elke pagina precies dezelfde vragen. Er worden ook echt de meest random dingen aangeraden. Misschien toch maar eens de OP fine tunen want dit is een beetje dweilen met de kraan open. :)
Suggesties zijn heel welkom

Wijnands wijzigde deze reactie 10-04-2012 11:16 (30%)

quote:
Touchdomex schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 11:19:
Is het niet eerder de gebruikers die gewoon de topicstart niet lezen en daardoor maar gaan vragen?
Dat doen tweakers toch nooit? >:)

Misscihen 's ff bepalen wat we van dit topic willen en desnoods wat moderator aandacht erbij vragen.

quote:
CyBeR schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 14:20:
[...]

Dat weten we al, maar dat voorkomt niet dat er mensen zijn die vragen komen stellen over in-ears of vragen die al 24 keer gesteld zijn, etc.
Als koop advies niet gewenst is dan moeten we daar collectief meer moderator aandacht voor gaan vragen. Persoonlijk heb ik daar niet zo'n moeite mee als de desbetreffende tweaker zelf al wat werk heeft gedaan

quote:
blix schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 23:20:
Iemand ervaring met de KRK KNS-8400 hoofdtelefoon? Ik heb ze vanmiddag vluchtig getest, echter was de source nogal belabberd, en had ik simpelweg geen tijd om écht goed te luisteren.

Ze zaten ook heerlijk. Tevens klonken ze ook fijn, maar mijn mening is waarschijnlijk aardig biased omdat ik hunker naar nieuwe fullsize phones. Oh well, voor <€100 lijkt het mij sowieso geen verkeerde deal?
Enorm stevig, klemt te hard op mijn grote kop, ik vond midrange wat door elkaar lopen. Voor rock kan het echter een prima optie zijn.

Ze ogen wel mooi en degelijk. Persoonlijk vind ik dat als je een equalizer nodig hebt dat je dan niet de juiste keuze aan het maken bent.

• TheJVH
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 13-08 17:57
Als er mensen zijn die ik aan de topicstart moet toevoegen, dan hoor ik het graag :) .
Grappig die ervaringen over de Dre dingen, heel herkenbaar.

Een aangepaste versie van de best buy is een aardig idee. Die dingen van head-fi zijn op zich goed vind ik maar de prijzen liggen hier anders en niet alles is te krijgen hier.

Ik zie al een paar belangstellenden, nog meer liefhebbers? Gooi ik er aan het einde van de middag even een DM uit.

Nee. Als ik het ding zo zie en apple store hoor word ik meteen argwanend. Aan de andere kant, als ik dit zo lees http://www.head-fi.org/t/588289/incase-sonic dan zullen ze voor een hoop mensen toch interessant zijn. Krijg de indruk dat het een beetje tussen studio en mid-range in zit qua idee.

sennheiser px-100 II is natuurlijk ook een optie. Lekker compact en voor de klasse prima geluid. Wel heel open.

Voor vervangende kussentjes kan ebay ook wel handig zijn.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TheJVH
Misschien interessant: In de rentepuntenwinkel van ING staat een HD-25 II voor 94,50 euro. Je moet wel 9.450 rentepunten hebben, maar dan bespaar je wel dik 50 euro met de goedkoopste winkel in de pricewatch. Misschien bestel ik hem zelf wel als vervanging van m'n AKG K518 :) .

• TheJVH
http://www.head-fi.org/t/...ps-50-headphones-compared

Holy shit. Bizar grote review van zo'n beetje de beste headphones die er bestaan.

TheJVH wijzigde deze reactie 01-11-2012 15:17 (27%)

• TheJVH
quote:
Gerard0769 schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 12:01:
Allereerst dank voor alle informatie die ik inmiddels heb kunnen lezen ,,, maar heb wel wat hulp nodig en alvast dankvoor de tijd aan mij besteed.

Zoek voor thuis in de woonkamer een koptelefoon over ear / gesloten / maximaal draagcomfort
Muziek die ik graag luister is Jazz / Americana / Ballads / Gitaar / Easy Listening en wat klassiek ( Piano met name )

Ben er een tijdje mee bezig en ik kom uit op Bose Quiet Comfort 15 of Audio Technica Ath Anc7b
Misschien is dat wel vloeken in de kerk hier en is er veel beter te koop.

Mijn budget is maximaal euro 400 en hoe vreemd het ook mag "klinken " draagcomfort / gewicht is voor
mij echt heel belangrijk.

Wellicht nog wel belangrijker dan wat er uiteindelijk uitkomt want ik zit er uren mee op mijn hoofd elke dag

Met vriendelijke groet,
Gerard van Breemen
Je kan kijken naar de Denon D2000, enorm comfortabel en erg fijn en rustig om naar te luisteren :) . Heeft ook geen hele dure amp nodig, direct aan je PC is het nog best aardig. Zelf heb ik hem makkelijk uren achter elkaar op, en het gaat zeker niet irriteren.

• TheJVH
Van het weekend nieuwe oorkussens op m'n oude Sennheiser HD485 gezet, de oude waren helemaal op. Voor 15 euro van Ebay besteld, en het zit perfect.

De originele pads waren velours, deze zijn van 'leer'. Volgens mij is het geluid wat minder aanwezig en de bas wat heftiger (was die al), dus het kan geen kwaad om een equalizer te gebruiken om de bas wat meer naar beneden te schroeven. Heb niet echt vergeleken met hoe het was, dat was namelijk al een tijdje geleden en normaal heb ik een Denon D2000 wat natuurlijk geen vergelijking is.

http://tweakers.net/ext/f/VYXASXxhFDhjSo8TTONz4YNW/thumb.jpg
quote:
Boefmans schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 18:32:
Dag allemaal.

Mijn vrouw was erg tevreden met de sennheiser hd428 sennheiser. Nu heeft de hond de kabels gesloopt.

Waarmee was zij tevreden: het comfort, semi gesloten maar niet te groot (ook voor hardlopen) en licht. Geluid voldoet ook (mijn ultrasones bliezen deze weg maar da's niet eerlijk, bovendien vindt zij die te groot).
Repareren? http://youtu.be/a1j-I0R20PQ
quote:
Vraag dus: wat is een goed alternatief. 2ehands kan ook mits netjes. Hoe goedkoper hoe beter, al weet ik dat je snel naar een budget van 50 of iets meer moet kijken.

Muziekstijl: Beyoncé, jazz, r&b, Afrikaanse muziek.
PX-100 iets?

Nu we het toch over kabels hebben, iemand enig idee wat de beste optie is voor een ietwat gammele connectie in de connector van mijn DT-770? Kan 'm eraf knippen en zelf een nieuwe plug aanzetten.

Wijnands wijzigde deze reactie 09-10-2013 17:21 (11%)

quote:
Fordox schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 23:23:
De isolatie van de L1 naar de buitenwereld toe is prima. ze kunnen alleen van jou muziek meegenieten als ze naast je zitten in de bus bijvoorbeeld, een paar plaatsen verder en dan is t nog een zeer kleine ruis die alleen opvalt als je er naar zoekt.
de isolatie in de koptelefoon zelf is ook prima, bas komt nog steeds heerlijk dreunend
Denk dat je die isolatie iets te optimistisch inschat. Mensen die van hardstyle houden en heerlijk dreunende bassen hebben die nogal 's erg hard staan. Deze Philips lekken niet heel erg maar een meter of anderhalf a 2 haal je dan toch wel. Persoonlijk krijg ik wurgneigingen van dat harde gesis en dan het bonkbonk ertussen in openbare ruimtes.

Anyway, wel 's naar een gesloten model gekeken?

Wijnands wijzigde deze reactie 10-10-2013 07:32 (10%)

quote:
Fordox schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 12:59:
zoals ik al zei, voor echt harde muziek is hij ook niet echt goed. ik speel zelf metal en daarmee krijg ik nooit klachten ;)
Dat had ik ff gemist. Metal is over het algemeen ook een stuk vriendelijker voor je omgeving omdat het veel gevarieerder is dan bijv. DJ Tiesto (ik roep maar wat,totaal geen verstand van die muziek).

quote:
Fordox schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 15:10:
[...]

helemaal mee eens eigenlijk :9

maargoed, ff ontopic:
Ik heb deze in ear 'cans' besteld :D
pricewatch: Teufel Aureol Fidelity (Grijs)
Of duidelijker:
geen "dopjes"!
>:) >:)

Over smaak valt prima te twisten. Mijn metal periode eindige rond m'n 20e. Om spullen te testen gebruik ik deze tracks:
http://youtu.be/z3y3f1VfkuQ (heb zelf de CD maar een of andere Rus had de plaat geript met wat serieuze apparatuur :P )
http://youtu.be/JdxkvuogxGw (goeie hoofdtelefoon maakt geen zooitje van de bas gitaar en het slagwerk).
Verder vind ik Wagner's "Nun achte wohl und laß' mich sehn " uit Parsifal ook prettig om te testen. Een hoofdtelefoon die de bas benadrukt trekt de klokken aan het begin niet goed en maakt vaak ook een rommeltje van de blazers.

quote:
En wederzijds maar dat geeft niet.
quote:
dat eerste filmpje heeft trouwens aardig wat ruis...
Ja, duh, youtube is niet bedoeld voor kwaliteit audio.

quote:
Stef602 schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 20:01:
Mijn denon adh 1100 voor 55 euro van ibood is vandaag binnengekomen. Geluid is wel erg netjes met een volle bass. Koptelefoon isoleert redelijk goed alleen zit niet zo heel lekker op het hoofd. Wat vinden jullie?
Op headfi:

Bass (5/5): The best aspect of the headphones. The bass is extremely hard, fat, boomy, but not very fast. The bass has enough power to vibrate the whole entire enclosure of the drivers and even the top headband. It delivers high amounts of quantity while still focusing on quality. It has a mid-bass hump and can go down extremely low without bottoming out. According to freq response graphs, the AH-D1100'S trail just behind the Sony XB Series and obliterate the crap Beats By Dr.Dre Solo's. The bass can be a extreme problem though, when rock and jazz are playing it has way too much mid/high bass.

Ik persoonlijk loop met een grote boog heen om alles wat bas benadrukt. Als dat je ding wel is lijk je er een goeie aan te hebben en is 55 euro een redelijke prijs om lekker een potje te dreunen.

Wijnands wijzigde deze reactie 11-10-2013 12:14 (39%)

quote:
Sakete schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 12:36:
[...]

Ik ben ook geen fan van bass headphones. Ik wil wel dat je het goed kan horen/voelen als een plaat daarom vraagt, maar wil niet dat aan elke plaat zomaar bass wordt toegevoegd :) De mids en highs vind ik net zo belangrijk.

Moet zeggen dat de P7 (van B&W) me tot nu toe erg bevalt. Qua klank enigszins vergelijkbaar met de Momentum, maar qua soundstage veel groter, meer detail in het geluid (vooral subtiele zaken worden beter weergegeven dan bij de Momentum, die soms bepaalde klanken samenvoegt) en de treble is ook iets meer aanwezig dan bij de Momentum. De bass is wel een tikkeltje voller dan de Momentum, maar niet overdreven en de sub-bass gaat wel lekker diep als een plaat daarom vraagt. Maar vooral die mids, die zijn echt heerlijk! Een akoestische gitaar klinkt echt fantastisch (mits het een goede opname is).
P7 heb ik nog niet gezien, wel dat on-ear geval van ze. Klonk heerlijk maar veel te klein voor mijn kop.
Heb jij wel 's een Beyer geprobeerd? Lijkt me echt wat voor jou
quote:
xxxneoxxx schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 20:55:
[...]

Ja, of de jvc s500.. ;) Alleen gaat bass heavy en rock naar mijn idee voor een groot gedeelte niet helemaal samen. (Sommige bands, o.a. Metallica en sommige nu rock bands uitgezonderd)
Nee... rock en jazz heb je naar mijn mening meer aan een neutralere koptelefoon

Wijnands wijzigde deze reactie 11-10-2013 21:54 (14%)

Ik had over die momentum een quick preview geschreven hier op tweakers dat ik niet onder de indruk was. Was geen populair stukje.
quote:
PatrickG schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 23:57:
Was de Teufel Aureol Real hier geen goede kandidaat voor?
Ik had nog nooit van 't ding gehoord maar wat ik op een snelle google lees zou ik 'm zeker proberen als ik een open model zocht

Wijnands wijzigde deze reactie 12-10-2013 07:00 (54%)

Mijn mening over de momentum.

Half uurtje luisteren en ik heb genoeg gehad. De bas maakt er regelmatig een zooitje van en begint vermoeiend te worden. De pasvorm is, met mijn grote kop, dusdanig dat de randen van mijn oorschelpen pijn doen. Het is duidelijk niet de koptelefoon voor mij.

Voorzichtige conclusie, als je muzieksmaak voornamelijk hits van de laatste 20, 30 jaar omvat dan heb je hier een mooie koptelefoon aan. Ben je een serieuze basverslaafde dan zou dit ding tekort kunnen schieten. Wil je het onderste uit je collectie halen of ben je dol op klassiek dan kun je toch beter verder kijken.

Wat mij betreft is de Momentum ook een beetje een statement zoals die gekke beats dingen. Als je zoveel aan een hoofdtelefoon wil uitgeven.. ik zou een DT880 proberen, of een gewone sennheiser zoals de 25 of iets van AKG.

Het is ook een lastig stukje markt. Heel veel wannabe DJ dingen met overdreven bass. Hmm.. shure heeft ook nog de 240. Sennheiser heeft de PX serie maar die zijn wel ontzettend open. Zelf zou ik de Beyer DTX 710 serieus overwegen. Recht door zee ding wat doet wat het moet doen en lekker zit. In die prijsklasse de beste keuze voor klassiek vind ik.

Omdat 'ie zo klein en licht is voelt de px100-II opener dan 'ie is. Voor dat geld best een aardig ding vind ik

quote:
Touchdomex schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 13:12:
[...]

Als iemand nog een fijn adres weet voor mooie en nette PX100/PX100II headfoam dingen. Ik wil ze graag!
10 stuks voor 5 euro? http://r.ebay.com/6DTmKL

quote:
Cumulus schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 13:43:

In de winkel heb ik er al een aantal geprobeerd, en de QC15 van Bose is degene die me het meest bevalt, geweldig geluid en die noise cancelling kan handig zijn om het geluid van de airco en vooral die vervelende deuntjesfluiters onder de collega's wat te bufferen :) Maar omdat Bose een reputatie van veel geld voor wat je krijgt heeft heb ik toch wat vragen:

- zijn er gelijkaardige koptelefoons voor lagere prijzen waar je dus niet voor de merknaam betaalt?
Nee, niet echt. Er zijn sowiso maar weinig dingen met active noise cancelling. Sennheiser maakt ook een knappe maar die heeft niet dat bose geluid wat de bas aanzet, de mids door elkaar haalt en het hoog heel iel weergeeft.
quote:
- als het echt fantastisch goed is heb ik zo'n bedrag er wel voor over, wat zou het beste product zijn in de prijsklasse van de QC15 of is de QC15 het beste in die prijsklasse?
Toen ik een nieuwe zocht voor op kantoor kwam ik uiteindelijk bij een Dt770 pro uit. Passieve isolatie maar een veel beter geluid!
quote:
- is er mogelijkheid om de noise cancelling af te zetten wanneer je verwacht dat iemand je ergens voor gaat roepen (kan genant zijn als je dan niet reageert)?
Ja
quote:
- vreemde vraag, maar kan hij goed tegen UV licht? Ik ben ook vaak buiten en onder invloed van UV uit de zon is er al veel apparatuur kapot gegaan van wasspelden over scharen tot draagbare speakersets en zelfs de zonnepaneeltjes in mijn Davis weerstation zijn helemaal verweerd. Mijn philips koptelefoon van vrooeger is nu niet meer dan poeder waar draadjes en chips in liggen ;)
Moeilijk te zeggen

Als je een AKG niet prettig vind zitten word je van die Koss ook niet blij denk ik.

De HD439 is, vind ik, een van die net-niet sennheisers. Het geluid is niet slecht, de bouw is niet slecht maar toch als je ze oppakt en opzet, het overtuigd gewoon niet

Wat wil je van een koptelefoon op kantoor? Afsluiten door een gesloten model? Dan is in die prijsklasse de KRK 6400 ook het luisteren waard. Mag het opener? Moet het eigenlijk over je oor? Of erop? Wat luister je/

Nee, er is geen betrouwbare lijst omdat het allemaal heel subjectief is. Een AKG bijv. zit heel prettig als je een klein koppie hebt.

Als je het net wil horen als er iemand tegen je praat moet je niet voor een gesloten model gaan maar wellicht voor een half open model. Als jij een goed gevoel hebt bij die 439 dan bestel je 'm toch? Pak 'm netjes uit en probeer het ding een paar uur en kijk wat je vindt.

quote:
M-ThijZ schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 10:33:
[...]
.

Weet iemand of de 80Ω DT-770 Pro aan te sturen is met een laptop (MacBook Pro) zonder extra versterker?
Dat moet lukken, mijn Toshiba is ook in staat om mijn 250 ohm DT-770 aan te sturen. Echter... de 80 ohm variant is de versie voor drummers. Klemt extra vast en heeft nog meer isolatie. Ik denk dat je meer hebt aan de 32 ohm variant

Realiseer je wel dat deze dingen heel confronterend zijn. Bijvoorbeeld MP3'tjes van minder dan 256kbit zijn meestal niet meer om aan te horen.

quote:
M-ThijZ schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 11:17:
[...]
Enig idee waar in regio Enschede ik daarvoor terecht zou kunnen?
De betere muziekzaak heeft meestal wel het e.e.a. liggen

@PatrickG: Waarom niet nog een HD25?

Wijnands wijzigde deze reactie 14-10-2013 11:26 (7%)

Ik denk dat die site het had over de "gewone" Dt-770 en niet over de pro versie. Staat me vaag bij dat die er ook was tussen de 660 en de 860 in. Hebben ze nog een tijdje een custom versie van gehad. http://www.head-fi.org/pr...tur-customized-headphones

De pro in de 3 impedanties is de enige 770 die nog in het assortiment zit. Ik herken mijn ervaringen hier wel in terug: http://www.head-fi.org/pr...tudio-headphones-250-ohms
Heb dat ding nu een tijd en elke keer dat ik 'm op zet ben ik er nog steeds blij mee.
quote:
PatrickG schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 15:35:
@Wijnands: Die gedachte is er zeker, maar ik ben toch wel benieuwd naar de andere opties. Nu weet ik dat de MediaMarkt hier een HD598 heeft hangen, maar daar kun je niet eigen muziek op afspelen. Al kan dat natuurlijk wel gewoon als je je eigen kabeltje meeneemt, want die zijn wisselbaar op die koptelefoon :)
Voornaamste reden dat ik mijn 770 niet aanraad is dat 'ie veel mensen te groot is. Zelf heb ik er menig vliegreis relaxt mee doorgebracht. Voor serieus klassiek is er teveel omgevingsherrie maar jazz gaat al prima.

Wijnands wijzigde deze reactie 14-10-2013 16:14 (35%)

Vreemd, ik pas zowel de momentum als de P3 niet goed. Van die twee vond ik de P3 veruit superieur klinken. Vond 'm persoonlijk wel iets aan de prijs voor wat je ervoor krijgt.

Ik denk dat dat iets meer waard is dan 2 zinnen, ben namelijk ook wel heel benieuwd!

quote:
M-ThijZ schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 08:49:
Waarschijnlijk doe ik er ook goed aan eerst ergens te luisteren naar verschillende koptelefoons, want ik begin er zowaar een punthoofd van te krijgen.
En dan past zo'n ding helemaal niet meer! ;)
quote:
Ben ik zelfs de Beyer DT-770 Pro aan het overwegen voor eigenlijk 3x mijn budget, lees ik vervolgens in reviews dat het maar een kwestie van tijd is voordat je de zwakheden in deze koptelefoon ontdekt en eigenlijk een Sennheiser HD 650 moet hebben.
vergeet niet dat een hoop geschreven wordt door fanatieke hobbyisten die een la hebben met voor meer dan 1000 euro aan koptelefoons.
Persoonlijk na bijna 2 jaar met de DT-770 pro... ja, het ding heeft zwakheden, de mijne is niet perfect op het punt waar bas in midrange over gaat. Echter het ding is comfortabel en het geluid is meer dan goed genoeg.
En da's ook het punt, er is altijd beter maar je hebt wel met de wet van afnemende meeropbrengst te maken. Hoe duurder je gaat hoe minder verbetering je zult ervaren. Een HD 650 is meer dan 2 keer duurder maar bepaald niet 2 keer beter. Verder, vergelijk appels met appels, een open koptelefoon zoals de 650 klinkt altijd anders dan een gesloten model.
quote:
Eigenlijk moet ik een plek zoeken waar ik de HD 439 kan luisteren, want voor €67,- lijkt me dat eigenlijk best een goede deal.
Als dat je oorspronkelijke budget was lijkt me dat een goed idee. Neem een portable speler mee met wat losless bestanden en ga er goed voor zitten.
quote:
Knud schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 08:58:

Als je zin & tijd hebt, ben ik wel benieuwd naar een mini-review :)
Touchscreen geen gemis?
Ik zie liever een volledige review, ben erg nieuwsgierig!

Wijnands wijzigde deze reactie 15-10-2013 09:18 (7%)

Waarmee heb je geluisterd? En waarnaar? Waarmee vergeleken? En waar vond je 'm voor die prijs?

quote:
Cumulus schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 12:16:
Misschien dat ik ook voor de Beyer DT-770 Pro ga ipv de Bose die ik eerst op 't oog had. Is ook nog eens een stuk goedkoper. (bedankt voor de adviezen)
Heb wel twijfels over die impedantie waarden. Ik neem aan hoger = beter aangezien ze anders zo geen 250 en 600 ohm model zouden hebben als je daarvoor ook nog speciaal amps moet kopen?

80 ohm zou zowel met als zonder amp bruikbaar zijn en is dus waarschijnlijk de betere keuze tov die van 35?
Nee, als je voor een portable device gaat neem dan de 32ohm variant. Die 80hm is de versie voor drummers. Andere pads, klemt extra en is wat zwaarder op de bas.
quote:
Hoe zit het eigenlijk met de bewering dat mp3's van minder dan 256 kb/s niet aan te horen zijn op deze koptelefoon? 98% van mijn muziekcollectie is namelijk 128 kb/s en alleen mijn google all access gaat boven de 300.
Als je voornamelijk 128kb hebt dan is dit zonde van je geld en kun je net zo goed een sennheiser 201 halen.
quote:
Sakete schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 12:52:
Als 't ff kan, download gewoon FLAC op minimaal 16-bit 44khz. En elk hogere sample rate klinkt in theorie beter (al zal je denk ik perfect gehoor moeten hebben om het verschil te kunnen horen), dus bijv. 48khz, 96khz, 192khz. 24-bits audio is eigenlijk veel minder belangrijk dan de sample rate, 16-bits audio is goed genoeg. Zie ook dit artikel voor 24-bit vs. 16-bit: http://www.head-fi.org/t/...s-16bit-the-myth-exploded
192/24 flacs klinken, met de juiste spullen fenomenaal. Echter je moet een heel goed gehoor hebben om dat verschil nog mee te krijgen. Komt nog 's bij dat het aantal portable spelers die dit aan kunnen nog heel beperkt is.

Wijnands wijzigde deze reactie 15-10-2013 13:54 (26%)

Zou kunnen. Ik weet dat het verschil tussen 320kb mp3 en 16 bit flac behoorlijk is. Daarboven heb ik m'n twijfels. Sowiso voegt het, naar mijn mening, bij een normale CD niks toe.

http://www.npr.org/2009/1...rs-why-music-sounds-worse
http://www.soundonsound.com/sos/sep11/articles/loudness.htm

Zelf heb ik stilletjes de hoop dat nu high end audio weer meer aandacht krijgt hier langzaam een eind aan komt maar ja, ik hoop ook al een aantal jaar dat de Auto-tune verbannen wordt.

Ook tegenwoordig wordt er nog wel mooi spul gemaakt hoor maar je moet 't zoeken.

http://dr.loudness-war.info/index.php?sort=dr&order=desc helpt daar iets bij.

Aan de positieve kant, zelfs een album met een DR rond de 8 is alsnog vele malen beter dan het gemiddelde live optreden.

Wijnands wijzigde deze reactie 15-10-2013 16:13 (27%)

Tja..ach... ik heb ook een bootleg van begin jaren 70 wat een radio opname was. Bagger maar heel leuk nummer.

Dit is grappig: http://www.wired.com/gadg.../built-in-dac-headphones/ http://www.slashgear.com/...-24-bit-usb-dac-14301242/

Begint volgend jaar komt de ATH-D9000USB uit.

The special thing about these USB headphones is that they will be the first to be equipped with a 24-bit USB DAC. That high-end USB DAC and headphone amplifier will be integrated into the left ear cup of USB headset. The DAC uses a Burr-Brown PCM1791 OP-AMPS and uses shielded electrical circuitry to minimize EMI noise.

Audio Technica heeft toch een zekere reputatie. En het is de eerste hifi fabrikant die hiermee aan de slag gaat.

Dit ding kan ook als gewone koptelefoon gebruikt worden. Als het werkt dan is het toch een interessante oplossing denk ik

Ik moet toch 's zo'n nieuwe philips luisteren. Het hele idee dat Philips een fatsoenlijke koptelefoon maakt ben ik nog niet aan gewend. :)

Kan allemaal wel zijn maar toch wil ik zelf wel 's luisteren. Ik weet niet beter dan dat philips troep maakt.

Wijnands wijzigde deze reactie 16-10-2013 21:48 (28%)

Bas van mijn DT-770 blijft me af en toe verbazen. Ik ben absoluut geen bas liefhebber. Dit ding dikt het niet aan maar is wel in staat om hele lage frequenties ook goed weer te geven.

400 euro.. lastige prijsklasse voor gesloten vind ik.

Als er een hele paragraaf aan bas gewijd wordt begin ik achterdochtig te worden. maar toch, als ik ze tegenkomt krijgen ze een eerlijke kans.

quote:
Sakete schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 21:22:
Wijnands, heb jij ervaring met de Beyer T70p?
Even op gehad. Vond het verschil met de 770 niet groot genoeg gezien het prijskaartje. Verder zit 'ie op mijn hoofd net iets minder comfortabel door de pads.

@Jos3: Verschil tussen 32 en 50 ohm is minimaal, zul je echt niet snel last van hebben.Die 598 is heel mooi, heel comfortabel maar ook heel open! Je hoort vrijwel alles in je omgeving.

Wat die Asus betreft, geen idee maar gezien de prijs verwacht ik dat het vooral een gaming ding is en ik denk niet dat je er recht mee doet aan die sennheiser.

Wat luister je? Is het mp3 op lagere bitrates? Dan is dit zwaar overkill. Ga je lossless luisteren via een PC dan heb je waarschijnlijk toch meer aan een iets serieuzere DAC zoals een FIIO E7. Als ik naar mijn spullen kijk dan klinkt mijn simpele Sansa Clip Zip al beter dan alle laptops en pc's in huis.

Wijnands wijzigde deze reactie 18-10-2013 10:22 (50%)

quote:
M-ThijZ schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 11:14:
[...]

Heb je daar ook een bron van? Heb mij suf gezocht, maar het enige wat ik kan vinden is de DT 770 M een speciale versie voor drummers is.

[...]

De DT770 Pro 80Ω lijkt mij niet speciaal voor drummers.

Wel jammer dat de DT770 Pro 250Ω voor een mooiere prijs van €133,- te vinden is, terwijl je voor de 80Ω versie meteen €155,- betaald. Ik ben toch bang dat ik voor het aansluiten op mijn laptop, zonder versterker, toch de 80Ω versie nodig heb.
Vergis ik me nou? 's kijken

Dt-770 pro 32 ohm: http://europe.beyerdynami...es/dt-770-pro-32-ohm.html
DT-770 M 80 ohm (drummer versie) : http://europe.beyerdynami...-headphones/dt-770-m.html
DT-770 pro 250 ohm: http://europe.beyerdynami...eadphones/dt-770-pro.html

echter als ik de 770 flyer erbij pak dan staat daar ook nog:
Order # 474.746 (80Ω)
En het plaatje lijkt inderdaad op de "gewone" 770. Je hebt dus gelijk.

Nou is mijn laptop op zich prima in staat om een 250 ohm aan te sturen maar 80 ohm is gewoon een stuk makkelijker. Waarom dat ding duurder is snap ik ook niet.

De 770 is bepaald niet klein nee! :)

quote:
evEndzhar schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 15:13:
[...]

Zo maak je het er nog niet duidelijker op. De DT 770's die momenteel verkrijgbaar zijn:

- DT 770 Pro 32 Ohm
- DT 770 Pro 80 Ohm
- DT 770 Pro (250 Ohm)
- DT 770 M
Volgens mij is dat inderdaad de lijst van wat er nu beschikbaar is. Nou vermoed ik dat de "gewone" 80 ohm dezelfde electronica heeft als de drummer versie maar dan in de normale body en dat 'ie dus iets harder gaat en iets zwaarder op de bas is maar dat weet ik dus niet zeker.
quote:
Daarnaast zijn er ook onder andere consumentenversies geweest en een Pro 600 Ohm, maar die worden kennelijk momenteel niet meer gemaakt.
Die 600 ohm was een of andere speciale uitvoering geloof ik

Op papier zeker wel. Ik kan echter geen lijnrechte vergelijk vinden. Toen ik mijn 250 kocht was de 32 ohm nergens te bekennen. Als ik er nu een ging uitzoeken zou ik eerst de 32 proberen

Ik probeer voor mijn dochter een sint kado te vinden. Budget is niet heel groot, zeg max zo'n 60 euro. Ding moet gebruikt worden voor Guild Wars 2 en K-pop dus hoog is ook belangrijk. Bonus zou zijn als er een microfoon bij zit (maar da's geen must, kan altijd een los microfoontje halen voor als ze op skype zit te kletsen) en/of dat het ding er wat apart uit ziet.

Iemand wat suggesties voor het budget stuk van de markt?

Edit:
Hm, de superlux HD661 lijkt een hoop voor weinig te bieden en dan ook nog in het roze!

Wijnands wijzigde deze reactie 30-11-2013 21:06 (10%)

Als een van beide in het roze was had ik "verkocht"! geroepen. Dank voor e suggesties!

quote:
Rottenbrains schreef op maandag 02 december 2013 @ 07:00:
[...]

De Gamecom 780. Ik heb er een. FANTASTISCH ding, zou er zo 120 voor betaald hebben als ie zoveel kostte.
Hoe is die qua muziek?

Op het moment gaat het tussen de superlux die de prijs en de kleur mee heeft en de Philips uptown. Ik vond op dealextreme splitters dat je de 3 ring plug kan splitten in headphone en mic voor op de pc en dat zou mooi uitkomen met die philips.

Dochterlief gaat van de week s even guildwars spelen met mijn 770 en met de G430 van m'n zoontje, kijken of ze meer een gewone hoofdtelefoon wil of een surround geval.

quote:
TheNephilim schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 09:58:
[...]

Awsome, dat zijn er een heleboel :o
En er zitten een aantal bij die werkelijk zo vreselijk lelijk zijn dat ze wel heel goed moeten klinken.

quote:
AdmiralSnipe schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 14:37:
Liever een lelijke koptelefoon die goed klinkt dan een mooie die bagger klinkt.
Dat is natuurlijk wel zo maar toch...

Nee dank je!

quote:
kjast schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 21:36:
[...]

Mooie headphone. Waar speel je je muziek mee af? Ben wel benieuwd aangezien mijn mp3 speler (Cowon) naar de 60% moest om er enig volume uit te krijgen. Ter vergelijking, mijn v-moda werkt prima op 15%.
Ligt eraan hoe hard je wilt natuurlijk. Als je op het niveau gehoorbeschadiging wil luisteren dan moet 'ie flink omhoog. Mijn clip zip kan mijn 250 ohm heel aardig aandrijven.
quote:
Ik zou graag nog een keer de 32 of 80 ohm versie met de 250 ohm versie willen vergelijken. Ik vraag me af of er nou echt merkbaar verschil in zit...
Ik ben ook wel benieuwd naar de 32 om eerlijk te zijn.

quote:
kjast schreef op woensdag 04 december 2013 @ 09:51:
[...]

Ik ga bijna nooit verder dan 80dB. Na aanschaf van een nieuwe headphone leen ik meestal een decibelmeter om te kijken hoe hard ik mijn mp3 speler moet zetten. Overigens kun je het ook zelf (ongeveer) berekenen.
Vertel? Klinkt interesant!
quote:
Voldoet jouw clip zip al aan de verschikkelijk achterlijke nieuwe Europese richtlijn? Mijn mp3 speler wel, alhoewel het verwijderen van een systeemfile file de limiet er weer afhaalt (nog niet gedaan).

Ik kan me haast niet voorstellen dat je 96dB/mW met een impedantie van 250 ohm kunt aandrijven op een mp3 speler die gelimiteerd is op 27.5mW per uitgang.
Als je als regio niet Europa kiest heb je de volledige power van het dingetje.

quote:
perpixel schreef op donderdag 05 december 2013 @ 23:08:
Na overleg met een webshop een V-moda m-100 besteld. Mocht de klank echt tegen vallen(wat ik niet verwacht) kan ik hem terug sturen.

Ik snap dat dit niet het soort geluid is voor de Audiofielen onder ons, maar wat ik er van gelezen heb sluit hij wel perfect aan bij wat ik zoek in headphones. Kan niet wachten :)
Als jij lekker je vullingen wil rammelen moet je dat toch zelf weten. Zijn hordes mensen die dat heel fijn vinden anders had je de Beats en de sonys enzo niet.

Speel 'm lekker even in en post dan een mini review?

quote:
tarik1994 schreef op zondag 08 december 2013 @ 20:55:
Wat vinden jullie van de: Beyerdynamic Custom Pro, V-Moda Crossfade en de ATH-M50.
Welke van de 3 vinden jullie het best?
Ik vind ze slecht te vergelijken. Ikzelf ben over het algemeen wel van de Beyers maar weet 't niet zo met die custom. De DT-770 zou je ook 's kunnen proberen, die kunnen heel laag gaan. De Ath-m50 zat bij mij voor geen meter. Shure maakt ook best een paar aardige dingen, de 840 bijv zou je s kunnen proberen.

Hou er sowiso rekening mee dat als je in deze klasse gaan shoppen je ook meer eisen gaat stellen aan je audio bestanden en je speler. Een 128kb op een htc telefoon klinkt gewoon ruk!

Wat luister je op die combo?

Ik zat me af te vragen in welk genre je nog genoeg goede opnames wist te vinden. Veel is dramatisch tegenwoordig!

Doe ajb ook een shopsurvey voor die winkel? Ze zijn vrij nieuw en hebben scherpe prijzen maar ik kan nergens ervaringen vinden

Nou, da's balen. Volume regeling van mijn clip zip is stuk en omdat 'ie refurbished was is 'ie al buiten de garantie.
Ik ga zo 's op head-fi neuzen of er nog iets beters is in die prijsklasse. Suggesties hier zijn ook welkom trouwens.

Heb nooit een ipod gehad omdat ik spontaan uitslag kreeg van die interface. Helemaal vergeten dat je daar iets bruikbaars van kan maken met rockbox. Thanks!

Voor nu even heb ik noozy op mijn S2 geïnstalleerd. Geluid gaat in een keer van 10 euro kijkshop mp4 speler naar best acceptabel.

Vond op headfi ook een howto hoe een clip te openen en te reparen, ga dat eerst ff proberen.

quote:
ChicaneBT schreef op donderdag 12 december 2013 @ 03:41:
Is het wel een goede hoofdtelefoon?
Ligt eraan wat je wilt. Ding staat erom bekend zwak in de bas te zijn en enorm lekker in het hoog. Is dus niks als je van boemboem muziek houdt maar voor andere soorten kan het heel prettig zijn.

quote:
u4ea126 schreef op zaterdag 14 december 2013 @ 19:04:
Hmm, was nogtans één van de meest voorgestelde headphones voor gaming, met als negatief puntje dat het closed is natuurlijk.

(half)Open is zeker een optie.
Omdat een persoon een ongefundeerde mening geeft laat je 'm meteen vallen? Ik zie het probleem niet met de M50 en gaming.

Ik was gisteren even bij de mediamarkt en daar vielen me toch een paar dingen op...
  • De mediamarkt klant heeft blijkbaar een knap verwrongen smaak en is nogal doof. Echt alles daar lijkt vooral op bas, harde bas gericht.
  • Koptelefoons verkopen is te moeilijk voor ze. Lading sennheisers t/m de 598 en momentum aan een of andere vage verdeelkast waardoor het allemaal matig klonk.
  • SMS AUDIO STREET by 50 had ik nog niet eerder gezien. Zelfs met de beroerde demo opstellingen daar... een hoofdtelefoon van 250 euro waarbij het laag volledig dicht en in elkaar overloopt? Beats klinken er verfijnd en vol detail bij.
Heb trouwens ook even wat zitten zoeken naar zo'n cowon X5 maar die zijn knap zeldzaam!

Momentum is veel hype. Als je daar doorheen prikt is het best een aardige allrounder maar bepaald niet heel speciaal. Een 598 bijv vind ik al veel fijner klinken.

Voor luisteren... probeer 's een paar muziekwinkels

quote:
Killer schreef op zondag 15 december 2013 @ 16:46:
[...]Als je echt belangstelling hebt, wil ik er wel over denken om die reserve van de hand te doen, want het is mij opgevallen dat die dingen eigenlijk gewoon niet stuk gaan.
Nee, dank je. Ik kijk eerst wel even waar de kerstman mee komt.

Ik las een aantal lovende reviews van de momentum. Eentje een middag geleend en ik liep er niet warm voor. productreview: Sennheiser Momentum (Aluminium, Bruin) review door Wijnands . Pasvorm vond ik gebrekkig en van laag maken ze een vermoeiende bende.
Er zijn betere dingen te krijgen in die prijsklasse zoals een Dt1350 of een shure 840, vind ik tenminste.

@Spiritos: Kijk, daar kunnen we wat mee.
quote:
Jasper1975 schreef op maandag 16 december 2013 @ 13:13:
Een Philips L1 aangeschaft via ING rentepuntenwinkel voor 109,-€, fijne headphone! #tip
Speel 'm s in en kom dan terug om te vertellen wat er fijn aan is?

Dan nog... een hoofdtelefoon van die prijs zonder vervangbare pads? Kom op zeg! Zelfs een sennheiser van 40 euro kun je andere pads op doen!

De momentum geeft geen natuurgetrouwe weergave, daarvoor is het laag een te grote bende!

Iemand de NAD HP50 al 's in het wild gezien?

quote:
Heilige Kaas schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 09:38:
Weetje wat me opvalt.
Iedereen hier met high end koptelefoons houd ook van fotografie.
Misschien is dat omdat we bewuster bezig zijn met onze zintuigen?
Houden we soms allemaal ook van goede drank?

quote:
Jolke schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 12:55:
[...]

Check.... of is een HD558 geen highend? :P
Zou ook met leeftijd te maken kunnen hebben dat je dingen bewuster waar wilt nemen, zoals ze echt zijn - natuurlijk zeg maar. En verder ... dit is natuurlijk Tweakers forum, dus techniek is de gemeenschappelijke deler hier. :)
Techniek is het punt niet. Ja, we vinden het interessant maar ik durf te weten dat belangstelling behoorlijk verschilt. LEeftijd zal zeker een rol spelen, naarmate je ouder wordt heb je minder belangstelling voor wat trendy is.

quote:
Le Enfant! schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 13:43:
[...]

Ik hou wel af en toe van een 'bottle Jack' tijdens het beluisteren van A Love Supreme van John Coltrane. :o
Daar gaat m'n theorie. ;)

Die NAD was ik ook nieuwsgierig naar. Eerste kritieken zijn lovend maar ja, $300 is minimaal 300 euro hier.

:) Reviews zijn altijd subjectief. Persoonlijk wil ik wel zien waar er mee getest is en wat het referentiekader is maar dat zit bij jullie meestal wel goed.

Zit net je stukje over de momentum te lezen:

The first thing you notice when using this headphone is the bass. It’s not as tight like with the HD25 and the Amperior. With the samples I heard the Amperior had the tightest bass, then the HD25-1 and then the Momentum. The Bass on the Momentum however has much more body and rumble and with the closed design it gives you a sense it has more impact. The better the fit, the better the bass impact also is. So you can feel the bass on the Momentum and at the same time the Momentum’s bass is more detailed than the Amperior and HD25-1 bass.

Ik vraag me dan twee dingen af
1. met welke muziek heb je getest?
2. Zou mijn indruk van de momentum beinvloed zijn door de ontzettend gebrekkige pasvorm op mijn hoofd?

quote:
noud schreef op woensdag 18 december 2013 @ 17:40:
Hoi,

Ik wil een koptelefoon aanschaffen en ben naar de mediamarkt geweest en heb deze 3 modellen getest.
Het zal dus ook uit deze 3/4 worden.

Sennheiser HD 201 deze schijnt beter te klinken dan HD 202
Sennheiser HD 202 II
Philips SHP8000
Sennheiser 439
Ik weet niet hoe het bij jouw mediamarkt zit maar de mijne heeft een idioot slechte test opstelling staan waar je via een el cheapo verdeelkast naar een cassettebandje luistert. |:(

De 201 is een hoop voor weinig. De 439 vind ik een tikje stevig aan de prijs. Philips uptown/downtown al 's bekeken? moet het perse gesloten en over de oren?

Pagina: 1 2 3

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Smartphones

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True