Toon posts:

Oplossing voor meerdere situaties met een (Cisco) Router

Pagina: 1
Acties:

• Mindless999
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 03-06 08:05
Hallo mensen,

Ik ben op zoek naar een IPv6 router die het volgende kan doen (met het oog op de toekomst).
  • Download transfer van minstens 100 mbit aan de WAN kant
  • IPv6 Routing
  • VDSL (/ADSL) Analoog
  • Ethernet WAN
Het liefste wil ik een Cisco, alleen zit ik dan alweer snel aan een Cisco 1941 met een VDSL HWIC en voor thuisgebruik vind ik dat toch weer wat minder gezien het feit dat deze zeer prijzig is.

Momenteel heb ik een fritzbox (xs4all) met IPv6 mogelijkheid, alleen deze kan (nog) geen IPv6 routing aan (alleen zijn eigen subnet).
Daarachter heb ik een Cisco ASA 5505 firewall, dus opzich heb ik aan alleen iets nodig met routing functionaliteit.

Wat zouden jullie mij aanraden om te doen wat niet (al) te prijzig is.

Alvast bedankt!

• Mindless999
Klopt dat de ASA prima kan routen, dat is ook het probleem niet. Het probleem is dat ik vanaf de modem (kabel en/of (V/A)DSL) ook de route moet hebben richting de ASA omdat de ASA alleen LAN porten heeft en geen module kan inbouwen voor een (V/A)DSL functie.

Ik heb dus een router nodig waarbij ik alle optie heb om een active/passive mogelijkheid heb met kabel en DSL mogelijkheid.

Ik hoop dat je het zo beter snapt.

• Mindless999
downtime schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 19:52:
[...]

Al naar een Cisco 887V met Advanced IP Services gekeken? Ben er overigens niet zeker van of je Adv IP echt nodig hebt.

Ik heb zelf een Cisco 881 (Ethernet-only) met Adv IP achter een Draytek 120 in bridge-modus hangen. Die oplossing leek me wat flexibeler dan een Cisco met ADSL/VDSL aansluiting.
Is inderdaad een goed idee, maar als ik het goed heb heeft die een max troughput van 50 mbit, en daarnaast heeft deze geen optie voor WAN (met de mogelijkheid van PPPoE) als ik het goed heb.

Mocht deze het inderdaad wel hebben zou ik het graag willen weten, want dan is dit inderdaad een goedkopere optie dan de 1941.

ook om de fritzbox in Modem mode te zetten, is niet een optie, omdat ik dan een extra licentie nodig moet hebben voor de ASA omdat ik dan meer VLANs nodig ga hebben op de ASA. Daarnaast kan de ASA geen PPPoA aan vanwege dat het een hardware firewall is en geen router / modem.

[Voor 4% gewijzigd door Mindless999 op 23-10-2011 01:03]

• Mindless999
downtime schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 16:21:
[...]

Misschien begrijp ik je verkeerd, maar ik gebruik op de 881 toch echt PPPoE. Een stukje uit de config:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
interface FastEthernet4
 description adsl-modem
 no ip address
 ip nat outside
 ip virtual-reassembly
 duplex auto
 speed auto
 pppoe enable group global
 pppoe-client dial-pool-number 1
!

De WAN poort is, zover ik weet, ook een normale 100mbit Ethernet poort dus geen 50mbit limiet.
Beetje late reactie maarja,

De ASA is geen router waarbij geen PPPoE/A bij in zit waardoor je geen sessie kan opbouwen daarover heen.
Inderdaad de ASA kan ipv4 en ipv6 routen, maar zeker voor de inkomende verbindingen en "loadbalanced" verbindingen opzetten is het verstandig om dit via een router te doen.

Wat ik vooral nodig heb is een router die ADSL en Ethernet WAN hebben waarbij ik in theorie een kabel en een DSL lijn kan opzetten en dan kan failover doen (en/of loadbalance). De ASA is voor de firewall dus de modem/router hoeft geen beveiliging erin te hebben en het gaat mij vooral om de troughput van de snelheid.

Ook heb ik het liefste een Cisco omdat ik hierbij meer ervaring heb met het configureren (inclusief de commandline).

Mijn vraag blijft dus nog hetzelfde. Welke router kan ik hiervoor gaan gebruiken, of is de 1941 met een VDSL hwic toch de enige oplossing.
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone SE (2022) LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee