Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Vodafone Thuis via Glasvezel OverzichtLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2
Acties:
  • 751.834 views

• jeffrey1994
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 19-02-2013
Matched: euro, 10
Ik ben waarschijnlijk van plan om een glasvezel abonnement te nemen bij Vodafone met een Alles in een pakket omdat dat bij 100mb/s toch 10/15 euro goedkoper is dan bij KPN. Ook omdat mijn ouders onbeperkt bellen willen is het goedkoper en komen we uit op 85 Euro per maand en dat is bij KPN 100 Euro per maand.

Alleen nu de vraag kun je meerdere TV's aansluiten op de Interactieve Box? Want wij hebben 5 TV's in huis die allemaal TV moeten hebben(nu hebben we TV via de kabel van de regio en gewoon verdeeld over 5 TV's).

• HoppyF
  • Registratie: oktober 2003
  • Nu online
Fiber schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 13:03:
[...]

Dat gaat die monteur echt niet 'gratis' voor je doen. Dat is meerwerk voor 15 Euro per kwartier. Standaard aansluiten is langs de plint, om de 5 meter met een spijkertje vastgezet... :z
Zo "gratis" is het anders niet.
De monteurskosten a € 99,95, zijn nu gratis bij de bestelling van een abonnement.

Er staat op de website van Vodafone:

Als je Vodafone Thuis Internet, Bellen & TV bestelt dan wordt alles standaard voor je geïnstalleerd door een professionele monteur.

Professioneel betekent dat het ook goed moet zijn dus geen prutswerk met kabeltjes vastspijkeren.
Coaxkabels vastspijkeren is overigens sowieso geen goed idee, voor ethernet bekabeling zijn de eisen wat milder maar knikken en beschadigingen doen kabels geen goed.

Als de monteur daadwerkelijk kabels langs de plinten wil gaan leggen maar hij wel een paar rollen kabel meenemen. De afstand tussen de voordeur/meterkast, de TV in de huiskamer en de PC in het kantoor is aardig groot over de plint gerekend dan.
Daarbij loopt er een schuifdeur tussen twee ruimtes, ook lastig om daar een kabel door te leggen....
Voorlopig zie ik de kruipruimte dus als goed alternatief.

De Vodafone medewerker in de glasvezelwinkel wist mij te vertellen dat het wellicht een goed idee zou zijn de glasvezelmodem in het kantoor te laten plaatsen. Dit kan omdat onderaannemers de eerste aanleg hiervan uitvoeren. Op zich niet zo gek omdat de PC dan heel dichtbij de glasvezelmodem komt en het vandaar uit eenvoudig zal zijn de TV van signaal te voorzien. Tussen het kantoor en de huiskamer zit ca 10-15 meter op de plek van de aansluitingen gemeten.

De website van Reggefiber zegt:

Waar komt het glasvezelmodem te hangen?
Meestal zal dit in de meterkast zijn. In sommige gevallen is er geen meterkast in de woning of is deze moeilijk bereikbaar. In dat geval wordt er in overleg met u naar een geschikte plaats gezocht.

Kan ik met de schouwer ook een andere plaats aanwijzen voor de modem?
Ja, u kunt samen bepalen waar het glasvezelmodem wordt geplaatst. Meestal is dit in de meterkast. Wanneer u nu een modem of aansluiting hebt in de woonkamer, dan kan dat ook. Samen kijkt u naar de beste oplossing en hier wordt een notitie over gemaakt.

Ik heb geen stopcontact in mijn meterkast. Is dat een probleem?
Ja, voor de aansluiting van het glasvezelmodem is een stopcontact nodig. U kunt twee dingen doen: alsnog een stopcontact in uw meterkast laten monteren of samen met de schouwer op zoek gaan naar een geschikte plek waar wel een stopcontact aanwezig is.

Wie altijd met de kudde meegaat, zal regelmatig door de stront van een ander lopen!

• Fiber
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 06:30

Fiber

Beaches are for storming.

HoppyF schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 15:30:
[...]
Zo "gratis" is het anders niet.
De monteurskosten a € 99,95, zijn nu gratis bij de bestelling van een abonnement.
Vandaar ook mijn aanhalingstekens... ;)
Er staat op de website van Vodafone:

Als je Vodafone Thuis Internet, Bellen & TV bestelt dan wordt alles standaard voor je geïnstalleerd door een professionele monteur.
De monteur is zeker professioneel, meestal een lokale ZZP'er. De installatie is standaard volgens de richtlijnen en eisen van Vodafone. Het doel is dat het werkt. Hoe het er uit ziet is van ondergeschikt belang. Alles kan, maar alles wat buiten de richtlijnen valt betaal je zelf, rechtstreeks aan die monteur. 15 Euro per kwartier, ex BTW en ex materiaalkosten.
[...]
De Vodafone medewerker in de glasvezelwinkel wist mij te vertellen dat het wellicht een goed idee zou zijn de glasvezelmodem in het kantoor te laten plaatsen. Dit kan omdat onderaannemers de eerste aanleg hiervan uitvoeren. Op zich niet zo gek omdat de PC dan heel dichtbij de glasvezelmodem komt en het vandaar uit eenvoudig zal zijn de TV van signaal te voorzien. Tussen het kantoor en de huiskamer zit ca 10-15 meter op de plek van de aansluitingen gemeten.
Lijkt mij een goed plan!
De website van Reggefiber zegt:
[...]
Ik heb geen stopcontact in mijn meterkast. Is dat een probleem?
Ja, voor de aansluiting van het glasvezelmodem is een stopcontact nodig. U kunt twee dingen doen: alsnog een stopcontact in uw meterkast laten monteren of samen met de schouwer op zoek gaan naar een geschikte plek waar wel een stopcontact aanwezig is.
[/i]
Stopcontact op de plek waar het modem komt moet je inderdaad zelf (laten) regelen.

Voor de goede orde, het plaatsen van het modem wordt door Reggefiber geregeld, het eventueel al dan niet gratis aansluiten van je apparatuur staat daar volkomen los van. De meeste (glasvezel) ISP's regelen dit via Guidion, die weer een lokale ondernemer inhuurt. (www.guidion.nl)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded.

• Leeuwarden
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 16-07 13:16
Administratie is kennelijk overal lastig. Had na mijn ingebruik name van de glasvezel gelijk nummerbehoud aangevraagd. In je persoonlijke pagina kan je dan zien dat dat in behandeling is genomen. Na een tijdje toch maar eens gebeld hoe het er voor stond. De aanvraag werd door de helpdesk bevestigd maar er was niets gebeurd. Medewerker heeft het handmatig in werking gezet en sinds vandaag werkt het. Telfort gebeld of mijn abonnement daar ook was opgezegd. Bleek niet het geval. En dus gelijk geregeld.

Uiteindelijk verloopt de overstap van Telfort naar Vodafone dan toch nog behoorlijk met horten en stoten en kost het je 10-15 euro aan helpdesk telefoontjes. Maar nu werkt het allemaal en ik moet zeggen dat ik erg tevreden ben over het tot zover geleverde produkt.

• HoppyF
  • Nu online
VezelGlas schreef op donderdag 05 april 2012 @ 23:12:
Ik heb wat inside informatie over het nieuwe vodafone aanbod.
Per heden zijn de pakketten veranderd!

Er zijn nu 4 pakketten:

30mb - 49,95
50mb - 52,95
100mb 62,50
500mb 99,95

In alle pakketten zit een tv app waarmee je op je tablet altijd de beschikking heb over 15 zenders. Verder is de monteur 37,50 en zijn er 14,95 verzendkosten en 14,95 activatiekosten en is er nog maar 1 maand gratis ipv 2 maanden...

Dit zijn de nieuwe pakketten!
Beetje vreemde verhouding is er nu ontstaan.
Er zat eerst 10 euro verschil tussen 30 en 50 Mbps. Prima.
Nu nog maar 3 euro, de prijs van 30 Mbps is niet naar beneden gegaan. Vreemd!

Die gratis monteur + 2 maanden gratis is nog steeds geldig.
Doe eerst de postcode check dan zie je de prijzen en aanbiedingen.

Wie altijd met de kudde meegaat, zal regelmatig door de stront van een ander lopen!

• VezelGlas
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 11-10-2012
HoppyF schreef op donderdag 05 april 2012 @ 23:23:
[...]

Beetje vreemde verhouding is er nu ontstaan.
Er zat eerst 10 euro verschil tussen 30 en 50 Mbps. Prima.
Nu nog maar 3 euro, de prijs van 30 Mbps is niet naar beneden gegaan. Vreemd!

Die gratis monteur + 2 maanden gratis is nog steeds geldig.
Doe eerst de postcode check dan zie je de prijzen en aanbiedingen.
Klopt, maar voor de 50 mb was het gewoon nodig om de prijzen te verlagen tov kpn.
De aanbiedingen gaan komende week in, geloof me, dit is het nieuwe aanbod voor welk gebied dan ook!

• denan
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 23-06 10:15

denan

[Plausible deniability]

eww schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 12:18:
In de nieuwe voorwaarden word nu gesproken over een gratis TV App gedurende de contractperiode. Daarna 2,95 per maand. (bron: reggefiber.glasvezel-vergelijken.nl)
Ik kan hier echter verder niks over vinden. Iemand anders misschien meer informatie over deze tv-app en waarom je daar straks 3 euro per maand voor moet gaan betalen?

Volgens Vezelglas hierboven: In alle pakketten zit een tv app waarmee je op je tablet altijd de beschikking heb over 15 zenders.

Kan me niet voorstellen dat je daar 3 euro per maand voor moet gaan betalen.
De prijs van de TV app is 2,95/maand en ' nu gratis'. Of het ooit betaald gaat worden kan ik niet zeggen maar het gebruik van die app (die overigens erg mooi is.. de website met meer informatie zal morgen vast live gaan) kost nu dus geen geld -en- voor de eerste contractperiode geen geld.

• Steyn_E
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 23-07 14:10
Ja, bij ziggo is dat 10 (!) euro goedkoper!

• Minaaj
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 21-07 23:45
In Deventer zijn nu ook de volgende pakketten beschikbaar;

30/30 t/m 500/500 voor 99euro/pm inc HDTV
Speciaal voor alle inwoners van Deventer heeft Vodafone nu een prachtige aanbieding. Kies je nu voor Vodafone Thuis Internet, Bellen & TV, maak je ook nog kans op het winnen van een Samsung Tab 10.1. Zo bepaal jij zelf op welk scherm en waar in huis je tv kijkt. Een voetbalwedstrijd op je televisie en je dagelijkse soap op een tablet. Of andersom. Als je nu kiest voor Vodafone Thuis geniet je optimaal.
Dus Deventer kan ook toegevoegd worden aan main page.

[Voor 10% gewijzigd door Minaaj op 17-05-2012 02:13]

• Barre73
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 08:29
Maar het is nog zeer de vraag of KPN die resterende 10% ook daadwerkelijk wil overnemen per 31 dec. 2012. Het beleid van de top is zwalkend, hetgeen bewezen wordt door het aantrekken van een nieuwe topman voor Consumenten Thuis die notabene het kopernetwerk opnieuw leven in wil blazen...
Daarnaast is de rating van KPN niet bepaald florissant op dit moment en het uitgeven van 99 miljoen euro om aandelen in een bedrijf bij te kopen waar je toch al 41% in hebt en dat de komende jaren zeker geen winst zal maken, is voor de markt niet de beste zet op dat moment.
En als beursgenoteerd bedrijf is KPN erg gevoelig voor de markt en haar rating die zoals we inmiddels allemaal weten erg eblangrijk is voor de rente bij het aantrekken van vermogen.

• apis29
  • Registratie: januari 2012
  • Niet online
robertwebbe schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 19:34:
[...]

Ja, € 14,95 per maand voor HBO 1, 2, 3, On Demand en HBO GO. En ik meen dat je de eerste 2 maanden gratis krijgt als promotie als je het kiest.
Klopt :) http://bestel.itshbo.nl/q.../viewproduct/product_id/7

Wilde het net gaan activeren via Mijn Vodafone Thuis, werkt het nog steeds niet :F . Waarbij "het" Mijn Vodafone Thuis "wijzig opties" en "wijzig abonnement" is. Ziet er precies hetzelfde uit als bij Lijbrandt merkte ik vandaag, de "Mijn ..." omgeving, alleen die van hun werkt wel volledig |:( .
Wordt ook eens tijd dat ze dat functioneel maken ...

Verder nog steeds tevreden, helemaal nu we My Zen TV HD erbij hebben ;) :+ (pas ontdekt). Merk wel wat vaker problemen met de electronische gids van iptv dan in het begin en af en toe met het dvb-c signaal + gids.
Bellen ... kan beter upgraden naar "Zorgeloos naar Vast". Zit zo aan die 10 euro p/m ...

[Voor 17% gewijzigd door apis29 op 01-11-2012 23:06]

• DJSmiley
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 08:51

DJSmiley

Moderator Internet & Netwerken
HoppyF schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 12:25:
[...]

Als de infrastructuur geheel ontkoppeld zou zijn was het een ander verhaal.
Je kan van Vodafone onmogelijk verwachten dat ze zelf glas in de grond gaan leggen en PoPs gaan plaatsen. Dat deel moet gewoon onafhankelijk beheerd worden en open zijn van iedere provider die er gebruik van wil maken, daarbij moet er toezicht zijn op de prijs die men vraagt voor het gebruik anders kan de beheerder de hoofdprijs vragen.
Dat is er al. KPN speelt het alleen wel zo dat er bijna geen enkele ISP aan durft te beginnen, door hun eigen accesslaag 'open' te maken (en dingen als ITNS enz op te zetten) waardoor men vrijwel allemaal kiest voor de KPN-infra.
Maar de ODF tarieven zijn gewoon open en NMA-gereguleerd. Alleen is dat wel vrij kostbaar doordat er in alle pop's apparatuur moet komen, terwijl je met het WMP(+) model dmv 1 koppeling het hele netwerk kan bedienen.
1 koppelvlak met KPN kost ongeveer net zoveel als je eigen infra moeten koppelen en apparatuur voor een gemiddeld dorp met 3-4 APs en 1 citypop.. En met KPN kun je vrijwel het hele land bedienen. En dan is het logisch dat men liever kiest voor een KPN wholesaleconstructie, die voor 85% vd mensen voldoende is, dan een veel duurdere eigen oplossing die alleen voor de echte 'kritische' klanten meerwaarde biedt.

Overigens kan een Vodafone dat nog relatief voordelig doen, omdat ze tbv hun gsm netwerk ongetwijfeld al een heel stuk eigen glas hebben liggen voor hun gsm net, of ingekocht, en zo dus de graafkosten kunnen beperken, itt 'normale' providers.

Maar commercieel is de huidige setup logisch. 10% zeurende klanten, 90% tevreden klanten, aansluitgebied heel NL via het kpn netwerk, of je eigen netwerk per plaats moeten aanleggen, en dus veel lagere (mogelijke) klantengebied + duurdere investeringen..

Wij zijn hier dan wel kritisch over beeldkwaliteit, decoders, kpn-opgedrongen shizzle, experiaboxen enz, maar bedenk wel dat voor 80% van de mensen dat allemaal helemaal 0,0 meerwaarde is. Geen brommers meer die storen op de digitale tv (digitenne) en snel internet (Veel sneller dan hun ADSL1), dus is glasvezel top. Die groep is toch het grootste deel: De niet-kritische consument. En dat levert euro's op, niet de paar zeurende mensen over bitrates ;)

* DJSmiley is ook een kritische klant
maar ik bepaal gelukkig zelf wat ik in de pops ga hangen

[Voor 21% gewijzigd door DJSmiley op 08-12-2012 12:45]

• Diederik Overeem
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 02:44
Zo sinds 3 december is mijn aansluiting ook binnen in huis. De doos is ook geleverd en de Amino A140 is aangesloten. Nu ben ik eigenlijk op zoek naar een extra decoder. Het liefste een Amino A540 (de PVR) die kan ik via Vodafone krijgen voor 10 euro extra per maand. Maar liever koop ik deze ergens, maar ik kan ze nergens vinden.

Er stond er 1 op Marktplaats maar dat was voor Tele2 ? Kan ik deze dan ook voor Vodafone gebruiken of zit dat heel anders in elkaar ?

• spaceone
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 13-05-2018
Diederik Overeem schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 16:40:
Zo sinds 3 december is mijn aansluiting ook binnen in huis. De doos is ook geleverd en de Amino A140 is aangesloten. Nu ben ik eigenlijk op zoek naar een extra decoder. Het liefste een Amino A540 (de PVR) die kan ik via Vodafone krijgen voor 10 euro extra per maand. Maar liever koop ik deze ergens, maar ik kan ze nergens vinden.

Er stond er 1 op Marktplaats maar dat was voor Tele2 ? Kan ik deze dan ook voor Vodafone gebruiken of zit dat heel anders in elkaar ?
Nee die van tele2 gaat niet werken. Ik weet het niet zeker maar ontvangers die gebruikt zijn bij een Glashart media provider zouden moeten werken.

• Tsurany
  • Registratie: juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Wij hebben nu een oud Vodafone 100/100 abonnement en die loopt binnenkort af. Deze willen we overzetten naar een nieuw Vodafone 100/100 abonnement maar dan wel volgens de nieuwe prijs en nieuwe voorwaarden aangezien we dan de mobile app erbij krijgen en 18 euro per maand besparen.
Hoe moet ik dit regelen? Kan ik gewoon het nieuwe abonnement aanvragen? Moet ik langs de Vodafone winkel?

Niet veel zin om te bellen a 10 cent per minuut en dan te horen dat het op een andere manier moet.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• HoppyF
  • Nu online
Tsurany schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 08:11:
Wij hebben nu een oud Vodafone 100/100 abonnement en die loopt binnenkort af. Deze willen we overzetten naar een nieuw Vodafone 100/100 abonnement maar dan wel volgens de nieuwe prijs en nieuwe voorwaarden aangezien we dan de mobile app erbij krijgen en 18 euro per maand besparen.
Hoe moet ik dit regelen? Kan ik gewoon het nieuwe abonnement aanvragen? Moet ik langs de Vodafone winkel?

Niet veel zin om te bellen a 10 cent per minuut en dan te horen dat het op een andere manier moet.
Hoe kan er 18 euro verschil in zitten tussen dezelfde abonnementen 100/100?
Bedoel je met de mobiele app de Vodafone Thuis app?
Die kun je altijd al gebruiken (als je thuis op je eigen netwerk zit)

Voor de rest denk ik dat je wel kunt verlengen omdat je eerste contract periode voorbij is.
Je mag aannemen dat Vodafone je wel als klant wil behouden.

• denan
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 23-06 10:15

denan

[Plausible deniability]

Tsurany schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 08:11:

Dit is wel mogelijk maar zal niet via de 1e lijn kunnen. Het beste kun je een mailtje sturen met het verzoek zodat de VF administratie het kan uitzoeken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• greko
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 24-09-2020
denan schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 13:29:
Zijn er hier nog mensen met een vodafone tp-link 1042ND met uitval/snelheidsissues? Stuur dan aub even een DM naar me.

Bij deze ook even een waarschuwing: Upgrade de Vodafone tp-link 1042ND *NIET* met de firmware van nl.TP-link.com!!

Vodafone heeft vanuit TP-link custom router gekregen. Als je de firmware upgrades op tp-link gebruikt voor de rev 1.0 1043ND brick je in 99% van de gevallen je router. Hij komt dan niet meer online en gaat in een rebootcyclus (alle lampjes 1 seconde aan, 1 seconde uit, 1 seconde aan.. dan 8 seconden uit.. en repeat). De router is dan onbereikbaar voor externe bronnen en niet meer te flashen naar een andere firmware. Ook resets helpen niet.
Vodafone leverd de tp-link niet meer.
ik had gelijk een doa binnen van Vodafone,gebeld en werd mij verteld dat door de vele probs de tp-link niet meer geleverd werd..ik moest maar wachten,dus niet het hogerop gezocht en er kwam een rayon manager langs.nu afgelopen vrijdag kreeg ik een nieuwe binnen de linksys e2000,had zelf wel wat anders verwacht er word geadverteerd met gratis router ter waarde van 99 euro.

de linksys .

https://www.security.nl/a...N,_Ziggo_en_UPC_lek'.html

[Voor 4% gewijzigd door greko op 03-03-2013 16:35]

• ambilight
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 11-07-2019
HoppyF schreef op zaterdag 15 juni 2013 @ 13:37:
Het overstap probleem moet inderdaad snel aangepakt worden.
Voor de rest zijn de HD kanalen van Vodafone prima.
Die symmetrische up en downloadsnelheid boeit juist wel!
Wie wil er nu nog een upload van 2Mbits of iets meer?
Uploaden gebeurt juist veel meer dan een paar jaar geleden.

Nieuwe toepassingen zoals een tweerichtingen video verbinding gaat prima via glas maar werkt nauwelijks via de kabel omdat juist die upload zo traag is.

Ik ben het er mee eens dat zo'n 30% actieve aansluitingen veel te laag is maar dat komt vooral omdat mensen niet van de kabel afwillen en partijen zoals Ziggo maar blijven betalen.
Dat vinden ze prima want de baas van Ziggo harkt per jaar miljoenen binnen.
Lees de krant van vandaag maar. Vooral op de kabel blijven zitten....
De meeste klanten kijken eerst naar de prijs en vervolgens wat daar voor krijgen. Qua prijs is glas op dit moment ongeveer gelijk aan kabel, dus daar slaat het geen deuk.
Blijft dus over wat je er voor krijgt. Een upload van 10Mbit (bij 120Mbit down) is voor de meeste toepassingen ruim voldoende. Videovergaderen en dekstopsharing deed ik al over m'n 6/1Mbit ADSL lijntje. De kwaliteit hangt vooral van de PC-hardware en software af. Begrijp me niet verkeerd; ik ben blij met m'n symmetrische verbinding en heb er voor mijn toepassingen ook voordeel van. Maar dat ligt een beetje anders voor joe sixpack die hoofdzakelijk een beetje websites bekijkt, emailed en af en toe een filmpje bekijkt.

En met wat de directeur van Ziggo verdient houdt de gemiddelde consument zich al helemaal niet bezig. Die heeft het veel te druk om op doordeweeks in de file en op zaterdag in de rij bij Ikea te staan. ;)

Ik heb het op andere draadjes al eerder gezegd: glas wordt alleen een succes als OF de prijs significant lager is dan de kabel (bijv 30 Euro voor 3-in-1, wat dus niet haalbaar is), OF als er spectaculair betere diensten worden aangeboden. Dan moet je niet alleen denken aan perfecte beeld- en geluidskwaliteit bij TV-streams (lees: tenminste 1:1 doorgifte) maar ook aan bluray kwaliteit bij huurfilms, HD audio streaming (geen mp3 meuk) en gaming evt. via videostreaming. En dan het liefste in paketten waarbij je voor een vast bedrag per maand onbeperkt mag consumeren. Glasvezel infra kan het aan.

If you can't fix it with duct tape then you're not using enough duct tape.

• baasandre
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 15-03 18:37
Pffff............

22 Juli eindfactuur ( opzeggingsdatum 10-06), teruggave van 185 euro... ( teveel/ vooruitbetaalde.....).

"
Opbouw van de factuur
De factuur bestaat uit meerdere pagina's. Op de eerste pagina vind je het totaalbedrag van deze factuur. De specificatie van dit bedrag vind je op de andere pagina's. Het totaalbedrag zal binnen 5 werkdagen van je bankrekening worden geïncasseerd."

Maar wanneer terug gestort wordt..... zeggen ze helaas niet...
Zal wel goed komen maar ondertussen.........wel punctueel de kosten voor de mobiel afschrijven... :-) ( wel ander contract....)

Wordt een in gebreke email/ aanmaning komende maandag..... ook leuk :-)

• HoppyF
  • Nu online
Het is toch frustrerend dat je als klant niet fatsoenlijk kunt overstappen.
Ik weet ook wel dat je niet alle partijen binnen glas hiervan de schuld kunt geven maar Reggefiber kent het probleem zeker wel en zou dus samen met de providers de druk op ITNS op kunnen voeren.
Reggefiber is nota bene ook zo'n beetje KPN dus het draait in feite allemaal om KPN onderdelen.

Ik denk toch dat de overstap vraag in Almere door klanten gesteld gast worden omdat er nu eenmaal al even glas in Almere ligt. Het is dus een logische gedachte dat mensen willen overstappen.
Klanttevredenheid zou hoog in het vaandel moeten staan van alle providers/operators/netwerkbeheerder.
Eenmaal een klant kwijt blijft kwijt.
Ik ben zelf in het verleden behoorlijk ontevreden geweest over UPC/Chello en zal nooit en te nimmer meer naar hun terugkeren, ook niet als ik daar een 500 Mbits voor 10 euro per maand zou kunnen krijgen.
Daarmee wil ik maar zeggen dat het erg belangrijk is klanten goed te behandelen en te behouden.

• geenstijl
  • Registratie: juli 2005
  • Niet online
Mijn contract loopt binnenkort af.
De afgelopen weken minimaal zo'n 10x contact gehad met de klanten"service".
Wat een ramp.
Ik werd vanaf de "retentie-lijn" (optie 5 in het menu, opzeggen) doorverwezen naar "optie 1" (status order).
Bel je deze optie (intern doorverbinden kan niet), dan zeggen ze "meneer, u kunt beter bellen naar de "retentie-lijn". Dit is mij de afgelopen weken enkele malen gebeurd.
Ook zou ik teruggebeld worden, maar uiteraard niets gehoord (1.5 week geleden).

Na al die weken is mij nu wel duidelijk wat de (on)mogelijkheden zijn:
- geen verlengingsvoorstel, het beste kon ik mij afmelden- en weer aanmelden (maar dat is uiteraard geen werkende optie, enkele weken zonder internet etc. en geen nummerbehoud) om gebruik te maken van de aanbiedingsprijzen
- abonnement door laten lopen kan uiteraard, blijft maandelijks opzegbaar
- wil ik hogere snelheid, dan betaal ik het reguliere tarief én gaat een nieuw jaarcontract in. Bij een "downgrade" kan ik mij zoiets voorstellen, maar bij een upgrade?

Kortom, Vodafone doet mij terugdenken aan het UPC van 5 jaar geleden.
Ik neig er heel erg voor om weer van "glas af te gaan" en terug te gaan naar UPC.
Ik lever dan wel in op uploadsnelheid, en de bediening van de mediabox/zappen is iets minder fijn, maar de downloadsnelheid is wel een stuk hoger (120 vs. 30 in mijn geval) en het is per maand 3 euro goedkoper voor de opties die ik heb.

Kortom, lastige afweging, Vodafone had zich zelf in ieder geval op zeker een klant kunnen behouden als ze wat normaler met hun klanten omgaan :)

• IcyK
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 27-01-2018
De concurrent lijkt wél korting te bieden omdat je voor hen een nieuwe klant bent. Wanneer je eerste jaar voorbij is, is de korting vermoedelijk ook over.

Met mijn opmerking bedoelde ik: wanneer een abbo 60 euro kost en iedereen krijgt altijd 10 euro korting, is de abbo prijs 50 euro.

http://www.ftm.nl/column/stapje-voor-stapje-op-weg-naar-het-einde/

• HoppyF
  • Nu online
IcyK schreef op zondag 29 september 2013 @ 11:53:
De concurrent lijkt wél korting te bieden omdat je voor hen een nieuwe klant bent. Wanneer je eerste jaar voorbij is, is de korting vermoedelijk ook over.

Met mijn opmerking bedoelde ik: wanneer een abbo 60 euro kost en iedereen krijgt altijd 10 euro korting, is de abbo prijs 50 euro.
"Verplicht" ieder jaar overstappen dus om een financieel voordeel te behalen...
Op zich niet zo erg maar dan moet het overstapproces wel goed geregeld zijn en dat is het nog niet.

• HoppyF
  • Nu online
Fiber schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 19:37:
Wellicht is Telfort goedkoper.... ;)
Ja, 4 euro per maand bij een 50/50 Mbps abonnement.
Je levert dan wel 12 HD kanalen in, de rest van de pakket is vrijwel gelijk.

• Barre73
Minder leuk: Installatiekosten worden verplicht tenzij je een alles-in-1 bestelt. En de aansluitkosten van 30 euro zijn ook weer terug. TV extra kost 7,50 per maand maar daarvoor krijg je niet de zenders die voorheen in het pluspakket zaten. Nee, je mag 2 categorieen kiezen die je voor die 7,50 erbij wil. Wil je alle zenders die voorheen in een pluspakket zaten van 10 euro, dan ga je nu 12,50 betalen.

Als ik de 10 euro korting voor het eerste jaar wegdenk kom ik op voor een 50/50 zonder pluspakket op € 47,50. Dat was volgens mij 54 euro dus ja. Dan wordt het iets goedkoper.

Ik wilde tot gisteren een 50/50 met pluspakket bestellen en zou dan 64 euro per maand betalen (zonder kortingen). Dat wordt dan nu 60 euro.
Met kortingen zat ik tot gisteren op:
6x4+6x54 528
12x10 (pluspakket) 120

Totaal: 648

Nu:
12x50 = 600
1 x 30 aansluitkosten

Totaal 630.

Dus lijkt me goede deal.

• Barre73
Bubba76 schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 22:27:
[...]

Ja daar baal ik ook van,ik heb drie Animo's die straks (als ik overstap) niet meer te gebruiken zijn.

Maar zelfs als ik één extra decoder huur ben ik nog goedkoper uit dan bij XMS,met een beter tv pakket. :*)

Is het al 12 februari O-)
Die kan je dus nog wel gebruiken want alle lopende orders worden afgehandeld zoals ze besteld zijn. Dus het ITNS aanbod met de 34 euro per maand voor de eerste 6 maanden en met DVB-C, Amino's etc..

Voor mijzelf: Ik heb een week te lang gewacht
Voordeel: Naadloze migratie is nu in ieder geval geregeld. Of het nou een eigen glasoperator platfomr is of toch op de een of andere manier via KPN lijnen: Het is geen interne ITNS overstap dus ik denk dat ik maar eens ga bestellen.

Wel jammer dat ik nu toch gewoon op 60 euro per maand kom in plaats van de 6x44 en 6x64 die ik vorige week nog zou hebben. Want ik heb geen 1 extra decoder nodig maar een HD decoder beneden (5 euro extra) en een gewone voor boven. Dus 10 eurp per maand erbovenop. En dat pluspakket van 12,50... Het wordt allemaal niet veel beter.

Maar goed! Ik betaal sinds mijn onvrijwillige overstap naar Telfort 80 per maand dus met wat downgraden ga ik er toch op vooruit.

• Barre73
Binnetie schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 10:48:
Welke zenders heeft Vodafone via dvb-c in HD? Ik las hierboven dat het 4 zenders waren, maar ik tel er maar 3 via GHM (Ned1, 2, en 3). Welke is die 4e?

Daarnaast twijfel ik nog sterk aan mijn oude VF pakket die nog in moet gaan:

- ik gebruik geen telefonie
- heb 50/50 aangevraagd
- op de slaapkamer heb ik zowel data als coax getrokken, was nog een heel gedoe maar dat terzijde
- heb een NAS voor torrents enzo, maar volgens mij maakt dat niet uit met het feit dat je geen server mag draaien

Het pakket wat ik nu heb kost 34 euro per maand voor de eerste 6 maanden en daarna 54 euro per maand, 1 jarig contract. Het nieuwe product weet ik zo niet of je daar een 1 jarig contract krijgt of niet.

Nieuw zou dan worden:

- 32,50 voor 50/50
- 12,50 voor TV start
- 5,00 per maand voor een extra TV Box
- 37,50 voor standaard installatie
- 30,00 activatiekosten

Wordt maandelijks: €50,00 eerste jaar daarna €60,-
Plus de eenmalige kosten €67,50.

Hmmm nu ik dit zo uittyp allemaal is toch het oude product interessanter, ondanks dat ik dan boven geen HD zenders heb bij de commerciële omroepen...
Je krijgt sowieso het oude pakket met je oude afspraken. Maar stel dat je het nieuwe zou willen dan maak je nu een rekenfout.

- 32,50 voor 50/50
- 12,50 voor TV start
- 30,00 activatiekosten

Maandelijks 50,00. Niet het eerste jaar 50 en daarna 60.

Maar.... door er telefonie bij te nemen voor 2,50 per maand (en niet te gebruiken natuurlijk) krijg je ineens 2 kortingen. Namelijk de 10 euro per maand voor alles-in-1 en de installatie kosten vervallen geheel. Dus voor het eerste jaar 42,50 en 30 euro eenmalig. En na het eerste jaar 52,50. Maar dan kun je natuurlijk overstappen als je zou willen.

Contractduur is namelijk 1 jaar en daarna automatisch doorlopend met 1 maand opzegtermijn.

Nieuwe product is dan voor het het eerste jaar 12 euro duurder en dat zit volledig in de aansluitkosten. Zonder die zou het nieuwe product voor 1 jaar zelfs goedkoper zijn voor jou.

Maar goed: het is allemaal theorie want je wordt niet omgezet naar een nieuw product.

• Binnetie
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 00:46
Barre73 schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 11:31:
[...]

Je krijgt sowieso het oude pakket met je oude afspraken. Maar stel dat je het nieuwe zou willen dan maak je nu een rekenfout.

- 32,50 voor 50/50
- 12,50 voor TV start
- 30,00 activatiekosten

Maandelijks 50,00. Niet het eerste jaar 50 en daarna 60.

Maar.... door er telefonie bij te nemen voor 2,50 per maand (en niet te gebruiken natuurlijk) krijg je ineens 2 kortingen. Namelijk de 10 euro per maand voor alles-in-1 en de installatie kosten vervallen geheel. Dus voor het eerste jaar 42,50 en 30 euro eenmalig. En na het eerste jaar 52,50. Maar dan kun je natuurlijk overstappen als je zou willen.

Contractduur is namelijk 1 jaar en daarna automatisch doorlopend met 1 maand opzegtermijn.

Nieuwe product is dan voor het het eerste jaar 12 euro duurder en dat zit volledig in de aansluitkosten. Zonder die zou het nieuwe product voor 1 jaar zelfs goedkoper zijn voor jou.

Maar goed: het is allemaal theorie want je wordt niet omgezet naar een nieuw product.
je hebt gelijk met telefonie erbij betaal je iets meer maar krijgt meer korting, voor eerste jaar maakt het niet zoveel uit dus. En dikke kans dat stel dat ze me wel naar nieuwe product om willen zetten dat dit pas vanaf april mogelijk is...

• Barre73
HoppyF schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 11:11:
[...]

Niets te vinden hierover op de officiele website van Vodafone...
Wel een goed plan overigens als dit waar is.
Beter kijken Hoppy :)

https://www.vodafone.nl/shop/vodafone-thuis/index.shtml

Staat op meerdere plekken. Uiteraard wel wat kleine addertjes onder het gras. Als je een 3-in-1 pakket neemt en daarvoor 10 euro per maand korting krijgt, en je wil na een paar maanden de telefonie er geheel afgooien dan ben je ook direct je korting kwijt.
Maar bijvoorbeeld je TV pakket aanpassen per maand van start naar extra of weer terug dat kan allemaal.

In ieder geval goede zaak.

• HoppyF
  • Nu online
Barre73 schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 11:35:
[...]

Beter kijken Hoppy :)

https://www.vodafone.nl/shop/vodafone-thuis/index.shtml

Staat op meerdere plekken. Uiteraard wel wat kleine addertjes onder het gras. Als je een 3-in-1 pakket neemt en daarvoor 10 euro per maand korting krijgt, en je wil na een paar maanden de telefonie er geheel afgooien dan ben je ook direct je korting kwijt.
Maar bijvoorbeeld je TV pakket aanpassen per maand van start naar extra of weer terug dat kan allemaal.

In ieder geval goede zaak.
Hoe pas ik mijn internet (snelheid) dan aan per maand?

Het wordt voor klanten van Vodafone Thuis mogelijk om elke maand te bepalen welke internetsnelheid, hoeveel tv-zenders en welk beltarief ze willen hanteren.

• knakworst
  • Registratie: november 1999
  • Laatst online: 10:27

knakworst

Get Dilberted!

http://www.nutech.nl/inte...per-maand-aanpasbaar.html

Internet only is wel erg voordelig!
Eerste jaar 10 euro per maand korting op alles-in-1.

Hiermee gaan ze marktaandeel winnen.

• knakworst
  • Registratie: november 1999
  • Laatst online: 10:27

knakworst

Get Dilberted!

Klanten die zowel internet, tv, als telefonie afnemen krijgen gratis installatie en het eerste jaar 10 euro korting per maand
Dat zou betekenen dat je voor 5 euro per maand het eerste jaar telefonie en TV hebt en gratis installatie. Daarna telefonie en TV uitzetten :)

• IcyK
Barre73 schreef op maandag 03 februari 2014 @ 09:29:
[...]

Jij bent de baas in jouw koophuis en in jouw meterkast. En de netbeheerder is de baas over zijn eigen meter/aansluiting. Als de netbeheerder niet wil dat hij tegen de achterwand aan komt dan ben je klaar. Op zich wel interessant om te zien hoe mensen een onderscheid maken tussen het waterbedrijf, electrabeheerder en een telecompartij. De norm waar ik het hier over had is de norm ‘Meterruimten’
(NEN 2768, uitgave december 2005)en het Bouwbesluit (uitgave september2005).
Reggefiber heeft precies dezelfde rechten en plichten als een Vitens of een Liander/Enexis op dat punt. Maar veel mensen hebben dat niet door en stellen soms onrealistische eisen waar de onderaannemer dan maar in mee gaat. Beter betaald worden voor een aansluiting dan geen aansluiting.
Ik zeg niet dat dit in jouw geval opgaat maar ik heb vreemde gevallen gezien zal ik maar zeggen....
Haha, de locatie van de elektriciteits- en gasmeter heeft nooit tot discussie geleid, ik behoor niet tot de 'kapitalisten' die een huis kunnen laten bouwen. ;)
Die zaten er gewoon al in toen ik de sleutel kreeg. Overigens is de netbeheerder wel de baas over zijn eigen apparatuur, maar dat wil niet zeggen dat hij kan bepalen waar die apparatuur opgehangen wordt; het spaanplaat waar het spul aan moet komen is nl weer van mij...

Toen een tijdje geleden in onze wijk de wateraansluitingen bemeterd werden heeft Evides dat wél prima aangepakt. Als je niks deed kwam 'ie in de kruipruimte bij het luik, als je 'm ergens anders wilde kon dat (beperkt) geregeld worden. Ik meen me te herinneren dat hij max 5 meter verder aangebracht kon worden voor 150 euro. Een aantal wat oudere buren hebben 'm toen voor die kleine bijdrage onderin de meterkast laten aanbrengen. En in bijzondere gevallen kon ook een maatwerk oplossing gemaakt worden.
Zo kan het dus ook.

Allerhande netbeheerders doen alsof ze 'God' zijn en van alles kunnen bepalen, maar eigenaren beslissen zelf over hun eigendom. Dat heeft natuurlijk z'n grenzen, als er 3 meter glasvezel op slag ligt en ik wil de FTU in de nok van het huis gaat dat niet lukken. En het is goed verdedigbaar dat een aansluiting gemiddeld x uur werk is, gebaseerd op een standaard oplossing van meterkast of onder het raam in de woonkamer. Wanneer ik een niet-standaard oplossing wens, moet ik ook (op z'n minst een deel van) de extra kosten voor m'n rekening nemen.
Maar monteren op 1.10 meter hoogte tegen de linkerwand of op 1.10 meter hoogte tegen de achterwand van dezelfde meterkast valt m.i. binnen dezelfde scope qua inspanning van de installateur.

Ik heb naar het Bouwbesluit gekeken (kon alleen versie 2012 vinden); de enige verwijzing naar NEN 2768 die ik met [ctrl-F] kon vinden staat in lid 3 van art. 6.9: "Een te bouwen bouwwerk met een in artikel 6.10 bedoelde aansluiting op het distributienet voor gas heeft, voor die aansluiting, leidingdoorvoeren en een mantelbuis die voldoen aan NEN 2768." (onderstreping door mij)

Op grond van het Bouwbesluit 2012 zijn alléén die bepalingen uit NEN 2768 die betrekking hebben op de leidingdoorvoer en mantelbuis van gas wettelijk verplichtend. Alle overige bepalingen uit NEN 2768 zijn voor wat betreft het Bouwbesluit 2012 dus niet-verplichtend (lees: vrijwillig te volgen... of niet).
(welke die overige bepalingen zijn weet ik niet, had geen zin om daarvoor naar Delft te rijden; maar ze zijn iig niet dwingend voorgeschreven op grond van het Bouwbesluit)

Voor de volledigheid: wat nog wel zou kunnen is dat er een andere NEN norm van toepassing is verklaard in het Bouwbesluit (NEN 1010 ofzo) die weer verwijst naar 2768; zover heb ik echter niet door gezocht.

• Barre73
BazzH schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 14:57:
Over een paar maanden loopt mijn 13-maanden contract met Ziggo af en ik ben me alvast een beetje aan het orienteren op een nieuwe provider. Ik woon in Veenendaal in een wijk waar al jaren glasvezel ligt en ik ben ook al klant geweest bij XMS en Tweak.

Sinds kort is Vodafone Thuis ook leverbaar bij ons en het huidige aanbod leek mij interessant. Ik vraag me alleen af, wat ik nou precies ga krijgen als ik in Veenendaal Vodafone Thuis zou aanvragen. Ik heb inmiddels 2 Humax DVB-C decoders (waarvan 1 PVR met 500GB harddisk) en een Amino M540 PVR in huis.

Levert Vodafone overal DVB-C over coax?
Welke streams ga ik krijgen als ik een abonnement zou afsluiten?
Kan ik mijn Amino M540 (duur kastje) weer gebruiken bij Vodafone?

Voor ik (in april/mei) een keuze ga maken, ga ik een uitgebreid overzicht maken van de diensten en de kosten en daar wil ik ook in meenemen of ik weer een andere PVR aan zou moeten schaffen of niet. Als ik bij Vodafone bijvoorbeeld weer een PVR moet aanschaffen voor 200 euro, dan moet de abonnementsprijs wel erg laag worden om te kunnen concurreren met andere providers (waarvoor ik al een PVR in huis zou hebben).
Heel simpel. Het "oude"Vodafone aanbod is niet meer te bestellen. Alleen het nieuwe. Dat komt dan per 1 april ongeveer.
1) Geen DVB-C over coax
2) KPN streams (maar de kwaliteit daarvan is nog wat onduidelijk moet gezegd worden) en naar verwachting op termijn (eigen inschatting) omschakeling naar eigen Vodafone apparatuur in de PoPs. En die streams zijn erg goed.
3) Nee. Nieuwe Vodafone aanbod maakt gebruik van alleen IPTV en wel met Entone decoders. Dan zit je op 5 euro per maand extra voor de huur van een Entone met harde schijf.

Voor andere TV's moet je voor nog 5 euro een extra kastje huren omdat er dus geen coax signaal meer binnen komt.

Ik zou zeggen: kijk op de VF site. Alles staat er wel op. En je kan spelen met de inhoud van de pakketten en zodoende zien wat je zou betalen. Pakket met internet, TV en bellen levert 10 euro korting per maand op. En zowel internet als TV als bellen kan je in drie smaken kiezen binnen dat pakket.

• BazzH
  • Registratie: november 2001
  • Nu online

BazzH

Kei-goed...

Barre73 schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 18:12:
[...]

Heel simpel. Het "oude"Vodafone aanbod is niet meer te bestellen. Alleen het nieuwe. Dat komt dan per 1 april ongeveer.
1) Geen DVB-C over coax
2) KPN streams (maar de kwaliteit daarvan is nog wat onduidelijk moet gezegd worden) en naar verwachting op termijn (eigen inschatting) omschakeling naar eigen Vodafone apparatuur in de PoPs. En die streams zijn erg goed.
3) Nee. Nieuwe Vodafone aanbod maakt gebruik van alleen IPTV en wel met Entone decoders. Dan zit je op 5 euro per maand extra voor de huur van een Entone met harde schijf.

Voor andere TV's moet je voor nog 5 euro een extra kastje huren omdat er dus geen coax signaal meer binnen komt.

Ik zou zeggen: kijk op de VF site. Alles staat er wel op. En je kan spelen met de inhoud van de pakketten en zodoende zien wat je zou betalen. Pakket met internet, TV en bellen levert 10 euro korting per maand op. En zowel internet als TV als bellen kan je in drie smaken kiezen binnen dat pakket.
Dan hoef ik al niet verder te kijken. Geen DVB-C is al een dealbreaker en ik ga geen kastjes huren. Als er niets interessants is in glasvezelland, dan blijf ik gewoon bij Ziggo. Mogelijkheden genoeg op glasvezel. Nu nog een provider met een compleet aanbod.

Think smart........ Act stupid........

• BazzH
  • Registratie: november 2001
  • Nu online

BazzH

Kei-goed...

TRaSH schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 14:36:
[...]
Vandaar dat ik naar de optie van tv via kabel en internet via glas voor de hogere upload zonder verlies van snelheid als meerdere tv's aan staan als ik volledig naar glas zou gaan.
Als het je het geld waard is, kun je dat doen. Maar reken er gerust op, dat je minimaal 10 euro per maand extra kwijt bent. Je loopt namelijk de korting voor "triple play" mis bij allebei je providers.

Misschien mis ik het punt helemaal hoor, maar wat glas mij op dit moment kan bieden:

Achteruitgang:

- Geen DVB-C meer
- Geen analoge RTV meer
- Mindere beeldkwaliteit dan ik nu heb bij Ziggo
- Geen 5.1 geluid meer
- Maximaal 100Mb down minus de door IPTV verbruikte bandbreedte

Vooruitgang:

- Hogere upload
- Iets lagere latency

Sorry, maar ik ben niet onder de indruk. Zelfs ten opzichte van mijn eerste glasabonnement bij XMS zou ik er op achteruit gaan, als ik weer naar glas zou gaan.

[Voor 7% gewijzigd door BazzH op 05-02-2014 15:15]

Think smart........ Act stupid........

• HoppyF
  • Nu online
BazzH schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 15:11:
[...]

Als het je het geld waard is, kun je dat doen. Maar reken er gerust op, dat je minimaal 10 euro per maand extra kwijt bent. Je loopt namelijk de korting voor "triple play" mis bij allebei je providers.

Misschien mis ik het punt helemaal hoor, maar wat glas mij op dit moment kan bieden:

Achteruitgang:

- Geen DVB-C meer
- Geen analoge RTV meer
- Mindere beeldkwaliteit dan ik nu heb bij Ziggo
- Geen 5.1 geluid meer
- Maximaal 100Mb down minus de door IPTV verbruikte bandbreedte

Vooruitgang:

- Hogere upload
- Iets lagere latency

Sorry, maar ik ben niet onder de indruk. Zelfs ten opzichte van mijn eerste glasabonnement bij XMS zou ik er op achteruit gaan, als ik weer naar glas zou gaan.
Beetje vreemd, je vindt een hoge download wel belangrijk en een hoge upload niet?
Wat heb je liever, een 100 Mbits download en 10 Mbits upload of een 50 Mbits download en 50 Mbits upload om maar iets te noemen.

Het enige punt van belang is momenteel het ontbreken van 5.1 geluid.
Als dat op glas is opgelost ben ik blij.
DVB-C inclusief alles daarover in HD zou ideaal zijn, maar dit kan niet gerealiseerd worden.

• CasaDude
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 26-06 19:14
Gisteren een mail gestuurd naar VF , ik heb nog het oude pakket met analoge tv ( en DVB-c) erbij naast het digitale signaal via de Amino.
Ik heb gevraagd of de oude pakketten ook per 1 april veranderd zouden worden en het analoge signaal zou verdwijnen.
Ik werd vanmorgen al teruggebeld en kreeg als antwoord dat de oude pakketten nog tot eind van het jaar zo blijven en dat dan ook het analoge signaal en DVB-C zouden verdwijnen.
We krijgen van tevoren bericht over hoe en wat en eventueel kabels opgestuurd om een 2e tv aan te sluiten , voordat ik kon vragen of we dan ook een 2e Amino gratis erbij kregen werd de verbinding verbroken.
Ik heb nog 2 tv's meer in huis die normaal op het dvb-c signaal draaien , als ik daarvoor dus 2 ontvangers moet huren ben ik weer 10 euro meer kwijt.Ik kan hiermee accoord gaan of naar een andere provider gaan die nog wel het andere signaal levert en de vraag is dan hoelang gaat die dat dan nog leveren want ze willen uiteindelijk allemaal naar IPTV.
Wat ik ook wilde weten en waar men mij geen antwoord op kon geven of de tv pakketten zoals ze volgens het nieuwe systeem worden aangeboden ook voor ons gaan werken.
Het gaat mij namelijk om Syfy Channel en History Channel , die zitten nu nog niet in mijn extra tv pakket zoals ik hem nu heb maar wel in de nieuwe .

Mijn dvb-c signaal werkte een paar dagen niet en men heeft vandaag het modem gewisseld zodat ik weer overal tv kan kijken.
Wat ik nog wel wil weten is het volgende :
Het modem heeft 4 uitgangen ( UTP) 1 ervan gaat naar mijn router voor de pc's hier en 1 ervan zit aan de Amino , hoe gaat dat als je meerdere Amino's aan wil sluiten ?
Gaat dit via deze uitgangen of via 1 uitgang en dan naar een switch en vervolgens naar de Amino's ?

[Voor 14% gewijzigd door CasaDude op 06-02-2014 16:40]

• Barre73
Ik vind die 10 euro korting voor het eerste jaar eigenlijk niet eens een actie. Je abonnement is namelijk ook voor een jaar. Dus stiekem is het 37,50 per maand.

• laurens0619
  • Registratie: mei 2002
  • Nu online
Barre73 schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 15:38:
Ik vind die 10 euro korting voor het eerste jaar eigenlijk niet eens een actie. Je abonnement is namelijk ook voor een jaar. Dus stiekem is het 37,50 per maand.
En daarom heb ik ook maar alleen het eerste jaar Vodafone Glasvezel genomen ;) Onder de streep is het in jaar 1 inderdaad goedkoper. Niet dat het mij alleen om de euros gaat hoor, maar als ik alles wegstreet van elkaar is jaar 2 met "hogere" kosten het mij niet waard voor wat ik ervoor terug krijg :)

En ja gaat inderdaad om de oude tarieven, maar een nieuw abb zou voor mij geen optie zijn (want WGDO gebied) en wil wel graag ook via coax tv kunnen kijken. Dat zou mij dus nog 10,- extra pe rmaand kosten bij de nieuwe Vodafone abb structuur ipv 2 extra oude tvtjes waar ik tv op wil hebben.

[Voor 21% gewijzigd door laurens0619 op 06-03-2014 07:21]

CISSP! Drop your encryption keys!

• 144479
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 16-10-2015
Jaaap schreef op zondag 13 april 2014 @ 15:10:
[...]

Het eerste jaar. Daarna 65 euro/maand.
Jup

• spaceone
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 13-05-2018
HoppyF schreef op donderdag 24 april 2014 @ 17:14:
[...]

Door een interessant aanbod te doen blijven klanten zitten en kan Vodafone de oude spullen uitfaseren.
Klanten die heel graag DVB-C willen houden zullen niet graag overstappen maar uiteindelijk zal er niet aan te ontkomen zijn vrees ik.
Wat zou onder een interessant aanbod verstaan? Bijv je kijkt nu met 2 TV's via DVB-C en je zou straks dan 2 ontvangers extra moeten huren voor 10 euro (zonder opnemen).
1 of 2 jaar gratis huur?

• Barre73
Rhodez schreef op maandag 28 april 2014 @ 13:49:
Vandaag heb ik de doos met de installatie-onderdelen ontvangen. In de handleiding(en) wordt gesproken over een welkomstbrief die ik al zou moeten hebben ontvangen. Hebben jullie deze toevallig ook later gekregen dan de doos?

Daarnaast zou ik eigenlijk wel willen weten hoe breed het modem precies is, om eventueel iets aan te passen in de meterkast. De doos van het modem is echter verzegeld. Weten jullie toevallig de breedte?

Oh ja, ten slotte ben ik eigenlijk wel erg benieuwd naar jullie ervaringen met beeldkwaliteit van het televisie-gedeelte. De monteur komt 5 mei. Als het beeld goed is, zou het het meest handig zijn als ik de kabels de zondag ervoor al trek. Ik ben alleen wat huiverig. Als het beeld namelijk niet goed is, blijf ik wat televisie betreft misschien liever bij de kabel en zet ik het televisie-gedeelte van Vodafone uit. Kabels veranderen is dan natuurlijk niet nodig. Hoe verhoudt zich het beeld dus ten opzichte van de kabel?
Beeld is echt prima. Niet te vergelijken met de "slechtere"streams van KPN.

Je kan zelf zien hoe groot het modem is. Zit namelijk in de doos. Dat is die Draytek doos met die sticker overheen. Die mag je gewoon openmaken hoor. Het is geen zegel of zo. Staat ook niet op dat je 'em niet mag openmaken. Alleen dat de Vodafone monteur dit moet installeren. En die sticker zit er ook op omdat Vodafone een aantal nodige zaken tussendoor in die verpakking heeft gestopt in plaats van in de grote doos zelf. Zaken die gevoelig zijn voor beschadigingen, zoals een glasvezelpatchkabel en zo..
En door die sticker kunnen ze bij het verzendhuis zien dat de doos niet origineel van Draytek is maar al is aangevuld.

Trouwens: bedenk wel dat als je het TV gedeelte uit zet, je de combinatiekorting van 10 euro per maand kwijt bent. Dan wordt het misschien een dure grap om te combineren met TV van de kabel.

[Voor 19% gewijzigd door Barre73 op 28-04-2014 22:41]

• Barre73
RegurBellej schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 21:46:
Ik lees veel wisselende reacties en ervaringen in allerlei diverse situaties over het Glasvezel van Vodafone.

Ik heb net een nieuwe woning (160meter cat6 door de woning heen getrokken, switches en wandcontactdozen voor apart signaal IPTV en Internet) waar glasvezel nog niet in de woning ligt, maar aan de rand van het perceel tegen het huis aan (volgens Reggefiber, gemeente Raalte).
Er is geen bestaand abonnement in de woning, de woning heeft nml 6 maanden leeg gestaan, wellicht is dit iets wat in mijn voordeel werkt?

Nu zie ik de aanbieding van Vodafone (37,50 voor 50/50 alles in 1, inclusief wifi modem/router en interactieve TV ontvanger), zeer interessant. Het enige minpunt wat ik zie is de levertijd van 10 weken.

Ik verwacht dat ik pas eind Mei/begin Juni in de woning zal gaan wonen, dus even wachten is niet zo'n probleem. Maar 10 weken vind ik echter wel lang.

Door het vele klussen niet echt de mogelijkheid gehad om me er goed in te verdiepen.
Helaas duurt de actie nog maar een dag, maar wat zouden jullie aanraden?
Of zijn er wellicht ervaringen van mensen in een vergelijkbare situatie?

Hoe is de kwaliteit in gebruik en wat zou ik kunnen verwachten qua opleversnelheid?
Dat er geen actieve lijn in de woning aanwezig is geweest is verder niet in je voor- of nadeel. DIt moet dus nog gedaan worden door Reggefiber. Dat heeft een doorlooptijd van max 21 dagen. Die gaan niet af van je levertijd bij Vodafone. Ik was 1 van de eersten die werd geactiveerd op het nieuwe Vodafone pakket (in de buurgemeente :) ) begin april maar het lijkt er meer op dat de levertijd van 10 weken te maken heeft met de grote belangstelling en vooral met de capaciteit van de monteurs die Vodafone naar de klant stuurt. Zonder monteur kan er niet geinstalleerd worden. En dat is niet de Reggefiber monteur die bij jou de aansluiting naar binnen moet brengen. Bij veel andere providers wel maar bij Vodafone niet. Daar komt een aparte monteur voor.

Dus ik zeg: aanvragen via Internet. Kijken wat er aan het eind als mogelijke leverdatum komt. Dan heb je nog een week wettelijke bedenktijd en die tijd kan je gebruiken om te bellen met Vodafone om te kijken of het iets versneld zou kunnen worden.

En zoals je hierboven al ziet van Dazzler2120 (die van Vodafone is): De 10 euro korting per maand voor het eerste jaar is gewoon nog geldig hoor., Loopt niet morgen af.

[Voor 3% gewijzigd door Barre73 op 30-04-2014 00:02]

• RegurBellej
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 15-03 18:10
Barre73 schreef op woensdag 30 april 2014 @ 00:00:
[...]

Dat er geen actieve lijn in de woning aanwezig is geweest is verder niet in je voor- of nadeel. DIt moet dus nog gedaan worden door Reggefiber. Dat heeft een doorlooptijd van max 21 dagen. Die gaan niet af van je levertijd bij Vodafone. Ik was 1 van de eersten die werd geactiveerd op het nieuwe Vodafone pakket (in de buurgemeente :) ) begin april maar het lijkt er meer op dat de levertijd van 10 weken te maken heeft met de grote belangstelling en vooral met de capaciteit van de monteurs die Vodafone naar de klant stuurt. Zonder monteur kan er niet geinstalleerd worden. En dat is niet de Reggefiber monteur die bij jou de aansluiting naar binnen moet brengen. Bij veel andere providers wel maar bij Vodafone niet. Daar komt een aparte monteur voor.

Dus ik zeg: aanvragen via Internet. Kijken wat er aan het eind als mogelijke leverdatum komt. Dan heb je nog een week wettelijke bedenktijd en die tijd kan je gebruiken om te bellen met Vodafone om te kijken of het iets versneld zou kunnen worden.

En zoals je hierboven al ziet van Dazzler2120 (die van Vodafone is): De 10 euro korting per maand voor het eerste jaar is gewoon nog geldig hoor., Loopt niet morgen af.
Bedankt voor de reacties.
Het monteur verhaal was me duidelijk. Reggefiber komt immers pas nadat ik een abonnement heb afgesloten, dus ik krijg Reggefiber over de vloer en daarna de "vodafone monteur".

Helaas zie ik die mogelijk levertijd nergens terugkomen.
Zowel niet als ik het process tot aan bevestigen doorloop op de breedbandwinkel website als op de vodafone website, wellicht zie ik iets over het hoofd of moet ik juist wel bevestigen en dan middels bedenktijd wat doen?

Andere meer technische vraag.
Ik heb alle UTP CAT6 kabels naar de meterkast getrokken, van alle ruimte in huis.
In de meterkast heb ik dan 2 switches. 1 switch voor IPTV en 1 switch voor Internet. Vanuit beide switches loopt dus 1 kabel naar elke ruimte, waar ze vervolgens middels wandcontactdoos beschikbaar zijn.
Op elke wandcontactdoos heb ik dus een IPTV en een Internet signaal.

Kan ik vanuit het modem/router zo een kabeltje naar beide switches trekken, en heb ik daarmee direct plug&play TV / internet (even niet de settopboxen / decoders meegenomen).

Over decoders gesproken, je krijgt een gratis interactieve TV decoder (in bruikleen), deze kan ik dan toch op de UTP aansluiten en middels HDMI aan m'n TV of receiver verbinden?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PaulBNL
  • Registratie: april 2014
  • Laatst online: 22-05-2018
@ Dazzler2120, Fiber, Barre73

Bedankt voor de informatie ! Ik ben weer wat wijzer geworden :)

Waarschijnlijk licht er in mijn nieuwe woning dan wel al glasvezel, en hoeft Reggefiber niet eerst langs te komen, in mijn meter kast licht volgens mij al glasvezel, er zit ook zo'n plastic kastje in mijn meterkast waar volgens mij een glasvezel modem in komt te zitten ? Er zit alleen volgens mij nog niets in dit witte plastic kastje.

De reden waarom ik vroeg of ik ook een Entone kastje toegestuurd kreeg, ook al heb ik alleen internet 50 aangevraagd, was omdat je bij dit Vodafone abbonement per maand onderdelen zou moeten kunnen opzeggen of toevoegen. Ik heb nu dus alleen internet 50 aangevraagd, maar wat als ik nu, na een half jaar ofzo, ook zou besluiten om tv erbij te nemen, word er dan alsnog een Entone naar mij toegestuurd, en moet er dan opnieuw een monteur langs komen om dit te activeren ? Vooralsnog houd ik het gewoon bij internet.

Ik heb ook al eens met de Vodafone helpdesk gebeld, en heb toen ook gevraagd waarom het alles in een pakket na een jaar 10 euro duurder word, (Dit is natuurlijk de korting) maar als je alleen internet pakt, betaal je over een jaar nog steeds 32,50 wat wel echt goedkoop is. Er werd mij verteld dat er weinig (onderhoud) kosten aan verbonden waren, als je alleen maar een internet aansluiting had, en dat ze daardoor de prijs van alleen internet laag konden houden, ik hoop dat dit over een jaar ook echt zo is, en dat ik dan nog steeds 32,50 in de maand betaal, anders ga ik toch weer naar alternatieven zoeken. Voor "alleen internet glasvezel", is Vodafone momenteel echt de aller goedkoopste, gevolgd door onsbrabant net geloof ik.

Is het verder echt niet mogelijk om het Draytek modem in mijn woonkamer neer te zetten ? Als ik dit vriendelijk aan de Vodafone monteur zou vragen, of moet deze echt in de meterkast ?

Heb ik verder veel verlies, als zegmaar het Draytek modem in mijn meterkast zou staan, en ik hier op poort 1 een korte (40cm) cat 5 of 6 kabel verbind aan zo'n blokje wat in mijn meterkast zit, waar je zeg maar een Utp kabel in kan klikken, die weer uitkomt in de muur in mijn woonkamer, (Ongeveer 7 a 8 meter verder) waar ik dan zeg maar weer een Cat 5 of 6 kabel (40cm) verbind met een gigabit switch, en hier dan mijn laptop en game pc op aan sluit ? Wat voor nadelige gevolgen zou dit kunnen hebben ? En zou hier ook mijn ping hoger door kunnen worden, of maakt dit niet zoveel uit, en is het verlies te verwaarlozen ?

Ik zou het echt fijn vinden om het Draytek modem in mijn woonkamer te hebben staan, mijn game pc en laptop wil ik dan bedraad aansluiten, en mijn Ps3, Wii, en Home theater centre, en wellicht over een tijdje misschien de Wii-U of Ps4, zou ik dan via de Wi-fi willen laten lopen. Ik heb een klein beetje verstand van netwerken, routers, en het aansluiten enzo hiervan, maar hoe ik een router moet bridgen zou ik bij God niet weten, ook komen er dan weer extra kosten bij kijken, omdat ik dan een extra router erbij moet kopen.

Jullie advies en input, word wel gewaardeerd :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kangodo
  • Registratie: februari 2014
  • Laatst online: 24-12-2020
HoppyF schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 15:31:
Punt is denk ik dat Vodafone helemaal geen retentieaanbod doet aan bestaande klanten.
Ik ben nu ruim anderhalf jaar klant bij Vodafone Thuis maar ben nog nooit benaderd om een upgrade te doen of met een ander actievoorstel.
Ik zou er geen grote moeite mee hebben een actie te accepteren en mijn abonnement met een jaar te verlengen. Toch merkwaardig dat Vodafone dit niet oppakt.
Het kan toch niet zo zijn dat je eerst moet gaan dreigen op te stappen en pas daarna een voorstel krijgt?
Niet kwaad bedoeld, maar waar is dat dan wel?
In de afgelopen twee jaar heb ik "gedreigd" met opzeggen bij Ziggo, Essent en T-Mobile.
Overgestapt vanuit T-Mobile en Essent: Opeens werd ik gebeld met een aanbod.

Ziggo gebeld dat ik wilde overstappen, toen was er plotseling wél een korting mogelijk.
(Dat aanbod maakte het nog steeds duurder dan Vodafone Thuis, maar hier ligt helaas nog geen glasvezel)

Ik denk dat men teveel kijkt naar mobiele abonnementen waar je elke twee jaar een nieuwe telefoon/korting krijgt.
Die nieuwe telefoon zit bij de prijs inbegrepen, nutsbedrijven en providers werken anders.
Om het even te vergelijken:
Mobiele provider X en ISP Y.
X heeft 2.5 maal zoveel klanten, maar wel 5 keer zoveel omzet.
Dat zie je terug in zowel de acties voor bestaande klanten als in de coulance-mogelijkheden.

Als ISP's op dezelfde manier werkten dan was de maandelijkse prijs 10 euro duurder, maar kreeg je wel elke twee jaar de nieuwste routers bij je abonnement :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• HoppyF
  • Nu online
Kangodo schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 17:16:
[...]

Niet kwaad bedoeld, maar waar is dat dan wel?
In de afgelopen twee jaar heb ik "gedreigd" met opzeggen bij Ziggo, Essent en T-Mobile.
Overgestapt vanuit T-Mobile en Essent: Opeens werd ik gebeld met een aanbod.

Ziggo gebeld dat ik wilde overstappen, toen was er plotseling wél een korting mogelijk.
(Dat aanbod maakte het nog steeds duurder dan Vodafone Thuis, maar hier ligt helaas nog geen glasvezel)

Ik denk dat men teveel kijkt naar mobiele abonnementen waar je elke twee jaar een nieuwe telefoon/korting krijgt.
Die nieuwe telefoon zit bij de prijs inbegrepen, nutsbedrijven en providers werken anders.
Om het even te vergelijken:
Mobiele provider X en ISP Y.
X heeft 2.5 maal zoveel klanten, maar wel 5 keer zoveel omzet.
Dat zie je terug in zowel de acties voor bestaande klanten als in de coulance-mogelijkheden.

Als ISP's op dezelfde manier werkten dan was de maandelijkse prijs 10 euro duurder, maar kreeg je wel elke twee jaar de nieuwste routers bij je abonnement :)
Tsja, waar dan wel ...
Dat is ook het probleem bij veel providers, er is nauwelijks een provider te vinden die de moeite neemt om zijn klanten te houden.
Je bent dus wel genoodzaakt te gaan shoppen.
Dat zou nog niet zo erg zijn als je naadloos kon overstappen zoals bij energiebedrijven gebruikelijk is.
Je komt immers nooit zonder gas/stroom te zitten.
Bij overstappen via glas is dat toch anders, het wordt weliswaar wat beter maar het blijkt nogal een opgave te zijn om snel over te kunnen stappen.
Vandaar dat veel klanten de moeite maar niet nemen en en blijven zitten omdat ze niet zonder TV, internet en telefoon willen komen te zitten.

Er valt dus nog veel te verbeteren bij Vodafone maar ook bij andere providers.

Voor de rest twijfel ik of mobiele markt zoveel anders is.
Daar kan een abonnement ook rond de 50 euro kosten vergelijkbaar met een glasvezelabonnement.
De mobiele markt doet ook veel investering en heeft hoge kosten mbt licenties voor frequenties.
Bij glas speelt dit niet.
Glasvezel aanleggen kost ook veel geld maar wordt niet door de providers bekostigd, Reggefiber is daar over het algemeen verantwoordelijk voor en vraagt hiervoor uiteraard wel geld maar de volle prijs hoeft niet direct afgetikt te worden.

• ultrapreventive
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 03:33
Bij mij werd 13 juni opgeleverd (7 april besteld, 25 juni gepland, werd plots vervroegd). Op myvodafonethuis geeft de status trouwens nog steeds aan dat oplevering 25 juni gepland staat.
De Guidion monteur had een uurtje vertraging door pech, kan altijd gebeuren. Hij werkte erg netjes en was niet gehaast; erg tevreden daarover.

Ik had geen zin voor het IP-TV signaal een Ethernetkabel te (laten) trekken, koos voor Ethernet over coax.
Heb dus de nog bestaande coax gebruikt door aan beide uiteinden daarvan een Corinex CXC-HD200 te hangen (duosetje 90 euro bij Reichelt, werkt meteen. Er is echter ook uitgebreide configuratie van de als bridge opererende toestelletjes mogelijk).

We hebben het basiszenderpakket ('Start') icm de Kamai Entone 510b (FokusOn 3.9.8, firmware 2.4.39.2-etv-vma).
De TV-beelden waren minder sprankelend dan bij UPC, maar dat viel op te lossen met de beeldinstellingen op de TV. Daarnaast veel meer zenders in HD dan bij ons UPC pakket.

Ondertiteling -stond via UPC zowat altijd aan bij ons bij BBC1 en 2- schijnt te ontbreken, ongelooflijk onhandig en totaal onverwacht. Aangenomen dat dit een manco in de software betreft en als zodanig aangemeld (kost 45ct per gesprek, niet 10ct/min zoals in de meegeleverde papieren staat); word ik volgend week over teruggebeld.
Subs zaten er bij UPC altijd in, kon op mijn Humax 5100c zelfs 2 soorten kiezen! Dat is toch wel een dealbreaker bij ons, weinig zin om daar een heel jaar tegenaan te moeten hikken.
Via de Teletekstpagina 888 op bv Ned1 krijg je wel ondertitels, maar het paginanummer blijft dan continu in beeld en de letters zijn extreem slecht leesbaar.
(Zet je teletekst trouwens uit en meteen weer aan, begint ie weer bij de 1e pagina.) Bovendien zendt de BBC sinds 2012 geen teletekst meer mee (ik kon daar wel teletekst inschakelen, maar idd geen pagina kiezen).
Zenders sorteren? Niet gevonden. Zenders op lijstpositienummer kiezen? Lijkt niet te kunnen, je moet bv direct 902 kiezen voor AT5 of erheen scrollen via de Guide functie.

Ik had in het voortraject meermalen gevraagd of ik de eigen hardware kon blijven gebruiken en dat kon.
Nu de Draytek niet volledig als bridge kan worden geconfigureerd, voel ik me wel een beetje bedonderd. Goed dat ik de aanschaf van een nieuwe router had uitgesteld, anders had ik Vodafone nu afgezegd.
Heb nu een Zywall USG20 over, die moet dan maar verkocht.

Draadloos blijft via mijn losse access point, WiFi in de Draytek heb ik uitgezet.

Echt teleurstellend dat allerlei settings in de Draytek onbereikbaar zijn, omdat ik alleen over een gekortwiekt 'user' account beschik.
Kon daardoor bv niet zien welke poort voor VoIP door Vodafone werd gebruikt (bleek uiteraard de default 5060 waardoor mijn ATA mijn eigen VoIPaccount niet kon registreren).
Kan geen syslog instellen en SSL toegang heb ik volgens mij ook niet.

• HoppyF
  • Nu online
ultrapreventive schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 12:13:
Bij mij werd 13 juni opgeleverd (7 april besteld, 25 juni gepland, werd plots vervroegd). Op myvodafonethuis geeft de status trouwens nog steeds aan dat oplevering 25 juni gepland staat.
De Guidion monteur had een uurtje vertraging door pech, kan altijd gebeuren. Hij werkte erg netjes en was niet gehaast; erg tevreden daarover.

Ik had geen zin voor het IP-TV signaal een Ethernetkabel te (laten) trekken, koos voor Ethernet over coax.
Heb dus de nog bestaande coax gebruikt door aan beide uiteinden daarvan een Corinex CXC-HD200 te hangen (duosetje 90 euro bij Reichelt, werkt meteen. Er is echter ook uitgebreide configuratie van de als bridge opererende toestelletjes mogelijk).

We hebben het basiszenderpakket ('Start') icm de Kamai Entone 510b (FokusOn 3.9.8, firmware 2.4.39.2-etv-vma).
De TV-beelden waren minder sprankelend dan bij UPC, maar dat viel op te lossen met de beeldinstellingen op de TV. Daarnaast veel meer zenders in HD dan bij ons UPC pakket.

Ondertiteling -stond via UPC zowat altijd aan bij ons bij BBC1 en 2- schijnt te ontbreken, ongelooflijk onhandig en totaal onverwacht. Aangenomen dat dit een manco in de software betreft en als zodanig aangemeld (kost 45ct per gesprek, niet 10ct/min zoals in de meegeleverde papieren staat); word ik volgend week over teruggebeld.
Subs zaten er bij UPC altijd in, kon op mijn Humax 5100c zelfs 2 soorten kiezen! Dat is toch wel een dealbreaker bij ons, weinig zin om daar een heel jaar tegenaan te moeten hikken.
Via de Teletekstpagina 888 op bv Ned1 krijg je wel ondertitels, maar het paginanummer blijft dan continu in beeld en de letters zijn extreem slecht leesbaar.
(Zet je teletekst trouwens uit en meteen weer aan, begint ie weer bij de 1e pagina.) Bovendien zendt de BBC sinds 2012 geen teletekst meer mee (ik kon daar wel teletekst inschakelen, maar idd geen pagina kiezen).
Zenders sorteren? Niet gevonden. Zenders op lijstpositienummer kiezen? Lijkt niet te kunnen, je moet bv direct 902 kiezen voor AT5 of erheen scrollen via de Guide functie.

Ik had in het voortraject meermalen gevraagd of ik de eigen hardware kon blijven gebruiken en dat kon.
Nu de Draytek niet volledig als bridge kan worden geconfigureerd, voel ik me wel een beetje bedonderd. Goed dat ik de aanschaf van een nieuwe router had uitgesteld, anders had ik Vodafone nu afgezegd.

Draadloos blijft via mijn losse access point, WiFi in de Draytek heb ik uitgezet.

Echt teleurstellend dat allerlei settings in de Draytek onbereikbaar zijn, omdat ik alleen over een gekortwiekt 'user' account beschik.
Kon daardoor bv niet zien welke poort voor VoIP door Vodafone werd gebruikt (bleek uiteraard de default 5060 waardoor mijn ATA mijn eigen VoIPaccount niet kon registreren).
Dat laatste vind ik wel verontrustend.
Ik heb hier meer gelezen dat mensen problemen hebben met het configureren van de Draytek.
Het moet niet zo zijn dat je hiermee tegen beperkingen aanloopt, dat was voorheen niet zo met het oude pakket en ik verwacht dat dit nu ook niet zo is.
Ik wil ook mijn eigen router en eventueel nog een tweede router blijven gebruiken.

• eymey
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 10:04
ultrapreventive schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 12:13:

Wat betreft het ontbreken van subs en dergelijke: Ik ben bang dat je hier ernstig in teleurgesteld gaat worden (als je via KPN aangesloten bent tenminste, in Glasoperator gebied weet ik het niet).

Het ontbreken van zaken als subs maar ook originele audio talen (cartoon network, etc.) heb je aan KPN te danken.

• Kangodo
Nee, het tv gedeelte kun je ook nu al afstoten.
Je contract is voor minimaal 50 mbit internet.

Bedenk dan wel dat je de 10 euro "drie in één" korting verliest en dat de monteur niet gratis is ;)

• ultrapreventive
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 03:33
Kangodo schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 17:58:
Nee, het tv gedeelte kun je ook nu al afstoten.
Je contract is voor minimaal 50 mbit internet.

Bedenk dan wel dat je de 10 euro "drie in één" korting verliest en dat de monteur niet gratis is ;)
Bedankt, Kangodo!
Ja, van dat 10tje wist ik, dat slik ik dan, maar waar is de monteur voor? Ik kan de TV-boel toch opsturen en de TV-dienst wordt dan remote uitgezet?

(Vraag me trouwens af of ontbinding obv non-conformiteit niet tot de mogelijkheden behoort... Weet echter niet of ik dat pad überhaupt wel in wil, ben in principe immers tevreden met de internettoegang)

Vergeten te vragen aan experts hier: de monteur beklaagde zich over de ontbrekende stofkap op mijn Genexis (100% zeker nooit gehad, ik heb werkelijk ieder schroefje en afgeknipt draadeindje in de meterkast gelaten), die moet ik zelf regelen nadat de netbeheerder het Genexis binnenwerk verzoekt op te kunnen halen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Barre73
DaveD1109 schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 08:16:
[...]

Gaven ze dat als oplossing??
Lijkt me ook de logische oplossing. Jij klaagt over het TV product. En dat kan je kostenloos opzeggen per elke maand. Desnoods met terugwerkende kracht omdat het in jouw geval niet voldoet aan de afspraken.
Dan hou je alleen nog het internet en telefoondeel over voor de rest van het contract. Die diensten werken goed.
Vodafone is niet helemaal gek. Het apart aanbieden van die drie zaken in je abonnement geeft ook voor hen weer extra mogelijkheden bij dit soort zaken.

Wel wil ik er bij aangeven dat je bij het opzeggen van TV (wegens niet nakomen afspraken) nog steeds de maandelijkse korting van 10 euro zou moeten blijven ontvangen. Die zou je anders namelijk kwijtraken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• IcyK
Barre73 schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 10:12:
[...]

Lijkt me ook de logische oplossing. Jij klaagt over het TV product. En dat kan je kostenloos opzeggen per elke maand. Desnoods met terugwerkende kracht omdat het in jouw geval niet voldoet aan de afspraken.
Dan hou je alleen nog het internet en telefoondeel over voor de rest van het contract. Die diensten werken goed.
Vodafone is niet helemaal gek. Het apart aanbieden van die drie zaken in je abonnement geeft ook voor hen weer extra mogelijkheden bij dit soort zaken.

Wel wil ik er bij aangeven dat je bij het opzeggen van TV (wegens niet nakomen afspraken) nog steeds de maandelijkse korting van 10 euro zou moeten blijven ontvangen. Die zou je anders namelijk kwijtraken.
Mwah ... dat lijkt me toch niet helemaal de juiste insteek. Wanneer VF adverteert met 3-in-1 en ik sluit een 3-in-1 abbo af, is dát het product, en waarbij één van de drie niet blijkt te zijn wat VF belooft, moet ik van het gehele abbo afkunnen komen zodat ik elders (Telfort bijvoorbeeld) een 3-in-1 voordeelpakket kan afsluiten.

/edit ter verduidelijking:
Een consument heeft (waarschijnlijk) een abbo afgesloten vanwege het totaalpakket. Hij heeft (onder andere) VF internet, niet omdat dat van die mooie rode bitjes zijn, maar omdat dat onderdeel is van een totaalpakket waarmee werd geadverteerd.
Bijvoorbeeld HBO Go kan voor die klant de doorslag geven. Was daarmee niet geadverteerd, dan had hij ook geen VF internet genomen (maar een totaalpakket elders).
Nu blijkt dat een deel dat voor de klant van relevant belang is, überhaupt niet wordt geleverd, moet die klant in staat worden gesteld om elders een voor hem relevant totaalpakket af te nemen.

[Voor 21% gewijzigd door IcyK op 01-07-2014 19:38]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kangodo
Dan ben je inderdaad tien euro korting kwijt, die verlies je sowieso na het eerste jaar.
't Is wel verleidelijk dat tv + telefonie het totaal maar 5 euro duurder maakt.

Ik dacht er zelf aan om tv via kabel te houden en telefonie/internet via glasvezel (als dat ooit in dit gat wordt aangelegd), maar dan ben ik wel 10+ euro duurder uit per maand.
Dummy1 schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 22:14:En voordat ik wordt gecorrigeerd, tweakers is een minderheid en dus totaal onbelangrijk voor VF, het zij zo en is niet anders.
Ik zou de 'Tweakers' niet onderschatten.
Vaak zijn deze mensen toch één van de eerste die om advies wordt gevraagd door kennissen en familie.

Glasvezel gaat nu vooral via D2D omdat het zo weinig wordt afgenomen.
In de toekomst gaat dat zeker veranderen en dan is het vooral reclame via mond-tot-mond, tv, etc.
Als je dan als bedrijf de 'nerds' op je hand hebt, dan ga je het zeker winnen van de concurrentie.
IcyK schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 18:02:
Daarbij: wanneer ze niet voldoende internet adressen meer kunnen uitgeven, moeten ze ook gewoon stoppen met internet abonnementen uitgeven tot ze hun spul op orde hebben.
Iets met vooruitzien...
Het "vreemde" is dan wel dat de IP-adressen bij bv RIPE NCC wél goed staan.
Dan lijkt het mij toch een issue met de website die zijn database niet goed up-to-date heeft, of niet?

• Barre73
Amanoo schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 18:49:
Kan je, als je bij Vodafone een alles in 1 neemt, later de telefoon eruit halen? Alles in 1 heeft in het eerste jaar korting, maar daarna moeten we 2,50 per maand extra betalen ten opzichte van een abonnement zonder vaste telefoon, terwijl we die niet eens gebruiken (behalve als een of andere oelewapper ons opbelt en mijn huisgenoot bij puur toeval op hetzelfde moment thuis is. Het liefst doen we het eerste jaar dus alles in 1 vanwege de korting, en annuleren we daarna de vaste lijn.
Sterker nog: vanaf het moment van je activatie kan je telefonie weer opzeggen, TV trouwens ook. Alleen internet moet altijd afgenomen blijven worden (voor een jaar dan). MAAR: door het afnemen van drie diensten in 1 krijg je het eerste jaar 10 euro korting. Zodra je 1 van die diensten opzegt vervalt die korting en ga je ook 10 euro meer betalen.

Maar als ik jou zo lees wil jij pas na het eerste jaar telefonie opzeggen dus dat is voor jou dan geen probleem. Raak je wel je nummer kwijt natuurlijk, tenzij je dat naar een losse VOIP aanbieder porteert.

• HoppyF
  • Nu online
Barre73 schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 14:07:
Ik heb inderdaad nieuwe pakket. Maar wat jij zegt is inderdaad een belangrijk verschil. Ik heb mijn hele nummer geporteerd naar Cheap Connect en inbellen en uitbellen gaat via dezelfde SIP account. Kan in mijn geval ook niet anders denk ik aangezien ik geen VOIP telefoon heb maar een ATA.
Waarom porteer je niet alles naar je VOIP provider dan? Je hoeft die van Vodafone niet te gebruiken tenslotte.

@ultrapreventive: Er waren hier toch nog een aantal mensen bij het niet werkt. En ik riep twee weken geleden al dat de alternatieve poorten zou proberen maar nog niet aan toegekomen door vakanties e.d.
Aha!
Het zou dus kunnen zijn dat je Vodafone VoIP configuratie door Vodafone verwijderd is dan wel is uitgeschakeld o.i.d.
Ik dat geval komen de poorten vrij en kun je een willekeurige VoIP provider gebruiken.
Ik ben bang dat in mijn geval er toch nog een conflict bestaat tussen de Vodafone VoIP instellingen en die van mijn eigen VoIP provider.
Ik gebruik geen Voip telefoon maar een ATA om precies te zijn de Siemens Gigaset N300A.
Dit is tevens een DECT basis station waarop DECT toestellen geregistreerd staan.
Dit heeft altijd prima gewerkt met het oude Vodafone pakket.
De vaste lijn wordt vanaf de Genexis (nu Draytek) aangesloten op de N300A.
In de configuratie van de N300A geef je vervolgens aan dat de vaste lijn voor inkomend verkeer is en de uitgaande via IP moet lopen.

Alles via VoIP zonder Vodafone zou kunnen, maar dan ben ik mijn all-in-one korting a 10 euro per maand kwijt. Dan kan ik dus beter Vodafone telefonie blijven gebruiken tot het jaarcontract om is.

• Barre73
HoppyF schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 14:31:
[...]

Aha!
Het zou dus kunnen zijn dat je Vodafone VoIP configuratie door Vodafone verwijderd is dan wel is uitgeschakeld o.i.d.
Ik dat geval komen de poorten vrij en kun je een willekeurige VoIP provider gebruiken.
Ik ben bang dat in mijn geval er toch nog een conflict bestaat tussen de Vodafone VoIP instellingen en die van mijn eigen VoIP provider.
Ik gebruik geen Voip telefoon maar een ATA om precies te zijn de Siemens Gigaset N300A.
Dit is tevens een DECT basis station waarop DECT toestellen geregistreerd staan.
Dit heeft altijd prima gewerkt met het oude Vodafone pakket.
De vaste lijn wordt vanaf de Genexis (nu Draytek) aangesloten op de N300A.
In de configuratie van de N300A geef je vervolgens aan dat de vaste lijn voor inkomend verkeer is en de uitgaande via IP moet lopen.

Alles via VoIP zonder Vodafone zou kunnen, maar dan ben ik mijn all-in-one korting a 10 euro per maand kwijt. Dan kan ik dus beter Vodafone telefonie blijven gebruiken tot het jaarcontract om is.
Ik heb wel zeker een Vodafone bellen abonnement. Ik gebruik het alleen niet. Kost me 2,50 per maand maar levert een tientje korting op. Maar ik had voor die tijd mijn eigen vaste nummer al weg geporteerd.
En bij mij werkte poort 5060 ook niet.

Wat ik jou voorstelde was om je eigen vaste nummer bij Vodafone weg te portieren naar een VOIP aanbieder zonder je 3 in 1 abonnent bij Vodafone te stoppen. Dus een ander nieuw nummer krijgen van Vodafone. Dat je verder nergens voor gebruikt dus.
Of gewoon helemaal geen nummer en alleen 2,50 per maand afrekenen (waar een tientje korting tegenover staat).
Dat laatste deed ik bij Telfort een half jaar geleden. Telefonie bleef gewoon actief in mijn abonnement maar ik had geen nummer meer bij hen. Dat was weg geporteerd naar Cheap Connect.

[Voor 9% gewijzigd door Barre73 op 26-07-2014 19:30]

• DRuw
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 20-07 13:52

DRuw

Bacardi Bat on Ice:)

BOEM hahaha, sorry offtopic.
Ik zal ze morgen eens bellen voor dat IP adres.
ik ben even aan het vergelijken geweest maar alleen degene war ik nu bij zit heeft nog coax (of ik betaal 10 euro per maand meer).
ik woon hier nu 2,5 jaar en heb de tv in de slaapkamer precies 3 keer aangehad maargoed.
verder ook qua kosten zit je bij vodafone het beste zo te zien op eindelijkglasvezel.nl (om er maar ff eentje te noemen) 42,50 per maand voor alles met opnemen erbij (heerlijke luxe is dat zeg).
ik betaal nu 60 voor 50mb en beperkt hd pakketje en telefoon (ex kosten). Tijd voor een upgrade.
Maargoed, ik kan geen IP adres uit lutfukkiestan hebben want dan kan ik niet meer telewerken...

en arjan.n, dan de hamvraag: waar is het beter?

[Voor 3% gewijzigd door DRuw op 06-08-2014 22:45]

Deze signature is om volstrekt onduidelijke redenen verwijderd. PVOutput

• Rubman
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 28-07 19:26

Rubman

Retarded or just overjoyed!

HoppyF schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 18:10:
[...]

Ik heb liever een éénmalige korting van 5 euro om maar iets te noemen.
Je zegt dat je géén problemen hebt gehad, maar je hebt dus wèl een email gehad.
Is dat juist?
Klopt, heb ook voornamelijk geen problemen gehad ivm vakantie 8). Dag na terugkomst een mail in de box.
Wel merkte ik toen ik terug was dat de box erg vreemd deed en bij een ronde stroom eraf ging hij 3 keer een update draaien dus was er duidelijk wel wat aan de hand.
Chrizzly schreef op maandag 29 september 2014 @ 08:56:
Sinds wij Vodafone Thuis hebben, ongeveer 1,5 maand, krijg ik op ebay.com de melding dat ik niet in mag loggen vanaf een sanctioned country. Ebay.nl werkt wel gewoon.

Op Chinese webshops wordt standaard shipping naar Iran ingevuld. Is dit toeval?
Kunnen jullie wel op ebay.com inloggen? Ik heb geen proxy ingesteld.

Herkent iemand dit?
Dit komt door het tekort aan oorspronkelijk NL ip adressen. Vodafone heeft blokken met IP adressen gekocht die geregistreerd stonden in andere landen. Deze worden vervolgens bijgewerkt zodat ze als NL geregistreerd staan, maar veel websites houden dat niet echt lekker bij. verder terug in het topic is er ook wat over te vinden.

Ik ben achteruit de toekomst in gestruikeld. - van Rossum M.
Laaiend enthousiast kwam hij uit de brandende kerncentrale en keek stralend om zich heen.

• kepler
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 09:20
Dazzler2120 schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 13:52:
[...]

Nee dat is op dit moment nog niet mogelijk. Wijzigingen van het pakket kan je het beste telefonisch, of via de mail doorgeven aan de klantenservice van Vodafone Thuis. Zij maken het dan in orde
Ok das een beetje onhandig... Ik kan me iets herinneren dat er een aanbieding was van 5 euro per maand voor Sport 1. Kan ik nog net de laatste F1 races mee pakken :D

edit: Gevonden, gevonden bij het bestel proces:

3 maanden voor totaal € 10
Daarna € 15 p.mnd.

[Voor 9% gewijzigd door kepler op 28-10-2014 15:14]

Renault Zoe R210 Intens (22kWh)

• Dazzler2120
  • Registratie: oktober 2013
  • Nu online
kepler schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 15:12:
[...]

Ok das een beetje onhandig... Ik kan me iets herinneren dat er een aanbieding was van 5 euro per maand voor Sport 1. Kan ik nog net de laatste F1 races mee pakken :D
Vodafone heeft op dit moment de sport1 aanbieding eerste 3 maanden voor €10,- ;) Wilt dus zeggen, €3,33 per maand de eerste 3 maanden. Lijkt me een mooie om het einde van dit seizoen te bekijken!
(Hopelijk volgend jaar meer van dit soort aanbiedingen met Max Verstappen in de auto :9~ of beter nog, dat iedere wedstrijd op sbs rtl wordt uitgezonden)

Edit: Je was me al voor :P

PS4 PSN: Dazzler2120

• Barre73
IcyK schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 16:03:
Ja, nieuwe (extra) hardware in je meterkast, geen DVB-C en analoog meer, andere iptv decoder(s), verplichte router waar niet iedereen gelukkig mee is, wellicht een ip adres dat ooit geregistreerd was in verweggistan.
Zie verder dit topic ;)
En toegevoegd: vraag me af of je dan goedkoper uit bent. Omdat je geen telefoon neemt krijg je ook geen 10 euro korting en je betaalt volle kosten voor de installatie.

• datadevil
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 28-07 17:20
Barre73 schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 21:17:
[...]

En toegevoegd: vraag me af of je dan goedkoper uit bent. Omdat je geen telefoon neemt krijg je ook geen 10 euro korting en je betaalt volle kosten voor de installatie.
mm..nog genoeg om over na te denken dus. Wellicht nog even aanzien hoe de modem situatie opgelost gaat worden. Je krijgt een entone voor IPTV en de oude kastjes zijn niet compatible (ivm boven tv kijken)

• joop99
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 08:11
Caelorum schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 10:59:
Omdat de vorige bewoners goedkoop waren en hebben geweigerd zeker... Is maar de vraag of je niet een rekening van paar honderd Euro krijgt voor het leggen van de glasvezel of doen ze dat tegenwoordig gratis?
Neem aan dat je vanzelf wordt gebeld om het een en ander te vragen en uit te leggen.
Als we even van de wholesale documentatie uitgaan (Vodafone kan het anders aanpakken) dan zou dit als volgt moeten werken:
onder Non recurring surcharge for delivery on a new Access Line
Actual surcharge depends on local situation reported by KPN Wholesale & Operations in Service Answer

Based on Fiber to the Home
NLS type 6, 9 - Fiber available at Premises ("FTU afgemonteerd/afgemonteerd bij levering") € 0,- extra
NLS type 7 - Fiber available at Front Wall ("Voorgevel") € 0,- extra
NLS type 8 - Fiber available at Grounds ("Erfgrens") € 0,- extra

Ik zou me dus niet direct zorgen maken, kans is groot dat een van deze gevallen van toepassing is en wachten wat Vodafone roept.

• koekkoek
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 28-07 17:19
Binnenkort zullen de eerste jaar abo's aflopen, iemand al ervaring met het verlengen van je abo zodat je weer korting krijg? of gaat die 10 euro korting vervallen en betaal je de volle pond? zijn er mensen die weer gaan overstappen en waarom?

• DaveD1109
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 28-07 14:35
dannyreuser schreef op maandag 12 januari 2015 @ 17:33:
Binnenkort zullen de eerste jaar abo's aflopen, iemand al ervaring met het verlengen van je abo zodat je weer korting krijg? of gaat die 10 euro korting vervallen en betaal je de volle pond? zijn er mensen die weer gaan overstappen en waarom?
Ik ga overstappen alleen weet ik nog niet waarnaartoe. Ben helemaal klaar met Vodafone!

DaveD

• Barre73
dannyreuser schreef op maandag 12 januari 2015 @ 17:33:
Er loopt geen abonnement af hoor. Iedereen heeft voor een tweejarig contract getekend met het eerste jaar 10 euro korting. En de mogelijkheid om na het eerste jaar zelf op te zeggen, dat dan wel weer. Maar van Vodafone zal er dus geen actie komen. Wat er gebeurt als je gaat bellen om te vertellen dat je wil overstappen? Dat zal de tijd leren.
Overigens is dat pas per 1 april ongeveer hoor. Dus niet heel erg binnenkort.

@robkerkhof: Extra betalen voor opnemen en extra boxen is bij KPN ook het geval. Ja, de eerste twee ontvangers zijn inbegrepen maar de totaalprijs van KPN is ook een stuk hoger.

@dewaal: Dat geldt voor iedere glasvezelaanbieder (ik reken DVB-C niet als volwaardig alternatief bij glasvezel) maar ik heb mijn TV afstandsbediening de afgelopen 10 maanden 1 keer gepakt om het beeld in te stellen in combinatie met de Entone decoder. En dat was het. De Entone afstandsbediening kan gewoon mijn TV aan en uitzetten en verder heb ik niks nodig. Volume bedien je met de Entone AB en meer hoef ik niet.
Maar ik heb dan ook geen smart-TV.

• koekkoek
Ik ben zelf op zich wel tevreden over vodafone thuis. Ik ben alleen niet gecharmeerd van het modem en de manier waarop deze aangesloten zit.

Voor de rest werkt het prima en met de 10,- euro korting en het 1e half jaar fox sport international voor 5,- per maand was het een leuke deal. Maar als straks de actie prijzen afgelopen zijn dan zijn ze ongeveer even duur als de rest en bieden ze niks extra's en dat zou voor mij een reden zijn om toch is bij de buren te gaan kijken.

• DaveD1109
Barre73 schreef op maandag 12 januari 2015 @ 20:41:
[...]

Er loopt geen abonnement af hoor. Iedereen heeft voor een tweejarig contract getekend met het eerste jaar 10 euro korting. En de mogelijkheid om na het eerste jaar zelf op te zeggen, dat dan wel weer. Maar van Vodafone zal er dus geen actie komen. Wat er gebeurt als je gaat bellen om te vertellen dat je wil overstappen? Dat zal de tijd leren.

@robkerkhof: Extra betalen voor opnemen en extra boxen is bij KPN ook het geval. Ja, de eerste twee ontvangers zijn inbegrepen maar de totaalprijs van KPN is ook een stuk hoger.

@dewaal: Dat geldt voor iedere glasvezelaanbieder (ik reken DVB-C niet als volwaardig alternatief bij glasvezel) maar ik heb mijn TV afstandsbediening de afgelopen 10 maanden 1 keer gepakt om het beeld in te stellen in combinatie met de Entone decoder. En dat was het. De Entone afstandsbediening kan gewoon mijn TV aan en uitzetten en verder heb ik niks nodig. Volume bedien je met de Entone AB en meer hoef ik niet.
Tweejarig??? Nou ik niet hoor!

DaveD

• ramos99
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 12-02 10:46
[...]

Men sluit een 12 maanden contract af, en geen 24 maanden :).. Heb het voor de zekerheid net nog ff opgezocht

• qwert
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 23-06 23:16
[...]
Er loopt geen abonnement af hoor. Iedereen heeft voor een tweejarig contract getekend met het eerste jaar 10 euro korting. En de mogelijkheid om na het eerste jaar zelf op te zeggen, dat dan wel weer. [...]
Nou... volgens mij loopt mijn Vodafone Thuis abonnement (met Entone en Draytek) binnenkort toch echt af en is de duur van mijn contract maar één jaar. Eind februari is dat jaar voorbij en zou ik kunnen overstappen. Maar vooralsnog zie ik daar geen reden toe. Ja, het kan beter. Maar het kan ook slechter. Ik denk wel dat wanneer de 10 euro korting zou verdwijnen, ik me wel ga oriënteren.

• Barre73
qwert schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 13:28:
[...]

Nou... volgens mij loopt mijn Vodafone Thuis abonnement (met Entone en Draytek) binnenkort toch echt af en is de duur van mijn contract maar één jaar. Eind februari is dat jaar voorbij en zou ik kunnen overstappen. Maar vooralsnog zie ik daar geen reden toe. Ja, het kan beter. Maar het kan ook slechter. Ik denk wel dat wanneer de 10 euro korting zou verdwijnen, ik me wel ga oriënteren.

[afbeelding]
Eind februari? Als er pas vanaf 1 april aansluitingen werden geactiveerd?

Of zat je in een pilot of zo?

• the_white_shark
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 16-07 16:54
LordSpud schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 10:33:
[...]

Ik ben pas sinds kort lid dus ik heb die Entone decoder met harddisk recorder.

[...]

Je hebt helemaal gelijk. Ik was ook eigenlijk gewoon benieuwd of er meer mensen waren die dit hadden maar blijkbaar is er iets niet helemaal goed gegaan.

Thanks voor de feedback iig.
Ik kan sowieso altijd de chat aanrader.
Voor de mensen hier:
Vodafone alles in 1 afgesloten zonder aansluitkosten (gewoon vragen in de chat en veel is mogelijk)
daarnaast een Vodafone Sim only ook afgesloten zonder aansluitkosten.
Heb daar nu 150 belminuten + 500 MB op 4G netwerk voor 16 euro. Je krijgt extra korting omdat je al een alles in 1 abbo hebt.

• Barre73
Ik betaal ook voor de telefonie en heb zelfs een nummer (schijnt). Ik betaal bewust 2,50 per maand om zodoende 10 euro korting te krijgen op het totaal.
Wil niet zeggen dat ik het moet gebruiken :-)
Cheap Connect werkt prima. Ik hoef bij overstap van aanbieder nu echt nergens rekening mee te houden. Niet met nummerportering en niet met mailadres gedoe.

• Barre73
De aanbieding via sloopdecrisis ken ik verder niet dus dat moet je dan zelf maar even goed uitzoeken. Lijkt mij sterk maar alles is mogelijk.Normaliter is het na een jaar weer 10 euro meer.
Bij Vodafone is er uitzending gemist van de NPO, en de SBS groep (SBS 6, Veronica en Net5).
RTL is bijna overal betaald en misschien daarom dat Vodafone dat zelfs helemaal niet aanbiedt.

Er is geen analoge TV of DVB-C TV meer beschikbaar. Alleen nog IPTV met decoders. Die kan je natuurlijk wel op oude TV's aansluiten met een miniscart kabel maar ze kosten 5 euro per maand extra (behalve de eerste dan) en je moet overal UTP naar toe trekken.

• Aerowyn
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 16-10-2018
DaveD1109 schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 18:39:
Ik had contact met Vodafone opgenomen ivm een verhuizing. Daar waren kosten aan verbonden ivm een monteur. Nu waren die kosten dus gelijk aan de nog 2 maanden van mijn contract dus besloot ik hen maar op te zeggen en naar een andere provider te gaan. Ik kon ineens de verhuizing kostenloos krijgen evenals de korting van €10 verlengd voor 12 maanden! Ik heb bedankt hiervoor omdat ik persoonlijk helemaal klaar ben met firma vodafone. Ik denk meld de info even omdat een hoop mensen benieuwd waren naar korting bij verlenging.
Is je huidige pakket hetzelfde als wat aangeboden werd? Kan namelijk een andere samenstelling zijn (nieuwe diensten) en daardoor als een geheel nieuwe aanvraag gezien worden (vandaar geen extra kosten en 10 euro korting met 12maanden).

• Barre73
Dave had als een van de eersten het nieuwe Vodafone pakket. Dus niet van oud naar nieuw of zoiets.
En ik vermoedde al wel dat die 10 euro korting verlengd kan worden als je dreigt weg te gaan.

• DaveD1109
Aerowyn schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 18:51:
[...]

Is je huidige pakket hetzelfde als wat aangeboden werd? Kan namelijk een andere samenstelling zijn (nieuwe diensten) en daardoor als een geheel nieuwe aanvraag gezien worden (vandaar geen extra kosten en 10 euro korting met 12maanden).
Doordat het een verhuizing is werd het inderdaad een nieuwe aanvraag. Geen verkeerde aanbieding hoor! Ik bedank er alleen voor gezien mijn eerdere geschil met hen.

DaveD

• DaveD1109
Barre73 schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 19:02:
Dave had als een van de eersten het nieuwe Vodafone pakket. Dus niet van oud naar nieuw of zoiets.
En ik vermoedde al wel dat die 10 euro korting verlengd kan worden als je dreigt weg te gaan.
Klopt!

DaveD

• HoppyF
  • Nu online
robkerkhof schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 21:38:
Ik ben het volledig eens dat de basis een stabiele infrastructuur moet zijn. Echter het prijsverschil is niet groot in vergelijking met bijv KPN. Vodafone kost 57,50 per maand voor een 50/50 abonnement met 2 settop boxen. KPN kost 59 per maand voor 100/100, 2 boxen en inclusief spotify premium. Lijkt me een redelijk alternatief in dit geval. Hier zitten dan wel gadgets als losse wedstrijd kopen etc. bij inbegrepen
Prijsverschil niet groot?
Ik betaal voor all-in-one met korting, 37,50 per maand.
Dit voor 50/50, voor 100/100 betaal je 10 euro meer.
Dat is dan wel met 1 settopbox.

Voor mij is KPN dus geen alternatief.
Spotify mogen ze wel houden want dat gebruik ik niet.

Edit:
Nog even de prijs van het KPN pakket gecontroleerd, komt neer op gemiddeld 50 euro per maand.
Het verschil met 100/100 Vodafone is dan maar klein, 2,50.
Je levert echter wel 8 HD kanalen in bij KPN maar krijgt er Spotify voor terug.

[Voor 13% gewijzigd door HoppyF op 30-01-2015 22:24]

• DaveD1109
HoppyF schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 22:16:
[...]

Prijsverschil niet groot?
Ik betaal voor all-in-one met korting, 37,50 per maand.
Dit voor 50/50, voor 100/100 betaal je 10 euro meer.
Dat is dan wel met 1 settopbox.

Voor mij is KPN dus geen alternatief.
Spotify mogen ze wel houden want dat gebruik ik niet.

Edit:
Nog even de prijs van het KPN pakket gecontroleerd, komt neer op gemiddeld 50 euro per maand.
Het verschil met 100/100 Vodafone is dan maar klein, 2,50.
Je levert echter wel 8 HD kanalen in bij KPN maar krijgt er Spotify voor terug.
En 2 stb's, standaard kunnen opnemen, wel volledig hbo pakket mogelijk, begin gemist, enz

DaveD

• HoppyF
  • Nu online
Barre73 schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 14:41:
[...]

My bad... ik had Nunspeet in mijn hoofd zitten, niet Ermelo. Maar dat zal dan niet lang duren.

maar het ging me niet om de provider zelf maar om het feit dat je dus nu wel 500 zou kunnen nemen.

Maar dan moet jij toch juist naar XSYou?
Klopt, XSyou kan dit leveren.
Toen Vodafone en XSYou hier begonnen met het aanbieden van glasvezelabonnementen kon XSYou nog niet leveren. Dit is pas later op gang gekomen.
Ik zit niet echt te wachten op 250/250 of meer maar er zal vast wel een doelgroep voor zijn.
Ik blijf nog even bij Vodafone tenzij ze te lang wachten met hun plannen en het niet meer interessant is om te blijven.

Toevoeging:
Als je Vodafone vergelijkt met XSYou krijgt je voor zo'n 16 euro per maand bij XSYou 250/250, plus DVB- C plus 10 HD kanalen.
Op het laatste lever je in omdat Vodafone standaard 27 HD kanalen levert, de snelheid is dan 100/100 dus ruim de helft minder. Kijk je naar prijs is Vodafone het eerste jaar veel goedkoper, 47,50.
XSYou is een twee jarig contract vandaar de bonussnelheid van 250/250.

[Voor 21% gewijzigd door HoppyF op 06-02-2015 21:39]

• ANdrode
  • Registratie: februari 2003
  • Niet online
andy88 schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 10:19:
[...]
Je kan het per maand weer uitzetten (de opname box) dus voor 5 euro zou ik het gewoon proberen.
Is dat echt zo? Dan wil ik hem proberen :). Ik dacht eerst dat je er de rest van het jaar aan vast zat.

@Dazzler2120: Dan ben ik ooit verkeerd voorgelicht. Zonde. Maar erg fijne voorwaarden :).
Tweak gaat helemaal uncarrier, maar Vodafone heeft daarna de beste voorwaarden vind ik.

[Voor 22% gewijzigd door ANdrode op 07-02-2015 14:29]

• Barre73
Maar tegen 8 cent per minuut zit je met 125 minuten per maand al op de 10 euro die je anders betaalt voor 2500 minuten. Dus eigenlijk best een goeie deal, 2500 minuten voor 10 euro.
Mobiele nummers bel je dan met je mobiel.

• Rubman
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 28-07 19:26

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Roorensu schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 10:03:
We hebben nu nog Ziggo maar we gaan verhuizen, daar is dus Glasvezel beschikbaar.

Stel ik zou twee of meer TV's willen aansluiten zonder die 5 euro per box extra te willen gaan betalen wat zou dan beste optie zijn? Want 5 euro per maand per box slaat nergens op. Op een gegeven moment heb je de box drie keer betaald, en analoog is helaas niet mogelijk zonder een apart abonnement bij bijv. Ziggo.

- Kan ik zelf boxen kopen en op de switch plaatsen?
- Kan ik met Chromecast digitaal tv kijken op de tv? (Werkt dit i.c.m. iOS?)
- Kan dat ook met Apple TV (wij zijn thuis namelijk gestandaardiseerd op Apple)?

Thanks!
Chromecast is een mogelijkheid, maar dan enkel de zeer beperkte zenders die via de TV app worden weergegeven.
Een extra box zelf kopen zou ik niet weten (zou niet weten waarom het niet zou werken) maar je moet wel zo'n box kunnen vinden en er moet VF software op staan.
Apple TV kan ik je niet mee helpen, maar denk dat het niet werkt.

Ik ben achteruit de toekomst in gestruikeld. - van Rossum M.
Laaiend enthousiast kwam hij uit de brandende kerncentrale en keek stralend om zich heen.

• Barre73
Geheel andere vraag en er zullen er niet veel zijn maar: Wie heeft een nieuw Vodafone pakket dat richting het einde van het eerste jaar gaat en heeft al geprobeerd om dit met de 10 euro korting te laten verlengen voor nog een jaar?
De mijne loopt 16 april af dus voor 16 maart wil ik dit proberen.

• Barre73
Apart dat KPN interessanter is voor iemand dan Vodafone. Ik heb uiteraard ook alles bekeken maar ik blijf vallen over de TV zenders bij KPN en Telfort. Ik vertik het simpelweg om ergens heen te gaan waar mijn HD zenders niet gewoon op 1-10 zitten. En bij zowel KPN als Telfort is dat het geval.
En elke andere partij die ik kan vinden is al duurder dan de 65 euro die ik straks zou gaan betalen bij Vodafone als die 10 euro korting vervalt.

Voor de duidelijkheid:
Maximaal 1-jaarscontract
minimaal 50/50
2 decoders
opnemen/pauzeren
HD+ zenders (goeie streams dus) en op normale posities.
Telefonie niet nodig maar mag er wel bij, als het maar niks extra kost.
Ruim voldoende HD zenders maar toch wel minimaal alle nederlandse, en Discovery.
En zenders voor de kids (denk aan Nick jr, Zapp 24 etc..)

En dat voor 55 euro graag :-),

Mocht ik wat gemist hebben, dan hou ik me aanbevolen maar ben bang van niet.

• BlakHawk
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 09-01 11:57
Barre73 schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 12:56:
Apart dat KPN interessanter is voor iemand dan Vodafone. Ik heb uiteraard ook alles bekeken maar ik blijf vallen over de TV zenders bij KPN en Telfort. Ik vertik het simpelweg om ergens heen te gaan waar mijn HD zenders niet gewoon op 1-10 zitten. En bij zowel KPN als Telfort is dat het geval.
En elke andere partij die ik kan vinden is al duurder dan de 65 euro die ik straks zou gaan betalen bij Vodafone als die 10 euro korting vervalt.

Voor de duidelijkheid:
Maximaal 1-jaarscontract
minimaal 50/50
2 decoders
opnemen/pauzeren
Ruim voldoende HD zenders maar toch wel minimaal alle nederlandse, en Discovery.

Ik heb voor Telfort gekozen...
Uiteindelijk heb ik weinig zin in een extra router, kost extra ruimte en stroom.
KPN/Telfort leveren wel gewoon heel goede wifi kwaliteit met de experiabox.

51 euro per maand
Alleen zitten de HD zenders op hogere kanalen, maar uiteindelijk valt dit best mee.
Als je de box aanzet, gaat hij verder waar je gebleven was... Altijd HD dus.
En opnemen pakket is ideaal, 6 opnames tegelijkertijd, overal waar je ook bent in te plannen.

En dat voor 51 euro per maand, vond het prima... Kijk over een jaar wel weer verder.

Het probleem van Vodafone was dat ze voor alle opties meer rekenden. Dus wil je ook kunnen opnemen en terugkijken op je tweede tv, kwam er weer extra geld bij...

Exact dezelfde functies kosten bij Vodafone 52,50 en het tweede jaar 62,50...

Youtube: DashcamNL

• koekkoek

Voor de duidelijkheid:
Maximaal 1-jaarscontract
minimaal 50/50
2 decoders
opnemen/pauzeren

Bij KPN is het ongeveer het zelfde op de positie van de zenders na dan.
Maar dan wel 100/100.

En dan de 1e 6 maanden voor 35,- (Premium Pakket met HBO etc)
En na die 6 maanden doe je downgrade naar standaard pakket.
Kost het je gemiddeld over het hele jaar nog geen 51,- per maand voor dubbele snelheid.
Als 50/50 50/5 genoeg is dan zit je dit ook weer uit en ben je 43,50 per maand kwijt.

Ik dacht ook gelezen te hebben dat KPN de zenders volgorde ook aanpasbaar maakt maar dat weet ik niet zo zeker.

• ANdrode
  • Registratie: februari 2003
  • Niet online

....

Door het bericht van DaveD1109 zou ik in ieder geval even bellen:
DaveD1109 schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 18:39:
Ik had contact met Vodafone opgenomen ivm een verhuizing. Daar waren kosten aan verbonden ivm een monteur. Nu waren die kosten dus gelijk aan de nog 2 maanden van mijn contract dus besloot ik hen maar op te zeggen en naar een andere provider te gaan.

Ik kon ineens de verhuizing kostenloos krijgen evenals de korting van €10 verlengd voor 12 maanden! [emphasis added].

Ik heb bedankt hiervoor omdat ik persoonlijk helemaal klaar ben met firma vodafone. Ik denk meld de info even omdat een hoop mensen benieuwd waren naar korting bij verlenging.
In ander nieuws: Ik heb mijn telefoon nummer gevonden. Myvodafonethuis -> Instellingen -> Bellen -> Jouw telefoonnummer...

• Barre73
dfrenner schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 13:04:
[...]

Ik heb voor Telfort gekozen...
Uiteindelijk heb ik weinig zin in een extra router, kost extra ruimte en stroom.
KPN/Telfort leveren wel gewoon heel goede wifi kwaliteit met de experiabox.

51 euro per maand
Alleen zitten de HD zenders op hogere kanalen, maar uiteindelijk valt dit best mee.
Als je de box aanzet, gaat hij verder waar je gebleven was... Altijd HD dus.
En opnemen pakket is ideaal, 6 opnames tegelijkertijd, overal waar je ook bent in te plannen.

En dat voor 51 euro per maand, vond het prima... Kijk over een jaar wel weer verder.

Het probleem van Vodafone was dat ze voor alle opties meer rekenden. Dus wil je ook kunnen opnemen en terugkijken op je tweede tv, kwam er weer extra geld bij...

Exact dezelfde functies kosten bij Vodafone 52,50 en het tweede jaar 62,50...
Ik kom wat hoger in prijs uit bij Telfort dan nu bij Vodafone maar dat komt door die extra zenders. Ik heb boven geen opnamebox. Alleen beneden.

Als Telfort/KPN het hele zenderverhaal op orde zou krijgen dan ben ik om. Of als Vodafone mij die 10 euro korting kan blijven geven...

Wat ik wel vervelend vind: Die HD+ streams krijg je alleen op de eerste 10 nederlandse zenders. Voor de andere 6 HD zenders moet je dan weer door naar de 700 serie. En voor wat geen HD is moet je naar weer een andere nummering. Om gek van te worden...

Bij Vodafone heb ik gewoon veel meer HD zenders als bij Telfort. En die zitten op iets normalere nummers. Ook niet allemaal maar goed... beetje klagen mag altijd. Als ik die HD zenders bij Telfort erbij wil betaal ik nog eens 7,50 meer voor het HD extra pakket.

• Jaerock
  • Registratie: december 2005
  • Niet online
Barre73 schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 12:35:
Geheel andere vraag en er zullen er niet veel zijn maar: Wie heeft een nieuw Vodafone pakket dat richting het einde van het eerste jaar gaat en heeft al geprobeerd om dit met de 10 euro korting te laten verlengen voor nog een jaar?
De mijne loopt 16 april af dus voor 16 maart wil ik dit proberen.
Klantenservice beweerde mij dat verlengingsaanbiedingen nog niet in het systeem zitten omdat het pakket nog zo nieuw is. Ik heb het 3 weken geleden geprobeerd (testaanbieding van vorig jaar, aansluiting 17 maart). Tussendoor via sloopdecrisis ook vodafone aangevraagd (€10pm korting + €50 retour), maar dat werkte ook niet. Ze konden het niet matchen en schoten een nieuwe aansluiting in, dus die maar in overleg geannuleerd vorige week.
Op basis van het bericht van Dave komend weekend nog maar eens proberen. Sneu dat altijd pas bij het woord opzeggen beweging komt. Komt die niet, dan maar een jaartje switchen... Ziggo doet dat beter met verlengingen.

• eBait
  • Laatst online: 28-07 14:30
Eventjes een vraagje over het financiele gedeelte; Ik zie op de bestelsite van Vodafone Thuis: "Voordelig bellen, maandelijks te wijzigen of stop te zetten". Nu hoef ik niet te bellen, maar krijg je wel een jaar lang 10 euro korting en gratis installatie bij een 3-in-1 pakket. Is het mogelijk om het telefoonabbonement wel aan te zetten, en deze na een maand (of een jaar, scheelt nog steeds 37,50+ 7,50 per maand) weer uit te zetten?

• Enyeda
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 08:12
eBait schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 11:35:
Eventjes een vraagje over het financiele gedeelte; Ik zie op de bestelsite van Vodafone Thuis: "Voordelig bellen, maandelijks te wijzigen of stop te zetten". Nu hoef ik niet te bellen, maar krijg je wel een jaar lang 10 euro korting en gratis installatie bij een 3-in-1 pakket. Is het mogelijk om het telefoonabbonement wel aan te zetten, en deze na een maand (of een jaar, scheelt nog steeds 37,50+ 7,50 per maand) weer uit te zetten?
Ze zijn elke keer aan het adverteren dat je per maand pakketten kunt uitzetten.
Dus ook bellen of zelfs TV. Maar als je slim bent zet telefoon na 1 jaar gewoon uit om de korting te behouden.

Anders bel even met Vodafone thuis. Telefoonnummer staat op de website.

• Barre73
Ik gebruik alleen VoIP maar heb wel de telefonie erbij. Precies vanwege die korting van 10 euro. Blijft er nog altijd 7,50 voordeel over :)

Ik probeer de vraag te begrijpen maar lukt nog niet helemaal... Misschien in schema tekenen?

• Robkazoe
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 09:56
Ik zat laatst eens te kijken maar het goedkoopste Internet + TV abbo van Ziggo is tegenwoordig € 42,50 p/m. Daar krijg je een 30/3 verbinding voor terug. Voor 2,50 meer heb je tegenwoordig bij Vodafone een 50/50 verbinding met een standaard TV pakket. Alleen de startkosten en de korting valt mij een beetje tegen.

Als je hetzelfde abbo bij Vodafone neemt met telefonie erbij, is de installatie gratis. Maar dat abbo is 2,50 euro p/m duurder + ik hoef geen telefonie, maar dat scheelt wel 37,50 aan aansluitkosten want met telefonie heb je die niet maar zonder wel. Daarnaast krijgt het alles in één pakket met telefonie ook 12 maanden 10 euro korting, heb je bij een los Internet en TV abbo weer niet. En er komt standaard (bij alle pakketten) ook nog eens 30 euro activatiekosten bij.

Ik ga binnenkort maar eens langs en kijken of daar nog wat over valt te onderhandelen. Want het pakket is wel interessant maar de startprijzen zijn dat absoluut niet.

• Barre73
Dus samengevat: Neem een alles-in 1 abonnement want dat kost je 2,50 per maand extra maar levert je een korting op van 10 euro per maand en een eenmalige korting op monteur van 37,50. Monteur is overigens verplicht.
Die telefonie hoef je niet te gebruiken natuurlijk. Ik heb zelf schijnbaar een telefoonnummer maar ik zou niet eens wetenw elke dat is aangezien ik em nooit gebruik. Mijn vaste telefonie loopt via een VOIP aanbieder dus als ik van Vodafone zou overstappen naar een ander hoef ik dat nummer ook niet mee te nemen.

Standaard pakket 50/50 met TV en telefonie is 47,50 minus 10 euro per maand is 37,50. met 1 keer eenmalig 30 euro activatiekosten. Denk niet dat daar nog over te onderhandelen valt en bovendien vind ik het een hele goede aanbieding.
Pagina: 1 2

Dit topic is gesloten.

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True