Madrox schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 09:14:
Heb een systeem gebouwd om een GTX580 heen. Het is een single GPU kaart en dat heeft gewoon voordelen, waar je niet omheen kan; geen zeur met slechte sli/cf ondersteuning en de performance werkt altijd.
Dat is meer één voordeel.
HD6950 2GB CF heeft als groot voordeel dat hij in veel games een
stuk sneller is.
De voeding en het moederbord kunnen dan ook lichter en goedkoper en zo blifjt er ruitme voor bijv:
een 2TB harddisk en een Blueray brander.
Moederbord is wel erg beperkt in aansluitingen. Front USB 3.0 heeft die ook niet.
Het verschil is nou niet zo groot, maar ook over het algemeen is de 2500K haast overal een stuk sneller in.
Erwin1967 schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 16:56:
[...]
Ik denk dat meer als 98% van de mensen het moeten doen met een enkele 560 of minder en al die mensen kunnen prima hun spel spelen. De vraag is nu of je ten koste van alles een voorgeprogrammeerde gameinstelling moet kunnen draaien waarbij het wellicht zo is dat je videokaart het niet trekt omdat het programmeerwerk knullig is uitgevoerd.
Zie:
[BBG] Budgetgamesysteem en gamesysteem november 2011
Het high-end-gamesysteem koopt 98% van de lezers dan ook niet.
Deze heeft ook wat meer videogeheugen
Heeft die dus niet.
en ook minder gezeik met spellen die dus niet goed of zelfs slecht schalen met SLI.
Spellen die misschien niet zo goed schalen zijn dan met een enkele HD6950 ook goed genoeg te spelen.
http://www.anandtech.com/bench/Product/293?vs=305Het high end gevoel komt ook door bijvoorbeeld een blueray speler ipv de goedkoopste dvd speler
Ik heb de laatste pagina's van het aanschaf topic doorgenomen en haast niemand heeft behoefte aan een blu-ray-speler.
Ook niet zo gek: pc games worden daar niet in grote getale op uit gebracht. Het is nu voornamelijk DVD of een digitale download.
Om het nog fraaier te stellen: ik ken genoeg personen (waaronder ik) die niet eens meer een optische drive in hun systeem hebben.
of de grotere harddisk ipv zo'n "kleine" 1 TB disk. In zo'n machine zit imho meer balans.
1TB klein?
hugoy schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 17:39:
[...]
Oh? Sorry hoor, maar een high-end pc kan echt niet meer met 1 TB toe, dat deed je al in een pc van 2 jaar geleden. 1080p content neemt bizarre vormen aan qua grootte, tot 10x de grootte van een DVD, dan is 10 films ineens niet zo heel apart meer(en games á la 20GB 't stuk werken ook mee), en een 1,5TB of 2TB schijf is zelfs goedkoper per GB, dus zou ik er zeker geen 1TB van maken.
Als je zo gaat beredeneren heb je ook niet voldoende aan een 2TB harde schijf.
De mensen die dat voor oog hebben weten wel dat ze een andere / extra harde schijf er in kunnen doen. Immers is dat een product die makkelijk bij te plaatsen is; een andere configuratie van videokaarten is een stuk moeilijker.
En de 5400 RPM schijven zijn inderdaad een stuk goedkoper per GB; daar is ook alles mee gezegd. Een 7200RPM 2TB harde schijf is qua prijs/GB haast hetzelfde.
Al met al blijf ik bij m'n standpunt (zie TS). Daarnaast moeten de systemen nu ingevoerd worden. Jammer dat de discussie pas nu op het eind kwam.