Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Balance
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 10:55
De 80D heeft een flinke stap voorwaarts gemaakt qua dynamic range! :) Vergeleken met hun voorgaande camera's is het een wereld van verschil:

Hoewel de concurrentie nog steeds een stukje voorloopt. Het is vooral verbazingwekkend dat de 1.5 jaar oude Samsung NX1 nog steeds het beste presteert!

Het is in ieder geval goed dat Canon hard aan de weg aan timmeren is op sensor gebied, de vraag is of het hard genoeg is.

• Yellowneck
  • Registratie: maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

quote:
Gonadan schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 11:24:
De geruchten ronde de 5DIV blijven nog aardig stil. Het gerucht dat de sensor iets meer pixels bevat en er een nieuwe processor op zit zou betekenen dat hij ook een stap in dynamisch bereik zou kunnen maken zoals de 80D. Ook lijkt de AF wat uitgebreider te zijn maar echt iets wereldschokkends heb ik nog niet gezien.

Iets revolutionairs als een hybride zoeker zal wel weer niet. :+
Canon Rumors heeft de laatste paar dagen wat geruchten kunnen oppikken van naar hun zeggen een aardig betrouwbare bron:
quote:
Latest updates to this post are in bold.
A different source has added new specifications. We’re pretty confident in their validity.
Below is the latest we’ve been told about the upcoming Canon EOS 5D Mark IV. I would be inclined to put a [CR3] on this, but I will wait for further confirmations.
No CFast slot has caught us by surprise and we expect this specification list to grow after the next few days.

Canon EOS 5D Mark IV Specifications:
• 30.4mp
• 7fps
• Compact Flash/SD Card Slots (No CFast)
• Built-in Wifi
• 24/30fps @ 4K
• 60fps @ 1080
• 120fps @ 720
• 4:2:2
• 8bit 500mbps MJPEG
• USB 3
• Cable release port moved to the front of the camera where the “Mark XX” badge was.
• A lot more touchscreen functionality than the EOS-1D X Mark II
• Other ergonomic changes, such as a new “locking switch” on the rear of the camera.

*UPDATE*
We’ve confirmed wifi from the same source and added it here. We expect GPS to be standard as well.

Read more: http://www.canonrumors.co...-and-image/#ixzz4H4F28LS1

Fotogear: Canon 80D + BG-E14 | Canon 400D + BG-E3 | 17-55mm F2.8 | 50mm F1.8 | 10-22mm F3.5-4.5 | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

• Hamed
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 07:38
Canon EOS 5D Mark IV PRE-ORDER bij kamera-express Meteen ook een paar screenshots gemaakt voordat ze de link weghalen.

• Balance
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 10:55
Nieuw duur Cinema spul van Canon:

Canon’s new EOS C700 Super35 format camera is designed to be a flexible “A” camera for various types of shooting scenarios. The EOS C700 features both internal 4K ProRes and XF-AVC recording. With the optional 4K Codex CDX-3150 recorder, the EOS C700 is capable of recording uncompressed RAW up to 120 frames per second. As Canon’s flagship cinema camera, the EOS C700 features the choice of one of two new Super 35mm CMOS sensors. With three models to choose from, users can choose the best tool for their shooting requirements. The EOS C700 is available in both EF and PL versions and features a pixel resolution up to 4.5K, a dynamic range of 15 stops and Dual Pixel CMOS AF. The PL mount only EOS C700 GS PL features 14 stops of dynamic range, up to 4K resolution and a Global Shutter.

quote:
Introducing Canon's latest entry in the Cinema EOS line: the EOS C700! With an all-new modular design aimed at high-end cinema production, the C700 brings the power and flexibility expected in the A-Camera market. Featuring a Super35mm sensor that shoots up-to 4.5K, numerous recording options, and an upcoming RAW update, the C700 promises superb image and build quality.

Also featured is Canon's XC-15 4K Camcorder. It builds on the idea behind the XC-10 in that it features both still capabilities and high quality 4K video on a 1" sensor design.

Lastly, the cinema world is abuzz with "HDR", or high dynamic range. HDR production brings a whole new way of shooting, monitoring, and mastering your video, so Canon's just-announced DPV-2420, and DPV-1710 HDR displays bring color-accurate tools to professional filmmakers. They feature SMPTE 2084, HLG, Rec.2020 support, and more.

• jip_86
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 11:51

http://www.canonrumors.com/is-this-the-canon-eos-m5/

Plaatjes van de M5 :)
Wel fors groter geworden zo te zien. Ben benieuwd wat dit gaat kosten om eerlijk te zijn. Aangezien de eerdere modellen al flink aan de prijs waren bij de introductie.

• doenietzodom
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 23-01-2018
Hallo,

Ik heb een probleem, na jaren geen fotos gemaakt te hebben heb ik weer een dslr gekocht omdat ik goede vakantie/kerst etc fotos wil.

Ik heb een canon 1100D kunnen krijgen voor leuke prijs en losse 18-55 IS lens er bij.

Alleen vind ik de fotos niet scherp, komt geen eens in de buurt.

Voor ik stopte met fotos maken ergens in 2009/2010 had ik een sony met tamron 28-70 f2.8 en hier was ik erg tevreden over, fotos waren altijd scherp.

Met de canon is het alles behalve scherp, moet bijna op iso 1600 fotos maken om een beetje licht te krijgen zelfs op 18mm dus f3.5

Net was ik buiten en het was niet super donker was gewoon tja vroeg avond licht en heb hier achter het huis fotos gemaakt en het was gewoon niet scherp.

Ook binnen in de woonkamer heb ik het gevoel dat het niet scherp is, nu heb ik ze voorAl op het schermpje bekeken maar net op de laptop was het ook slecht.

Ook net in het park als ik de fotos terug kijk is het 10x niks.

Is de lens slecht, de camera of ben ik er gewoon te lang uitgeweest?

Ik maak altijd fotos op manual
Licht indicator ongeveer in het midden
Iso staat nu op 800 en heb auto iso uitgeZet

Zou zo fotos uploaden ter referentie

Voorbeelden:

IMG_4425:

1/50sec
F5.6
ISO-800
47mm
Metering mode: Pattern
Color: sRGB

IMG_4405: https://goo.gl/photos/7ofefn7oBJMJ9mBo9

1/5sec
F4
ISO-800
Exposure Bias: +0.3 step
25mm

IMG_4385: https://goo.gl/photos/un6TaZ5qYrXLE9TH9

1/25sec
F4
ISO-3200
28mm

IMG_4428: https://goo.gl/photos/LNpYhPTNPHj22iFV9

1/125sec
F3.5
ISO-800
18mm

IMG_4433: https://goo.gl/photos/wEJ6R2gW3uJmwgRK9

1/40sec
F3.5
ISO-800
18mm

doenietzodom wijzigde deze reactie 05-11-2016 19:28 (34%)

For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.

• Terryb47
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 10:24
Wanneer alle focus punten aan gaan betekent dat de camera zelf bepaalt, dat kan iets in de verte zijn maar ook iets op de voorgrond.

Ik denk dat je verder weer moet gaan inlezen over diafragma en scherptediepte. Dit plaatje is ook erg handig trouwens:

flickr heavy is good, heavy is reliable - boris the blade

• Firecow
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 15-12-2018

Firecow

worldofnature.nl

Zaterdag heb ik mijn trouwe canon 40D na 8 jaar ingeruild voor een nieuwe 80D. Helemaal blij mee natuurlijk! Een verdubbeling van mijn megapixels etc, betere iso waardes, minder ruis.

Minder Ruis.... Nou dat komt mij nu nog bedrogen uit :( Ik vond mijn 40D op iso 400 al een bak ruis hebben maar de 80D doet het dubbel en dwars over.

Ik heb even een RAW geupload en 1op1 crops naast elkaar gezet van de 40D en de 80D. Shots zijn natuurlijk niet 100% gelijk maar gaat even om het idee.

Links 80D rechts 40D

Raw bestand iso 250
http://worldofnature.nl/80d/voorbeeld.CR2

Jullie mening ?? Veel ruis of aanstelleritis ?

Canon EOS 80D En wat glaswerk

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Mr Pingu
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 23-06 23:02

Mr Pingu

Professioneel Prutser

quote:
Mr Pingu schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 14:25:
Ik zal vanavond eens een voorbeeld waarbij een extra DR handig zou zijn ;)
I stand corrected. Meeste van mijn foto's zijn goed belicht en bijna nergens dichtgelopen highlights of dichtgelopen schaduwen tegelijk. Eigenlijk moest ik nog goed zoeken om foto's te vinden waar meer DR echt noodzakelijk was. Zijn verder ook niet de spannendste foto's maargoed.

Toch 2 (mogelijke) voorbeelden gevonden.Hier heb ik een bracket geschoten.
https://www.dropbox.com/s..._205103_IMG_6259.CR2?dl=0
https://www.dropbox.com/s..._205104_IMG_6260.CR2?dl=0
https://www.dropbox.com/s..._205105_IMG_6261.CR2?dl=0

Bij deze is de lucht overbelicht. (niet tegen de zon in, gewoon geheel bewolkt) of de schaduwen vrij donker en dat geeft ruis. Zoals ik al zei: Handig niet noodzakelijk. Oordeel zelf.
https://www.dropbox.com/s..._122207_IMG_6081.CR2?dl=0
https://www.dropbox.com/s..._122208_IMG_6082.CR2?dl=0

en hier was het ook fijn geweest:
Sunset in virgental by Karsten, on Flickr

En bij zulk soort foto's is het wel fijn, dat je gewoon wat minder ruis krijgt als je de schaduwen optrekt. Nu is het bos redelijk donker aan de rechterkant. Maar verder wel prima foto.
IMG_8242.jpg by Karsten, on Flickr

Flickr | Canon 600D | Canon EF-S 10-22mm USM, EF-S 55-250mm IS STM, EF 50mm STM| Tamron 17-50 f/2.8 | Helios 44-2 58/2 | CZJ 50/1.8 MC Pancolar || Dell U2414H || Nokia N900-CSSU Thumb

• klaaas
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 08:52
Dus we gaan hier gewoon de voorbeelden plaatsen? Doe ik ook even een praktijkgevalletje dat mijn eerdere verhaal illusteert. Hieronder een serietje opnamen met respectievelijke sluitertijden van 1/60, 1/40 en 1/25. Zoals te zien is staat het witte boeiboord lekker te blinken in de zon. Hoewel er weinig detail in zit wil ik voorkomen dat dit deel overbelicht is. Het histogram op de camera geeft bij in ieder geval bij de 1/25 en 1/40 aan dat er sprake is van overbelichting. LR is nauwkeuriger en geeft dat ook bij deze aan. Bij de 1/60 is er in LR geen overbelichting meer. Ik kan het niet controleren, maar het kan maar zo zijn dat het histogram in de camera daar nog wat anders over denkt.

1/60s

1/40s

1/25s

Hoe dan ook, ik weet natuurlijk dat je de highlights in LR terug kunt brengen, maar hoeveel is altijd een lastige inschatting. Liefst zit ik dus een beetje safe. Verder is te zien dat de midtonen bij 1/25 wel aardig goed belicht zijn. De zwarte houten delen zijn her en der wat licht, maar het interieur is aan de donkere kant. Als ik de schaduwen bij de 1/25 met 50 opkrik, vind ik het er een stuk natuurlijker uitzien. Gelukkig levert dat ook bij de 5DII geen problemen op. Bij de 1/60 foto doe ik iets soortgelijks. Ik schroef de belichting met 1,3 stop op zodat die op het niveau komt van de 1/25 foto. Vervolgens nog +50 voor de schaduwen en de foto's zien er op het oog nagenoeg hetzelfde uit. Dat verandert echter als we de foto 1:1 bekijken. In de schaduw levert dat dit op:

Ik neem aan dat ik niet hoef te vermelden dat links de 1/60 is en rechts de 1/25. Het is duidelijk dat de verhoging van de belichting en het pushen van de schaduwen zijn tol eist. Er is een duidelijk verschil in ruis zichtbaar. Nou zou je natuurlijk kunnen zeggen dat ik dan de 1/25 file moet gebruiken met de gecorrigeerde highlights. Op zich een goed idee. LR geeft bij -100 voor de highlights geen overbelichting meer aan. Er is echter nog wel degelijk een verschil met de 1/60 file als je daar ook de highlights van terugschroeft:

Het is misschien subtiel, maar bij de 1/60 foto is te zien dat er aan de bovenkant van het boeiboord nog een lat loopt. Bij de 1/25 is die verdwenen.

Is dit een onoverkomelijk probleem? Niet direct. De ruis in de opgekrikte foto zal nog wel te verwijderen zijn en of die extra lat nou heel belangrijk is kun je je afvragen. En ja, ik had ook kunnen bracketten. Dan had ik zelfs nog een belichting mee kunnen pakken waarbij het interieur sowieso al wat lichter is. En wellicht was een belichting tussen deze 2 in wel precies de goede. Maar dat is niet mijn punt. Een camera met een groter dynamisch bereik (oftewel meer ruimte in de nabewerking) maakt het makkelijker om op save te gaan zitten met de highlights en toch fatsoenlijk de schaduwen te pushen. Er zullen mensen zijn die op basis van deze beelden zeggen dat het 'dus' allemaal wel meevalt. Mijn conclusie is dat er wel degelijk verschil is en als mensen je foto's op A1 gaan afdrukken dan wordt dat verschil ook echt wel zichtbaar.

• klaaas
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 08:52
quote:
Mr Pingu schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 17:59:
[...]
Hij zegt toch dat het latje boven het boeideel niet te zien is op de lichtste foto ná het terugbrengen van de highlights.
Dat zei ik inderdaad. Net nog even gecheckt en het latje wordt op geen enkele manier zichtbaar. Ook niet als ik de belichting 5 stops naar beneden haal. Ook niet heel verwonderlijk als je het oorspronkelijke histogram bekijkt:

RAW's verstrekken heeft volgens mij weinig zin. Als het er om gaat dat je er best nog wat van kunt maken dan hoef ik niet overtuigd te worden. Met 5 minuten of desnoods een hele dag nabewerken kom je echt wel tot een bruikbare plaat. En als het is om mijn bewering te checken dan kunnen we wel ophouden. Ik wissel gewoon ervaringen uit en zit hier niet de boel te bedonderen om mijn gelijk te halen. (Ik had niet het idee dat je daarop doelde hoor.)

• kevinl
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 24-06 18:30
Eerste blik op FF. Niet veel verschil met de 80D nog.

De ergonomie van de 80D is vwb de buttons voor af, drive, iso is veel natuurlijker dan het rechtlijnige van de 6D

kevinl wijzigde deze reactie 05-08-2017 14:42 (34%)

• Nomad
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 10:02
quote:
Deathchant schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 14:16:
Ik had toch vorig jaar een post gemaakt over de soms-wel-soms-niet spot-on focus met mijn 16-35/4L op mijn 6D, en dat ik bij DSP de boel heb laten checken, maar macro adjustments de boel niet gefixed hebben?

Probleem is nog steeds niet opgelost, maar ik kan er nu goed mee werken door vaak ook bij landschappen de AF uit te zetten dan dan net een halve mm vóór het oneindig-teken te focussen, of door liveview te gebruiken, maar toch had ik het graag gefixed.

Ik kwam toevallig dit tegen:

[...]

Bron: https://www.zeiss.com/cam...th-af-camera-systems.html

Klinkt n00b dat ik dit nu zeg, maar het focusing screen is het laatste waar ik zou kijken voor AF inaccuraatheid. Ik heb deze camera vanaf de aanschaf direct met het originele Eg-S focusing screen gebruikt, en de originele nooit gebruikt, maar begrijp ik het goed dat mijn 6D-EgS-afstemming niet goed kan zijn en dus afstelling nodig is tussen camera en focusing screen door het aanpassen van nieuwe laagjes op het screen?

Als het het focusing screen zou kunnen zijn, dan begrijp ik dus niet waarom de 70-200 geen issues heeft, maar de 16-35 soms wel.

En betekent het ook dat ik het probleem niet heb als ik het originele focusing screen ga gebruiken? Dit laatste ga ik uiteraard proberen.
Je focust niet door je matglas heen? Dus door mis-alignment zie jij het misschien niet scherp in de zoeker, maar daar zou je AF systeem geen last van moeten hebben

martijnscholtens.nl

• Compizfox
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 24-06 23:41

Compizfox

I use Arch, btw

Is het normaal dat de autofocus op de 80D wat 'inaccuraat' is als je alle 45 punten selecteert? Ik merk vaak dat, wanneer ik dat doe, de camera beweert dat een heleboel punten focus hebben verkregen, terwijl dat in feite helemaal niet zo is.

Voorbeeldje:

https://tweakers.net/ext/f/gwsYiqav05tYNbRQ3Pw1lcAt/thumb.png

Aan de focusoverlay te zien vindt de autofocus de scene over een heel breed bereik in focus, terwijl dat helemaal niet zo is. De focus ligt hier heel erg op de voorgrond, terwijl de achtergrond out-of-focus is. Als je iets inzoomt is dat wat duidelijker te zien:

https://tweakers.net/ext/f/qoJwSfiF6yVPiuLNoIocqAUd/thumb.png

Dit is geschoten met een 17-55 op f/8 trouwens.

Weet iemand hoe dat komt? Voor zover ik weet is de focus gewoon spot-on als ik één specifiek punt selecteer, maar om daar zeker van te zijn zou ik dat moeten testen.

EDIT:

Nog een voorbeeld (dit maal met een plugin voor Lightroom):

https://tweakers.net/ext/f/MQ09zF1wvlvOBRyj2JAsuTes/thumb.png

De autofocus beweert dat maar liefst 43 v/d 45 punten focus hebben verkregen. Bullshit natuurlijk, alleen de voorgrond is scherp...

Compizfox wijzigde deze reactie 17-09-2017 22:14 (21%)

There is no system but GNU and Linux is one of its kernels

• Compizfox
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 24-06 23:41

Compizfox

I use Arch, btw

quote:
blupmans schreef op maandag 18 september 2017 @ 20:45:
[...]

Ik kan helaas niet een exact antwoord geven op je vraag. Wat ik me wel afvraag, is waarom je niet gewoon altijd voor een enkel punt kiest? :) Dan weet je in ieder geval altijd waar je op scherpstelt. Dit soort scherpstelmogelijkheden lijken me gemaakt voor mensen die standaard alles op 'auto' hebben staan en er niet zo mee zitten als iets niet helemaal in focus is... :P
Dat deed ik bij mijn 550D inderdaad; focus-and-recompose. Maar daarvan was het AF-systeem een stuk primitiever (7 punten, alleen middelste cross). Dat 45-punten tellende AF-systeem van de 80D is niet alleen voor noobs die op Auto schieten toch?

In situaties met snelbewegende objecten (en waar je dus AI Servo gebruikt) heeft het absoluut wel meerwaarde in elk geval. Voor landschappen misschien niet.

Ik kwam deze thread tegen die over precies hetzelfde probleem gaat. Een definitief ophelderend antwoord staat er helaas niet echt in, maar wat ik eruit opmaak is dat "45-point Automatic Selection AF" zoals het heet in principe naar het dichtstbijzijnde punt neigt. Bovendien zijn de AF-detectoren in het echt wat groter dan de indicatoren op de viewfinder/overlay, dus het zou kunnen dat ze nog wat meer voorgrond meepakken dan je zou verwachten.

Waarom op de overlay dan AF-indicatoren oplichten over gebieden die (net) niet in focus zijn, dat is me nog steeds een beetje een raadsel. De TS in het topic wat ik linkte heeft wat zitten prutsen met microadjustments, waarna het resultaat wat beter overeen kwam met de AF-overlay. Dat zou ik eens kunnen proberen. (het ging er hier om dat zijn camera wat front-focusde waardoor de focus nog verder naar voren lag dan de camera bedoelde)

Kortom, het lijkt erop dat ik voor landschappen beter gewoon single-point kan gebruiken. Daarnaast zal ik eens kijken naar microadjustments; als de lens een beetje last heeft van front-focus zou dat het probleem deels kunnen verklaren.

quote:
Gonadan schreef op maandag 18 september 2017 @ 20:49:
[...]
Op f/8 zou normaal gesproken het grootste deel wel binnen de scherptediepte moeten vallen.
Dat is het in dit geval toch zeker niet echt. Bij de tweede foto geeft hij aan dat de focusafstand (die de AF heeft 'gekozen') tussen de 1.63 en 1.87 m ligt. Daarbij is de achtergrond niet scherp.
quote:
Wellicht dat hij de scherptediepte ruimer beoordeelt dan jij het nog scherp vindt? :P

(Scherm waarop ik zit is te klein om de foto's te beoordelen.)
Dat zou kunnen.

Op de screenshot is het ook niet echt te zien, maar op de full-res moet het wel duidelijk zijn:

https://tweakers.net/ext/f/2y4Ijg2JjSlni70KwFZwJHXA/thumb.jpg

There is no system but GNU and Linux is one of its kernels

• Jur_
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 21-06 20:48
Inmiddels staan er ook foto's van de EOS-R bij Canonrumors, inclusief een foto's van adapters:
https://www.canonrumors.c...-the-new-rf-mount-lenses/

In het verleden spraken ze bij canonrumors al van een 'sexy' oplossing voor het backwards compatibility gedeelte. Dit lijkt de korte ring en keuze te zijn voor het type EF-RF adapter. Een van de adapters lijkt dus ook een drop-in filter slot te hebben (rechter kant):

We zullen woensdag wel zien wat er van klopt allemaal :)

Jur_ wijzigde deze reactie 01-09-2018 08:46 (3%)

5D4 | 24-70 f/2.8L II | 50 f/1.4 | 85 f/1.4L IS | 100 f/2.8L IS | 135 f/2L
Instagram

• Kwintessens
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 24-06 17:41
quote:
Sato schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 14:44:
[...]

Ligt het aan mij of klopt die afbeelding niet? Flitsschoen is links kleiner dan rechts.
Denk dat je gelijk hebt. De objectieven leken me ook al erg klein.

Ik heb geprobeerd de flitsschoen even groot te maken.
Boven is origineel. Onder is aangepast door mij.

Kwintessens wijzigde deze reactie 01-09-2018 15:31 (32%)

• Garyu
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 00:35
quote:
brentnl schreef op woensdag 5 september 2018 @ 15:13:
Ik was van plan de overstap naar fullframe te maken en een 5D IV aan te gaan schaffen omdat ik een 30mp FF camera wilde hebben met mogelijkheid tot 4k filmen. 85% Zal fotografie zijn, en de rest wat hobby-matig filmen op reis.

Nu vind ik de EOS R wel degelijk een interessante optie als alternatief voor de 5D IV, omdat ik niet alle functies daarvan per sé nodig had en het qua prijs gewoon 1000 euro scheelt. Sony is niet mijn merk vanwege de menu's en ergonomie. Heb er geen problemen mee om meer te betalen voor 'hetzelfde' in geval van Sony vs Canon.

Enige waar ik sowieso m'n zinnen op had gezet is de Canon EF 100-400mm F4.5-5.6 L IS II USM en een allround lens zoals de 24-70 of 24-105 F4.

Die laatste is inmiddels in een RF versie te krijgen, maar zou ik er slim aan doen de 100-400 + adapter aan te schaffen? Of wachten tot ook daar een keer een RF versie voor komt?

Zijn de RF versies sowieso beter dan de EF equivalent met zelfde bereik en F-waarde?
In de nabije toekomst gaat die niet in R-mount komen verwacht ik. Als je kijkt naar de roadmap van Nikon bijvoorbeeld dan gaat het gewoon niet zo snel met zo'n nieuw aanbod aan lenzen, en de 100-400 is nu niet bepaald een compact lensje dat per se een maatje kleiner zou moeten voor bij de EOS R. Ik vermoed daarnaast dat je met adapter + oudere lens een stuk goedkoper uit bent. Maar zoals gezegd, als je vóór 2020/2021 je lens wilt kunnen gebruiken dan kan je denk ik beter voor de adapter gaan.

Hell het past ook op een EOS M (zelfs met 2x + 1.4x extender) :o

Garyu wijzigde deze reactie 05-09-2018 15:27 (4%)

• ThinkPad
  • Registratie: juni 2005
  • Nu online

ThinkPad

Moderator Duurzame Energie & Domotica

L460

guillaumemay schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 13:43:
Ik heb 26 euro betaald voor twee 'Photix' LP-E17s + bijbehorende kleine lader. Via ebay. Tot nu toe geen klachten erover, anders dan dat ik ze niet kan laden in de originele lader en dat de camera 1x meldt dat de accu waarschijnlijk niet origineel is.

Gelukkig gebeurt dat laatste maar 1x (als ik de accu erin zet). Maar het niet kunnen laden in de originele lader vind ik wel irritant, vooral als je op reis gaat. Maar goed, voor die prijs mag ik niet klagen.
Is zoiets wat? https://www.ebay.com/itm/...iss-8000D-M3/162920965172

Er staat:
Warm reminder:
1. this battery is not fully decoded battery, can not show the battery level on the camera, and it can not charged by your original charger.
2. It cann't decoded for the grip . So the battery can work fine in the camera without the grip .
Vind ik opzich niet zo'n punt, als hij leeg is, is hij leeg en druk ik de volgende erin. Een originele LP-E17 batterij voor mijn 750D kost €57 wat ik echt waanzin vind voor zo'n klein batterijtje.

Gas besparen door CV-tuning | Elektriciteit besparen
Geen (Domoticz) vragen via privébericht die ook via het forum kunnen a.u.b.

• guillaumemay
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 09:36
henkie196 schreef op maandag 11 maart 2019 @ 13:09:
[...]
Ik volg het camera nieuws niet zo bijzonder meer, maar die oog-detectie voor de sensor AF was volgens mij ook iets waar Canon ruim achter liep bij de concurrentie. ..
Met de RP is die ruime achterstand er gelukkig niet meer. (y) Hoewel Sony's eye-AF nog steeds het neusje van de zalm is (ze hebben immers wat jaartjes voorsprong), heb ik nu ook veel berichten gelezen dat de eye-AF op de RP gewoon goed werkt. Nu hopen dat die functionaliteit (eye-AF in servo modus) ook voor de R beschikbaar komt via een firmware update.

Qua Dynamic Range (DR) op lagere ISO's loopt de RP sensor wat achter bij Sony, Nikon of Canon's eigen 5D mkIV. Maar op de hogere ISOs, zoals ISO 1600 is dat verschil weer verwaarloosbaar:

• ThinkPad
  • Registratie: juni 2005
  • Nu online

ThinkPad

Moderator Duurzame Energie & Domotica

L460

@guillaumemay @DukeBox @Get!em @nero355 @Universal Creations

Afgelopen week deze binnengekregen: https://www.aliexpress.co...OS-M3-M5/32952660355.html

€11 :*)

Werkt prima in mijn 750D. Geen waarschuwing ofzo gezien bij opstarten.
De lader werkt via microUSB en kan zowel de namaak als de originele batterij laden. Tijdens het laden trekt hij zo'n 0,93A uit de USB-aansluiting. Die lader ben ik ook wel blij mee, kan ik ook in de auto laden ipv alleen met 230V :)

De batterij even leeggetrokken via een modelbouwlader (die ook li-ion/lipo kan laden). Bij ontladen met 0,5A zit er 664mAh capaciteit in. Even in de camera gestopt en die geeft aan dat hij leeg is, de batterij indicator werkt dus ook.

Oja en een infrarood remote voor €1,15 die het ook prima doet: https://www.aliexpress.co...-T2i-T3i/32796987775.html

ThinkPad wijzigde deze reactie 21-03-2019 18:54 (34%)

Gas besparen door CV-tuning | Elektriciteit besparen
Geen (Domoticz) vragen via privébericht die ook via het forum kunnen a.u.b.

• Kuusj
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 11:52

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Gonadan schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 21:43:
IS II is niet de STM, wat staat op de doos? Heb je plaatjes?

Ik denk dat mijn vermoeden correct is, als ik naar Youtube video's kijk en hoe fundamenteel anders de lenzen werken. Op de website (langer bestaande fotospeciaalzaak) staat ook gewoon IS STM en op de factuur ook. Zelfs de sticker op het plastic zakje waar de lens in zat (+ 2 lagen bubbelplastic) staat IS STM op.

Zat geen doos bij overigens, dat stond er bij op de site. Alleen is de productpagina nu van de site. Morgen toch maar eens gaan bellen want dit is een beetje vreemd.

Kuusj wijzigde deze reactie 05-04-2019 22:05 (32%)

i7 6700K - GTX1080 - Kever '74 - 5,025kWp (15x SunPower X21-335BLK & SolarEdge SE5000HD)

Pagina: 1 2

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Nederland

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True