Voor de mensen zonder mooi lijstje. Lees de TS eens door. Persoonlijk reageer ik niet op posts zonder lijstje.
Verder is er een nieuwe BBG uit
reviews: Tweakers.net Best Buy Guide: editie november 2011 en wellicht dat je daar de nodige info uit kan halen.
@MaartenKnigge
Voor de voeding neem
pricewatch: Corsair Builder CX500 V2 en je zou nu zelfs afkunnen met een
pricewatch: Corsair Builder CX430 V2
Verder ziet het er prima uit. Je kan zelfs overwegen om je i5 2500k te vervangen voor een
pricewatch: AMD Phenom II X4 955 Black Edition MAAR dit zou dan puur een budgetaire kwestie zijn (kan je ook een goedkoper moederbord nemen). De i5 is sneller maar aangezien je niet echt een diehard bent zoals je zelf aangeeft voldoet die AMD ook prima. Het geld dat je dan overhoudt zou je eventueel kunnen stoppen in een
pricewatch: Gigabyte GV-N560UD-1GI (of andere 560Ti) ivm Cuda cores ivm photoshop en kan je spellen op een hogere res spelen.
Verder kan je ook af met een 1TB schijf om wat te besparen maar ik weet niet hoe snel die van jou vol raken. Dat zul je zelf moeten beoordelen. Verwachting is dat ooit de prijzen weer gaan dalen maar niemand weet wanneer. Het is nu iig geen goede tijd om HDD's aan te schaffen als dat niet nodig is.
De processorkoeler is wat stiller dan de standaard koeler + je kan overklokken als je zou willen. Maakt geluid je niet heel veel uit (GPU koeler maakt meestal toch meer lawaai) en ga je niet overklokken dan heb je ook geen extra processorkoeler nodig.
@LordTD87
Die onderdelen zijn prima. Persoonlijk zou ik qua geheugen gaan voor
pricewatch: Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile Maar dat maakt echt niets uit. Meer persoonlijke voorkeur.
Qua videokaart is die 560Ti goed maar wederom zou ik persoonlijk net een paar tientjes meer uitgeven voor de
pricewatch: Club3D Radeon HD 6950 CoolStream Edition
Maar jou setup is prima verder.
@_uploader_
Qua processorkoeler wordt de
pricewatch: Zalman CNPS10X Performa aangeraden.
De voeding is goed maar voor 1 single kaart teveel. Mocht je later CF/Sli willen gaan dan zou het kunnen. Zo niet dan kan je met de
pricewatch: Corsair Builder CX500 V2 of zelfs de
pricewatch: Corsair Builder CX430 V2 ook uit de voeten. Of net iets meer
pricewatch: XFX Pro 450W
De
pricewatch: Club3D Radeon HD 6950 CoolStream Edition is iets goedkoper die jij hebt en levert ook Dirt3. Verder prima voor jou eisen.
Geheugen is compatibel met mobo (eigenlijk altijd wel met enkele uitzonderingen daargelaten.)
Mobo is prima.
@noobynater.
Kijk even in de BBG van november. Hier staan wel de nodige suggesties.http://tweakers.net/reviews/2351/tweakers-punt-net-best-buy-guide-editie-november-2011.html
@benbaba
SSD biedt weldegelijk meerwaarde in games als je oa laadtijden belangrijk vind. Je zal niet (veel) meer FPS halen maar ik kan iig niet meer zonder. Voor jou budget ben ik het wel eens dat een SSD teveel gaat snijden in andere belangrijke onderdelen.
650w voeding voor 1 videokaart is overkill. Maar het is aan jou om te besluiten wat je wilt. 1 6870 < 1 6950 < 2x 6870
http://www.anandtech.com/bench/Product/293?vs=301
Voor jou resolutie voldoet die 6870 prima. Een 6950 is echter beter en CF6870 weer beter. Het is dus maar wat je wilt. Als je wilt weten welke voeding geschikt is voor 1 videokaart zie hierboven. Voor 2 videokaarten zou de XFX die je nu hebt voldoende moeten zijn (2x 6870)
Voordeel van de 970 Extreme4 tov 870 Extreme3 R2.0 is dat eerstgenoemde ook Sli kan draaien (2 Nvidia kaarten). De vraag is dus of je deze optie open wilt houden.
Verder wordt er over het algemeen een andere koeler en geheugen aangeraden maar aan jou om te bepalen of je die paar euro extra daar aan wilt uitgeven.
Ik weet niet waarom je die kast heb gekozen maar een andere optie is
pricewatch: Thermaltake V3 Black Edition of
pricewatch: Antec One Hundred als populaire kasten.
@Atoombom
Ziet er goed uit. Niemand weet wanneer de prijzen van de HDD's dalen.
Verder neem ik aan dat je bewust voor de 96GB Kingston heb gekozen ipv de kleinere maar snellere en goedkopere
pricewatch: Crucial m4 CT064M4SSD2 64GB
Weet je zeker dat je niet 8GB intern geheugen wilt. Voor die 20 euro extra
pricewatch: Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile Kan nooit kwaad. Is verder niet echt nodig maar het is nu zo ontzettend goedkoop dat het alleen maar duurder kan worden.
@Dragonm8
Qua harde schijf kan je net zo goed een 1TB spinpoint aanschaffen. Maar wat dat betreft is het even behelpen deze tijden met de HDD's
pricewatch: Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB
DVD speler kan wat goedkoper
pricewatch: Lite-On IHAS124 Zwart
De CPU koeler is niet meer leverbaar.
pricewatch: Zalman CNPS10X Performa is de nieuwe mugen 2

Als je niet gaat overklokken zal de voeding voldoende zijn. Ga je wel overklokken dan kan je beter het zeker voor het onzekere nemen en de
pricewatch: XFX ProSeries 750W XXX Edition of
pricewatch: Corsair Enthusiast TX750M nemen.
Verder 2x
@steven veeneman
Qua beeldscherm
pricewatch: Dell Ultrasharp U2312HM Is iets duurder maar erg goed.
Systeemkast zal je vast een persoonlijke voorkeur voor hebben. Alternatieven die goedkoper zijn
pricewatch: Fractal Design Define R3 (Zwart) en
pricewatch: Cooler Master CM 690 II Advanced
Moederbord kan je ook besparen door de
pricewatch: Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 te nemen en anders is de
pricewatch: Asrock P67 Extreme4 Gen3 een erg goede keuze.
Qua videokaart kan ik je niet veel zeggen aangezien je geen budget, resolutie, type gamer enzovoorts hebt opgegeven (zie ook de TS). Gezien jou systeem en voeding zou ik gaan voor de
[
Voor 142% gewijzigd door
thewizard2006 op 01-11-2011 09:55
]